Lähettäjä: eräs
Päivämäärä: 27.7.25 18:07:29
Anteeksi, ei ollut muutakaan paikkaa minne kirjoittaa tästä.
Olen kesän aikana yrittänyt tavata paljon kavereita. Homma alkaa tympiä, kun suurin osa kavereista on äitejä ja he eivät tunnu osaavan muusta kuin lapsista. Ymmärrän, että lapset ovat iso osa elämää ja tärkeitä, mutta miten voi olla, että kun yrittää vaihtaa puheenaihetta, mikä tahansa aihe saadaan käännettyä lapsiin?
Erityisesti ihmetyttää näiden ihmisten epäsensitiivisyys, itse yritän ottaa kaikkia läsnäolijoita huomioon puheenaiheilla. Niin, että kaikki tuntisivat olonsa kuulluksi ja nähdyksi.
Kukaan ei tiedä lapsettomuuteni todellisia syitä (ei ole kyllä kysynytkään, edes epäsuorasti). Siihenkin nähden voisi olla jopa julmaa puhua vain lapsista, jos jollain olisi lapsettomuusongelma ja vaikka lukuisia keskenmenoja taustalla.
Eräs hyvä ystäväni bondaili puolitutun kanssa (jonka tietää vielä työpaikkakiusanneen minua) niin, että jätti minut todella törkeästi ulkopuolelle. Olimme siis kolmestaan tapahtumassa X, ja kahdesti pyysi tätä puolituttua kanssaan kahville. Olimme kolmestaan tapahtumassa ja tämä läheinen ystävä teki tämän minulle kahdesti, eli kyse ei ollut vahingosta, kuten ensimmäisellä kerralla luulin. Ilmeisesti oli niin kova intoa puhua lapsista, että koki minut ylimääräisenä taakkana.
Jotenkin ihmetyttää ihmisten käytös. Tottakai äitiys on iso osa identiteettiä, mutta kai nyt muustakin voi osata puhua?
En tiedä pitäisikö nostaa kissa pöydälle vai keskittyä lapsettomien kanssa hengailuun.
|