Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muuttaisitko yhteen..?

Lähettäjä: Mietiskelijä 
Päivämäärä:   25.7.25 22:35:13

Muuttisitko yhteen vuoden seurustelun jälkeen, jos se perusteltaisiin sillä, että elämä tulee havemmaksi sitten ja toiselle käy ylivoimaiseksi kuljettaa joitakin tavaroita mukana..?
Olenko ainoa, jota alkoi ahdistamaan ja tuli sellainen olo, että kyse ei ole ihan vaan halusta jakaa koti, kulut ja aikataulut ja alkaa elämään tavallista arkea yhdessä..?

Re: Muuttaisitko yhteen..?

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   25.7.25 22:40:38

Olet ainoa, ei meitä muita ahdista sun asumiskuviot. Jos on liian aikaista, sano se.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.25 22:51:16

"elämä tulee havemmaksi" ja "jakaa kulut" on sama asia.

Tavaroiden kuljettaminen edes takas oli rasittavaa. Eli mun mielestä perustelut on ihan fiksuja. Eiköhän se myös halua olla enemmän kanssasi jos kerran on yhteenmuuttoa ehdottanut.

Mutta en ehkä sinuna muuttaisi jos asia ahdistaa noin paljon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.7.25 22:52:09

Älä muuta jos et halua. Onko suhteessa muuten paljon puhetta tunteista? Eli oliko tämä käytännöllisyyteen vetoaminen poikkeus?

Päivämäärä:   25.7.25 22:56:02

Perustelut käy järkeen.
Mutta jos ei ole toisella tunnetta, että näin voitaisiin tehdä, ni sitten kannattaa miettiä, onko suhteella tulevaisuutta, jos toinen selkeästi haluaa asua yhdessä ja toinen ei. Minkä takia tämä henkilö joka ei halua asua yhdessä, on suhteessa? Tulevaisuutta ajatellen?? Onko tarkoitus jakaa arki yhdessä? Vuosi seurustelua on ihan sopiva aika muuttaa yhteen, juurikin perustelluista syistä se on jopa järkevää. Toki jos toinen ei sitä halua, ei niin kannata tehdä, mutta sitten kannattaa miettiä, onko suhteella haluttua tulevaisuutta.

Päivämäärä:   25.7.25 23:08:46

Älä muuta jos yhtään ahdistaa.

Mikä on niin raskas kantaa? Dödöt ja hammasharjat voi olla siellä toisenkin luona. Pyykkiåkin pestä siellä mihin koneeseen sopivasti omat mahtuu.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   25.7.25 23:10:01

Jos mulle perustettaisiin yhteenmuutto sillä, että tavaroiden raahaaminen on rasittavaa ja haluaa jakaa kulut, niin ei tarvitsisi muuttaa ollenkaan.

Jos taas se perustettaisiin halulla viettää aikaa yhdessä, niin fine.
Aloittajan alkumuotoilulla mulle tuli fiilis halusta vain päästä hyötymään, ei siitä että perhe-elämä kiinnostaa.

Ja juu, itse muutin miehen kanssa yhteen ihan vaan sillä, että tavarat vain jäi (miehen kehotuksesta) hänen luokseen. Ja ilmoitin, että joko kissat tulee mukaan , tai menen kotiin pidemmäksi aikaa viettämään aikaa myös niiden kanssa, kun olivat olleet jonkin aikaa olemattomalla huomiolla ja minimihoidolla.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   26.7.25 20:28:16

En muuttaisi itsekään yhteen nuilla perusteilla.
Jos minulle ilmaistaisiin tarve viettää aikaa yhdessä työpäivän ja harrastusten ja muun elämän hektisyyden keskellä, niin voisin harkita, mutta ei nappaisi, jos perusteena on jaetut kulut ja jotkut "tavarat, joita ahdistaa raahata mukana"..? Mitäs ne on?

Kuulostaa laskelmoinnilta.

Päivämäärä:   26.7.25 20:34:21

Yhteenmuutto on sopimus. Tunteet veks.

