Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Purkautuminen

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   26.7.25 11:45:53

Vttuko mies jättää keittiön tasot märäksi, aina. Ovat puuta, menee pilalle.

Vttuako siivoan keittiön kun se on 2 minuutin päästä sotkussa miehen jäljiltä.

Vttuako järkkään lääkekaapin ja laitan esimerkiksi särkylääkkeet omaan pussiinsa, että löytyy sitten seuraavalla kerralla kun miehen jäljiltä särkylääkkeet ovat kaapilla ja keittiön pöydällä levälleen.

Pesukone haisee karmealle kun sen luukku on joka jumalan kerran kiinni, miehen jäljiltä. Olen yrittänyt laittaa pyyhkeen oven väliin (paikalla pestään käsiä usein), mut ei auta. Olen myös selittänyt pyyhkeen tarkoituksen, ettei ovi pääse kiinni.

Vtuttaa lähteä koiran kanssa lenkille kun remmi ei ole miehen jäljiltä ikinä oikealla paikalla.

Vttuko saa etsiä siivilää, kun se on yhtäkkiä kattilakaapissa. Eli siellä minne se ei kuulu.

Kiitos. Ja joo en ole itsekään täydellinen mut menee järki näitten samojen asioiden kanssa. Yritän tehdä meidän arjesta sujuvampaa (kaikella oma paikkansa jne jne) mut ei auta niin ei auta. Ja olen yrittänyt kysyä mieheltä että onko toiveita tavaroiden sijoittamiselle jne, jos joku tuntuisi toimivammalta ratkaisulta. Vttu.

Re: Purkautuminen

Päivämäärä:   26.7.25 11:49:03

Tyhjät leipäpussit jää myös pöydälle. Tai olin ottamassa särkylääkettä, oli mies pistänyt kaappiin tyhjän purkin.

Tai kun mies katsoo, että ruuasta on päiväykset mennyt ja pistää sit takaisin kaappiin.

Huh miten onkin nyt niin ärsyttävää. Keittiön tasolla on taas miehen jäljiltä vedet, mutta olkoot. Mies varmaan ostaa uudet tasot meille sitten.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   26.7.25 11:59:31

..., tuollaisella menolla tulee terveysongelmia.

Päivämäärä:   26.7.25 12:19:29

Mielenterveysongelmia vähintään. Arki on muutenkin nyt kuormittavaa (vauvavuosi) enkä nuku paljoa niin en jaksaisi yhtään tällaisista pienistä asioista jauhaa plus tällainen ympäristö kuormittaa entisestään.

Enkä mäkään oo edes supersiisti, ihan sama onko sänky pedattu tai jos pöydällä on vähän astioita. Haluisin vaan et on joku järki, ei roskia pöydällä ja et tavaroita ei tarvitsisi koko aikaa etsiä. Tai jos joku on tyhjä tai pilalla moom menee roskiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.25 12:54:33

Miksi elät ja lisäännyt tuollaisen kanssa?

Päivämäärä:   26.7.25 13:01:22

Se on ihan oma valinta elää samassa asunnossa tuollaisen miehen kanssa. Voit valita myös toisin.

Päivämäärä:   26.7.25 13:03:38

Eikö olisi mukavampi siivota vain omia sotkuja?

Päivämäärä:   26.7.25 13:06:43

Sitäpä tässä ihmettelen kun luulin pariutuneeni tolkun ja siistin ihmisen kanssa. En ymmärrä miksi tää on yhtäkkiä tällaista.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   26.7.25 13:31:28

Tälläinen ilmiö on kai ihan oikeasti olemassa, että ensimmäisen lapsen tultua se "tolkun" mies taantuukin lapsen tasolle. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta vastaavia tarinoita kuullut useita. Todella raivostuttavat.

