Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 28.7.25 22:03:56
Ehkäisystä ja menkoista. Itsellä ollut nuorempana tosi epäsäännölliset ja runsaat menkat sekä kipeät, söin 10v pillereitä ja niiden ansiosta menkat oli niukat ja säännölliset eikä lainkaan kipeät. En syönyt särkylääkettä koskaan. Lopetin pillerit koska vaikutti niin paljon mieleen yms. Menkat oli monta vuotta samanlaiset kuin pillereiden kanssa, sitten alkoi runsaampi vuoto ja kivut (säännöllisyys pysyi). Lapsen saannin jälkeen nämä viimeiset 2vuotta ollu taas yhtä inhotusta, menkat ovat säännölliset ja alkavat yleensä jopa samaan kellonaikaankin mutta vuoto on ihan kauheaa. Joudun yhden päivän (toisen vuotopäivän) olla kotona kun vuotaa vain, kipu säteilee lonkkiin asti eikä tee mieli liikkua. Tulee aina joka kerta hirveitä hyytymiä. Menkat kestää sen 2-4pv, mutta itseä alkanut häiritsemään onko jossain vikaa ja aionkin ottaa tk:hon yhteyttä. Mutta mikä sieltä tulisi ratkaisuksi? Olen miettinyt kupari- tai hormonikierukkaa mutta olen niin kyllästynyt näihin vuotoihin, enkä haluaisi enää e-pillereitä hormonien takia mutta jotain helpotusta näihin vuotoihin ja kipuihin haluaisin. Olen myös miettinyt että jos laittaisi kierukan niin silloin ei tulisi lastakaan, mutta en ole varma haluaisinko toisen lapsen vaiko en. Mies on sanonut että hänelle ei ole väliä lasten lukumäärässä. Joten toisaalta olen miettinyt toimisiko laastari tässä tilanteessa parhaiten kun olen epävarma lapsiluvusta.
Toivottavasti tästä saa kotain selkoa, nimimerkillä menkkojen kivuissa tätä kirjoitan... Ja jos tämä olisi endoa niin mikä voisi olla hyvä hoito?
|