Lähettäjä: Er 
Päivämäärä:   26.7.25 20:48:34

Jos ahdistaa niin en.

Olen muuttanut yhteen parin päivän seurustelulla, toki tunsin ihmisen puoli vuotta jo etukäteen. Tuli vaan äkkirakastuminen ja tässä ollaan yhteisessä omakotitalossa 15v myöhemmin.

Mutta pelkkien taloudellisten seikkojen tai käytännön asioiden vuoksi en.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   26.7.25 21:13:14

No en todellakaan muuttaisi. Nuorina opiskelijoinahan sitä muutettiin kimppaan, koska se oli halvempaa ja kellään ei ollut rahaa.
Jos aikuinen ihminen ehdottaa yhteenmuuttamista taloudellisista syistä, niin JUOKSE LUJAA.

Päivämäärä:   26.7.25 21:17:49

Aloittaja ei selvästikään ole valmis muuttamaan yhteen, oli toisen osapuolen perustelut mitkä tahansa.

"Mikä on niin raskas kantaa? Dödöt ja hammasharjat voi olla siellä toisenkin luona."

Näin naisena täytyy kommentoida tähän monta vuotta matkalaukkuelämää eläneenä, että kyllä minulla ja koirallani on aina ihan kamala määrä tavaraa mukana, kun mennään miehen luokse. Kohta on taas talvi ja sit vasta tavaraa onkin. Aina tarvitsee etukäteen pohtia, mitä tehdään, minkälaista vaatetta ja urheiluvälinettä tarvitsee mukaan jne. Siinä tavaramäärässä hammasharja ja dödö ei paljon paina. Ja näitä ei voi tietenkään säilyttää miehen luona, koska tarvitsen niitä kotonakin ja tulisi aika kalliiksi ostaa toiset kappaleet miehen luokse....

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   26.7.25 21:20:24

Ihan järkevät perustelut.
Itse muutin 3 viikon jälkeen miehen luo.

Päivämäärä:   26.7.25 21:21:52

Tilanteeseen ei kuulu lemmikkejä, eikä mitään isompaa raahattavaa kuin läppäri

Päivämäärä:   26.7.25 21:23:39

Okei. Oletteko puhuneet asiasta enemmän tässä välillä?

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   26.7.25 21:29:04

Piste, miksi miehesi ei tule sinun luoksesi?

Päivämäärä:   26.7.25 21:33:29

Ei, sain ehdotuksen ja sanoin, että sitähän voisi miettiä ja nyt mietiskelen..

Päivämäärä:   26.7.25 21:37:14

Mitä se omassa päässä mietiskely auttaa, jos ongelmasi on kumppanin motivaatio ja perustelut muutolle? Nehän selviäisivät kysymällä, ja sitten sinulla olisi oikeasti jotain mietittävää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.25 21:47:47

Mikä ihmeen "pelkkä sopimus"?! Tuohan on tavallaan avoliitto.

Rakastatteko toisianne todella ja haluatteko jakaa yhteisen tulevaisuuden? Vai oletteko vaan yksinäisiä?
Ei kannata alkaa pelkiksi kämppäkavereiksi jos kunnon kipinä puuttuu. Edessä voi olla vaikea ero.

Lähettäjä: niih 
Päivämäärä:   26.7.25 22:10:07

Toiset kokee sen ahdistavaksi jos kumppani haluaa muuttaa, toiset taas sen jos ei halua. Decisions, decisions.

Päivämäärä:   26.7.25 23:41:34

"Piste, miksi miehesi ei tule sinun luoksesi?"

Tottakai mies välillä tulee minunkin luokseni. Ollaan yleensä pidemmät pätkät (4-5 päivää) miehen luona, koska asun hyvin pienessä paikassa ja mies taas isossa kaupungissa, jossa on viikonloppuisin enemmän tekemistä. Toki miehen töiden takia ollaan myös enemmän hänen luonaan (teen itse pääasiassa etätöitä).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.