Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä vatsamakkarat pois?

Lähettäjä: Daami 
Päivämäärä:   29.7.25 20:51:54

Raskausaikana kertyneet kilot on nyt nujerrettu ja vanhat farkut mahtuvat päälle. Niitä ei vain kehtaa pitää, kun vyötärön yläpuolella kelluu nahkapoimu... se kai vissiin on se vatsamakkara. Jumppaan kuin raivopää ja sorruin jopa mukakiinteyttävään geeliinkin, mutta p**an marjat siitä mitään hyötyä oli.

Niinpä sitten hinaan verkkarit kainaloihin ja oukeudun pitkiin T-paitoihin peittääkseni häpeänkohteeni. KAveri haukkui minut pinnalliseksi ja käski olla onnellinen terveestä lapsesta, mutta ei kai tämä nyt lapsen syy ole! Minun maha, minun ongelmat. Jos haluaisin päästä makkarastani kirurgisesti eroon, pitäisi olla tukku paperirahaa, koska julkisella puolella näitä ei kosmeettisin perustein hoideta.

Olen ratsastellut ilman satulaa läjes koko kesän, kun toivoin että vatsalihakset saisivat töitä. Istunta on kyllä kunnossa ja tasapaino kuin trapetsitaiteilijalla, muttta housunvyötärön yläpuolella lätinä käy, Siellä se löysä mahanahka lilluu.

Olen oikeasti kriisissä. En ilkeä mennä siipan kanssa saunaan, nukun virttyneessä yöpaidassa ja sammutan salamannopeasi valot heti makuuhuoneeseen päästyäni. En uskaltaudu uimaan kavereiden kanssa, ellei minulla ole uikkarit valmiiksi päällä - ja niiden alla mahan litistävät alushousut. Yhdistelmä on äärimmäisen epämukava ja kohta kai minulla on pissatulehduskin, kun vanun märissä kamppeissa kotiin asti. Peilistä tuijottaa takaisin raskausarpien runtelema maha joka roikkuu masentuneesti ja jonka alla hiki hautuu helteillä niin että sitä limaista kurttua saa suihkutella monta kertaa päivässä.

En kuitenkaan usko, että olen ainoa maailmassa tämän ongelman kanssa. Miten olette selättäneet sen, kohtalotoverit? Tulkaa rohkeasti esiin ja paljastakaa taikanne sillä olen epätoivoinen.

Re: Millä vatsamakkarat pois?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.7.25 20:55:10

Montako vuotta synnytyksestä on? Ymmärrät varmaan, että venynyttä nahkaa ei pysty laihduttamaan pois. Kirurgi leikkaa ylimääräiset.

Päivämäärä:   29.7.25 20:57:47

Muksu on kohta kolme. Kolme ihanaa äitivuotta ja yhtä monta vuotta piinaa ja kehonegatiivisuutta. Vielä keväällä toivoin että edes joku niksi toimisi, mutta nyt olen menettänyt toivonkipinänkin...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.25 21:01:01

Siis onko se makkara läskiä vai löysää nahkaa?

Lähettäjä: Löytyy 
Päivämäärä:   29.7.25 21:02:26

Ihan jo pikaisella perehtymisellä aiheeseen niin nahan palautumisessa menee aikaa ja netissä on paljon vinkkejä millaisella liikunnalla voi edistää nahan kiinteytymistä. Mutta se vie tosiaan aikaa.

Mutta mitä vatsa makkaraan tulee niin kuten jo kaverit sinulle sanoneet niin ketään ei ihan oikeasti kiinnostaa sinun vatsamakkara kuin sinua itseäsi. Eli kannattaa opetella olemaan myös itselleen armollinen eikä pilata elämää jonkun vatsamakkaran vuoksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.25 21:04:05

Veitsi siihen on ainoa keino. Joillain vaan venyy nahka . Itsellä kolme lasta ja nahka palautui muutamassa kuukaudessa. Ilman laihdutusta, jumppaa tms.
Se joko palautuu tai ei.

Mutta jos se hautuu, tulehtuu niin saatat saada ihan julkisella puolella.

Lähettäjä: Löytyy 
Päivämäärä:   29.7.25 21:06:52

Niin aloituksessa ei nyt selviä paljonko aloittaja on laihduttanut, missä ajassa ja kauanko tuo makkara on ollut. Kuten sanoin niin nahan palautuminen voi viedä aikaa ja netin lähteiden mukaan siinä voi hyvin mennä vuosikin palautumisessa.

