Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uitko koiraa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.25 17:01:57

Onko muitakin aikuisia jotka ui "koiraa" pääasiallisesti eikä "sammakkoa". Lapsena tuli käytyä uimakoulussa ahkerasti ja siellä minulle opetettiin niin. En muista enää miksi, ehkä se oli ensi askel oppia uimaan ja myöhemmin sammakkoa mutta sitä sammakkoa ei tultu sit enää opeteltua. Olen hyvä uimaan eikä se haittaa minua, osaan uida sammakkoakin mutta se ei tunnu niin luonnolliselta ja mukavalta. Saan jatkuvasti kummastelua muilta aikuisilta joiden kanssa käyn uimassa tästä ja se muistuttaa ettei se olekkaan niin normaalia muille kuten minulle. Nyt kun miettii niin en varmaan ole edes nähnytkään enää muita koiraa uivia ihmisiä, paitsi minä :D

Re: Uitko koiraa?

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   27.7.25 17:40:03

Luulin olevani ainoa, sammakko on jotenkin kauhean vaivalloinen, koiralla pääsee etenemään jotenkin rauhallisemmin eikä väsy niin nopeasti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.7.25 17:46:09

Uin, välillä myös sammakkoa mutta se ottaa itsellä polviin/polvitaipeisiin

Lähettäjä: rkrk 
Päivämäärä:   27.7.25 17:46:31

Koira on lasten tyyli. Aikuiset osaavat kroolata.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.7.25 17:48:27

No aika harva kuntouimari kroolaa. Perinteistä rintauintia ihmiset uivat järjestään.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   27.7.25 17:54:35

Enää ei opeteta lapsillekaan koiraa vaan ainoastaan myyrää. Käsien liike on sama, mutta koirassa jalkapotkut rikkovat veden pinnan, myyrässä potkitaan veden pinnan alapuolella.

Joten koiraa uiva on harvinainen näky.

Uin rintauintia (kasvot käyvät veden alla). Vaikka osaan uida hyvin (ala-asteella harrastin pari vuotta kilpauintia), en koiraa uimalla meinaa pysyä pinnalla. Samoin eteneminen koiraa uimalla on hidasta.

Meillä on mökillä silloin tällöin uintiviestikisa. Pari eri joukkuetta ja uidaan tietty matka ennalta määrätyllä uintityylillä. Jos minulle osuu koirauinti, niin kauan kestää, että olen oman osuuteni suorittanut.

Lähettäjä: Ghj 
Päivämäärä:   27.7.25 18:02:38

En ole uinut koiraa sen jälkeen kun uimakoulussa pakotettiin oppimaan sammakko. Pääsen sillä nopeammin ja koira muistaakseni kävi niskan päälle. Osaan kyllä kroolata ja uida rintauintia, mutten tykkää sellaisesta räpimisestä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.7.25 18:05:34

Ghj, sammakko on rintauintia.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.7.25 18:14:34

Uin lähinnä myyrää. Koetan harjoitella sammakkoakin, mutta en vielä jaksa kovin pitkää pätkää. Liikkuvuus ja voima ei varmaan oikein riitä.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   27.7.25 18:21:49

En. Rinta tai selkäuinnilla etenen. Olen hyvä uimaan, mutta jostain syystä vapaauintia(eli kroolia) en ole koskaan oppinut niin että sen uiminen olisi miellyttävää.
Koiraa uidessa on eteneminen hidasta ja pinnalla pysyminen tuntuu paljon työläämmältä kuin rintauinnissa.

Lähettäjä: SeSe 
Päivämäärä:   27.7.25 18:24:19

Uin tartsania.
Boomerit tietää tyylin :))

Päivämäärä:   27.7.25 19:01:19

Oho en ole myyrästä kuullutkaan. Minulla ei siis jalat polski vaan menee tosiaan veden alla. Ihmiset huomaavat että uin koiraa tosiaan käden liikkeestä joka ilmeisesti sama myyrällä ja koiralla. Kaikki aina puhuneet koirasta joten oletin että on vain olemassa sammakko ja koira :D

-AP

Päivämäärä:   27.7.25 19:23:03

Tuntuu hölmöltä että koirauinnissa menisi vedenpinta rikki takaa kun ei koirat niin ui :D

Kyllä, uin koiraa. Kuin koira.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.