Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen olinpaikka myyjältä lähtiessä

Lähettäjä: Mustapippuri 
Päivämäärä:   27.7.25 20:13:32

Tuleeko hevosen myyjän virallisesti tietää hevosen tuleva olinpaikka? Eettisesti minua jo kiinnostaa millaiseen paikkaan menee. Hevoseni on välittäjällä, mutta minulle ei kerrota.

Re: Hevosen olinpaikka myyjältä lähtiessä

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.7.25 20:16:37

No jos välittäjälle hevosen antaa niin hän myy minne myy.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.25 20:18:08

Jos hevonen on välittäjän tallissa, hänen kirjanpitoonsa pitää tulla hevosen seuraavan paikan tunnus, mutta mikään laki ei määrää että välittäjän tulee kertoa edelliselle omistajalle mitään uudesta paikasta. Onkohan teidän välisessänne myyntitoimeksiannossa jotain mainintaa ostajan valinnasta ja tiedonjaosta?

Lähettäjä: H.M. 
Päivämäärä:   27.7.25 20:52:59

Ei välittäjä hevosta omista, joten kyllä nykyinen omistaja edelleen päättää kenelle hevosen lopulta haluaa myydä. Kuinka Minä vaan tuollaista väittää?
Omistajalla täysi oikeus tietää mihin ja millaiseen paikkaan hevosensa menee. Välittäjä vain hoitaa näytöt ja kommunikoinnin.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   27.7.25 21:42:59

Jos tämä on ongelma, myyt hevosesi itse etkä anna sitä välittäjälle. Heillä on siellä omat ehdot ja säännöt kaupantekoon liittyen joihin olet varmaan huolellisesti tutustunut ennen hevosen luovuttamista.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.7.25 21:46:50

Ei, mitenkään "virallisesti" sun ei tarvitse tietää mihin hevonen menee, mutta olet varmaan välittäjän kanssa toimeksiantoa tehdessä sopinut käytännöistä?
Virallisesti hevonen on nyt välittäjän pitopaikassa ja hänen kirjanpitoonsa tulee merkintä mihin pitopaikkaan hevonen siirretään.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   27.7.25 21:59:44

Yhden hevoseni myi välittäjä. Hän kertoi kyllä millaiseen kotiin haluttiin ostaa ja myyjänä sain päättää kenelle myin ja mihin hintaan. Maksoinhanhan kk-hintaa hevosen siellä olosta. Hevonen sai hyvän kuuloisen kodin mutta ensimmäiseen tarjoukseen (kotiin) en myynyt koska ei ollut mielestäni sopiva hevoselle. En tiedä miten muut välittäjät toimivat. Sen enempää en tietoja kysellyt, ostajan nimi oli kyllä tiedossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.