Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyynnyinkö turhasta?

Lähettäjä: nadasa 
Päivämäärä:   29.7.25 16:43:38

Minulla on 2 auton talli pihassa, kaverillani vain katos. Hänellä ei oikein ole paikkaa missä voidella sukset, joten pyysi, voisiko tulla voitelemaan suksensa minun autotalliini. Lupasin, mutta ehtona se, että voitelee myös minun sukset ja lakaisee sikliroskat lattialta. Hän sanoi että joo tietenkin, se ei ole iso homma.

Eikä olekaan, kun minulla on luistelusukset. Minulla 2 suksen teline ja voitelurauta, kaverini käytti niitä mutta toi omat voiteensa. Olin luvannut, että minun suksiin voi käyttää minun voiteita, niin ei tarvitse omia voiteitaan niihin käyttää.

Kaveri tuli suksiensa kanssa ja kun oli omat suksensa voidellut, katsoi kelloaan, sanoi että on kiire ja häipyi. Ei siis voidellut minun suksiani eikä siivonnut lattiaa.

Olin aika hölmissäni. Lattian lakaisu ei olisi edes ollut kova homma, kun siihen on olemasssa ihan kunnollinen varrellinen harja, ei tarvitse kihvelillä sutia.

Voitelin sitten omat sukseni itse ja siivosin jäljet. Pariin kertaan kyselin lähipäivien aikana, milloin tulee voitelemaan sukseni kuten lupasi. Sanoi tulevansa, muttei kuitenkaan tullut. Annoin sitten olla. Enkä siis kertonut, että olin ne jo voidellut.

Aiemmin pidimme paljonkin yhteyttä ja näimme usein, mutta tuon myötä emme ole nähneet emmekä juurikaan yhteyttä pitäneet.

Nyt hän sitten kysyi, saisiko tulla autotalliini korjaamaan autostaan jotain.

Eihän siihen periaatteessa mitään estettä ole, kyllä siellä mahtuu remppaamaan autoa. Mutta minua ei yhtään huvita antaa hänelle tiloja autoremppaan, kun minua niin ärsyttää se viimetalvinen suksienvoitelu, jota hän ei tehnytkään, vaikka lupasi.

Ärsyynnyinkö turhaan, vai ihan aiheesta? Ja olenko turhan pikkumainen tai lapsellinen ja pitkävihainen, kun edelleen ärsyttää se, että hän petti lupauksensa ja jätti sotkutkin minun siivottavaksi?

Mitään vastavuoroisuutta välillämme ei ole, eli en voi hyödyntää häntä mitenkään, että saisin vastaavasti jotain muuta tilalle. Eli sitä on turha ehdottaa ja syytellä minua "saat varmasti häneltä jotain muuta vastavuoroisesti?". No en saa.

Tekisi niin mieli vastata, että "saat tulla remppaamaan autosi sitten kun olet voidellut minun sukset". Mutta mitä sanoo sennuraati?

Re: Ärsyynnyinkö turhasta?

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   29.7.25 16:47:57

Juu ei.
Älä lainaa talliasi.
Rempatkoon autonsa muualla.
Vastaa suoraan:
"Valitettavasti ei käy"
Sinun ei tarvitse selitellä hänelle mitään.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   29.7.25 16:49:35

Samaa mieltä edellisen kanssa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.7.25 16:49:42

Sanoisin "parempi kun et tule, ettei käy kuten niiden suksien kanssa. Mutta mennäänkö vaikka kahville/mustikkaan joku päivä?"

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.25 16:52:01

Et anna, sulke jää taas hitonmoinen sotku siivottavaksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.25 16:55:05

Sanot, ettet lainaa tallia, kun ei viime talvena voidellut sun suksia ja siivonnut jälkiään vaikka lupasi. So simple.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.25 16:55:48

Juu, en minäkään päästäisi ja viittaisin kyllä tuohon suksijuttuun. Onpa tyhmä kaveri.

Päivämäärä:   29.7.25 17:11:43

Mukava kuulla, että olette samaa mieltä kuin minä.

Vastasin kaverille, että ei voi tulla, koska homma jää kuitenkin puolitiehen ja sotkut minun siivottavaksi, kuten suksienkin kanssa. Katsotaan, vastaako mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.7.25 17:15:37

Olisin tehnyt myös juuri noin. Kerro sitten mitä vastaa.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   29.7.25 17:21:24

Juuri noin minäkin olisin tehnyt. Siis niin kuin aloittaja. Jos tietää että on kiireitä tiedossa, niin sitten hommat hoidetaan sellaisena päivänä että varmasti on aikaa tehdä se mitä luvataan. Ellei se onnistu, niin ei tarvitse tulla!

