Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suositelkaa maasturia

Lähettäjä: Harmi 
Päivämäärä:   25.7.25 09:10:04

Minulla on tällä hetkellä Ford Explorer ja olen todella tykännyt. Mta se alkaa olla jo vanha, ja ennemmin tai myöhemmin tulee hetki että on saatava uusi auto alle. Mutta mikä?

Exploreria ei näytä enää löytyvän muuten kuin hybridinä tai täyssähköisenä, enkä minä halua kumpaakaan, on huonoja kokemuksia. Pitää olla rehellinen polttomoottori että siinä tarvittaessa riittää tehoja vetää raskaampaakin kuormaa ilman että joutuu vähän väliä pysähtelemään lataamaan kesken matkaa, ja ettei se heti hyydy kun tulee vähän pakkasta tai kosteaa keliä. Autotallia ei ole.

Ehdotuksia? Pitäisi olla sellainen ettei jatkuvasti tarvitse korjaamolle juoksuttaa, eli kestävä ja luotaettava merkki olisi hakusessa. Hyvä maavara on oltava että pääsee eteenpäin paksummassaki lumessa, asun maalla ja aurat kulkevat kun ehtivät, mutta joskus joutuu lähtemään liikkeelle ennen auroja, ja silloin iso ato on kova sana.

Esim Toyotalla taitaa olla jotain maastureita, mutta sitä merkkiä olen kuullut paljon moitittavan enkä sen takia siitä oikein innostuisi.

Re: Suositelkaa maasturia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.7.25 09:31:09

Budjetti? Ja kuinka pitkiä ajoja normaalisti ajat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.7.25 10:16:36

Bmw x5. Toki riippuu mikä budjetti, mutta kovin uuttahan ei saa edes 30t€:lla vaan ne on siinä ~10v kieppeillä olevia. Dieselinä ainakin hyvin tarjolla, bensana huonommin (hybridinä sitäkin enemmän).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.25 10:30:16

Toyota Land Cruiser.

En tiedä, keneltä oot kuullut moitteita Toyotoista :D Toimintavarmempaa merkkiä ei ole.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.7.25 10:37:24

G-Wagen 6x6.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   25.7.25 10:49:02

Land Cruiserille ääni täältäkin, tosin eivät ole halpoja , vaan pitävät hintansa hyvin. Toyotaa kestävämpää merkkiä saat kyllä etsiä, oletkohan nyt sekoittanut merkin johonkin toiseen, kun moitteita kerrot kuulleesi? Vanhat Hiacetkin ovat Tänä päivänä hinnoissaan, koska ovat todella kestäviä ja luotettavia.

Lähettäjä: Tototintti 
Päivämäärä:   25.7.25 11:16:48

Toyota Rav, Kia Sorento, Dacia Duster....näistä löytyy hyviä vaihtoautoja suht vähän ajettujakin....ja toi Dacia ei ole kallis uutenakaan

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   25.7.25 11:18:44

Mulla sama selvittely käynnissä. Olen saanut useammalta autojen tekniikkaan erikoistuneelta ja autoja korjaavalta kaverilta kuulla että mitsubishi outlander on hyvä auto, oltava uudempi kuin vm -13 jos automaattilootalla. Myös kia sorento saanut samoilta kavereilta kehuja.

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   25.7.25 11:26:24

Olen ajanut Land Cruiserilla vuodesta 2001 lähtien. Mitään muuta maasturia en voi suositella. Koskaan ei ole tienpäälle jättänyt hevosen kanssa. Toki näitäkin autoja pitää muistaa huoltaa, mutta ajamalla ei näitä vehkeitä rikki saa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.7.25 11:30:51

No minulla on ollut muutama toyota ja paskempia autoja saa hakea. Näistä uudemmista ei ole kokemusta ihan siitä syystä, että toyotaa ei meille enää tule. Meni luotto siihen merkkiin.
Ja minulle vakuuteltiin, että kun toyotan ostat niin on edullinen pitää ja toimiva peli. Oli kyllä kaikkea muuta, kallista ja jatkuvasti paskana :D

Päivämäärä:   25.7.25 11:35:16

^ Mä olen ajanut kaksi Toyotaa yli 500tkm ja nämäkin lähtivät vielä multa eteenpäin uusille omistajille. Ihan mielenkiinnosta, mitä malleja ja vupsimalleja nämä sun paskat Toyotat olivat?

Lähettäjä: Harmi 
Päivämäärä:   25.7.25 12:01:03

Kiitos vinkeistä! Budjetti ei ole kovi iso, mieluiten maks. 15 000, mutta pakkohan se on enemmän maksaa vaikka lainalla, jos tuolla summalla ei asiallista kärryä saa. Mitään muutaman tonnin autoa ei kannata ottaa, siinä maksaisi korjauskulut helposti monin verroin enemmän kuin itse auto.

