Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Positiivinen ongelma autossa!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   30.7.25 14:51:28

Bensan määrä ei mittaristossa vähene! Määrän näyttää pykälinä ja tuo kolme pykälää on ollut ainakin 3kk. Eikä ole tippunut yhtään. Ajona on ollut lähinnä taajama-ajoa. Pitääkö olla huolissaan jos jättääkin matkan varrelle joku kerta?

Re: Positiivinen ongelma autossa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.25 14:57:15

Kyllä pitää olla huolissaan ja voi jättää tielle. Paljonko olet kilometrejä ajanut tuossa ajassa?

Lähettäjä: Siis 
Päivämäärä:   30.7.25 14:58:45

Onko se pelkästään bensalla kulkeva auto? Et ole kolmeen kuukauteen tankannut? Onko kolme pykälää täysi tankki?

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   30.7.25 15:08:00

Miten tuo on positiivinen ongelma?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   30.7.25 15:21:58

Siis: kyllä, bensalla kulkeva. Kolme pykälää ei oo täysi tankki vaan puoliväli.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   30.7.25 15:34:20

Riippuu ihan siitä, kuinka paljon sitä taajama-ajoa on tullut. Jos käy parin viikon välein kolmen kilsan päässä kaupassa, ni se ei vielä välttämättä mittarissa näy, mutta jos kilsoja on tullut vaikka se kolmesataa ni olisin huolissani, lähinnä siitä, että mittari on rikki, ja sitten ei yhtään tiedä, paljonko on jäljellä, ja voipi jättää tien päälle joku päivä.
Mä ehkä sinuna tankkaisin täyteen (näkee paljonko siellä on tilaa ja nouseeko viisari) ja kilsamäärä muistiin. Siitä sitten on kohtuullisen helppo arvioida, milloin pitää tankata uudestaan, kun seurailee niitä kilometrejä.

Lähettäjä: Tuomari 
Päivämäärä:   30.7.25 15:35:50

Luultavasti kohta palaa venttiilit kun pensaa ei kulu riittävästi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.7.25 15:44:42

No, mä ajan taajama-ajoa max 10 km/päivä, ja tankkaan mun Nissan Micran noin neljä kertaa vuodessa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.7.25 15:52:27

No hienoa jos kulkee bensan hajulla :D Mutta jos onkin mittarin toiminnassa virhe niin pitäisin varakanisterissa bensaa mukana pahan päivän varalle.

Lähettäjä: Muisto 
Päivämäärä:   30.7.25 16:36:18

Tästä tuli mieleen, kun vanhempani muinoin vaihtoivat autonsa uudempaan. Ajelivat jonkun aikaa, ja jostain syystä minä mieheni kanssa lainasin uutta autoa ja tietysti tankkasin täyteen palauttaessani. He olivat kuitenkin tuon lainaamiseni jälkeen menneet myös tankkaamaan ja ihmettelivät, mikä on vikana kun ei tankkiin mene ainetta vaikka ajettu jo niin paljon että pitäisi olla tyhjillään. Tästä on jo vuosia, enkä enää muista etsittiinkö "ongelmaa" ihan myyjäliikkeessä asti, vai mistä se sitten tuli puheeksi, että minä olinkin jo tankannut auton :D

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.7.25 17:06:40

No montako kilometriä olet ajanut? Siitähän se on kiinni.

Päivämäärä:   30.7.25 18:25:42

Kannattaa pitää varakanisteri takaluukussa, voi tietysti loppuessaan vetää roskat tankista ja tukkia polttoainejärjestelmän. Mittarihan ei voi olla rikki, eiku.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   30.7.25 19:42:47

Siinä loppua kohden mittari laskee ihan silmissä. Puolenvälin jälkeen.

Päivämäärä:   31.7.25 09:27:58

Voi pyhä yksinkertaisuus! Voiko ihminen tosiaan olla niin tyhmä että luulee ettei auto kuluta polttoainetta????
Mene nyt hyvä ihminen tankaamaan se kosla ja hommaa varakanisteri jonka myös tankkaat jos et halua jäädä tien posken!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.7.25 09:57:54

No jos kuluttaa muutaman litran per 100 km ja olet ajanut 3 kk aikana vain lyhyitä reissuja, niin eihän se vähennys välttämättä noin epätarkkaan näyttävässä mittarissa näy. Arvioi itse minkä verran kilometrejä on kertynyt.

Lähettäjä: yksinkertaisuus 
Päivämäärä:   31.7.25 10:26:56

Tankki täyteen ja km-lukemat muistiin ja seuraavalla tankkauksella sama juttu niin saat tarkat kulutuslukemat 100km kohden.
Aloittaja ilmeisesti ihan täysi-ikäinen vai!?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.