Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  VILLAtäytteisen peiton omistaja, onko villatäyte

Lähettäjä: koko 
Päivämäärä:   26.7.25 19:24:54

peitossa hiostava etenkin erittäin lämminveriselle ihmiselle, joka ei koskaan esim. käytä villasukkia?

Suomalaisesta peitosta verkkokaupasta kyse. Päätin et nyt loppuu se muoviin kääriytyminen, idiootin hommaa semmonen.

Toi villatäytteinen ois mont kymppää halvempi ku puuvilla-., mutta onko se villa etenkin kesällä etenkin hikoilevalle väärä valinta?

Minulle ei mtn kahta eri peittoa tule vaan yks käytössä 365 yötä / vuosi

Re: VILLAtäytteisen peiton omistaja, onko villatäyte

Lähettäjä: koko 
Päivämäärä:   26.7.25 19:29:17

"Täyte on hengittävää ja hiostamatonta, sertifioitua 100 % luomuvillaa,"

Villa, joka hengittää eikä hiosta?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   26.7.25 20:36:39

Mulla villapeitto ja käytän sitä noin puolet vuodesta. Lämpimillä ilmoilla on liian lämmin, joten sit kun alkaa tulla yöllä liian lämmin, vaihdan kevyempään peittoon. Kylmillä ilmoilla villapeitto on ihana. Lämminverinen olen, mulla on tosi harvoin kylmä oli sää mikä tahansa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.25 21:11:13

Itse herkästi hikoilevana käytän kesävillapeittoa talvisin, ja pelkkää pussilakanaa kesäisin.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   26.7.25 21:54:04

Villa ei sinänsä ole hiostava, mutta voi olla liian "lämmin" (eli eristävä), jos olet kuumaverinen tai peitto liian paksu.

Itse nukun nyt helteillä kevyehköllä villapeitolla ja talvisin paksulla untuvatäkillä (tai kahdella). Olen kyllä tosi viluinen.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   26.7.25 22:08:29

Ilppi olohuoneessa 22-23 astetta, makkari liki, mutta ei niin kylmä kuin olohuone.
Nukun nykyisin villapeitolla, joka on puoliksi päällä. Nukun alusvaatteita tai alasti.

Normaalisti kesät nukun pelkällä pussilakanalla.

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   26.7.25 22:33:31

Ei ole hiostava. Minulle tulee helposti nukkuessa kuuma ja nukkuminen on ollut välillä tuskaa. Vuosi sitten tilasin itselleni suomalaisen lampaan villasta tehdyn peiton villa&peitteestä ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Ei hiosta eikä palele.

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   26.7.25 22:35:19

Jatkan vielä sen verran että samalla vaihdoin hiostava memoryfoam petarin hevosenjouhista tehtyyn ja sillä on luultavasti ollut suurempi merkitys yöhikoamiseen helpottamiseen kuin peiton vaihdolla.

Päivämäärä:   26.7.25 23:03:20

mulla untuvatäkki. en olisi uskonut miten toimii. talvella lämmin ja nyt kun helteet niin edelleen nukun sen kanssa eikä ole liian kuuma.
en ymmärrä yhtään.

Päivämäärä:   27.7.25 10:20:51

Aito untuva tai aito villa ei hiosta. Ne on ne sekaan sotketut tekokuidut, mitkä hiostaa. Esim. Seiskaveikasta tehdyt sukat on kamalat ja jalat aina märkänä. 100% villa on ihan eri juttu. Valitettavasti 100% villa ei vaan oikein kestä käyttösukkana.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.25 10:34:25

Peitto mulla on täyte 100% silkkiä, mutta tilasin just tuolta villa&peite villaisen patjansuojuksen ja parin yön kokemuksella on hyvä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.