Lähettäjä: kommentoitava?
Päivämäärä: 25.7.25 11:00:55
Taas kun on mäkki-grilli-lomakausi ja käydään kylässä puolin ja toisin, tavallista selkeämmin huomaa ilmiön kun toisten syömiset kiinnostaa joitakuita käsittämättömän paljon. Otat kaikenlaista, mutta et ota ruokaa a - alkaa tenttaus, miksi kun se on niin hyvää ja kaikki on kehuneet ja ota nyt edes vähän. Joo ei kiitos. No MIKSI et, kun kaikki kehuneet, kaikki muutkin ottaa blaablaablaa. Kerrot syyn, joka voi olla esim. en syö lihaa, en pidä sienistä, en syö noin rasvaista, mikä kenelläkin onkaan. No voithan sä nyt silti VÄHÄN ottaa lihaa, nää sienet on hyviä, sähän olet noin hoikka niin voit syödä mitä tahansa. Tätä eri versioina kun olisi voinut vain todeta, että jaa se ei halua ruokaa a, selvä.
Mikä ihmeen vimma joillakuilla on tavallaan vaatia kaikkia toimimaan samoin kuin itse toimivat? Jos joku ei ota jotakin tarjolla olevaa ruokaa, minulle se on ihan sama, samoin kuin syy siihen. Olen tehnyt ne ruoat jotka olen tehnyt, jos vieraalle ei jokin kelpaa niin se on hänen valintansa eikä syy siihen kiinnosta, eikä etenkään siinä määrin että alkaisin asioikseen kysellä, miksi ja perustella miksi pitäisi.
|