Ehkä yksi syy miksi en niin innolla olekaan pariutumassa...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.25 14:29:24

"Tälläinen ilmiö on kai ihan oikeasti olemassa, että ensimmäisen lapsen tultua se "tolkun" mies taantuukin lapsen tasolle. "

No kun nainen on saatu lapsen avulla kiikkiin, voi paljastaa todellisen luonteensa. Sottapyttyily ja kotitalouskoneena pitäminen on vielä pientä, iso osa ryhtyy myös pettämään ja väkivaltaiseksi. Eikä ne siitä vinkumalla tai järkipuheella muutu, ellei ole oikea vaara, että nainen ottaa ja lähtee.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   26.7.25 14:51:13

Se on - juurikin niin.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   26.7.25 14:53:08

Huhhuh. Vauvahormonitko sut saa pirttihirmuksi? (muistelen itsekin kiukutelleeni turhanpäiväisistä).

Sun mies sentään pyyhkii ne pöydät ja pesee pyykkiä! Jos teillä on esikoinen talossa, voisit hieman miettiä, että miehenkin elämä on muuttunut, sinä olet muuttunut, varmasti miehellä voi olla vaikeaa sopeutua uuteen tilanteeseen ja sitten mikään apu ei edes kelpaa.

Huonosti jos käy, ettekä saa asiaa selvitettyä, työnnät sen helpomman naisen syliin.

Lähettäjä: siissi 
Päivämäärä:   26.7.25 14:57:48

Miksi teillä on puutasot keittiössä kun niitä ei ole keittiöön tarkoitettu kun menevät vedestä pilalle?

Miksi siivoat keittiötä miehen jäljiltä kun hän sotkee sen 2 minuutin päästä uudelleen? Laita mies siivoamaan keittiö vuorollaan. Rätti on tossa ja kihveli/imuri tossa.

Pussit on hankalia. Laita tavarat kaappeihin ennemmin laatikoihin, kuten irtokarkkilaatikot tai joku muu, missä on riittävän korkeat reunat, ettei tavarat putoile ulos. Koko laatikko on helppo nostaa alas ja laittaa kaappiin takaisin. Opetat miehelle tämänkin liikkeen. Ja vaadi miestä laittamaan tavarat omille paikoilleen ja pois lapsen ulottuvista. Kannattaa opetella se nyt eikä vasta sitten kun lapsenne on oppinut kävelemään ja repii kaiken alas ja tunkee suuhun.

Mitä mies vastasi, kun jälleen kerran jouduit avaamaan koneen luukun kun se oli taas kiinni? Laita mies putsaamaan kone joka kerta kun se haisee kamalalta, äläkä sinä ole aina sammuttelemassa tulipaloja.

Hanki oma remmi jota koiran kanssa käytät ja pidä se miehen ulottumattomissa. Anna miehen itse käyttää sitä remmiä, jonka jättää mihin sattuu. Ja jos kysyy sinulta, missä remmi on, niin vastaa "Siellä mihin itse sen viimeksi jätit. Mene etsimään ja etsi niin kauan että löytyy, minä en sinun jälkiäsi siivoa".

Älä tee asioita miehen jäljiltä vaan laita hänet itse tekemään ne. Kysy mieheltä, mitä mieltä hän olisi, jos hän joutuisi kaikkia tavaroitaan etsimään joka paikasta. Jos sanoo, ettei häntä haittaa, niin sitten siirrä hänen tavaransa mihin sattuu väärille paikoille ja laita hänet etsimään missä ne on. Hammasharja kumisaappaan sisälle, kaikki sukat ja bokserit pitkin asuntoa, telkkarin kaukosäädin siivouskaappiin, miehen puhelin keittiön vetolaatikkoon, kengät pitkin poikin kämppää niin että vasen kenkä on eri paikassa kuin oikea kenkä, jne. Jos hän ihmettelee, niin sano, että häntähän ei haittaa että tavarat on missä sattuu ja niitä joutuu etsimään.