Lähettäjä: Lääkäri 
Päivämäärä:   29.7.25 21:07:44

Mitä vanhemmaksi olet läski niin varmalla voin sanoa että nahat jää roikkumaan ja siihen ei auta kuin veitsi tai sitten lihominen uudestaan. Eli mitä nuorempi olet niin voit selvitä helpolla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.25 21:30:55

Siis palautuuko joillain tosiaan se vatsanahka takaisin raskauden jälkeen? Kuin taikuutta? En siis itse ole koskaan ollut raskaana mutta olen nähnyt vain roikkunahkaisia synnyttäneitä, eikä itsellänikään ole nahkat koskaan palautuneet laihtumisen jälkeen reisistä.

Päivämäärä:   29.7.25 21:34:21

Minulla palautui, mutta sain lapset parikymppisenä, siinä iässä sitä kaikki toimii.

Nyt keski-iässä kun nukut päiväunet niin tyynynreunan jälki on poskessa vielä illalla :D

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.7.25 21:35:17

(-, Jos ei olisi sektioarpea niin minusta ei näkisi, että olen ollut raskaana. Hoikka olen ollut ennen ja nyt jälkeen raskauden. Ei tullut arpia, nahka palautui. Mut eipä tämä kroppa auvoa ole, ottaisin mieluummin raskausarvet ja löysän nahkan jos olisin sillä välttänyt sektion ja sen pilaaman kropan ja henkiset haavat.)

Päivämäärä:   29.7.25 21:46:53

Synnytyksen jälkeen jäi 11 kg, jotka olen siis laihduttanut pois. Eikä kilojen tiputtamisessa ongelmaa ollutkaan, siinä ne lähti kun imetin. Tissitkin kyllä roikkuu, mutta se en koe sitä samalla tavalla ongelmaksi kuin tätä vatsaa. Olen hoikka ja "kapealuinen", ikää nyt 32 vuotta, eli varsinaista rasvaa tuo vatsamakkara ei ole, se on vain löysää ihoa, joka on tosi tosi ruma - arpinen ja ruttuinen. Vaikka rasvasin ihoa koko raskausajan, arpia tuli silti paljon. Muksu painoi 4100 kg, joten tällaiselle 55-kiloiselle siinä oli melkoinen päkistäminen ja maha oli viimeiset viikot kuin ryhävalaalla.

Olen tämän kolmen vuoden aikana yrittänyt olla itselleni armollinen, mutta enää ei vain jaksa. Mies koettaa lohduttaa että ei se häntä haittaa mutta kun ei se nahka roikukaan ukon mahasta! Olen aivan totaalisen loppu.

Päivämäärä:   29.7.25 21:56:11

Voiko olla että ne vain on osa kehoa joillain?

Mä olen 2kg päässä alipainosta ja olin lapsenakin laiheliini, silti kun istun, mulle tulee vatsamakkarat. Samanlaiset millaiset on mun selvästi vähän ylipainoisilla kavereilla. Sellaiset hk:n sinisen makkaran kokoiset.

Olen selvästi kaikkialta muualta hyvin hoikka. En voisi pudottaa painoa yhtään, nyt jo rintakeha ja kasvot näyttää liian luisilta. Mutta makkarat on ja ne on aina olleet. Samat mahamakkarat on mun myös hyvin hoikilla sisaruksilla ja äidillä. Jopa sisareni lapsilla jotka on tosi hoikkia, on makkarat mahassa.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   29.7.25 22:35:45

Kirurgin veitsi on ainoa mikä auttaa. Näitä vatsan korjauksia raskauden jälkeen tehdään todella paljon. Niistä ei tietysti vaan hirveästi huudella. Eli jos lapsiluku on täynnä, niin mene ihmeessä veitsen alle. Aivan turhaan hukkaat elämääsi murehtimalla asiaa, jonka voi korjata.

Julkisella on plastiikkakirurgisten toimenpiteiden kriteerit
tiukentuneet, pitää yleensä olla iso haitta terveydelle, että siellä hoidettaisiin. Kuitenkin yksityiselläkin voi saada leikkauksen alv 0%, jos peruste on terveydenhoidollinen.

Päivämäärä:   29.7.25 22:38:09

Ja lisään vielä, että ei ole pakko olla tukkua
paperirahaa siinä paikassa. Kaikenlaisia rahoitusvaihtoehtoja noihin nykyään löytyy.

