Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tippuuko teillä paino helteillä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.25 14:32:12

On nyt pari kiloa lähtenyt muutamassa viikossa, vaikka syönyt mielestäni ihan normaalisti, voiko johtua helteistä?
En ole ikinä ollut laihiksella ja paino vuodesta toiseen pysynyt samana. Liikuntaa harrastan yleensä päivittäin. Aamulla puntari näytti 62,9 kg (170 cm), alkaa hirvittää että kaikki lihakset katoaa tällä menolla.

Re: Tippuuko teillä paino helteillä?

Lähettäjä: P_P 
Päivämäärä:   28.7.25 14:36:44

Valitettavasti päinvastoin. Neste kerääntyy vyötärölle ja "sulaa" pois yön aikana, tullakseen taas takaisin seur.hellepäivänä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.7.25 14:53:33

Päinvastoin, turpoan aina hellejaksoilla, mikä onkin niiden ainoa ikävä puoli. Kun ilmat viilenevät, niin ylimääräiset nesteet poistuvat.

Päivämäärä:   28.7.25 15:01:10

Kuten edellisillä, minullakin helteet kerää nesteturvotusta monta kiloa vaikka tulee syötyä tavallista kevyemmmin. Heti kun viilenee, juoksen vessassa pari päivää tunnin välein ja sit onkin paino takas normaalissa.

Päivämäärä:   28.7.25 15:09:51

Mutta jos syöt ja liikut kuten ennenkin, miksi sinulta yhtäkkiä lihakset olisi katoamassa?

Nestetasapainon heittelyt voivat tehdä useamman kilon muutoksen, eli jos sinulla on nestehukka niin vaaka voi näyttää monta kiloa tavallista vähemmän.

Lähettäjä: gwe 
Päivämäärä:   28.7.25 15:12:43

Ei tipu. Helteellä on huonosti ruokahalua mutta pakko syödä koska teen fyysistä työtä. Uunia ja hellaa ei huvita käyttää koska kämppä on kuin sauna, joten syön sitten kaikkea "paskaa" ja kiloja kertyy.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   28.7.25 15:29:33

Ei, koska jäätelö.

Päivämäärä:   28.7.25 15:44:46

Juu, mutta se johtuu ihan puhtaasti kevyemmästä syömisestä. Helteellä maistuu lähinnä hedelmät. Toki jäätelöäkin menee, mutta ei tuollainen "perusjäätelö" ole kovin kaloripitoista sekään.
Paino tulee kuitenkin heti takaisin, kun palaa normaaliin ruokailuun.

Lähettäjä: Nokey 
Päivämäärä:   28.7.25 15:46:48

Juu tippuu, ruokahalu katoaa helteillä. Ja siis tämä ei ole mulle lainkaan toivottavaa, kun olen tosi pienikokoinen ja kevyt jo valmiiksi, ei tarvitsisi kuihtua grammaakaan.

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   28.7.25 16:38:46

Ei todellakaan putoa paino helteellä :D Ei mulla ainakaan ruokahalu laske lämpimän ilman myötä, päin vastoin tekee mieli sipsiä ja kaikkea helppoa ruokaa kahta kauheemmin!

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   28.7.25 16:39:19

En muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka unohtavat syödä. Siis unohtavat??? WTF :D

Lähettäjä: Sitruunapippuri 
Päivämäärä:   28.7.25 17:01:40

Tippuu! Jalat yms kyllä pöhöttynyt nesteturvotuksesta, mutta paino tippuu. Jäätelö maistuu tosi hyvin ja sitä uppoaa minuun runsaasti, mutta ei sillä mulla ainakaan paino nousemaan pääse, kun muu maistuu huonosti, lämmin ruoka esim ajatuksenakin ällöttää. Hedelmiä tulee napsittua ja smoothieita ja proteiinijuomia pidän eväänä. Ja nesteitä tulee kyllä juotua sitten syömistenkin edestä, niin nälkää ei tule senkään takia. Ja siis vaikka moni pitää laihtumista hyvänä tai toivottavana asiana, niin minulla tämä on vain huonoksi sirosta varresta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.