Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Irakilaismies ja oma mies

Lähettäjä: matkailija 
Päivämäärä:   28.7.25 14:59:23

Mistäköhän aloittaisi... Tutustuin työni kautta irakilaismieheen viisitoista vuotta sitten. Välillämme on oikeasti pelkkää ystävyyttä. Häntä on kidutettu vankilassa ja hän on ollut mukana sodassa, näistä seikoista johtuen hänen mielenterveytensä petti ja hän asuu hoitokodissa. On hyvin älykäs ja taiteellinen ihminen. Lainasin hänelle rahat Irakin matkaan silloin tutustumisemme alussa ja hän maksoi kaiken takaisin, hänellä oli rikas isä. Ystäväni olivat satavarmoja, etten näe rahoja koskaan, mutta toisin kävi.

Kolmetoista vuotta sitten tutustuin nykyiseen, ihanan aviomieheeni. Silloin ajattelin katkaista tuon ystävyyden, koska pelkäsin, ettei mieheni hyväksyisi sitä kuitenkaan. Exäni oli sairalloisen mustasukkainen mutta tämä nykyinen on hyvinkin avarakatseinen ja salliva. Siltikään en ole saanut kerrottua hänelle ystävästäni. En koskaan katkaissut välejä irakilaismieheen, vaan olemme kaikki nämä vuodet soittaneet toisillemme kerran viikossa ja joskus kaupungilla käydessäni olen pikaisesti vieraillut hänen luonaan hoitokodissa.

Vanhoille ystävilleni sanoin, etten ole irakilaismiehen kanssa enää tekemisissä. Nyt kuitenkin menin lipsauttamaan ystävyydestäni parille naispuoliselle ystävälleni. Tuntui, että jollekin täytyy purkaa sydäntä.

Minulla on nyt ihan kamalan paha mieli, kun olen salannut tämän asian rakkaalta mieheltäni. Jos asia olisi toisinpäin, että hän olisi soitellut jonkun naisen kanssa ystävänäkin kaikki nämä vuodet, olisin hyvin loukkaantunut.

Kerronko miehelleni vai ghostaanko irakilaismiehen? Vai kerronko irakilaiselle, ettei ystävyytemme voi enää jatkua. Hän kyllä tietää, että olen onnellisesti naimisissa. En halua menettää raksta miestäni, mutta tiedän, etten ole hänen luottamuksensa arvoinen ja pelkään hänen reaktiotaan, jos asia tulee jotain kautta julki. Kuitenkin toisaalta säälin tuota yksinäistä, sairasta irakilaismiestä.

Re: Irakilaismies ja oma mies

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   28.7.25 15:04:18

Miten ihmeessä olet tuollaisen salannut? Miksi? En edes seukkais sellaisen kanssa, joka ei hyväksy ystäviäni!

Lähettäjä: Pah 
Päivämäärä:   28.7.25 15:04:44

Mikset esittelisi heitä toisilleen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.25 15:06:02

En tiedä, mutta mieheni on kurdi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.25 15:23:47

*miehi

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.7.25 15:33:48

porvoolainen ennustaja kertoo totuuden !

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.7.25 15:46:45

Miksi ihmeessä olet salannut tuon ? Olisi ollut helppo heti alkuun kertoa ja köydä miehen luona yhdessäkin ?

Päivämäärä:   28.7.25 15:49:23

Jos minulle kävisi noin, että mieheni kertoisi että hän on hyvin pahoillaan ja ahdistunut kun ei ole uskaltanut kertoa minulle tällaista asiaa, että hänellä olisi vastaavanlainen ystävä, luultavasti olisin aika ymmärtäväinen, mikäli tietäisin että exä oli sairaanloisen mustis. Ja jos kerta oikeasti on kaveri, niin koska siinä ei ole mitään pahaa niin tietyllä tapaa kertomatta jättämisessäkään ei ole ollut pahaa.

Päivämäärä:   28.7.25 15:49:58

Pakko olla provo. Kaksi kivaa kansalaisuutta, joista kumpikaan ei hyväksy toisia miehiä missään muodossa :)

Päivämäärä:   28.7.25 15:50:05

(Pakko vielä sanoa että olisi kyllä kurjaa, jos joku olisi ystäväni säälistä)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   28.7.25 16:25:22

Että tälläinen stoori tänään.

Päivämäärä:   28.7.25 16:30:31

No nyt on jo heikko taso porvoolaisillakin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.25 16:37:29

"Pakko olla provo. Kaksi kivaa kansalaisuutta, joista kumpikaan ei hyväksy toisia miehiä missään muodossa :)"

Ei kai aloittajan miehen kansalaisuudestaollut puhetta?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.7.25 16:38:45

Ovat varmaan uusia täällä eivätkä tiedä, miksi miehi vedetään tähän mukaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.25 16:41:34

Ei ole kyllä aloittajan parisuhde kovin heppoisissa kantimissa, kun 13 vuotta on salannut "ystävänsä", ja naimisiinkin on tässä välissä mennyt.

Jos mun puoliso kertoisi minulle, että huppista, olen koko meidän yhdessäoloajan unohtanut kertoa sinulle, että minulla on hyvä naispuolinen ystävä, jonka kanssa soittelen viikoittain, ja välistä käyn "kahvilla".
Niin kyllä menisi luotto puolisoon.
Eikä siinä enää auttaisi mikään ystävän ghostaaminen, mikä muuten olisi todella ikävää sille "ystävälle".

Ja ystäviä ei ghostata ikinä. Varsinkaan ystävästä riippumattomista syistä.

Mä vielä ymmärtäisin, jos ei uuteen mieheen tutustuessaan ensimmäisinä kuukausina kertoisi miespuolisista ystävistään, mutta että salaa vuosia, ja menee vielä naimisiin.

Aikamoiseen salailuun ja valehteluun on aloittaja nyt syyllistynyt. Mitä muuta salaat aviomieheltäsi?

Ja minä kyllä esittelin kaikki ystäväni, niin mies- kuin naispuolisetkin, miehelleni heti seurustelun alussa. Siinähän sitä näki, miten mies suhtautuu ystäviini. Jos olisi ollut mustasukkainen, niin ei olisi minun arvoiseni.

Aloittajaa ei kuitenkaan haittaisi vaikka mies olisi kuinka sairaalloisen mustasukkainen, koska muuten hän olisi esitellyt ystävänsä seurustelukumppanilleen. Ja sitten päättänyt jatkaako seurustelua vai ei.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.7.25 17:30:20

Allahin horo porvoosta, päivää.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   28.7.25 17:43:23

Ylilauta viivalla riittää vientiä yli maarajojen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.