Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Concertan käyttäjiä?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   24.7.25 13:39:51

Aikuinen Concerta käyttäjä täällä siis itse. Mulla tuli alkuun Concertasta todella pahoja sivuvaikutuksia ja jouduin tekemään niin, että söin hetken Medikinetiä ja annosta nostetiin, jonka jälkeen aloitin sitten uudestaan Concertan pienimmällä annostuksella, kun keho oli Medikinetin kautta tottunut "samoihin aineisiin". (Medikinet oli kohdallani kuitenkin liian lyhytvaikutteinen). Nyt syön vasta 36 mg Concertaa, mutta on siitä jo melko selkeää apua.

Mutta, kun olen kokeillut pitää välillä päivän tai kaksi taukoa, niin olen näinä päivinä aaaivan järjettömän väsynyt. Onko tämä joku Concerta sivuvaikutus vai vaan "paluu todellisuuteen"? Ymmärtääkseni Concerta olisi ns. kertavaikutteinen, eli esimerkiksi vaikutus alkaa heti ekoista pillereistä eikä toisaalta heikkene, vaikka pitäisi välipäivän. Mutta voiko silti tulla ns. vieroitusoireita? Vai enkö vaan enää muista, kuinka väsynyt olin ilman lääkettä aiemmin?

Ja toinen kysymys? Apteekissa kysytään joka kerta, haluaisinko huomattavasti edullisemman rinnakkaislääkkeen. Onko kokemuksia, jos Concerta sopii itselle, niin voiko olla että tuosta rinnakkaislääkkeestä tulee sivuvaikutuksia tai siitä ei saa samanlaista hyötyä? Eli onko niissä merkittäviä eroja?

Re: Concertan käyttäjiä?

Lähettäjä: rkr 
Päivämäärä:   24.7.25 13:45:44

Minulla ei voiroitusoireita ole ja olen käyttänyt rinnakkaisvalmistettakin. En muista, että eroa concertan ja rinnakkaisvalmisteen välillä olisi.

Mutta concertalla on sivuvaikutuksia. Alan palella, posket ja nenä punoittaa, suu ja kurkku kuivuu ja ääni menee käheäksi. Kun käytin concertaa päivittäin pidemmän aikaa, niin sain sillä ilmeisesti aikaan jonkun ongelman kurkkuun/äänihuuliin, ja ääni on tuon jälkeen ollut jotenkin huonompi ja ei kestä kuten ennen ja väsyy ja menee käheäksi helposti.

Lähettäjä: gwg 
Päivämäärä:   24.7.25 14:08:02

Mulla on ollut Concerta nyt pari kuukautta käytössä. Ei mitään huomattavia sivuoireita enkä ole huomannut välipäivien aiheuttavan heikkenemistä. Välipäivinä toki on sellainen tietty "sumu" minkä kyllä vielä näin lyhyen käyttöhistorian takia tunnistan juurikin paluuksi todellisuuteen. :D

Itse olen huomannut että lääkkeen käyttö tavallaan väsyttää niin, että illalla sänkyyn mennessä iskee todella voimakas väsymys. Toisaalta herääminen ei ole erityisen vaikeaa ja koska olen aina kärsinyt uniongelmista niin tämä on ihan tervetullut asia.

Rinnakaisvalmisteiden kokemukset kiinnostaa minuakin, sillä onhan tuo Concerta todella kallista näin pienituloiselle. Hienoa maksaa siitä että voi käydä töissä.

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   24.7.25 18:13:32

Toiset ei huomaa eroo rinnakkaisen ja alkuperäsen välillä, toisille sopii vaan esim. yks rinnakkainen, toisille vaan alkuperänen...
Kokeilemalla selviää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.