Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osa miehistä ei ymmärrä naisten kokemaa...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.7.25 19:29:50

... seksuaalista väkivaltaa.

Ylisviiva tuolla jo aiemmin todisti, ettei pidä vaikkapa seksuaalisia ehdotteluja tai pyytämättä lähetettyjä kuvia seksuaalisena ahdisteluna. Myöskin toisen koskeminen oli hänelle ok, kunhan ei koske genitaaleja.

Onneksi rikoslaki on toista mieltä. Jos Ylisviivan lailla uskovia on enemmänkin, niin sitä enemmän naisten on syytä varoa.

Onneksi

Re: Osa miehistä ei ymmärrä naisten kokemaa...

Lähettäjä: touch 
Päivämäärä:   27.7.25 19:33:30

"Myöskin toisen koskeminen oli hänelle ok, kunhan ei koske genitaaleja."

No tässä kyllä naiset kunnostautuvat vähintään yhtä hyvin kuin miehetkin. Esimerkiksi toisten ihmisten lasten ja lemmikkien koskettelu ilman lupaa tuntuu monelle olevan jotenkin itsestäänselvästi ookoo, samoin kaikenlainen lääppiminen ja halailu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.25 19:36:01

Luulen että sitä ei tarkoituksellisesti haluta ymmärtää. Siinä joutuisi mahdollisesti ajattelemaan tehneensä väärin, tai että kaveri teki väärin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.25 19:36:44

Kyllä:
Seksuaalinen ahdistelu = kosketaan intiimialueisiin luvatta
Raiskaus = työnnytään sisään väkisin.

Päivämäärä:   27.7.25 19:37:19

Hyvin yksinkertaista ja selkeää – kuten lakien kuuluukin olla.

Päivämäärä:   27.7.25 19:38:58

Edelleen - , riskoslaki on kanssasi eri mieltä.

Päivämäärä:   27.7.25 19:39:53

Ja harva nainen ilahtuu takapuolen tai rintojen yllättävästä puristelustakaan.

Lähettäjä: Daalia 
Päivämäärä:   27.7.25 19:39:55

Kun olin lapsi ja nuori aikuiset miehet läpsivät pyllylle tuon tuosta. Onneksi silloin ei ollut somea tai edes kännyköitä. Mutta minua on ahdisteltu monta kymmentä kertaa lapsuudessa ja nuoruudessa. Kukaan ei kukaan sellaiseen puuttunut. Myös työelämän aloitettua minua on ahdisteltu, poliitikkoja, urheilijoita, pankinjohtaja, autokoulun ope, työnantaja monta kertaa jne.. nää oli hyvin yleisiä.
Nämä ahdisteltu oli lääppimistä, seksuaalisesti puhumista, koskettelua, pusujen yrittämistä yms.
Olis maailma hyvin erilainen jos nuo kaikki henkilöt ois saanut syytteet ja joutuneet korvaamaan jotain sekä menettäneet maineen näinhän nykyään käy.
Kun olin yläasteella muutamalla tytöllä oli täysi-ikäinen poikaystävä.

Päivämäärä:   27.7.25 19:42:04

"Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 27.7.25 19.39.53

Ja harva nainen ilahtuu takapuolen tai rintojen yllättävästä puristelustakaan."

Se on seksuaalista ahdistelua.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.7.25 19:42:37

Se varmaan auttaisi, jos tällaista miestä tulisi ahdistelemaan ja puristelemaan toinen, mielellään kaksi kertaa isompi mies. Olisihan se nyt tosi ällöä ja ahdistavaa. Mutta ei, ei vaan osata asettua naisen asemaan.

Päivämäärä:   27.7.25 19:43:21

Jaa – nyt alkoi taas homopakotus.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.7.25 19:44:12

"Jaa – nyt alkoi taas homopakotus."

Niin, todistit juuri pointtini. Ei tällainen kenellekään miehelle olisi ok, mutta jostain syystä he eivät osaa ymmärtää sitä, miksi nainen kokee vastaavan käytöksen ahdistavana.

Päivämäärä:   27.7.25 19:44:36

-, rinnat ja takapuoli eivät kata intiimialueita, jotka luettelit.

