Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sähköpyöräkokemuksia?

Lähettäjä: Kusti 
Päivämäärä:   24.7.25 14:35:59

Olen just tilannut sähköpyörän itselleni ja innokkaana odotan sitä. Mitä olette tykänneet omistanne? Uskallatteko jättää kauppojen tms eteen?

Sellainen myös kiinnostaa, oletteko hankkineet ehkä kärryä perään kauppaostoksia yms varten?

Re: Sähköpyöräkokemuksia?

Lähettäjä: ve 
Päivämäärä:   24.7.25 15:20:46

Ostin tänä kesänä, keskihintaisen (2000 e maksavan) pyörän ja olen ollut todella tyytyväinen. Kilometrejä on tullut jo 400.

Ostin myös vakuutusyhtiöiden hyväksymän Kryptonite-lukon (maksoi n. 63 e) mutta on hintansa arvoinen. En useinkaan jätä kaupan eteen, yleensä vain pyöräilen lenkin ja tulen kotiin. Mutta nyt uskaltaa jättää kauppakäynnin ajaksi kun on tuo lukko.

Toki kaloreita kuluu vähemmän, mutta se ei mua haittaa. Ajattelen niin, että kaikki liikunta on hyväksi ja oikeastaan pääsen tuolla pyörällä helposti rasvanpolttosykkeisiin, mikä on vain hyvä samalla kun pudotan painoa muutamia kiloja. =)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.7.25 16:25:54

Inhoan pyöräilyä ja kuljin vuosia työmatkat ympärivuoden hampaat irvessä. Päiväkotirumban ajan käytin autoa ja edelleen kuljen talviaikaan autolla (kaaduin pari kertaa pahasti talvella ja pelkään nykyään). Ostin työsuhdepyörän ja nykyään työmatkapyöräily (5 km suuntaansa) on kivaa ja helppoa. Ajattelen kuten ve että kaikki liikunta on hyvästä ja parempi sähköpyöräillä kuin kulkea autolla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.25 17:20:04

Mulla kolmatta vuotta työsuhdesähköpyörä, hinta oli vähän vajaa 4000e ja en vaan voi lopettaa tuon pyörän kehumista. Liiikkuminen sillä on todella mukavaa, sykkeet saa kyllä ylös ja ihan kunnon hien päälle, mutta tarvittaessa ylämäessä voi avustaa enemmän, jolloin liikunnan ilo säilyy. Teen muutaman kerran viikossa sellasta 20-50kilsaa lenkkiä, aiemmin en ajanut pyörällä ikinä, enkä ole muutenkaan kovinkaan urheilullinen. Painoa olen saanut tämän ja ruokavalion avulla tippumaan.

Mulla on myös Kryptoniten lukko, saatan pikaisesti käydä lähikaupassa hakemassa ostokset. Meidän kaupan edessä on kunnon telineet, johon saa pyörän rungosta kiinni. Kaupassa käynti on vähän ahdistavaa, en tykkää jättää pyörää valvomatta mihinkään.

Hyviä kilometreja sulle!

Päivämäärä:   24.7.25 19:30:12

Mulla "halpis" sähköpyörä (tonnin luokkaa) kiinanihme, on kyllä ollut erinomainen. En uskalla jättää mihinkään eli en käy kaupassa sen kanssa tms, ajan esimerkiksi tallimatkoja, ja ihan huvikseen. Kiva kun voi päättää paljonko haluaa rehkiä vai haluaako rehkiä ollenkaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.25 19:59:04

Itsellä hapis (fitnord) ja ei pahaa sanottavaa ainakaan vielä. Vajaat 100km vasta ajettu. Ennen ei tullut pyörällä pahemin liikuttua koska oli sen verran perseestä, mutta tuon kanssa kyllä ihan mielellääan ajelee. Itse jätän kaupan edustalle, vähän paikasta ja kestoste riippuen akun kanssa tai ilman. Lukko + vaijeri on aina

