Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helteistä ei saa pitää jos on ilmastoitu kämppä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.25 09:45:41

Ja siisti sisätyö viileässä toimistossa.

Onko sitten niin että pakkasistakaan ei saa pitää ellei vietä talvia 10 asteeseen jäähtyvissä taloissa ja ulkotöissä?

Kun se pitääkö paklasesta, helteestä, sateesta, vai kenties ukkosesta ei vaikuta mitenkään siihen millainen se sää oikeasti on, niin miksi jotkut jaksaa tästä tapella ja ottaa kierroksia. Sekin kuumentaa oloa, menkää vaikka suihkuun ja ottakaa rennommin.

Re: Helteistä ei saa pitää jos on ilmastoitu kämppä

Lähettäjä: Riitta Pukari 
Päivämäärä:   27.7.25 09:47:30

Ja tästä oli pakko jatkaa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.25 09:49:09

Tapellaanko myös kellojen siirtämisestä?
Pällimpien mielestä talviaika tuo yhden tunnin lisää unta ilmeisesti joka yöhön.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.7.25 09:51:58

Jos joku on eri mieltä kuin minä, hän on pällituhnu ja hänen tekstinsä on sössötystä!

Enpä kerro, mitä mieltä olen!

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.7.25 09:52:36

Minä pitäisin ukkosesta, ja joka kertaa kun esim. sääkartalla on Ruotsin päällä salamankuvia, ja Suomessa ei niitä ole, kadehdin (muuten en kadehdi Ruåtsista mitään).

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   27.7.25 09:54:12

"Pällimpien mielestä talviaika tuo yhden tunnin lisää unta ilmeisesti joka yöhön."

Kesäaika.
Talviaika on normaaliaika ja kesäaika on keksitty sähkön säästämiseksi. Eng. Daylight savings. Jolla ei tänäpäivänä ole enää mitään hyötyä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.25 09:55:54

Jos et pidä samasta asiasta kuin minä, kiukuttelet.
- zxc

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.7.25 10:01:36

Saa pitää, mutta ei saa kiukutella niille jotka helteistä kärsivät.

Päivämäärä:   27.7.25 10:32:32

"Saa pitää, mutta ei saa kiukutella niille jotka helteistä kärsivät."

No mä en ainakaan ymmärrä niitä, jotka vuodesta toiseen kiukuttelevat helteistä tekemättä asialle yhtään mitään. Ilmastointilaitteisiin voi säästää, ei ne ilmalämpöpumput meillekään ilmaiseksi ole tulleet. Muakin ärsyttää välillä talvisin lämmittää kahta takkaa, mutten siitä valita kun oma on valintani asua isossa omakotitalossa.

Päivämäärä:   27.7.25 10:38:08

Eipä se ilmastointilaite kentällä viilennä.
Pahimmilla helteillä ei esimerkiksi mittaaminen onnistu, kun ilma väreilee.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   27.7.25 10:57:10

Tuonne ulkotöihin on aika vaikea saada ilmastointilaitetta. Kun suurimman osan päivästä tekee töitä (huom fyysisiä) ulkona helteessä huonolla kuumuuden sietokyvyllä niin kyllä ärsyttää ihmiset, jotka "nauttii helteistä" max tunnin päivässä jossain lepotuolissa istuen.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   27.7.25 11:08:11

Et saa pitää yhtään mistään säästä, jos et asu ulkona, työskentele ulkona ja liiku jalan tai pyörällä.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   27.7.25 11:09:42

Miksei saa pitää? Kyllä minä ainakin päinvastoin pitäisin sekä helteistä ja pakkasista silloin enemmän, jos minulla on myös mahdollisuus viilentyä/lämmitellä tarvittaessa? Sinä nyt ihme sekopää olet.

Päivämäärä:   27.7.25 11:10:54

"Kun suurimman osan päivästä tekee töitä (huom fyysisiä) ulkona helteessä huonolla kuumuuden sietokyvyllä niin kyllä ärsyttää ihmiset, jotka "nauttii helteistä" max tunnin päivässä jossain lepotuolissa istuen."

Mistä sä tiedät kuinka paljon me helteistä nauttivat olemme ulkona ja mitä siellä teemme?