Päivämäärä:   27.7.25 19:46:25

Tissit ja perse on myös henkilökohtaisia alueita.

Päivämäärä:   27.7.25 19:47:34

- , ne eivät ole intiimialueita ja luettelit vain intiimialueen koskemisen seksuaaliseksi häirinnäksi.

Lähettäjä: lääp 
Päivämäärä:   27.7.25 19:47:52

"Se varmaan auttaisi, jos tällaista miestä tulisi ahdistelemaan ja puristelemaan toinen, mielellään kaksi kertaa isompi mies. Olisihan se nyt tosi ällöä ja ahdistavaa. Mutta ei, ei vaan osata asettua naisen asemaan."

Tai isokokoiset naiset voisivat tehdä tätä itseään pienemmille miehille, saisivat kerrankin maistaa omaa lääkettään. Oppisivatpahan olemaan :)

Päivämäärä:   27.7.25 19:48:55

Täydennetään määritelmää jos se sieltä unohtui.

Päivämäärä:   27.7.25 19:51:33

"Lähettäjä: lääp
Päivämäärä: 27.7.25 19.47.52

Tai isokokoiset naiset voisivat tehdä tätä itseään pienemmille miehille, saisivat kerrankin maistaa omaa lääkettään. Oppisivatpahan olemaan :)"

*tähän se South Park -meemi*

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.7.25 19:55:02

No siltä se ahdistelu naisista tuntuu kuin tuntuisi miehestä, jota tulisi joku paljon isompi ja vahvempi mies lääppimään. Miesten on yleensä mahdotonta kuvitella sellaista tilannetta. Muistan yhden kommentin nettikeskustelussa, jossa oli aiheena, että mikä on pelottavinta naisena olemisessa. Siellä oli tosi karmivia kokemuksia, ja siihen kirjoitti sitten yksi mieskin. Hän sanoi, että hänellä oli teininä sellainen kokemus joka sai hänet jollain lailla tajuamaan miten turvattomalta naisista tuntuu. Hän oli kävelemässä ja tuohon aikaan hänellä oli pitkät vaaleat hiukset, teininä hän oli sellainen hyvin hoikka kuten kasvavat nuoret usein ovat, ja päällään farkut ja t-paita, asu, jota molemmat sukupuolet käyttävät. Takaapäin katsottuna hän olisi hyvin voinut luulla tytöksikin. Hän kuuli, että takaa lähestyi auto, ja sieltä hänelle huuteli seksuaalisesti miehiä, jotka siis luulivat häntä tytöksi. Auto ajoi hitaasti hänen vierelleen, ja silloin miehet näkivät ettei hän ollutkaan tyttö, joten nämä ahdistelijat kaasuttivat äkkiä pois. Kirjoittaja sanoi, että hän uskoo, että hänelle olisi tapahtunut jotain hyvin pahaa jos hän olisi ollut tyttö, ja tämä kokemus sai hänet ymmärtämään miten turvaton tämä maailma on naisille.

Päivämäärä:   27.7.25 19:57:05

Nykyään tuota tapahtuu enää huonolla suomella.

Päivämäärä:   27.7.25 20:01:49

-, minua ahdistelleet miehet ovat olleet järjestään suomalaisia. Ensimmäisen kerran näin itsensäpaljastelijan 11-vuotiaana, sen jälkeen on puristeltu persettä, ehdoteltu, lähetelty kyrpäkuvia ja minulle lapsuudesta asti tuttu ihminen yritti raiskata. Kaikki suomalaisia.

Päivämäärä:   27.7.25 20:06:22

>minua

Siinähän se tulikin.

Päivämäärä:   27.7.25 20:07:51

Paljonko Suomessa oli mamuja kun olit 11?

Lähettäjä: vanha M 
Päivämäärä:   27.7.25 20:10:38

Luulen ymmärtäväni, mutta miehenä en tietysti kokemusperäisesti
Sitä taas en että uhri saattaa joutua ikäänkuin syytetyksi esim oikeudessa
Kuten Espanjan futis suutelujutussa tai Nevenkan tapauksessa sanmassa maassa
Suomessa myös siis!

