Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hermostunutta energiaa

Lähettäjä: Kynä 
Päivämäärä:   24.7.25 13:23:55

Mulla on lemmikin terveydestä vähän huolta ja murhetta ja jatkotutkimuksia tehdään vasta ensi viikon tiistaina.

Mä oon jotenkin ihan tulisilla hiilillä ja tosi hermostunut koko ajan, ihan ku menis muurahaisia nahan alla ja vaikee olla paikallaan, samaan aikaan yleisesti jotenkin tosi inhottava olo.

Oon töissä enkä pääse tätä oloa oikein mitenkään nyt purkamaan liikkumalla, oisko jotain mentaaliharjoitteita tai jotain muuta millä tätä ahdistusta sais lievennettyä.

Re: Hermostunutta energiaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.25 13:42:35

Voit tehdä vaikka syväpainotuntoaistia aktivoivia harjoitteita, kuten tuolipunnerruksia tai seinän työntämistä. Joitakin auttaa kylmän veden laskeminen ranteen valtimon kohdalle. Hengitysharjoituksia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.25 13:46:43

Sitä pitää vaan opetella sietämään, resilienssi kasvaa ikävien kokemustwn myötä, harmillisesti nuo jutut on osa elämää ja silti pitää töitä ja muuta normaalisti tehdä. Ensi kerralla on helpompaa, ei se näissä auta kun ajatella, että murehtiminen ei mitään auta, eikä aktiivisesti voi mitään tehdä, joten on paras keskittyä muihin juttuihin. Tsemppiä!

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   24.7.25 13:49:14

Jo sekin auttaa, että tiedostat olosi: 'Olen nyt hermostunut ja surullinen lemmikkini terveyden takia, ja turhauttaa, kun en voi asialle mitään'.

Jaksamista!

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   24.7.25 13:54:25

Hengitysharjoituksessa niin, että uloshengitys pitkä.

Päivämäärä:   24.7.25 13:56:05

Olisi tosi hyvä jos töissä olisi edes kiirettä ja jotain aivojumppa mutta kesä on hiljaista aikaa eikä oikein tarjoa mitään älyllistä haastetta.
Mutta nyt ei oikein ole muuta kuin märehtiä tätä asiaa ja luoda niitä kauhukuvia päässä.

nomadi: tuo on hyvä neuvo, ja tiedän siis kyllä syyn ja seurauksen tähän olotilaan mutta en vain pääse tästä nyt irti.

Meen kokeilemaan tuota kylmää vettä ranteille!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.25 13:56:06

Resilienssi ei aina kasva epämukavuudesta tai vastoinkäymisestä, sama kuin kipu ei karaise. Ikävät asiat voivat myös traumatisoida ja herkistää entisestään.

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   24.7.25 16:05:42

Mielenterveystalon sivuilta löytyy ahdistukseen neuvot.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.25 17:16:39

Juotko paljon kahvia?

Päivämäärä:   25.7.25 07:55:33

En, aamuisin pari kuppia mutta yleensä en enää klo 11 jälkeen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   25.7.25 08:13:37

Totta kai tuntuu pahalta, jos lapsi tai lemmikki sairastaa. Ei se mene pois hengitysharjoituksilla tai kahvia vähentämällä. Ja kuten piste hyvin huomautti, ei ikäviin asioihin välttämättä siedäty sillä, että niitä tapahtuu lisää ja lisää.

Voi vain vähän tarkkailla, millaisia tunteita ja reaktioita tilanne aiheuttaa, ja mahdollisuuksien mukaan yrittää välillä ajatella jotakin mukavampaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.