Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun työkaveri vetää maton jalkojen alta...

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   29.7.25 21:41:26

Oon töissä työstänyt erästä projektia asiakkaan kanssa melkeen puoli vuotta. Nyt asiakas keksikin että työkaverini kädenjälki miellyttää enemmän ja haluaa siirtää projektin hänelle. Työkaveri lomani aikana on sitten oikeen asiakasta kannustanut tähän vaihdokseen ja esitellyt lisää omia juttujaan.

Mulla on tosi petety olo. Meidän firmassa ei ole tapana vaihtaa työntekijää kesken projektin, mutta toki raha kelpaa ja asiakkaat halutaan pitää tyytyväisinä. Tämä ei vaan yhtään ole meillä tapana, vaan toisten työtä arvostetaan.

Jos työkaveri olisi hieman kehunut meriittejäni ja vaikka ehdottanut lomani jälkeen yhteistä palaveria, jossa pohditaan asiakkaan kanssa projektin etenemistä ei näin varmasti olisi käynyt.

En pääse yli pettymyksestä ja siitä etten kelpaa. Miten eteenpäin.

Re: Kun työkaveri vetää maton jalkojen alta...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.7.25 21:50:23

Vaikea sanoa, sillä yritykset haluavat keinoilla millä hyvänsä pitää asiakkaat tyytyväisinä ja jos liikaa menisit taas jollekin esihenkilölle harmittelemaan saat vain huonon maineen marisijana.

Jatka töitä normaalisti, mutta jos vielä kuukausien päästä asia kaivelee niin yritä löytää toinen työ.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.25 22:08:03

Työkaverisi oli tässä asiassa parempi asiakkaan mielestä.

Mitäpä siinä sen kauemmin jauhaa. Paikalta varmasti tuntuu, mutta jos työkaverisi on parempi, voisitko oppia häneltä/tästä jotain?

Kyllä meilläkin töissä usein käy niin, että muiden asiakkaat haluavat vaihtaa minulle kun kesälomasijaistan heitä. Mulla on kalenteri täynnä niin ei mahdu ja valmiiksi jo ne isoimmat asiakkaat, jota yritetään eniten miellyttää, niin ei mulle muiden pienempiä siirretä, mutta asiantuntevuudella, nopeilla vastauksilla ja ystävällisyydellä olen itse ollut pidetty.

Voi myös olla että se sun työkaverisi ei olekaan hyvä ja syksyn ja arjen koittaessa projekti palaa sulle takaisin, jos työkaveri on vain hetkellisesti saanut loistettua.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.7.25 22:11:12

Kyse voi olla myös ihan henkilökemioista tai siitä, että työkaverisi oivalsi jonkin heidän tavoittelemansa asian paremmin ja osasi tuoda näkemyksensä esille.

Ei noita kannata jäädä miettimään ja älä nyt työkaveria syytä tästä, ei hän ole syyllinen siihen, että asiakas vaihtoi sinut häneen. Jossain toisessa projektissa sinun näkemyksesi voi vastaavasti olla raikkaampi ja selkeämpi kuin työkaverisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.25 06:39:44

Kurjaa mutta työ on vaan työtä!

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   30.7.25 06:50:09

Osa ihmisistä (asiakkaistakin) on tuuliviirejä, aina pitää säätää jotain ja häärätä ylimääräistä ja jokaisella päähänpistolla ilahdutetaan muita ihmisiä.
Heille huomio on se juttu. Otetaan uusia suosikkeja niistä jotka kohteliaasti kuuntelevat ja kehuvat asiakkaan uusimpia ideoita kun aiempi yhteistyökumppani yrittää saada jo sovitun projektin maaliin.
Nämä ovat raskaita tyyppejä. Ehkä tässä oli nyt kyse tällaisesta ihmisestä. Hän ei saanut kaipaamaansa huomiota sinulta koska olit lomalla joten tarttui työkaveriin. Ei se välttämättä sen kummempaa ole eikä tarkoita että olisit huonompi.

Lähettäjä: Ombre 
Päivämäärä:   30.7.25 07:11:29

Onko tämä sinun ensimmäinen pettymys työuralla? Sitten on ymmärrettävää, että asia voi tuntua noin vahvasti. Asiakas nyt tykkäsi työkaverisi tekemisestä enemmän, thats it. Ei se ole millään tavalla työkaverisi vika eikä sinua ole petetty. Eikä kyse ole siitä ettet sinä henkilökohtaisesti kelpaa, toinen työntekijä vaan teki nyt sen homman asiakkaan mieltymysten mukaan paremmin ja valitsi hänet tuohon työhön. Maailmassa nyt vaan on aina joku sinua parempi jossain, se on elämää. Ja asiakkaan tyytyväisyys edellä nyt firmoissa yleensä tietenkin asiat tehdään, koska se tuo firmaan rahaa.
Muista, että loppupeleissä työ on tosiaan vain työtä ja tuo on sinulle oppimiskokemus pettymysten kohtaamisesta, vaikkei selkeästi vielä nyt sinun ole helppoa nähdä sitä niin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.25 07:35:25

Asiakkaallakin on oikeus valita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.25 07:43:49

Maksava asiakas saa kyllä valita työlleen mieleisensä tekijän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.25 08:14:34

Mikset keskustellut tästä asiasta sen työkaverin tai esimiehesi kanssa? Tiedät varmaan sisimmässäsi jos työkaveri oikeasti on työssään parempi kuin sinä, jolloin vaihto käy järkeen. Jos taas työkaveri tekee huonompaa jälkeä niin siinä tapauksessa asiakas varmaan yrittäisi palata myöhemmin.

Ei kannata jäädä märehtimään tuota sen enempää, teet oman työsi kunnolla ja nyt tiedostat ettei työpaikallasi olla mitään uskollisia ritareita vaan näin voi käydä jatkossakin. Useissa työpaikoissa kilpaillaan ja se pitää vaan kestää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.