Lähettäjä: miimii 
Päivämäärä:   27.7.25 20:16:37

Meillä opetettiin että intiimialueet ovat niitä kohtia jotka uimapuku peittää (toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, riippuu uikkarista)

Päivämäärä:   27.7.25 20:18:10

Ylisviivalla on itsellään niin paljon faktaa ja tuoretta kokemusta aiheesta, että pitäähän sitä nyt uskoa, kun hän sanoo, ettei suomalaiset miehet.

Päivämäärä:   27.7.25 20:19:05

Miimii, sinua on opetettu väärin.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   27.7.25 21:08:39

Helposti voisin kirjata yli 50 seksuaalistahäirintää omalle kohdalle, jossa nainen käy fyysisesti käsiksi.

Mutta näitä katsotaan läpi sormien, koska mies on vain onnellinen, kun tällaista huomiota tulee, koska muuten ei pillua saa millään.

Minä olen parisuhteessa ja kyllä helkkarin hyvän näköinen mies, mutta silti saa hätistellä akkoja loitommalle.

Lähettäjä: Janina 
Päivämäärä:   27.7.25 21:20:48

Osa naispuolisista tutuistani on kännipäissään änkeneet miesten syliin, hiplanneet ties mistä, yrittäneet pussailla miestäni jne... Örveltäjiä löytyy myös naisista, vaikka vähemmän toki.

Päivämäärä:   27.7.25 21:22:15

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 27.7.25 20:07:51

Paljonko Suomessa oli mamuja kun olit 11?

Kun minä olin 13-15, olin yläasteella koulussa jossa puolet oppilaista olivat mamuja.

13- Vuotiaana näimme kaverin kanssa kallioilla pyöriessä miehen, joka oli istahtanut näköetäisyydelle meitä katsomaan ja runkkaamaan. Ihan valkoihoinen, suomalaisen näköinen mies.
14- Vuotiaana valkoihoinen, suomalaisen näköinen mies lähti seuraamaan kotimatkalla koulusta kotiin (ehkä kilometrin matka, joka meni pururadan läpi) kun tapani mukaan olin lähdössä oikaisemaan metsäpolun kautta. Onneksi huomasin ajoissa - mies käveli hetken perässä vähän matkan päässä käsi housuissa, ja kun huomasin, alkoi juoksemaan runkaten perässä. Olin fiksu muksu ja hyppelehdin vauhdilla takaisin pururadalle jossa enemmän liikennettä.
15- vuotiaana yritin seurata äitini ohjetta "mieluummin aina taksilla kotiin, kuin kävellä illalla sen leppävaaran gallerian läpi", ja taskussa oli viisi euroa. Kysyin taksitolpalla saako sillä kahden kilometrin kyydin kotiosoitteesen. Eka kuski (tämä oli mamu) sanoi ei, mutta työkaveri varmasti suostuu (ehkä tiesi millainen tyyppi?) ja huikkasi kaverille. Tämä keski-ikäinen suomalainen mies yritti taivutella suihinottoon parkkipaikalla ennen kuin livahdin karkuun.

Olin normaali, "siveästi" pukeutuva, hitaasti kehittyvä nuori nainen, jossa ei ollut muotoja nimeksikään, ja näytin lähinnä pojalta. Eniten huutelua ja ahdistelua saanut osakseni ihan suomalaisilta miehiltä.

Tämä oli 2000- luvun puolella.

Yhden kerran minulle on tullut epämukava olo naisen kanssa, kun aikuisena baarissa minua lähestyi hieman vanhempi nainen ja yritti iskeä aika roisisti ja koitti silitellä reittä pöydän alta.
Silti - vaikka ylisincelit ovat eri mieltä - minulle ei ole koskaan tullut turvaton tai uhattu olo naisen kanssa. Pahimmillaan olo on ollut epämukava. En edes osaisi laskea kuinka useasti on ollut uhattu olo miehen toimesta.

Päivämäärä:   27.7.25 21:24:21

"Tämä keski-ikäinen suomalainen mies yritti taivutella suihinottoon parkkipaikalla ennen kuin livahdin karkuun."
^ Niin ja tämä oli siis kotini tyhjällä, pimeällä parkkipaikalla, sen jälkeen kun oli minut kyytiin ottanut.

