Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yli 5-600 000 ajetut autot

Lähettäjä: Autojen autot 
Päivämäärä:   28.7.25 21:32:04

Eli kun autolla alkaa olla mittarissa vähintään 500 000, jopa yli 600 000. Tekeekö näillä enää yhtikäs mitään? Huvikseni katselin juuri noin 25v vanhoja diesel-Volvoja joissa se alle 2000e. Monessa väitetään sitä ja tätä vielä hiljattain tehdyksi. Vikalistoissa voi kuitenkin näkyä päästöissä jotain, tai jotain muuta koneeseen liittyvää. Jotkut vaikuttavat taas sellaisilta että voisi käydä jopa hakemassa ja niistä voisi olla käyttöautoksi.

Joku oli Iltiksen mukaan ajellut vanhalla Toyotalla 900 000 ja vielä toimii.

Mulle auto on välttämätön ja mulla on vanha auto. Mä en kerta kaikkiaan enää tiedä mikä näiden kanssa on järkevää kun rahaa palaa ihan joka tapauksessa. Pidän vanhasta autostani, ostin sen reilu 400 000 ajettuna, diesel tämäkin. Myyjän mukaan oli kaikenlaista tehty. No, koneremontteihin meni melkein heti 3000 ja 90 000km myöhemmin on nyt menossa jotain lisää. Talvella ja keväällä meni varmaan 2000e muuhun remppaan plus kesärenkaat. Ja on vaihdettu starttia ja muuta pientä, vaihteiston öljyt jotka ajattelin nytkin vaihdattaa. Öljyt vaihdettu 10 000 välein. Viime leimasta tuli katsastusmieheltä huomio, että joku pieni alkava ruostekohta löytyi, joten...

Eihän tällä arvoa varmastikaan ole juuri mitään huolimatta noista tuhansista euroista joita siihen on viime aikoina laitettu, mutta käyttöä sille totisesti on. Se on työauto ja retkiauto.

Itse en osaa tehdä mitään. Haluan kuitenkin, että auto toimii. Olen miettinyt että jos ne tonnit olisi käyttänytkin niin, että ostaa aina jonkun parin tonnin auton kun edellinen leviää, mutta kun sellaisia saisi ostella jatkuvasti. Ajan niin paljon hiekkateitäkin, että kaikenmaailman ripustuksia ja koiranluita saa olla uusimassa aika usein.

Ylipäänsä tuntuu, että tänä päivänä 500e, tonni on ihan normaalia menoerää auton kanssa, ja se menee oli auto uudempi tai vanhempi.

Vai elänkö jotain todella ääliömäistä autoelämää? Ai niin, kuinka kauan olette saaneet tekohengitettyä näitä rakkaita peltikasojanne? Ja millä rahalla jos itse ette ole tehneet mitään?

Re: Yli 5-600 000 ajetut autot

Lähettäjä: Hosa 
Päivämäärä:   28.7.25 21:36:00

Ajoin Kia Sorentolla 720 000km, myin viime vuonna sen Ukrainaan.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   28.7.25 21:43:31

Noin 530tkm ajettu V70 yritti kuolla, kampiakselin siimapyörä lähti läskeineen irti ja porsi sitten yhden sylinterin...noo, pannaan Volvoon uusi mylly. Siihen hintaan mitä tämä lysti kustantaa, en saa parempaa vastaavaa tilalle, huonompia kyllä löytyy. Eikä ollut Volvon vika, syytän elämää saatanoivaa Passattia (tästäkin) episodista.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   28.7.25 21:45:10

...ja korostan että perushommat näiden vanhojen romujen kanssa tehdään ihan itse. Ei näitä ole muuten mitään järkeä pitää!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.25 21:51:11

Meillä oli hetken aikaa yli 700tkm ajettu Mersu, myytiin tutulle, kun oli vähän ylimääräinen ja tutulla oli tarve. Nyt taitaa olla lähempänä 800tkm mittarissa ja isompaa laittoa ei ole ollut. Siis löytyy niitä helmiäkin.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   28.7.25 21:54:17

700tkm ei ole meselle vielä paljon. Nuoruudessa kaverin perhe ajoi vm -78 dieselmesellä 3,5 miljoonaa. Ensimmäinen kone kesti 1,5, jälkimmäinen 1,2 ja kolmas oli vasta sisäänajossa 800tkm kohdalla kun pelleissä alkoi olla sanomista ettei kannattanut enää laitella..perheen isä oli ja on automekaanikko.

Päivämäärä:   28.7.25 21:57:23

Totta, varsinkin ne vanhemmat olisi ihan ikuisia, jos ei siis ruostuisi alta :D

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   28.7.25 21:57:46

Onko Volkkareilla mitään toivoa? Haluaisin että mun vanha portteri eläisi ikuisesti

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   28.7.25 22:44:48

"Lähettäjä: ~*~
Päivämäärä: 28.7.25 21:43:31

Noin 530tkm ajettu V70 yritti kuolla, kampiakselin siimapyörä lähti läskeineen irti ja porsi sitten yhden sylinterin...noo, pannaan Volvoon uusi mylly. Siihen hintaan mitä tämä lysti kustantaa, en saa parempaa vastaavaa tilalle, huonompia kyllä löytyy. Eikä ollut Volvon vika, syytän elämää saatanoivaa Passattia (tästäkin) episodista."

Masensiko Passat Volvon yrittämään itsemurhaa?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   28.7.25 22:47:55

nomadi: Ei, kyllä kyse oli kirouksesta. Ihan ilmiselvää.

Päivämäärä:   28.7.25 22:56:26

jenkki vm -72 ja miljoonamittari. hyvinhän tuo tuossa porskuttaa jokapäiväisessä käytössä eikä sitä rempata sen enempää kuin ns normiautoa.
laatu kestää, säilykepurkit ei.

Päivämäärä:   29.7.25 07:08:45

Mulla alkaa kohta autossa olla 500tkm ja niin kauan on kaikki hyvin, kunhan ei loota hajoa.(tai kotain muuta yhtä kallista)
Kori hyvä,vaihdelaatikkokin.
Kuluvaa osaa vaihellaan ja vaihatetaan ammattilaisilla mikäki ei itse voida.
(Ohjelmoinnit ym.)
Huolletaan säännöllisesti.
Auto isommalla koneella ja pidän tästä todella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.