Minuakin kiinnostaa mitä kaveri vastaa vai vastaako yhtään mitään.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.7.25 17:25:28

Olisin vastannut: On kiire.

Päivämäärä:   29.7.25 18:49:56

Kaverin vastaus:
"Et ole tosissasi..."

En vastannut tuohon vieläkään mitään. Kun en oikein tiedä mitä vastaan. Olen ihan tosissani ja kun hän ei edes pahoitellut talvella, että jätti sukseni voitelematta, eikä sen jälkeenkään tullut niitä voitelemaan tai ole pahoitellut, niin mielestäni minun ei tarvitse olla hänelle mikään ilmainen autotalli.

Päivämäärä:   29.7.25 18:50:51

Hyvä että kaverisi kuspäisyys selvisi koko komeudessaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.25 18:52:24

Älä vastaa mitään. Tai linkitä jonkun paikallisen DIY-vuokratallin sivut. Vtuttaa tommoiset mulkerot, jotka on aina valmiita lokkeilemaan muitten tiloissa ja omaisuudella (esim. lainatraikut), mutta mitään vastuuta ei oteta mistään.

Päivämäärä:   29.7.25 18:53:32

Ja siis, tuossa kohdassa kaverisi olisi vielä voinut sanoa, että: "anteeksi kun jätin viimeksi sovitut hommat hoitamatta".

Päivämäärä:   29.7.25 18:54:26

Ei kannata vastata tuohon mitään.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   29.7.25 19:00:05

Hyvä kun pidit pääsi. Voit vastata tuohon et oo tosissas -viestiin, että kyllä olen.

Kaverihan pitää sinua ihan narrinaan. Piti kerran, opit läksysi ja toista kertaa ei enää tule. Ihan oma mokansa. Muutenkin kuulostaa siltä, että pitää sinua itsestäänselvyytenä. Oikeat kaverit pitää sanansa.

Päivämäärä:   29.7.25 19:00:26

Niinpä. Minua ärsyttääkin tuo, että se hänen kiireensä silloin saattoi olla ihan tekosyy, eikä oikea kiire. Ja se, ettei hänellä selkeästi ollut aikomustakaan tulla voitelemaan suksiani.

Ja kun nyt ei ole paljoa yhteyttä pidetty aikoihin, niin kehtaa silti kysyä, saisiko käyttää autotalliani. Eikä edes pahoittele, tai ehdota mitään muuta, jota voisi tehdä hyvittääkseen tuolloisen. Olisihan tässä ollut aikaa!

Okt-asujalla hommia riittää, joten lähes mitä tahansa olisi voinut ehdottaa vaikka nyt kesälläkin, mutta ei. Ja sitten kuitenkin kehtaa pyytää taas autotalliani lainaan. Joo-o...

Asia siis olisi ihan eri, jos meidän välillä vastavuoroisuus toimisi tai hän olisi korvannut oharit jollain muulla. Mutta kun ei viitsi edes pahoitella!

Lähettäjä: Valahtelevmaikkari 
Päivämäärä:   29.7.25 19:07:34

Hamassitbrosvoo sitä ruokoo ja se on varma assii ! Kurjoo ku nennöö noille pyssypojille evväät..

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.7.25 19:14:15

Teki oharit suksen voitelussa joten näytti mikä on niin korjailkoon muualla .
Suksihomma oli sovittu juttu niin eipä sitä turhasta ärsyynnytty.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   29.7.25 20:08:04

Et oo tosissas .. tuolla yrittää vähätellä
Ei selvästikään ymmärrä tai välitä ettei ole ok käyttää toista hyväksi.
Ja jos tyyli on toi että silloin kuuluu kun tarttis päästä autotalliin niin... 50 euroo.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.7.25 20:41:34

"Lähettäjä: zäkä
Päivämäärä: 29.7.25 18:50:51

Hyvä että kaverisi kuspäisyys selvisi koko komeudessaan."

Samaa mieltä. Koittanu narrina pitää sinua, mutta siinäpä nyt nuolkoot näppejään.

En vastaisi itse mitään, mutta jos vastaisin niin laittaisin jotain, että kyllä olen tosissani, suksien osalta oli sovittu diili ja sitä et pitänyt, joten ei huvita enää lainata tiloja silkkaa hyvyyttäni. Tai, että meillä on tapana pitää sovitut asiat tms.. Mutta en siis vastaisi mitään.

Päivämäärä:   30.7.25 07:24:50

Älä vastaa mitään. Kaverisi on kunnon kpää, joka ei näe omassa toiminnassaan varmasti ikinä mitään väärää. Yrittää vaan kääntää asian niin, että sä olet hankala ja pikkumainen.

Kaveri voi hankkia oman autotallin kun sellaista kerran tarvitsee. Ei tarvitse muiden nurkissa loisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.