Kai tajuat, että jonkuin pitää se teidän lapsennekin opettaa tavoille ja se jää sinun vastuullesi. Eli kannattaa laittaa se mies ottamaan vastuuta nyt, että hän kykenee lapsellekin olemaan mallina ja opettajana. Toki siinä vaiheessa kun lapsi tekee itse, olette jo eronneet, jolloin tilanne on vielä vaikeampi, koska vuoroviikoilla lapsi saa elää miehen luona kuin paska pellossa ja sinun on entistä vaikeampi saada hänet oppimaan tavoille, kun hän vastaa kaikkeen "Ei isänkään luona tarvitse". Joten puutu asiaan jo nyt.

Mitä miehen vanhemmat ovat sanoneet, kun olet heille kertonut, ettei miehesi osaa ja opi edes perusasioita kodinhoidosta? Eikö häntä ole kotona opetettu ollenkaan ja vaadittu mitään, vai ovatko vanhemmat luovuttaneet hänen ollessa 6-vuotias, kun hän oli vain täysin toivoton tapaus?

Miksi ylipäätään olet muuttanut yhteen ja pariutunut miehen kanssa, joka ei mitenkään sovi sinulle?

Mikään nepsy näpsy ABCD-diagnoosi ei ole tekosyynä sille, ettei mikään perusasia onnistu. Se voi olla syy, että moni asia on hankala, muttei ole syy jättää päivästä toiseen tekemättä tai tehdä päin persettä.

Sain itse ADHD-diagnoosin yli kolmekymppisenä mutta minut on jo lapsesta asti opetettu pitämään huolta tavaroistani. Ja osasin ja osaan sen paremmin kuin ei-nepsy siskoni. Joudun näkemään enemmän vaivaa ja perusasiat kuormittavat minua paljon, mutta ei se silti ole tekosyy jättää tekemättä tai tehdä miten sattuu.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.7.25 14:59:04

Mielensäpahoittaja vauhdissa. Ei toinen voi kaikkea tehdä juuri kuin aloittaja vaatii. Mies ilmeisesti kuitenkin pesee pyykkiä yms eikä ole passattava versio ?

Päivämäärä:   26.7.25 15:14:33

Sen takia avauduin tänne, että en miehelle ärise. Tiedän itsekin, että nämä ovat pieniä asioita. Rasittavaa vaan kun koko ajan ja joka päivä samat asiat levällään.

Ymmärrän, että arki on raskasta hänelläkin ja paljon on muistettavaa.

Keittiön tasot ovat märät miehen jäljiltä aina. Ei siis sen takia, että pyyhkisi niitä vaan jos hanasta roiskuu vettä, ottaa jääpaloja ja osaa sulaa pöydälle jne.

Ei olla itse tätä keittiötä asennettu tai valittu tasoja. Mutta eiköhän tätä menoa päästä tasot vaihtamaan keittiöstä ennemmin kuin myöhemmin. Sitten jotain muuta kuin puuta. Mutta nyt ovat nämä ja olisi kiva pitää nämä kunnossa.

En tosiaan ole kaikkein tarkin itsekään, mutta arkea kuormittaa ihan hirveästi se kun joutuu kaikkea etsimään. Siksi olen yrittänyt järkätä kaikelle omat paikat ja kysyä myös miehen mielipidettä näihin (jos hänen mielestään joku toinen olisi toimivampi ratkaisu).

Särkylääkkeet oli minigrip-pussissa, mielestäni ihan hyvä ratkaisu. Lääkelaatikon vieressä (ei tarvitse koko laatikkoa tyhjentää särkylääkettä etsiessä).

En nyt sanoisi, että hyvän miehen mitta on se, että se pyyhkii tasot ja pesee pyykkiä :D perus edellytyksiä mielestäni.

Ihan aikuinen, siisti mies on (ainakin ollut).

Päivämäärä:   26.7.25 15:24:04

Tai siis siinä käsityksessä olin ainakin ensimmäiset vuodet. Että on siisti ihminen.

