Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä kaikkia töitä voi olla?

Lähettäjä: Osa-aikaa 
Päivämäärä:   30.7.25 11:30:18

Minulla on osa-aikatyö, sitä kahtena pvänä viikko. Tarvitsisin toisen osa-ajan.

Olen 60% invalidi, joten ihan kaikki ei suju. Olen aamuisin huonoimmassa kunnossa, joten vuorotyö/aikainen aamu huono. Pystyn tekemään kyllä esim siivousta, jollei täysi päivä.

Kaupan kassa olisi muuten mutta vuorotyö on siinä huono. Paras olisi kun tietäisi minä päivinä pitää olla töissä. Saa kunnon kanssa parhaiten sitten järjestettyä.

Olen miettinyt, että esim vakuutusyhtiön myynti/Aspa voisi ehkä olla? Kiinteistövälitys kiinnostaisi mutta heillä ei varmaan osa-aikaisia?

Hoitoala ei kiinnosta yhtään, sitä en halua.

Minulla on maisterin koulutus ja ammatillinen koulutus mutta niillä en näissä hauissa kovasti tee.

Olisiko vielä jotain muita aloja mitä kannattaisi tutkia? Puhelinmyyntiä olen kysynyt, mutta niissä vaadittiin korkeaa tuntimäärä.

Re: Mitä kaikkia töitä voi olla?

Lähettäjä: TJ 
Päivämäärä:   30.7.25 11:41:11

Iltapäiväkerho-ohjaaja alakouluikäisille, vai lasketaanko se hoitotyöksi?

Erikoisliikkeet (esim. vaate- ja eläinkaupat) etsivät usein opiskelijoita, joille riittävät pienet (5-10h/vko) tunnit. Yleensä nämä erikoisliikkeet ovat avoinna 10-18 arkisin ja lauantaisin 10-14/15. Tietysti noissakin voi olla aamu-, päivä- ja iltavuoroja.

Lastenhoito/vahtiminen esim. MLL:n kautta. Hoitotyötä kylläkin, mutta ainakin ennen pystyi toivoa tietyn ikäisiä lapsia (mieluiten vauvoja ja taaperoita tai mieluiten eskari-kouluikäisiä).

Kiinteistönvälittäjänä jos haluat palkkaa, pitää töitä tehdä 24/7 (provisiopalkka). Periaatteessa sitä voi tehdä osa-aikaisena, mutta palkka silloin todella huono. Siinä mennään täysin asiakkaan aikataulujen ehdoilla. Jos asiakkaalle sopii vain keskiviikko, silloin sinun pitää pystyä töihin keskiviikkona tai sitten ohjaat asiakkaan kollegalle, joka käärii rahat, kun asiakas ostaa asunnon tai laittaa asunnon myyntiin juuri silloin keskiviikkona.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.7.25 11:52:06

Mitkä ne omat alasi on,j os jotakin ideoita keksitään?

Päivämäärä:   30.7.25 11:56:47

Käytännössä ne alat mihin mun koulutukset ei työllistä enää juuri lainkaan tai ei ainakaan osa-aikaa. Ja olen ollut niin pitkään pois niistä, että osaaminen katsotaan jo ihan vanhentuneeksi. Tavallaan helpompi etsiä jotain muuta mihin voi nopeasti oppia.

En ole koskaan ollut lasten kanssa niin nuo jutut ei ehkä mun juttu.

Mustiin ja mirriin olen hakenutkin, mutten tullut valituksi ryhmähaastattelusta. Minulla on kasvoissa näkyviä arpia niin nämä saattaa joissain aspatöissä olla joillekin ongelma. Ei tietty kaikissa ja riippuu rekryn asenteesta. Itseä ne ei niin häiritse.

Lähettäjä: Kansalaisopisto 
Päivämäärä:   30.7.25 22:04:40

Onko sinulla mitään taitoa, jota voisit opettaa muille? Hyvä käsitöissä/askarteluissa, ruuanlaitossa/leipomisessa, puhut äidinkielenä jotain muuta kuin suomea tms. Kansalaisopistojen kursseja vetävä osittain ihan tavalliset ihmiset ilman mitään opettajan koulutusta.

Työkaverini on kotoisin Pietarsaaresta, puhuu ruotsia äidinkielenään. Vetää yhtenä iltana viikossa ruotsin kursseja kansalaisopistolla. Toinen kurssi on aloittelijoille, käyttävät oppikirjaa ja tekevät tehtäviä. Toinen on keskustelukurssi edistyneemmille.

Päivämäärä:   30.7.25 22:34:58

Ei mulla taida olla mitään erikoisia taitoja. Osaan piirtää ja ratsastaa, mutta en minä niitä osaa kellekään opettaa. Mä vaan teen.

Olen tosi hyvä puhetyössä, puhelimessa, asiakkaiden kanssa. Esim radiotyö voivoisisopia hyvin. Tai automyyjä. Mutta nämäkin on aina kokoaikaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.25 22:37:33

Henkilökohtainen avustaja. Etsi sellainen avustettava, jolla on tunteja vapaa-ajan harrastuksiin ilta-aikaan.

Päivämäärä:   30.7.25 22:57:45

Noita oon yrittänyt kattoa. Yks oli mut tunnit 0-30/kk. Eli tosi hankalia soppareita, eikä mitään aikoja. Eli ei tiedä onko töitä vai ei.

Lähettäjä: TX 
Päivämäärä:   31.7.25 00:05:36

Uimavalvojaksi

Lähettäjä: Teatteri 
Päivämäärä:   31.7.25 02:14:39

Teatterin narikkaan. Arkisin painottuu iltaan. Viikonloppuisin myös päivänäytöksiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.25 06:08:16

Erikoisliikkeistä voi tärpätä jos kyselee. Meillä puutarhamyymälässä olisi ainakin kesäisin hommia innokkaalle kassalle. Kulaan vakkareista kun ei halua siinä kassalla olla :D ja nuorista kesätyöntekijöistä ei ikinä tiedä miten siihen kassalle sopivat, moni jännittää sitä kassalla oloa todella paljon eikä siitä silloin tule mitään vaikka homma suht simppeliä onkin.

Ja ei tämä paikka ainakaan koskaan ole missään julkisessa haussa, kyllä ne työntekijät valitaan niistä jotka soittavat tai tulevat paikan päältä kysymään töitä (sitäkin edelleen trhdään yllättävän paljon). Eli kannattaa ihan rohkeasti kysellä vaikkei olisikaan paikkoja missään julkisessa haussa. Joskus voi tärpätäkin.

Lähettäjä: Helen 
Päivämäärä:   31.7.25 06:50:16

R-Kioskilta ainakin ennen sai helposti töitä. Saatoin tehdä yhdelle kiskalle pelkästään lauantai vuoroja ja toiselle kiskalle perjantai iltaa. Kouluttavat ne Veikkauksen pelikoneet. Kaupan alan TES oli ainakin ennen.

Samoin Alko tarjoaa osa-aikaisia sopimuksia.

Tutkaile vakuutusyhtiöiden haut myös. Monella on tuntisopimuksia tarjolla myös. Auttaa jos puhut yhtään ruotsia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.