Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapset kiljuu naapurissa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.7.25 14:14:26

Ihan suoraa kirkumista ja huutoa. Onneksi itsellä ei ole lapsia.

Re: Lapset kiljuu naapurissa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.25 14:18:47

Onneksi tosiaan.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   23.7.25 14:58:02

Mä oon kans kironnu kesälomia ku yrittää tehdä etätöitä ja pennut kiljuu pihalla ihan suoraa huutoa koko työpäivän ajan ja se kuuluu sisälle asti. Minkä takia pitää kirkua ilman mitään asiaa koko ajan???

Päivämäärä:   23.7.25 15:00:13

No ne on lapsia. Hyvä vaan, kun ovat ulkona.

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   23.7.25 15:03:55

Samaa ihmettelen. Kouluikäisiä, puhekykyisiä lapsia. Ymmärtäisin, jos huutaisivat leikkiin liittyen sanoja (esim. rosvo ja poliisi leikissä ymmärtäisin, jos joku huutaisi ”ottakaa rosvo kiinni”). Ymmärtäisin myös, jos kyseessä olisi joku uhmaikäinen taapero, joka huutoitkee, koska ei saanut keltaista lapiota vaan joutui tyytymään punaiseen.

Huutajat ovat kouluikäisiä ja huuto on jotain ”aaaaaaaa” tai ”iiiiiiiiiiiii” tai vastaavaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.25 15:16:59

Kyynel. Sytytän kynttilän.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.7.25 15:36:58

"Minkä takia pitää kirkua ilman mitään asiaa koko ajan???"

TÄMÄ ! Ennen puolet lapsista sai selkäänsä ja toinen puoli edes sanomalla vaimennettiin jos erehtyi kirkumaan tai muuten huutamaan.. näitä ei edes yritetä vaimentaa, vanhemmat vissiin niin tottuneet tuohon kakofoniaan. Onneksi ei paljon naapurustossa lapsia ole kun ei montaa taloakaan, mutta kesäloma ja helteet saa ajoin kokoontumaan niin voi prkl sitä aamusta iltaan menoa !

Lähettäjä: Oikee 
Päivämäärä:   23.7.25 15:40:21

Metakka on elämän merkki

Lähettäjä: Done 
Päivämäärä:   23.7.25 15:41:50

Nämä vuoden vanhemmat varmaan reagoi samoin sitten, kun se komentamaton kersa tappaa jonkun tai polttaa huvikseen toisten omaisuutta.

”Kyynel, sytytän kynttilän”

Lähettäjä: Röpönassi 
Päivämäärä:   23.7.25 16:03:52

Tytöt kirkuu ja kiljuu nykyään aivan hirveästi. Toinen toistaan kovempaa. Ymmärrän aloittajaa.
Meillä on täällä isot pihat ja tontit mutta kun naapuriin tulee uusioperheen viikko/viikkotytöt niin se ei jää huomaamatta keneltäkään.
Lapsista saa lähteä ääntä, paljonkin, ei normaali meteli täällä haittaa mitään, mutta tuo jatkuva kiljuminen on sairaan ärsyttävää.

Päivämäärä:   23.7.25 16:05:53

Normaaleja elämisen ääniä. Mene muualle jos häiritsee.

Päivämäärä:   23.7.25 16:12:16

”Nämä vuoden vanhemmat varmaan reagoi samoin sitten, kun se komentamaton kersa tappaa jonkun tai polttaa huvikseen toisten omaisuutta.”

No nyt menee vähän yli.

Päivämäärä:   23.7.25 16:12:18

"Ennen puolet lapsista sai selkäänsä ja toinen puoli edes sanomalla vaimennettiin jos erehtyi kirkumaan tai muuten huutamaan.."