Mut joo tuli purettua ja vähän helpotti. Ei enää riittänyt hengittely. Ja joo paljon olen huomautellut näistä, ei ees joka kerta jaksa sanoa asiasta.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   26.7.25 15:33:33

Öljytkää ne puutasot, niin ei haittaa. Voi siltä mieheltä oikeasti jotain perusasioita vaatiakin! Ei ne puutasot halpoja ole. Miehes on vaan typerys.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.7.25 15:38:14

Moni mies jotenkin kuvittelee, että kun puoliso on vanhempainvapaalla, niin se muuttuu samalla myös kodinhoitajaksi, siinä samalla kun lepäilee rennosti kotona vauvan kanssa niin voi hyvin tehdä kaikki kotityöt ja siihen päälle vielä kulkea miehen perässä siivoamassa sotkuja.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   26.7.25 18:15:27

Hyvä siissi!

En voisi kuvitellakann asuvani tuollaisen kanssa, saati lisääntyväni. Minusta ei ole komentelemaan, se stressaa liikaa.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   26.7.25 19:32:32

"Vtuttaa lähteä koiran kanssa lenkille kun remmi ei ole miehen jäljiltä ikinä oikealla paikalla.

Vttuko saa etsiä siivilää, kun se on yhtäkkiä kattilakaapissa. Eli siellä minne se ei kuulu."

Heeii miees, missä on koiran hihna? se ei ole tässä missä sen pitäisi ollaa...ei normaalille kolmeakaan kertaa joudu sanomaan.

Siivilä, onko sille looginen paikka? Toki voi pyytää mies taas apuun, kun siivilä ei ole sinun mielestä optimaalisessa paikassa. Järkevässä suhteessa mies sanoo, täällä olisi siivilälle (tai mikä se nyt sitten onkin) parempi paikka. Ja koti järjestyy yhteiseksi kodiksi yhteisesti sovittuina paikkoinaan.

Mun mies sietää tosi paljon mun hörsötyksiä, jotkin on aina olleet pyhiä asioita:
- sinappien säilytys jääkaapissa
- HaVeLu (haarukoiden, veitsien ja lusikoiden säilytyjärjestys laatikossa)
- Kenkähylly väljä ja helppokäyttöinen
- Ei liikaa sohvatyynyjä ja torkkupeittoja, liiat oli aina lattialla
- sukka ja kalsarilaatikoiden paikkaa ei saa vaihtaa,paikat on pyhiä miehen vaatekaapissa (mies silittää itse meillä kaiken, mä valkkaan mieluummin silittämättä siistejä vaatteita/verhoja jne.)

Mä saan haalata kukkia, kotieläimiä, lapsia (nykyisin lapsenlapsia), kudontalankoja, kankaita, järjestää ASP:n. Autotallista jos lainaan työkaluja, on sovittu paikka, mihin palautan ne - mies putsaa ja laittaa itse sen paikoilleen...

Suurin osa on sopimusasioita.

Lähettäjä: Juu ei 
Päivämäärä:   26.7.25 19:44:45

Vttuko eroa.
Vttuko opettele elämään ja maksamaan elämäsi itse.
Vttuko kitiset.
Vttuko jos on niitä kakaroita, niin nosta kytkintä ja jätä kersat miehelle.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   26.7.25 21:59:50

Älä viitti Juu ei.
Aloittaja halusi vetää herneet nenästään mieluummin tänne kuin ukolle. Kukaan meistä vähän enemmän elämää nähneenä ei olla het laittamassa lapikasta.
Ratkaisuja löytyy.

Päivämäärä:   26.7.25 22:10:09

Miksei niitä herneitä sinne puhallettu missä syy on? Paapotaan vaan hyväksikäyttäjämiestä ettei sille tuu paha mieli. Kyllä, toisen käyttäminen kodinkoneena on hyväksikäyttöä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.