Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsettomat ymmärtävät paremmin...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.25 11:55:01

...erilaisia lapsiperheitä.

Lapsia hankkineet ihmiset näyttävät tulevan täysin sokeaksi sille, että kaikki lapset eivät ole samanlaisia ja että se, mikä toimii omiin lapsiin, ei usein toimi muihin lapsiin.

Lapsettomana on tullut sellainen olo, että lapsia tehneet ovat todella julmia ja armottomia toisiaan kohtaan.

Re: Lapsettomat ymmärtävät paremmin...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.25 12:01:01

Lapsettomat ovat pääosin suvaitsevaisempia muiden valintoja kohtaan, kun eivät itsekään toimi yleisten odotusten mukaisesti.

Lapsia tehneet alkavat herkemmin kaikenlaiseen keskinäiseen kilpavarusteluun ja arvosteluun toisten toimintatapoja kohtaan. Johtuuko siitä, että lastenteon jälkeen joutuvat itse tällaisen kohteeksi vai siitä, että ovat ihmisiä joiden mielestä vain yksi tapa elää on oikein.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.25 12:36:42

Kyllä, lapsettomat tuntuvat tietävät kaikesta kaiken, myös sen mitä lapselliset tietää.

Vai onko luulo sittenkään tiedon väärti

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   28.7.25 13:23:30

Lapsettomat elävät sellaisessa harhakuvitelmassa, että kaikki tiettyyn ihmisryhmään kuuluvista yksilöistä ovat täysin samanlaisia ajatuksiltaan ja käytökseltään.

Mitä muita ronskeja yleistyksiä tähän vedettäis?

Päivämäärä:   28.7.25 13:25:10

Lapsettomat luulee tietävänsä mitä muut tekee ja ajattelee. Kertoo paljon lapsettomista.

Päivämäärä:   28.7.25 13:28:17

Taisi monella kalikka kolahtaa, vastauksista päätellen...

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   28.7.25 13:37:54

Aika lapsellinen jo koko aloitus. No kokemusta tulee elämästä, kun vanhenee.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   28.7.25 13:42:22

"Taisi monella kalikka kolahtaa, vastauksista päätellen..."

Mulla ainakin kolahtaa kalikka ja lujaa kun törmään niin tyhmiin ihmisiin, että he väittävät jonkin ihmisryhmän jokaisen yksilön olevan täysin samanlaisia.

Lähettäjä: Er 
Päivämäärä:   28.7.25 13:50:39

Tottakai siellä nyt joku fiksukin on joukossa, mutta lapselliset on useimmiten aika rajattuja ajatusmaailmaltaan. Just näitä, jotka menee vaan sen kaavan mukaan miettimättä asioita sen kummemmin.

Todella harva oikeasti pohtii onko resursseja (henkisiä tai taloudellisia) saati mitään annettavaa. Pitää saada se puoliso, lapset ja omakotitalo. Ihan vaan kun kuuluu ja muillakin on.

Siellä on sitten tuhansien zombien joukossa muutama, jotka on oikeasti miettineet asioita realistisesti, vahvistavat vaan säännön.

Päivämäärä:   28.7.25 13:56:07

" vaan kun kuuluu ja muillakin on."

Ihanko näin. Eikö mainitsemiasi asioita 2025 Suomessa enää saa haluta?

Päivämäärä:   28.7.25 14:02:57

Kuka sanoi ettei saa haluta?
Senkun haluatte, just niinku samanlaisen auton ku naapurin mirkulla ja Virtaset osti mökin, meidänkin pitää.

Päivämäärä:   28.7.25 14:04:05

Pitäisikö haluta samanlainen auto kuin sinulla vaikka se ei kävisi elämäntyyliin ja käyttötarkoituk, vai mistä moinen paha mieli?

Päivämäärä:   28.7.25 14:04:41

”Siellä on sitten tuhansien zombien joukossa muutama, jotka on oikeasti miettineet asioita realistisesti, vahvistavat vaan säännön.”

Oliko tästä jotain oikeaakin tietoa vai vaan oma mutuilusi tulos?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.7.25 14:11:14

Tottakai siellä nyt joku fiksukin on joukossa, mutta lapselliset on useimmiten aika rajattuja ajatusmaailmaltaan. Just näitä, jotka menee vaan sen kaavan mukaan miettimättä asioita sen kummemmin.