Ennen tehtiin työt työpaikoilla eikä lojuttu kotona "etätöissä" kuuntelemassa naapurustoa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.7.25 16:45:43

Mun lapset on teinejä eikä ne ikinä pienenä huutanut tai vielä vähemmän kuljunu, en ois jaksanu kuunnella kahta minuuttia kauempaa. Alottaja voi laittaa postilaatikkoon lapun että lasten meteli häiritsee. Lapset kyllä nauroi monet kerrat ja hetkellisesti tappeli, itkikin mutta ei aiheetonta huutoa ja kiljuntaa.

Lähettäjä: Veettu 
Päivämäärä:   23.7.25 17:10:04

Ai kamalaa! Lapsista lähtee ääntä! Vuosisadan uutinen!
Hyvä että ovat ulkona!
Muuta kauas muista.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   23.7.25 17:57:20

"Huutajat ovat kouluikäisiä ja huuto on jotain ”aaaaaaaa” tai ”iiiiiiiiiiiii” tai vastaavaa."

Tämä. Itse olen eräässä luontokohteessa ja polulla tuli ohitettua perhe, jossa yksi arviolta 6-7 vuotias poika. Sen huuto ja kiljunta kuului jo paljon ennen ohitustilannetta ja pitkään sen jälkeen. Ei siis itkenyt, vaan ilmeisesti omaksi huvikseen huusi suoraa huutoa tuolla edellä kuvatulla tavalla. Taisi olla luonnossa muuten liian hiljaista. Olisi hirveää, jos itse pitäisi raahata luontoretkillä mukana tuollaista kiljukaulaa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.7.25 18:12:24

Mitä _normaalia_ on kuvatunlaisessa aivottomassa kirkumisessa?
Lähtee lapsista ääntä juu ja sitä maailmaan mahtuu, mutta just tää loputon, suoraa huutoa kiljuminen ilman mitään syytä on vaan käsittämätöntä. Eikö ihan oikeasti edes sitä voi vanhemmat kyetä säätämään pienemmälle...huh huh.

Päivämäärä:   23.7.25 18:20:08

Ihanaa kun lapsilla on kivaa, jeeeeeee. Lasten iloako nää myrkkynaamat kadehtii.

Lähettäjä: Yhyyy 
Päivämäärä:   23.7.25 18:25:38

Oi että onko siellä meidän naapuri?🤣
Meidän lapset hyppivät trampoliinilla ja huutavat koko ajan. Jeeeee! Jiiiiiii! Voooouuuuu! Ym "aivotonta" huutoa.
Ilosta huutavat eikä ole aikomustakaan mennä sitä kieltämään!
Lapset saavat olla lapsia ja saavat huutaa, kiljua ja riemuita! Aloittaja voisi kaivella sen kuivuneen männynkävyn ahteristaan ja ottaa lapsista mallia!
Että HIPHEIJIIIIIIIIIII vaan sullekin😍

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.25 18:32:16

Silloin tällöin kuuluva huuto ja kiljahtelu tuskin ketään haittaa, mutta onhan sellaista jatkuvana rasittava kuunnella. Eihän sellainen lapsi voi olla terve, jos kitarisat pitkällä huudetaan jatkuvasti.

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   23.7.25 18:41:24

Kasvattakaa niitä kakaroitanne. Ei ne opi käyttäytymään ihmisiksi jossei niitä opeteta. Kovaääninen puhuminen saatikka huutaminen ei kuulu hyviin tapoihin. Ei missään.
Joissain perheissä tenavat on kuin villi-ihmisiä. Jos sillä ei ole kotona niin väliä, sama meno ei käy kun muita kuulolla.
Ei pidä ihmetellä jos ja kun muut puuttuu asiaan.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.7.25 18:57:00

Nykyään tosiaan iso osa lapsista ketjuun ja mölyää koko ajan. Viimeksi meni hermot yleisellä paikalla kun joku perhe tunki iholle ja rupesi karjumaan toisilleen. Me karjuttiin kaverin kanssa takaisin ja niille tuli paha mieli.

