Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ripsenpidennykset ja silmä punottaa?!

Lähettäjä: Harmittelija 
Päivämäärä:   28.7.25 22:31:06

Kävinpä tauon jälkeen ottamassa lomaksi ripset. Tiedän, että näistä voi allergisoitua jne., mutta sehän tapahtuu hitaahkosti, yleensä ensioireet seuraavana päivänä laitosta.
Nyt mulle tuli muutama tunti lqiton jälkeen toiseen silmään (siis silmämunaan) punainen alue, joka vain laajenee laajenemistaan. Silmä myös on todella kuivan tuntuinen. Huuhdoin silmää vedellä ja laitoin reilusti silmätippoja, mutta ei tunnu auttavan.

Help, mikä voisi olla vikana?

Re: Ripsenpidennykset ja silmä punottaa?!

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   28.7.25 22:58:20

Mene silmälääkäriin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.7.25 23:06:50

Ottaisin ne pidennykset kyllä pois. Silmien kanssa ei todellakaan kannata leikkiä. Sain reilu vuosi sitten sarveiskalvontulehduksen ja voin sanoa, että ei ollut lystiä tiputella tippoja tunnin välein vuorokauden ympäri.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   28.7.25 23:48:33

En tiedä, mikä ripsien tekijöiden ohje tuohon tilanteeseen on, mutta en minäkään jäisi pitkäksi aikaa seurailemaan.

Kosteuttavat tipat varmasti auttavat jonkin verran, ja silmän hautoninen puhtaaseen, lämpimään veteen kastetulla tupolla. Mutta ripset eivät siitä ehkä tykkää?

Olen nähnyt kerran pidennyksiin reagoineet, tulehtuneet silmät ja kannustan kyllä reagoimaan nopeasti jos tilanne ei lähde tyyliin aamuun mennessä paranemaan.

Lähettäjä: Harmittelija 
Päivämäärä:   29.7.25 00:13:29

No en kai minä näitä itse saa pois :D ja siis nämä on tehty uv led -tekniikalla, eli liima kuivuu heti eikä enää päästä höytyjä, joten sinänsä turhaa ottaa pois.

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   29.7.25 00:17:48

Otin myös vuosien jälkeen viime vuonna ripsipidennykset. Kerkesin huollattaa niitä noin puolen vuoden ajan, mutta sitten jätin leikin siihen,koska aina laitoin jälkeen päivän parin ajan silmät punoitti ja oli kivuliaat. Olin varmaan allergisoitunut liimalle. Ottaisin allergialääkkeen ja laittaisin kosteutustippoja, jos niitä on enkä enää laittaisi ripsiä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.7.25 00:23:29

Onko tässä kukaan sanonut, että ota ne itse pois?

Omat ovat silmäsi, mutta jos tuolla tavalla oireilee, niin olisin kyllä tosi varovainen. Silmät ovat herkät ja niitä on jokaisella rajattu määrä. Olen ylitarkka noiden kanssa ja menen heti lääkäriin, jos on pientäkään oiretta.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   29.7.25 06:53:45

Jos oire on vain toisessa silmässä niin ei kuulosta allergialta.
Olisiko silmään päässyt tippa liimaa tms? Menisin näyttämään lääkärille, jos ei nyt pian ala helpottamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.25 07:47:51

Sen siitä saa kun laittelee LIIMAA silmiinsä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.