Ajomatkat voivat olla mitä tahansa 15 km useampaan sataan kilometriä kerrallaan. Silloin kun olen kotosalla ajomatkat ovat lähinnä kauppareissuja n. 15km suuntaansa tai visiittejä vanhempien luona n. 25 km/ suunta. Mutta välillä tulee sitten pitkiäkin ajoja, ja niistä lyhimmät ovat n. 120km / suunta.

Perehdyn tarkemmin tähän mennessä tulleisiin ehdotuksiin, lisääkin otetaan mieluusti vastaan!

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   25.7.25 12:01:35

Aina jaksaa huvittaa kun tullaan ehdottelemaan pilipaliautoja maasturiketjuun XD Ennemmin suzuki Vitara kuin alla mainitut. Se kestää. Ap:n kannattaa tutustua myös Subaruihin, niistä olen kuullut hyvää. Joukkoon mahtuu myös mätiä yksilöitä, kuten tuttu voi todistaa. Siinä autossa oli liioittelematta joka viikko jotain vikaa. Paaliin meni eikä hetkeäkään liian aikaisin.

Lähettäjä: Tototintti
Päivämäärä: 25.7.25 11:16:48

Toyota Rav, Kia Sorento, Dacia Duster...

Päivämäärä:   25.7.25 12:01:42

Avensis ja corolla, siitä 2000-luvun alusta ja ysärin lopusta.

Päivämäärä:   25.7.25 12:04:02

Eli et ihan uutena ostanut? ;)

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.7.25 12:06:33

Oikea maasturihan tää ei oo, mutta oon tykännyt omasta Honda crv:stä. :) diesel, oliko 2.2. Vm. 2007. Hyvin on vetänyt hevoskoppia ja edennyt paksummassakin hangessa eikä oo tarvinnut hypätä korjaamolla.

Päivämäärä:   25.7.25 12:13:54

Juu en, käytettynä ostettu kaikki, mutta siitä nyt tosiaan on jo vuosia kun autot ovat mulla olleet. Ei taida liikennekäytöstä löytyä enää mitään noista :D

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   25.7.25 12:16:35

Toyotaa mäkin olin tulossa ehdottamaan, toimintavarmimpia pelejä. Tiedä sitten mistä aloittaja on juttunsa kuullut?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   25.7.25 12:26:14

Lantikka on sitkeä vetojuhta ja traktori, halpoja eivät ole, mutta lujia kamppeita ja nimenomaan oikeita maastureita.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   25.7.25 12:39:58

Kansi vikoja niissä ollut, ainakin avensiksessa ja ravassa.

Lähettäjä: Tototintti 
Päivämäärä:   25.7.25 14:46:09

Heh; hyvä, että huvittaa!! Itse en niin paskaa autoa ostais kun suzuki. Yhtä paska on moottoripyöränäkin! No sulla rahat riittää ehkä tohon :)
Jos aloittaja kysyy tosissaan, niin älä tule dissaamaan toisten ehdotuksia, idiootti!

Lähettäjä: heh
Päivämäärä: 25.7.25 12:01:35

Aina jaksaa huvittaa kun tullaan ehdottelemaan pilipaliautoja maasturiketjuun XD Ennemmin suzuki Vitara kuin alla mainitut. Se kestää. Ap:n kannattaa tutustua myös Subaruihin, niistä olen kuullut hyvää. Joukkoon mahtuu myös mätiä yksilöitä, kuten tuttu voi todistaa. Siinä autossa oli liioittelematta joka viikko jotain vikaa. Paaliin meni eikä hetkeäkään liian aikaisin.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   25.7.25 14:52:26

No Ford Bronco, menee vaikka puuhun. Ja Toyota Landcruiser, ei voi kuin kehua. Hinnassa näkyy laatu. Subarut 4-vetoina kanssa olleet sellaisia ajokkeja että ei ole tarvinnut pelätä maaseudulla metsäteillä että ei pääsisi perille.

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   25.7.25 15:14:18

Joku puhuu Toyota Ravista maasturina niin siitä käsitys huonosta Toyotasta ehkä. Markkinoiden paras OIKEA maasturi on Landcruiser. Sitä ei oikeen saa rikki millään

Lähettäjä: Joo... 
Päivämäärä:   25.7.25 15:17:41

Subaru Forester. Katsastuksessa ainakin sanoivat että subaruissa aika vähän vikoja.

