Lähettäjä: Dante
Päivämäärä: 28.7.25 01:32:08
Kyllä muutti, pysyvästi ja totaalisesti. Kun oma sisarus menehtyy äkillisesti juuri täysi-ikäisyyden saavutettuaan niin kyllä se täräyttää ihan yhdessä kristallinkirkkaassa hetkessä tajuamaan miten lyhyt, rajallinen ja ainutkertainen tämä meidän yksi elämä onkaan. Ei ole varaa luottaa mihinkään kuolemanjälkeisiin elämiin jotka ovat pelkkää huhupuhetta, ei ole varaa luottaa siihen että joku elää puolestasi tai edes kertoo sinulle, miten olisi elämäsi elettävä. Se on vain ja ainoastaan sinun omalla vastuullasi, ja sinä itse olet lopulta se jolle joudut siitä mitään oikeaa tiliä tekemään.
Vaikka tapahtuneesta on pian 40 vuotta niin tajusin vasta ihan äskettäin että yksi syy siihen miksi itse olen elänyt niin täyttä ja vaiherikasta elämää on paitsi tämän tajuaminen, myös se että minähän olen tiedostamattani kaikkien näiden vuosien ajan yrittänyt ikäänkuin elää kahden ihmisen edestä. Se tuntuu toisaalta surulliselta, mutta myös tavallaan hyvältä, koska koen tavallaan onnistuneeni siinä niin hyvin.
|