Lähettäjä: Nona
Päivämäärä: 28.7.25 10:08:56
Sun paino on sun läheisille vähiten kiinnostava asia sussa eikö sin ihmisarvo muutu mihinkään, vaikka kehosi muuttuu. Älä eristäytyä elämästä sun oman mielen mutisen takia. Elämä on liian lyhyt siihen, että jätät hetkiä elämättä vain häpeän takia.
Minä olen menettänyt vuosia oman kehoni häpeämiseen kun sairastin syömishäiriöt, erityisesti painon nousu toipumisvaiheessa sai minut häpeämään itseäni niin paljon, että en halunnut nähdä ketään. Erityisesti kommentit muuttuneesta kehosta pelotti. Menetin paljon hetkiä, seikkailuita JS kokemuksia ja se kaduttaa syvästi. Esim omat valmistujaisiin ja parhaan ystäväni häät (joihin minua pyydettiin kaasoksi, mutta kieltäydyin) - skippasin ne ja monta muuta ihanaa hetkeä vain, koska häpesin omaa kehoani niin paljon etten halunnut näyttäytyä julkisesti. Typerintä minulta ikinä! Oikeasti yhtään ketään muuta ei kiinnostanut pätkääkään se, että olin nyt painavampi kuin ennen. Vain oma mieleni teki siitä ison asian.
Älä jätä elämättä vain siksi, että painosi on muuttunut! Aina voit laihtua uudelleen, jos tahdot, mutta älä unohda elää jokaista päivää myös nyt äläkä heitä aikaa hukkaan häpeän takia.
|