Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äitylit puhuvat vain lapsista!

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   27.7.25 18:07:29

Anteeksi, ei ollut muutakaan paikkaa minne kirjoittaa tästä.
Olen kesän aikana yrittänyt tavata paljon kavereita. Homma alkaa tympiä, kun suurin osa kavereista on äitejä ja he eivät tunnu osaavan muusta kuin lapsista. Ymmärrän, että lapset ovat iso osa elämää ja tärkeitä, mutta miten voi olla, että kun yrittää vaihtaa puheenaihetta, mikä tahansa aihe saadaan käännettyä lapsiin?

Erityisesti ihmetyttää näiden ihmisten epäsensitiivisyys, itse yritän ottaa kaikkia läsnäolijoita huomioon puheenaiheilla. Niin, että kaikki tuntisivat olonsa kuulluksi ja nähdyksi.

Kukaan ei tiedä lapsettomuuteni todellisia syitä (ei ole kyllä kysynytkään, edes epäsuorasti). Siihenkin nähden voisi olla jopa julmaa puhua vain lapsista, jos jollain olisi lapsettomuusongelma ja vaikka lukuisia keskenmenoja taustalla.

Eräs hyvä ystäväni bondaili puolitutun kanssa (jonka tietää vielä työpaikkakiusanneen minua) niin, että jätti minut todella törkeästi ulkopuolelle. Olimme siis kolmestaan tapahtumassa X, ja kahdesti pyysi tätä puolituttua kanssaan kahville. Olimme kolmestaan tapahtumassa ja tämä läheinen ystävä teki tämän minulle kahdesti, eli kyse ei ollut vahingosta, kuten ensimmäisellä kerralla luulin. Ilmeisesti oli niin kova intoa puhua lapsista, että koki minut ylimääräisenä taakkana.

Jotenkin ihmetyttää ihmisten käytös. Tottakai äitiys on iso osa identiteettiä, mutta kai nyt muustakin voi osata puhua?

En tiedä pitäisikö nostaa kissa pöydälle vai keskittyä lapsettomien kanssa hengailuun.

Re: Äitylit puhuvat vain lapsista!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.25 18:11:31

Sellaista se on, ihan sama juttu jos oot ainoa ei koiraihminen porukassa. Koiristahan ne vaan keskenään puhuu. Sama heppaihmisten kanssa.

Siitä puhutaan, mikä kiinnostaa. Jos sinä olet ainoa erilainen porukassa, vika ei välttämättä ole muissa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.7.25 18:14:45

Jos osaat nimittelemättä sanoa, niin sano ihmeessä. Mitään et siinä häviä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.25 18:26:02

Jep. Koiraihmiset paasaa koiristaan, automiehet puhuu vain autojensa vipstaakkeleista, taloaan juuri rakentavat tykkää puhua mitä raksalla tapahtuu.. Siitä puhutaan, mistä elämä täyttyy.

Mutta tuohon lapsettomuuteen ja että saako tahattomasti lapsettoman kuullen puhua lapsista.
Saa. Se toisten lasten saanti ja perhe-elämä ei lopu vaikka sinulla ei sitä olisikaan. Puhun omasta kokemuksesta, vuosien tahattomasti lapsettomuudesta ja mitä silloin kuulin ja koin. Mutta missään vaiheessa en kokenut että muiden pitäisi hiljentyä lapsistaan minun vuokseni. Sen sijaan tykkäsin kuulla muiden perhe-elosta. Sattumalta lopulta meillekin se onni suotiin, 5,5 kuukautta sitten kauan kaipaamamme esikoisemme syntyi.
Kannattaa käsitellä omaa lapsettomuuttaan jos kokee ettei muut saisi puhua omasta elämästään sen vuoksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.25 18:29:57

No mutta kun sellaista se on kun saa lapsia - olet niissä kiinni lähes 24/7. Elämä heittää niin kärrynpyörää siinä kohtaa. Mistä muustakaan enää keksit puhuttavaa? Mistä aloittaja sitten haluaisi puhua? Mitkä on ne sinun juttusi, joista kaipaat keskustelua? Oletko rohkeasti vaan aloittanut puhumaan niistä?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   27.7.25 18:50:55

Ymmärrän täysin mistä aloittaja puhuu.

Mun polttareissa oli 4 mun kaveria, kaikki äitejä. Itse ainoa lapseton. Voit arvata mistä puhuttiin koko ilta -oli sentään MUN POLTTARIT.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.7.25 20:16:23

Minä taas en halua puhua lapsista silloin, kun näen ystäviä. Ihanaa päästä juttelemaan aivan muista asioista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.