Samoin vanhemmat yrittävät saada lapsiaan meille "kylään" eli tillottamaan ruutua äänet täysillä ja karjumaan "aaaaaaa" "eiiiii! Eiiiiiii!!!!" Ja kaikenmaailman äänitehosteet päälle. Juu eivät tule, ei meillä kukaan kestä kurkku suorana karjumista.

Minua ei haittaa, jos joku on erityislapsi. Se haittaa, jos lapsi on niin erityinen, että sen pitää ruutukarjua kun toiset odottavat yhteisiin leikkeihin MEIDÄN KOTONA.

En ole expertti, ehkäpä syy onkin siinä.

Päivämäärä:   23.7.25 19:04:42

Täälläkin kakarat kirkuu vähän väliä kuin sikaa tapettais. Huomaa ettei näille ole kukaan kertonut mitä tapahtui tytölle joka päivät pitkät huuteli sudesta.

Päivämäärä:   23.7.25 19:27:10

Meillä käy työpaikalla niin päiväkotilapsia kuin aikuisiakin. Ja kyllä niistä jokainen (terve) muuten osaa olla kiljumatta kun säännöt tehdään selväksi. Ymmärtävät että hauskaa voi olla ilman sitä kiljumistakin. Eikä kiljumisen lopettamiseen tarvita väkivaltaa tai uhkailua, ihan uskovat kun nätisti selittää miksi kiljuminen ei ole kivaa.

En ymmärrä miten niin monet vanhemmat jaksavat kuunnella sitä kiljumista. Kai siihen sitten jotenkin turtuu. Onneksi omissa naapureissa ei nykyään kiljumisikäisiä lapsia ole.

Päivämäärä:   23.7.25 19:28:50

Hyvä että ovat ulkona, niin saa vanhempien korvat hieman lepoa :)
Meillä oli naapurissa aikoinaan tällainen perhe, sanottiin heitä kiljusen herrasväeksi. Lapset huusivat aamusta iltaan, kuten Raid talossa ja puutarhassa. Paras oli kun rouva Kiljunen kävi sanomassa meille että tiesimmekö koiramme haukkuneen edellisenä päivänä tiettyyn aikaan, oli oikein kellotettu.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   23.7.25 19:33:22

Onkohan meidän ex-naapurit muuttaneet aloittajan naapuriin?

Niiden kakarat kiljui ihan tolkuttomasti, joka kesä. Nyt on uudet naapurit, ja uudet lapset, jotka osaa leikkiä ilman kiljumista.

Kasvatusasia.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   23.7.25 20:07:16

Kyllähän lapsista saa ääntä lähteä. Mutta tosiaan tuo päätön korkealla äänellä kiljuminen ihan vaan kiljumisen ilosta vailla mitään järkeä on todella hirvittävää kuunneltavaa. Ja on siis ihan viimeisen muutaman vuoden sisällä yleistynyt. Ei omat lapset, eikä kyllä naapurin kakaratkaan, tuollaista ennen harrastaneet. Kasvattakaa ne muksut yhteiskuntakelpoisiksi.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   23.7.25 20:10:26

Meillä on säännöt että sisällä käyttäydytään ja ulos mennään mölyämään, joten voi kyynel jos joku ei lasten ääniä kestä!😆
Saa kiljua/mölytä/huutaa ym, mutta vain pihalla. Ne jotka eivät elämän ääntä kestä kuunnella, voivat muuttaa periferiaan jossa ei naapureita ole.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   23.7.25 20:16:00

U:lla on juurikin tämä nylyajan oma napa asenne: mitä naapureista ja muista kun eivät minua häiritse. Ennen oli just toisinpäin. Eiköhän sen pitäisi olla juuri toisinpäin, että jos ei pysty käyttäytymään tiiviisti asutussa ympäristössä niin muuttaa kiljumaan sinne periferiaan. Ja saa normaalit mölyämiset ja leikin äänet kuulua, mutta tuo päätön kiljuminen...

