Lähettäjä: nadasa
Päivämäärä: 29.7.25 16:43:38
Minulla on 2 auton talli pihassa, kaverillani vain katos. Hänellä ei oikein ole paikkaa missä voidella sukset, joten pyysi, voisiko tulla voitelemaan suksensa minun autotalliini. Lupasin, mutta ehtona se, että voitelee myös minun sukset ja lakaisee sikliroskat lattialta. Hän sanoi että joo tietenkin, se ei ole iso homma.
Eikä olekaan, kun minulla on luistelusukset. Minulla 2 suksen teline ja voitelurauta, kaverini käytti niitä mutta toi omat voiteensa. Olin luvannut, että minun suksiin voi käyttää minun voiteita, niin ei tarvitse omia voiteitaan niihin käyttää.
Kaveri tuli suksiensa kanssa ja kun oli omat suksensa voidellut, katsoi kelloaan, sanoi että on kiire ja häipyi. Ei siis voidellut minun suksiani eikä siivonnut lattiaa.
Olin aika hölmissäni. Lattian lakaisu ei olisi edes ollut kova homma, kun siihen on olemasssa ihan kunnollinen varrellinen harja, ei tarvitse kihvelillä sutia.
Voitelin sitten omat sukseni itse ja siivosin jäljet. Pariin kertaan kyselin lähipäivien aikana, milloin tulee voitelemaan sukseni kuten lupasi. Sanoi tulevansa, muttei kuitenkaan tullut. Annoin sitten olla. Enkä siis kertonut, että olin ne jo voidellut.
Aiemmin pidimme paljonkin yhteyttä ja näimme usein, mutta tuon myötä emme ole nähneet emmekä juurikaan yhteyttä pitäneet.
Nyt hän sitten kysyi, saisiko tulla autotalliini korjaamaan autostaan jotain.
Eihän siihen periaatteessa mitään estettä ole, kyllä siellä mahtuu remppaamaan autoa. Mutta minua ei yhtään huvita antaa hänelle tiloja autoremppaan, kun minua niin ärsyttää se viimetalvinen suksienvoitelu, jota hän ei tehnytkään, vaikka lupasi.
Ärsyynnyinkö turhaan, vai ihan aiheesta? Ja olenko turhan pikkumainen tai lapsellinen ja pitkävihainen, kun edelleen ärsyttää se, että hän petti lupauksensa ja jätti sotkutkin minun siivottavaksi?
Mitään vastavuoroisuutta välillämme ei ole, eli en voi hyödyntää häntä mitenkään, että saisin vastaavasti jotain muuta tilalle. Eli sitä on turha ehdottaa ja syytellä minua "saat varmasti häneltä jotain muuta vastavuoroisesti?". No en saa.
Tekisi niin mieli vastata, että "saat tulla remppaamaan autosi sitten kun olet voidellut minun sukset". Mutta mitä sanoo sennuraati?
|