Päivämäärä:   25.7.25 15:24:27

Forestereissa on tietyissä vuosimalleissa suht pahoja vikoja, niitä en ostaisi mutta ehkä muita vuosimalleja harkitsisin, ja on kyllä rav4:ssakin sellaisia vuodimalleja joita ei kannata

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.7.25 15:39:46

Toyota Land Cruiser on ihana, mutta kallis ostaa ja pitää. Itsellä on pykälää pienempi maasturi eli Subaru Forester. Olen tykännyt ja hyvin on auto palvellut.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   25.7.25 18:27:32

Mulla on vm.2013 subaru forester. 2l bensakone. Jaksoi hyvin vetää umeån painavaa koppia parin hevosen kanssa.
Koko on kuitenkin kiva, ettei tule kaupungin ahtailla parkkiksillakaan kovin ahdasta
Vaikka ois yöllä pyryttänyt kovastikkin lunta niin jumiin sen kanssa ei oo jäänyt.
Automaattilaatikolla

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   25.7.25 19:54:09

Mikä tekee land cruiserista kalliin pitää? Kyselen mielenkiinnosta, koska omakin maasturini alkaa olla jo vanha ja olen itsekin mietiskellyt mitä sen jölkeen, sitten kun aika tulee. Ei se explorerikaan ole siitä halvimmasta päästä pitää kun varaosia pitää hyvin usein tilata ulkomailta kun hyllystä suotaan ei löydy.

Land cruiseria olen mietiskellyt, samoin range roveria, mutta ainakin jälkimmäinen on niin kallis härveli vanhanakin että oma kukkaro ei sitä kestä. Jotkut kehuvat maasta taivaaseen, toisten mielestä ovat sekundaa jo tehtaalta lähtiessään.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   25.7.25 20:04:06

Joo Land Cruiseria ja Rav4 ei voi verrata, toinen on se maastureiden maasturi ja toinen on aika tuhnu katumaasturiksikin.

Land Cruiser on tosiaan kallis pitää siksi kun on jo niin iso auto. Verot, vakuutukset, renkaat - kaikki maksaa
tuon kokoluokan autoissa jo katumaasturia enemmän. Ja Toyotan haittapuolena on se, että sisätilat on niin ankeat. Hyvä ettei kasettisoitinkin löydy vielä :D

Eipä se siitä merkistä oikein nykyään ole enää kiinni, enemmän se on se yksilö minkä satut saamaan. Aika arpapeliä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.7.25 21:01:05

Cruiseri myös kuluttaa aika reippaasti. Dieselkone vie himpun alle 10 litraa satkulla. Cruisereiden hinnat on myös nousseet viime aikoina.

Lähettäjä: Ajomies 
Päivämäärä:   25.7.25 21:02:45

Audi Q5/Q7

Päivämäärä:   25.7.25 21:37:36

mut entäs jos ei ole tarvis vetokyvylle vaan pitä päästä hankien läpi?

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   25.7.25 22:48:01

Audi Q7

Vieläkin veetuttaa että mies pisti tyhmyyksissään meidän auton lunnaiksi. Se oli superhyvä auto.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   26.7.25 10:45:47

mut entäs jos ei ole tarvis vetokyvylle vaan pitä päästä hankien läpi?

Siihen suosittelen Lada Nivaa, kokemusta on. Osat on halpoja eikä ajoneuvovero päätä huimaa, samoin vakuutus on halpa. Vie sen 10l/100km bensaa. Ja Niva kääntää ihmisten päät ja aiheuttaa hilpeyttä kanssa-autoilijoissa.

Lähettäjä: Random 
Päivämäärä:   26.7.25 15:29:51

Minulla Ford Kuga
Miehellä Chevrolet Suburban.
Loistavia molemmat

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   26.7.25 15:38:03

Land cruiser.
Itsellä vetoautona hilux. Koen sen maasturia monipuolisemmaksi työjuhdaksi.

Lähettäjä: Uli 
Päivämäärä:   26.7.25 21:13:39

Land Cruiser on ainoa oikea valinta, mutta 15000€ ei kyllä riitä mitenkään!
Itselläni on lähes 20v vanha peli, enkä pois myisi alle 20000€. En kyllä ole myymässä millään hinnalla koska uudet maksaa reilusti yli 100000€.

Lähettäjä: Tel 
Päivämäärä:   26.7.25 21:27:14

Saahan Lantikoita n. 20 vee vanhoja jo kympillä. Toki ne on paljon ajettuja.

Lähettäjä: Klemmari 
Päivämäärä:   27.7.25 00:15:31

Kokemusta Ford Edge?
Miten toimii veturina? Voimaa ainakin on, mutta onko jotain tiettyjä vikoja?

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   27.7.25 02:09:57

Tutulla oli toyota land cruiser uudempi ni kolme konetta meni muutaman vuoden aikana. Eli iha susi oli.

Lähettäjä: Tina 
Päivämäärä:   27.7.25 09:52:52

On maastureits ja "maastureita"
Kumpaa tässä haetaan?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   27.7.25 10:10:16

Bemaria en suosittele. Kaksi x5 ollut ja todella kalliita huoltaa ja sitä huoltoa riittää.
Hilux on kestävä ja halpa, mutta sellainen ajoelämys, että tuntuu kuin olisi uudelleensyntynyt 70- luvulle.

Saksalainen siis käy ja kukkuu, kunhan huollat säännöllisesti. Japski taas menee vaikka samoilla öljyillä 50 000.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.