Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Himoliikkujat tänne

Lähettäjä: JV 
Päivämäärä:   29.7.25 17:30:32

Onko täällä muita himoliikkujia? Kuinka paljon liikutte päivässä/viikossa ja mitä lajeja? Miten saatte mahtumaan kaiken liikkumisen kalenteriinne, myös silloin syksyn pimeinä tunteina? Teettekö liikunnan aamulla sekä illalla? Oletteko huomanneet että iän myötä palautumiseen menee enempi aikaa? Miten taistelette väsymystä vastaan > mitä vinkkejä olisi tähän?

Re: Himoliikkujat tänne

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   29.7.25 17:43:35

JV, järki pitää olla käytössä liikkumisessakin. Jos väsyttää niin levätään, pidetään "vapaa" päivä/päiviä. Syksyn "pimeinä" tunteina vuorokaudessa on yhtä paljon tunteja kuin keskikesällä.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   29.7.25 18:25:36

Hyvä lähtökohta tosiaan on ettei väsymystä vastaan taistella vaan kuunnellaan kroppaa.

Ainakin juosta voi kaikkina vuodenaikoina, pimeässä ja valoisassa. Mutta jos on paljon muita asioita elämässä meneillään niin pitää ymmärtää hellittää.

Lähettäjä: N63 
Päivämäärä:   29.7.25 18:37:26

Aamulla sali, illalla koiralenkki. Salilla en lölly, vaan treenaan isoilla painoilla ja esimerkiksi menee 10 leukaa. Juoksen joskus, selkä ei tykkää. Siinä normiliikunnat suurin piirtein joka päivä. Harvoin on päivä, että en liiku ollenkaan, mutta useinkin on päivä, että liikun tuota normia paljon enemmän. Hiihdän, uin, pyöräilen, hyötyliikuntaa tulee väistämättä kun on hevostila ja muita systeemejä. Ratsastusta en pidä liikuntana. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, erittäin harvoin väsynyt liikuntaan tai muutenkaan. Sairaana olen ollut viimeksi ehkä 10 vuotta sitten. Huolehdin riittävästä unesta, vegaani olen ollut yli 40 vuotta; ja ajatella: erittäin lihaksikas. Hyvin jaksan (etä)työn ja aika paljon muitakin velvoitteita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.25 18:57:09

Jos tarkoitat sellaista väsymystä, joka vetää työpäivän jälkeen sohvalle tuijottamaan sarjoja loppuillaksi ja syömään jotain epäterveellistä höttöä >>> liikun heti töiden jälkeen. Eli lenkkikamat niskaan ja pyörän selkään, ja käyn polkemassa vaikka 30minsaa. Piristää kummasti ja jaksaa tehdä illalla muutakin kuin lojua sohvalla.

Liikun joka päivä vähintään puoli tuntia. Koirien kanssa kävelyä, pyöräilyä, uintia, pilatesta ja joogaa, sekä hyötyliikuntaa, esim kävelen kauppaan ja jätän auton vähän kauemmas ilmaiselle parkkikselle töissä vs. Maksan paikasta työpaikan pihassa.

Lähettäjä: Cecile 
Päivämäärä:   29.7.25 19:07:57

Himoliikujan pitää muistaa kuunnella kehoaan - itse opin sen kantapään kautta. Laiminlöin väsymykseni ja lopulta keho löi väkisin liinat kiinni. Ensin tuli väsymyksen lisäksi/seurauksena pikkuvammoja, mutta ohitin vielä nekin liian vähällä huomiolla. No lopulta sitten siitä seurasikin sellainen terveyscrash, että ei ollut enää vaihtoehtoja levätä vaiko ei. Ja toipuminen on ollut todella pitkä ja raskas prosessi. Eli pitäkää oikeasti järki päässä myös liikkumisessanne, kuten hyvin tuossa ekassa kommentissa joku sen sanoitti.

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   29.7.25 19:19:12

Mun tyypillinen viikko (olen kisaaja)
6-7 aamutreeni (juoksu tai uinti)
17-19 pidempi treeni (juoksu)
Tätä mennään ma-pe, 2 x viikossa on sitten vielä ratsastus klo 21-22 (en pidä tavallaan liikuntana).
Viikonloppuna yleensä puolimaraton tai kokonainen tri ja sunnuntaina sitten lepo tai kisat. Töissä käyn. Pyrin treenaamaan 3-4h päivässä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.25 19:25:34

Syksyn pimeinä tunteina kalenteriin mahtuu ihan samalla tavalla kuin muulloinkin, voin lenkkeillä myös pimeässä ja sateella, mikä on joillekin ihan mahdotonta :D Mutta aika pitkä syksy tulee, jos ei ikinä sateella tai pimeällä liiku.. Harrastan yleensä jotain liikuntaa joka päivä, n. tunnin. Lomilla tai viikonloppuisin voi olla pari tuntia liikuntaa, esim.aamulla lenkki ja illalla ratsastus. Mielestäni ratsastus on myös liikuntaa, hiki tulee ja syke nousee. Eri asia tietysti, jos ratsastus on vain joku maastokävely tai muu höntsäily.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   29.7.25 20:53:33

Himoliikkujaksi miuta ei varmaan (enää) voi sanoa, mutta liikun edelleen päivittäin. Normipäivänå mielellään 2 kertaa, jos ei ole mitään arjesta poikkeavaa.
Aamuisin ennen töitä päivän ja fiiliksen mukaan joku lenkki (kävely, hölkkä, pyöräily, hiihto), joogaharjoitus tai jumppa kotona tai salilla. Illalla sama setti fiiliksen ja voinnin mukaan.
Liikun paljon, mutta en ole enää vuosiin jaksanut tai viitsinyt treenata kovaa. Oman mielen hyvinvoinnin vuoksi liikun päivittäin ja aika "lempeällä" linjalla mennään.
Minulla on päivätyö, joka toisinaan kiireistä ja 3 lasta. Puoliso on jyväjemmari, joten kotityöt yms. pitkälti minun vastuullani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.