Päivämäärä:   29.7.25 22:41:19

Oikeesti, painat 55 kg ja maharöllykkä pilaa elämäsi ja häpeät itsesi kuoliaaksi. Ei sulla oikeita ongelmia ole? Nyt vähän suhteellisuudentajua peliin.

Päivämäärä:   29.7.25 22:58:29

Piste: Toisten maharöllykät tai niistä eroon hankkiutuminen kutittelee sun persettä miten?

ps. Niistä oikeista ongelmista ja elämän vastoinkäymisistä selviää paremmin kun on edes
itseensä tyytyväinen ;) Been there. Tähän pätee
ihan sama logiikka kuin siihen, että mieluummin sitä itkee Mersussa kuin Ladassa.

Päivämäärä:   29.7.25 22:58:31

Kyllä sun nyt vaan ihan oikeasti kannattais hankkia jotain muuta mietittävää kuin vatsamakkarat, jotka ei kiinnosta ketään.

Päivämäärä:   29.7.25 23:03:58

Kohtalotoveri o/ Reilu vuosi lapsen syntymästä, ja vatsa pömpöttää. Rasvaakin on, mutta myös ihoa. Imetyksen päätyttyä keräsin kiloja. Olen vain karvan verran bmi:n ylipainon rajasta. Hirvittää, koska olen aina ollut normaalipainoinen ja hoikka. Järkytyin, kun anoppi laittoi kesälomakuvia. Näytin järkyttävältä. Ja tunnen itseni myös kamalan epäkiitolliseksi ja typeräksi, koska a) sain vuosia rukoilemani lapsen ja b) molemmat selvittiin komplisoituneesta synnytyksestä hengissä ja lopulta terveenä. Ja kun nykyään ei saisi edes tuntea tällaista omaa kehoa kohtaan, vaan pitäisi olla positiivinen :<

Päivämäärä:   29.7.25 23:08:23

Näköjään täällä montaakin kiinnostaa :D Minä en tiedä mitä mietittävää aloittajalla on, mutta kyllä ainakin itsellä on monenlaista murhetta ollut vaikka itsekin olen itseäni parannellut kirurgin veitsellä jne. Eivät vaikuta asiaan millään tavalla. Tai omalla kohdalla kun useampaan kertaan tullut elämän rajallisuus vastaan, vakavaa sairastumista ynnä muuta, niin kyllä sitä haluaa elää sen ajan täysillä mikä täällä ollaan eikä murehtia jotain ulkoista seikkaa, jonka voi korjata.

Se on jännä miten näihin topikkeihin aina kaivautuu näitä semi-aggressiivisia kommentoijia. Suomessa
ja etenkin Hötölässä suurin synti on kyllä oman ulkonäön parantelu. Kaksi kertaa viikossa sauna ja hiustenleikkuu kerran vuodessa olkoot riittävä!

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.7.25 08:20:02

Onko sulla tutkittu erkaumaa? Jos on vatsalihasten erkauma, sekin voi lisätä pömppöä.

Päivämäärä:   30.7.25 08:27:17

Kai ymmärrät, että ns vatsamakkara on ihan normaali asia?

Mihin vertaat itseäsi? Mallit ja fitnesspimut kuivattavat itseään todella paljon ennen kuvauksia ja keikkoja. He eivät normaalisti näytä siltä.

Myöskään 18-vuotias malli ja 35-vuotias malli ei näytä kropaltaan samalta vaan se 35v joutuu kuivattamaan itseään todella paljon näyttääkseen yhtä hoikalta kuin nuorempi.

Aikuisessa naisessa kuuluu olla rasvaa. Tissit, reidet, takapuoli ja alavatsa on normaaleja paikkoja joihin sitä kertyy. Alavatsan rasvattomuus ei käytännössä ole mahdollista normaalissa elämässä. Sama kun yrittäisi laihduttaa rinnat pois.

Päivämäärä:   30.7.25 08:38:53

Onko sinulla vatsalihasten erkauma? Jos kyseessä on pelkkä löysä iho niin vain veitsi auttaa. Joillakin todetaan vatsalihasten erkauma mikä aiheuttaa pömpötystä. Jos et halua mennä veitsen alle niin mene salille ja rakenna isot lihakset siihen keskikroppaan niin se iho voi kiinteytyä samalla. Tämäkin on kuitenkin vuoden projekti ja vaatii ylläpitoa. Kannattaa varmaan hoidattaa tuo ahdistus kun kuulostaa siltä että se vaikuttaa myös parisuhteeseen kun piilottelee itseäsi.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   30.7.25 08:54:57

Sain lapset 35v ja 36vuotiaana ja vatsa palautui täysin raskaudesta. Toki en ole hoikka mutta ei se maha ole yhtään erilainen kuin ennen raskauttakaan. Jos alottaja painaa 55 kg ja on omasta mielestä lihava vatsan kohdalta niin kannattaa mennä vaikka terapeutille.

