Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Outlander-sarja

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   28.7.25 19:30:08

Tästä vissiin tehty monta kautta… joku, joka katsonut pitemmälle kuin tokan kauden alkuun (nyt jakso 4 toiselta kaudelta menossa), onko tää näin saakelin tyhmä tästä eteenkinpäin?
Eka kausi oli päällisin puolin hyvä, mutta tää toinen kausi tuntuu nyt ihan pelleilyltä verrattuna ensimmäiseen. Kirjoja en ole lukenut, onko nekin tällaista alamäkeä, vai onko tää telkkasarja vaan käsikirjoitettu näin typeräksi?

Re: Outlander-sarja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.25 19:33:00

Se on vaan käsikirjoitettu sellaiseksi, sen alkuperäisteos on Dr Who -fanfictionia ja siltä se tuntuukin. Ei siis mitään fanficceja vastaan, siellä on oikeita mestariteoksia ja monet olisi ihanaa nähdä ruudulta, mutta tämä ei ole yksi niistä.

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   28.7.25 19:38:35

Okei. Onko kirjoissa myös näin paljon seksuaaliväkivaltaa ja raiskauksia ja niiden yksityiskohdilla graafista mässäilyä? Mietin, että jollakulla täytyy olla joko A) trauma tai B) perversio… joko alkuperäiskirjailijalla tai sarjan kirjoittajilla…

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.7.25 19:48:38

Mäki tykkäsin ekasta kaudesta, mutta muut oli turhia. En muista, kuinka monta olen katsonut -mahdollisesti toisella yrittämällä kaikki.

Lähettäjä: Olga 
Päivämäärä:   28.7.25 20:01:00

Jep, oli tosi sääli, että etenkin se Jamien hahmo oli kirjoitettu toiseen kauteen ihan pelleksi, kun ekassa kaudessa oli sellanen fiksu ja moraaliltaan puhtoinen sankarityyppi ja herrasmies. Ja rauhallinen …ja komee.

Oli hahmona ihan eri tyyppi tossa toisella kaudella, ihme keikaroiva juonitteleva pelle tyhmissä hovivaatteissa… Jännä että tommoset ylämaiden soturiäijät myös yhtäkkiä puhuu jotain ranskaa ja keikistelee jossain versaillesissa.
Muistaakseni katsoin 2. kauden 5 jakson puoliväliin, mut sit oli vaan pakko jättää kesken.

Olin niiin pettynyt!

Päivämäärä:   28.7.25 20:04:33

Nää raiskaukset alko olla mulle liikaa. Kun kaikki pääosanäyttelijät on raiskattu niin alkaako kierros taas alusta. En jaksa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   28.7.25 20:41:46

Mä oon nyt päässyt toisella yrittämällä kuudennen kauden 4. jaksoon. Eka kausi on paras miinus se Randallin raiskauskohtaukset Jamien kanssa. Ne skippasin välistä kun uudelleen aloin katsomaan. Kyl se mun mielestä parani sit ehkä kolmoskaudella.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   28.7.25 20:52:28

Eka kausi ja kirja on parhaita.

Samoin kolmosen alku, mutta sitten se plörähti.

Kakkoskausi on tylsä, kun ne kekkaloi siellä Ranskassa. Jamie kyllä osasi ranskaa, kun on siellä ennenkin asunut.

Ekaa kautta ja kirjaa olen katsonut ja lukenut useampaan kertaan, kun se Ylämaan tunnelma on vain niin ihana.

Päivämäärä:   28.7.25 21:05:16

Onko kirjailija saanut jo sarjan loppuun? Miten se päättyy?

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   28.7.25 21:11:43

Luulin jo viime kauden olleen viimeinen (oliko 7B), mutta jatkuukin vielä kausi 8. Eli käytännössä kai 9 kautta, kun oli 7 a ja b.

Jotkut kaudet oli tooodella tylsiä, oliko ne jossain vaiheessa Karibiallakin?

Lähettäjä: Huono esimerkki 
Päivämäärä:   28.7.25 21:25:20

Kyllä on katsomisen arvoisia seuraavatkin kaudet. Paranee sen 2. Jälkeen taas. Väliin toki mahtuu outoja jaksoja, mutta hahmot saa uutta syvyyytä ja sävyjä

Päivämäärä:   28.7.25 21:50:13

Paranee kyllä.

Päivämäärä:   28.7.25 23:13:01

Harkitsin aloittavani tämän sarjan, mutta jos tässä tosiaan kasuaalisti raiskaillaan menemään niin taidankin jättää väliin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.