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.7.25 20:02:26

Itse en ole vielä hankkinut, mutta harkinnassa on. Jotenkin hassulta kuulostaa, että sitä ei uskalla jättää mihinkään, sillä minulle pyörä on ollut liikkumisväline eli käyn töissä, kaupassa, harrastuksissa yms. Jos ostan sähköpyörän, niin käyttötarkoitus ei tule muuttumaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.7.25 21:51:51

Minulla on helposti irrotettava akku ja otan sen mukaan jos jätän sen keskustaan ilta-aikaan tai työpaikan eteen. Akku irti ja rungosta kiinni johonkin tolppaan niin uskaltaa kyllä jättää.

Päivämäärä:   24.7.25 22:27:58

Mulla sähköpyörä ja tykkään tosi paljon. Tulee pyöräiltyä työmatkaa joka siis reilu 20km yhteen suuntaan. Tavallisella munamankelilla menin lähinnä 5-10 km matkoja.

Lähettäjä: kyl 
Päivämäärä:   24.7.25 22:56:37

Itsekin odottelen uutta sähköpyörää ja vanha sähköfillari lähtee vaihtoon.
Olen ollut todella tyytyväinen ja tykkään siitä kun voi polkea pidempiä matkoja ilman, että jalat on hapoilla heti vähänkään jyrkemmän mäen jälkeen. Hien saa tuollakin pintaan. Ajan ympäri vuoden ja talvellakin sähköpyörä menee kivasti hangessa. Pitää vain sopeuttaa sitä ajamista talviolosuhteisiin.

Lähettäjä: antartide 
Päivämäärä:   24.7.25 23:02:53

Mulla vajaan 4k pyörä, olen tykännyt valtavasti. Vuoden ollut ja jätän kyllä kaupan ulkopuolelle ilman ahdistusta. Pienehkö kaupunki, mutta silti.

Lähettäjä: ve 
Päivämäärä:   24.7.25 23:53:03

Mulla ainakin akun saa irti vain avaimella, ei edes lähde ilman avainta irti.

Lähettäjä: Yö 
Päivämäärä:   24.7.25 23:58:17

Mulla "halpis" sähköfillari 1800€, olen sillä kaksi vuotta taittanut työ- ja harrastusmatkat ympäri vuoden ja on aivan mahtava vehje. Maksanut itsensä takaisin säästetyissä matkakuluissa.

En kyllä uskalla täällö pk-seudulla yhtään pidemmäksi aikaa lukittuna ulos telineeseen. Pikaisen kauppareissun, jonka aikana käytännössä näen pyörän koko ajan uskallan jättää, ja myös tallin pihalle, mutta muuten on lukituissa tiloissa.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   25.7.25 04:18:31

Lähettäjä: ve
Päivämäärä: 24.7.25 23:53:03

Mulla ainakin akun saa irti vain avaimella, ei edes lähde ilman avainta irti.

------------------------------

Niinhän se taitaa kaikissa olla, mutta mukaan ottamisen vitsi onkin siinä, että sähköpyörä ilman akkua ei ole siellä pöllittävien kärkipäässä koska ilman akkua sillä ei "tee mitään" eli ei saa niin helposti kaupaksi.

Lähettäjä: Sp 
Päivämäärä:   25.7.25 06:35:24

Rakastan sähköavusteista pyörääni. Paras ostos ikinä. Ollut käytössä vajaan vuoden, ajan ympäri vuoden, ainoa kulkuneuvoni. Tällä on kevyt polkea ilman avustustakin, tarvittaessa meno kevenee ja vaihti kiihtyy avustuksella, ykköstaso yleensä riittää, akkua tarvii ladata hyvin harvoin.
Ainoa huono puoli tässä on huoli kun jättää sen parkkiin. Mulla on runkolukko, kaarilukko ja kettinki jolla kytken sen johonkin kiinteään tolppaan tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.