^ Mitä vanhempasi sanoivat kun kerroit heille tämän viisaan mielipiteesi?

Päivämäärä:   28.7.25 14:13:38

Kellä tässä on paha mieli? Teillä näköjään.

Totuus sattuu.
Tässä huomaan tuon ajatusmallin että tottakai kaikki tahtoisivat olla kadehdittuja virtasia :-D
Voi voi.

Tämä on keskustelupalsta, ei mikään väitöstilaisuus. Ei mulla tarvii olla mitään tutkimustuloksia näyttää. Ei heilläkään ole lapsettomia herjatessanne mitään todisteita mistään väitteistänne.
Ihan empiirisiin havaintoihin perustuu näkemykseni.

Tuskin kovin moni osaisi vastata, jos kysyisin että miksi hankit lapsia. Aika moni sanoisi että tuntui siltä, oli hyvä aika, sopiva mies, tulin vaan raskaaksi jne. Eipä siinä paljon järki ole ollut mukana.

Päivämäärä:   28.7.25 14:16:17

M: en viitsi vanhempiani loukata, mutta he kuuluvat tuohon joukkoon. Ei paljon järki päätä pakottanut.

Mikä ongelma mun mielipiteessä on? Katsokaa ympärillenne, tajuatte hyvin nopeasti että olen oikeassa. Ehkä juuri sinä et kuulu joukkoon (tai haluat uskoa niin), mutta suurin osa kyllä.

Päivämäärä:   28.7.25 14:27:27

Jos joku kertoo millaisia on suurin osa lapsettomista, niin lapsettomat nauraisivat ääneen ja vaativat tilastofaktat. Ja näin sen kuuluukin olla, kun joku kuvittelee tuntevansa kaikki.

Päivämäärä:   28.7.25 14:27:34

Sinulla se tuntuu olevan paha mieli kun noin pitää omia traumoja avata täällä ja omia yksittäisiä kokemuksia toitottaa totuutena. Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, mistä tämä olotila sinussa kumpuaa?

Päivämäärä:   28.7.25 14:31:54

Oletko itse pysähtynyt miettimään mistä kumpuaa ylimielisyytesi ja halu patologisoida eri mieltä olevia?

Siinä olisi pohdittavaa vaunulenkille.

Päivämäärä:   28.7.25 14:47:26

Kolahti näköjään kyseenalaistaminen. Hyvä. Siinä on sinulle pohdittavaa bodypumpille ja hikihölkälle.

Päivämäärä:   28.7.25 14:50:32

Usko sinä siihen että kolahti :-D voit sillä sitten lohduttaa itseäsi.

Päivämäärä:   28.7.25 14:56:35

Jos et pidä että sinua arvostellaan, älä silloin myöskään arvostele muita. Tässä lisää pohdittavaa täykkyyn elämääsi.

Lähettäjä: Di 
Päivämäärä:   28.7.25 15:21:19

Lapsettomat eivät ymmärrä mistään mitään.

Lähettäjä: Lapseton 
Päivämäärä:   28.7.25 15:23:33

"Lapsettomat eivät ymmärrä mistään mitään."

Voisinko tällä perusteella heittäytyä lapsellisten elätettäväksi?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.7.25 15:28:32

Lapseton: Di on itse vela, ja trollaa että pääsisi porukalla haukkumaan vanhe... ei kun äitejä. Juuri join kahvit lapsettoman pariskunnan kanssa, luulen heidän tohtoreina tietävän jostain edes hieman...

Päivämäärä:   28.7.25 15:54:33

Mulle on ihan sama, kun mua arvostellaan. Sitähän nämä lapselliset on tehneet maailman sivu. Mukulat on oman egon jatke, niiden taakse mennään piiloon, omaa itseä nostetaan säälittävällä äitiydellä, kun ei muuta ole.

Lapseton voi olla vaikka kasvatustieteiden tohtori ja tehdä vapaaehtoistyötä kaikki vapaa-aikansa, mutta kun ei ole äiti niin ei ymmärrä mitään ja on yhteiskunnan vapaamatkustaja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.