Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka paljon oikein täytyy juoda?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.25 13:12:34

Vähän nyt epävarmuutta tuleeko juotua tarpeeksi? Tänään ollut kerran pissahätä, heräsin yhdeksältä. En haluisi varmuuden vuoksikaan litkiä koko ajan kun sekin on vaarallista. Voitteko te luottaa janon tunteeseen näillä säillä?

Re: Kuinka paljon oikein täytyy juoda?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.25 13:15:36

Minkä väristä pissa on? Mitä tummempaa se on, sitä enemmän pitää juoda. Jos taas ihan veden väristä tai hyvin vaaleankeltaista, niin juot liikaa.

Lähettäjä: ruu 
Päivämäärä:   26.7.25 13:39:09

Juon varmuuden vuoksi kyllä, mutta juon vichyä ja syön myös vähän, vaikka ei ole ollenkaan nälkä. Saan siis kivennäisiä myös. Hiki on koko ajan ja on vaikea arvioida, kuinka monta litraa nestettä menettää.

En tunne janoa. Jos joisin vain kun on jano, minulla olisi varmasti nestehukka.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   26.7.25 16:17:09

Mä juon näillä helteillä oikeastaan jatkuvasti vähän. Yhteensä yritän päästä kuumina päivinä 2 litraan tai yli - mulle oli aiemmin tyypillistä juoda aivan liian vähän AINA. Juon osan päivää vichyä johon lisään elektrolyyttejä, osan tavallista vichyä. Välillä colaa jos siltä tuntuu. Mulla sairaus taustalla johon suositellaan yhdeksi tukikeinoksi suolavettä.

Taisi olla Iltalehti jossa tänään oli aiheesta jotain asiaa. Sitä virtsan väriä on oikeesti syytä seurata. Ja tietysti mitä enemmän hikoilee, sen enemmän tarvii juoda, mutta on syytä myös muistaa elektrolyytit/suola.

Lähettäjä: Daalia 
Päivämäärä:   26.7.25 20:31:41

Mulle 2 litraa ei riitä mitenkään kuumina päivinä, varmaan hikoilen pelkästään sen verran kun touhuan pihalla. Lisäksi juon elektolyyttijuomia.

Lähettäjä: Pistepiste 
Päivämäärä:   26.7.25 20:42:05

Mä juon aina tosi vähän, oli kesä tai talvi. Yhden lasin ruoan kanssa ja max 2 lasillista muuten.
Eikä helle vaikuta ruokahaluun: aina on nälkä, olipa kuuma tai kylmä.
Kohta 50 vuotta elänyt ja edelleen aion porskuttaa.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   26.7.25 20:56:20

Mä juon matalien verenpaineitten takia varmasti 3l talvisinkin, helteillä en ole edes laskenut :D
Tänään esim aamulla 2 mukia vettä+vitamiiniporeen kanssa 1+ mukillisen kahvia.
Päivän aikana 3x 0,5l pll vichyä tms sekä varmaan litran vettä juhlatarjoiluja odotellessa sekä sen kanssa... Toki kirkossa ennen sitä oli ihan sikakuuma!
Kotona heti mukillisen vettä, ja varmaan 2-3, jos riittää, menee vielä illan aikana... Mun mukit on siis 2,5-3dl :D
Eli äkkiseltään tänään määrä ~4,5l...? Toki syön matalien paineitten takia myös suolaista ruokaa jne, ihan lääkärin kehotuksesta. Ja kyllä, seuraan virtsan väriä ja tarvetta käydä. Esim tuon aamuisen satsin jälkeen oli edelleen ihan reippaan keltaista :) Todellakin tunnen janon tunnetta, lähes koko ajan. Ja kyllä, verensokereita ym on katsottu ja ne ok. Vähemmällä juomisella alkaa huimata, tulee heikko olo...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.