Lähettäjä: Rypäleet 
Päivämäärä:   27.7.25 11:33:42

Arvatkaa kuinka paljon mulle tulee kommenttia, kun tykkään näistä superkuumista keleistä ja inhoan talvea oli mikä sää hyvänsä, mut silti asun metsän keskellä mökissä joka menee kovilla pakkasilla nopeasti +10 asteeseen.

Sitä on monen todella vaikea hyväksyä =D huvittavaa se itseni mielestä lähinnä on.... Mut ihmettelen silti joka kerta kun joku kokee tarpeelliseksi kommentoida mun asumista tai olemista kesällä/talvella.

Päivämäärä:   27.7.25 11:38:54

Ironisuuss meneekin siinä, että helteistä tykkäävät valistavat, että nyt pitää nauttia ja muistaa, että puolen vuoden päästä on taas lunta.

Mitä ihmeen väliä.
En tykkää helteestä, enkä myöskään räntäsateesta. Kyllä talvella lumityöt @!#$, mutta niin @!#$ myös nurmikonleikkaus.
Lumitöistä ei naapuri kitise, jos sitä tekee kukonlaulun aikaan, mutta nurmikko täytyy leikata keskellä päivää.

Päivämäärä:   27.7.25 11:39:04

Onhan se outoa inhota kylmää ja samalla tietoisesti asua kylmässä torpassa.

Vähän kuin ketjutupakoivat valittaa köyhyyttään.

Päivämäärä:   27.7.25 11:46:26

"Vähän kuin ketjutupakoivat valittaa köyhyyttään."

Tuo on tuollainen ylimielinen heitto.
Tuskin yhdelläkään tupakoinnin lopettaneella on kotona säästöpossua lopun ikää, johon pistää sen röökiaskin hinnan joka päivä. Eli kyllä ne "säästyneet" Rahat menee johonkin muuhun.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   27.7.25 12:15:19

"niin kyllä ärsyttää ihmiset, jotka "nauttii helteistä" max tunnin päivässä jossain lepotuolissa istuen."

Mistä sä tiedät kuinka paljon me helteistä nauttivat olemme ulkona ja mitä siellä teemme?"

Onko sulla luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Jos kirjoitetaan ihmisistä, jotka istuvat tunnin lepotuolissa, niin miten siihen liittyy se paljonko sinä istut ja istutko sinä jonkin muun määrän?

Lähettäjä: Rypäleet 
Päivämäärä:   27.7.25 12:32:25

"Onhan se outoa inhota kylmää ja samalla tietoisesti asua kylmässä torpassa."

Juu, mulla on täällä koko talven +10 ÷eikä takan edessäkään ole yhtään lämpimämpi =D eli ainakin yksi samanlainen kommentoija löytyi ketjusta. Kysy nyt vielä miksi en sitten asu vaikka Egyptissä jos en kerran kylmästä pidä ='D

Päivämäärä:   27.7.25 12:34:49

"Onko sulla luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Jos kirjoitetaan ihmisistä, jotka istuvat tunnin lepotuolissa, niin miten siihen liittyy se paljonko sinä istut ja istutko sinä jonkin muun määrän?"

On.

Mistä sinä tiedät kuinka paljon helteistä nauttivat ovat ulkona ja mitä siellä tekevät? Minä en tiedä muuta kuin mitä itse teen ulkona ja kuinka paljon.

Päivämäärä:   27.7.25 12:36:30

"Ironisuuss meneekin siinä, että helteistä tykkäävät valistavat, että nyt pitää nauttia ja muistaa, että puolen vuoden päästä on taas lunta."

Enpäs valista enkä tykkää valistaa. Mistä sellaista keksit?

Päivämäärä:   27.7.25 12:37:42

"Kysy nyt vielä miksi en sitten asu vaikka Egyptissä jos en kerran kylmästä pidä ='D"

Kannattaa käydä kokeilemassa.
Aavikolla saattaa öisin olla pakkasta.

Lähettäjä: Joo... 
Päivämäärä:   27.7.25 15:10:35

Jos ei ulkotyö sovi kannattanee vaihtaa alaa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.