Päivämäärä:   30.7.25 09:45:34

Piste: Luitko sä aloittajan tekstiä yhtään? Mitä ihmettä sinä selität? Ei ole kyse mistään rasvattomuudesta tai mallien ihannoinnista vaan siitä, että iho ei ole palautunut ja alavatsalla roikkuu ihopussi. Tätä ei todellakaan esiinny normaalipainoissa naisilla, vaan juurikin raskauden tai ison laihdutuksen jälkeen kun iho ei palaudukaan.

T: Sä oot palautunut raskaudesta täysin, ja käsket ihmistä, joka ei ole, menemään terapeutille? Aloittajahan ei ole lihava, hänen ihonsa ei ole palautunut. Näin käy aika usein raskauden tai ison laihdutuksen jälkeen.

Vatsalihasten erkaumaa raskauden jälkeen korjataan myös paljon ja se onnistuu samassa leikkauksessa. Kyseessä on abdominoplastia. Pelkällä treenillä ei vatsalihasten erkauma korjaannu ja kyseessä on usein myös koko kropan toiminnallisuutta haittaava vaiva ja sitä tehdäänkin paljon julkisella.

Lähettäjä: X- 
Päivämäärä:   30.7.25 10:00:28

Mulla jäi raskauksista valtava, roikkuva vatsa. No on siinä toki läskiäkin, mutta ympärystä riittää vyötärön kohdalta 90 cm, vaikka olen normaalipainoinen. Monesti minua kuvataan jopa hoikaksi, mitä en kyllä itse mielestäni ole. Roikkuvaan nahkaan auttaa vain veitsi. Itse en ole valmis operaatiosta maksamaan, joten olen vain päättänyt elää mahani kanssa ja rakastaa sitä ihan kuten kroppaani muutenkin. Mies sanoo, että siihen on kiva laittaa pää telkkaria katsoessa. Jos noinkin normaali asia kehossa rajoittaa elämää tuossa määrin, niin terapiasta voi kyllä olla hyötyä enemmänkin kuin leikkauksesta (en sano, että sekään olisi huono vaihtoehto, se vain ei ole minua varten).

Päivämäärä:   30.7.25 10:16:21

X-: Se, että sinua ei haittaa (tai et halua siitä maksaa el ilmeisesti menisit itsekin, jos ei tarvitsisi maksaa), mutta jotakuta muuta haittaa, niin ei ole mikään peruste väittää terapian tarpeessa olevaksi. Terapia ei sitä makkaraa siitä poista ja jos se on jo työläs pitää puhtaanakin kuten aloittaja kirjoittaa, niin kyllä veitsen alle on oikea osoite. Ei siitä ole mikään pakko kärsiä.

On tämä äityleiden myötätunto toisia kohtaan kyllä käsin kosketeltava :D

Lähettäjä: Äää 
Päivämäärä:   30.7.25 10:17:01

Täällä yksi, jonka vatsa ei koskaan palautunut toisesta raskaudesta. Lisäksi pari sektiota, joiden leikkausarvet rumat ja tehneet paljon kiinnikkeitä, joten kaikki vatsaröllykät ja löysä nahka jää arven päälle pussiksi. Liikun paljon ja olen muuten tyytyväinen painooni ja kehonkuvaani, mutta tuo vatsa masentaa, koska sille en itse mahda mitään ja on ruma kui mikä. Siksi en voi pitää enää bikineita ja peitän vatsani aina. Leikkaus houkuttaisi, mutta ei ole rahaa.

Lähettäjä: X- 
Päivämäärä:   30.7.25 10:19:18

Ei, terapia ei makkaraa poista, mutta jos lähtökohtana on ihminen, joka on noin ahdistunut normaalista, elämänkaareen kuuluvasta seikasta, niin hän todennäköisesti hyötyy ajatustensa avartamisesta. Makkaran pois leikkaaminen on siihen nähden toissijaista. Mitä, jos elämässä tapahtuu joku ihan todellinen vastoinkäyminen? Sellaiseenkin on hyvä olla valmistautunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.