Päivämäärä:   27.7.25 21:28:34

Kauheinta on ollut huomata se että ahdistelua oli eniten silloin, kun olin vielä lapsi. Ja jos oikein muistan, niin yksikään maahanmuuttaja ei ole minuun koskenut - jotain huutelua on ollut, mutta kyllä iholle käyneet ja sitä yrittäneet ovat aina olleet suomalaisia.

Näitä kokemuksia on ihan liikaa ja kurjimpia keissejä ovat olleet ne, missä esim. illanvietossa uusi seurustelukumppani on painanut villasella minun iholle punkeneet perseenkourijat "no mitä odotit kun olemme baarissa"- asenteella. Jäi siihen sen ihmisen tapailu. Ei, en odota että kukaan lähtee heittelemään nyrkkejä tuntemattoman kanssa, mutta sairasta on katsoa vierestä ja kohautella olkia ja kiukustua naiselle siitä, jos nainen kehtaa ilmaista että painu kiitos helvettiin siitä :D

Päivämäärä:   27.7.25 21:32:22

Menisit Ällö töihin, vaikka mäkkäriin jos muuta et saa niin ei kumpua tämä miesviha sinustakan niin täysillä. Oot ollu aika pahalla tuulella viime ajat.

Päivämäärä:   27.7.25 21:35:40

Kun topan aihe on naisten kokema seksuaalinen väkivalta, vain ja ainoastaan ylisinceli tulee valittamaan että on totaalista miesvihaa jos joku nainen kertoo millaisia kokemuksia itsellään on ollut.

Eiköhän nää kohta härötetä - ehkä jossain vaiheessa kyllästyt ja palaat ylikselle jatkamaan tätä naisvihaoksentamista.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   27.7.25 22:04:29

Uskomatonta kuinka naisten kokemaa ahdistelua, väkivaltaa ja turvattomuuden kokemusta vähätellään.

Todellakin, naisten ja miesten näkökulmat näyttävät olevan pahasti eriytyneet. Poliittisen kentän muutos -ja vihapuheen salliminen kyseisessä ympäristössä- on hämärryttänyt sen, mitä sanotaan ja kuinka asiat ilmaistaan. Rasismi, naisviha, homofobiat puheessa ja nettipalstoilla kirjoitetussa muodossa, ovat jatkuvasti kasvava ilmiö. Tämä, jos mikä on säälittävää.

Kun Incelille vastaa samalla mitalla, saa kyllä nauraa partaansa ;) Ja hualella ;)
Vastaukset ovat niin uskomattoman epäloogisia, että ei se Mensan jäsenyys taida olla edes lähellä. Eipä voikaan, kun se ao ei ole edes kengännro. Lähinnä pikkukoron mitta.

Jos nyt hetki kuviteltaisiin, että maailmassa ei olisi laisinkaan naisia -kun ovat niin kamalia, niin mitenköhän nuo Incelit pärjäisivät ;) ?

Gen X sukupolvesta ei kovin moni ole aikuiseksi kasvanut ilman miesten asiattomuuksia. Ja ylläri, ylläri, ihan kantasuomalaisia ovat olleet kaikki.
Nyt näyttää naisten ja tyttöjen osalta maailma menevän jotenkin vielä hullummaksi. Vanhat papat lähettelevät Snäpissä lapsille ja nuorille peniskuvia. Juu, ja valkoisia ovat nekin vehkeet olleet, mitä teineiltä olen puhelimista nähnyt. Että pistää vihaksi.

Päivämäärä:   27.7.25 22:10:06

. , en ole lainkaan pahalla tuulella, enkä vihaa miehiä. Valtaosa ystävistänikin on miehiä. Työkaveteinakin on enemmän miehiä kuin naisia. Vihaan sitä, että osa miehistä olettaa naisten olevan jotain yleistä omaisuutta, joita voi koskea vapaasti, ehdotella ja ahdistella miten vaan. Aika monta kännistä keski-ikäistä setämiestä tuli aikoinaan talutettua Zetorista pihalle, kun ei ymmärretty, että työntekijöihin ei kosketa. Ikänsä puolesta he olisivat voineet olla vaikka isäni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.