Päivämäärä:   23.7.25 20:25:10

Joo, harvaa ärsyttää joku pelin tuoksinassa kuuluvat huudahdus, kun haetaan paikkoja tai saadaan maali.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.7.25 21:34:54

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Laita kuulokkeet korville.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   23.7.25 21:42:33

Onneksi asumme maalla jossa neljä lastamme saa pitää ääntä ja iloita, ilman että se ärsyttää jotakin.
Tänään kaikki neljä olivat uima-altaallaamme poistumassa ja voin kertoa että ääntä lähti. Istuin kahvia hörppien vieressä eikä kiristänyt yhtään.

Lähettäjä: Hahaa 
Päivämäärä:   23.7.25 22:38:48

Jos aloittaja on mun naapuri, niin vinkiksi: kasvatit itse koulukiusaajia, miten meni noin niinkuin omasta mielestä se lasten kasvattaminen?
Sitä kannattaa ensin itse kasvattaa omat lapset kunnon kansalaisiksi ja sitten neuvoa muita. Ja ei, minua ei häiritse tavanomaiseen päiväsaikaan naapurin koiran haukunta, toisen naapurin remontti tai nurmenleikkuu, mutta kyllä kaikesta valittava keski-ikäinen naisihminen on todella epämiellyttävä ja luotaantyöntävä olento.

Päivämäärä:   23.7.25 22:39:24

Pisterivi: sehän on mukavaa. Toivottavasti heistä ei lähde samanlaista ääntä jos joskus menevät kylään tai ravintolaan tai elokuviin tai kylpylään.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   23.7.25 23:14:00

Soittakaa poliisi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.7.25 23:43:56

Ei vanhemmat osaa enää kasvattaa lapsiaan,annetaan huutaa ja kiljua.Voi vaikka jälkikasvu pahoittaa mielensä jos kielletään turhanpäinen hilluminen ja huuto.
Rajat puuttuu lapsilta ja opetus siitä mikä on sallitua ja miten ylipäätään käyttäydytään.Lapsia pitää opastaa ja neuvoa.Ei lapset voi tietää ettei pihallakaan saa huutaa järjettömästi kurkku suorana joka päivä jollei vanhemmat sano mitään!

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   24.7.25 03:11:59

Enpä ihmettele jos ahaan tenavat kokee tulevansa koulukiusatuksi. Kun ei ole rajoja missään niin yllättäen ahdistaa kun ja jos maailma niitä asettaa.
Oiskohan kiusaamisen syynä se että tenavasi ei osaa olla toisten kanssa?

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   24.7.25 07:22:54

Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu ja kiva että lapset elää lapsuuttaan, mutta miksi tommonen päätön ilman asiaa kiljuminen on muka ok?
Milloin se sitten lakkaa olemasta ok, voinko mäkin mennä pihalle ja antaa mennä keuhkojen täydeltä tunnin verran AAAAaAAAAaaaaaAAAaaaAAAA ??

Päivämäärä:   24.7.25 10:05:56

Lestapentuja?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   24.7.25 11:19:04

Hah, olisipa kiva joskus kokeilla itsekin käydä tuolla naapuritaloyhtiön pihalla kirkumassa. Voisi kokeilla, kuinka kauan kestää ennen kuin muilla menee hermot. Samaa ääntähän se on, mitä lapsistakin lähtee. Ei pitäisi olla ongelma. ;-)

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.7.25 11:33:34

"Meillä on säännöt että sisällä käyttäydytään ja ulos mennään mölyämään, joten voi kyynel jos joku ei lasten ääniä kestä!
Saa kiljua/mölytä/huutaa ym, mutta vain pihalla."

Siis miksi tuollainen sääntö, että sisällä ei saa mölytä? Etkö kestä lasten ääniä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.7.25 11:43:30

Me asuttiin 18 vuotta vastapäätä ruotsinkielistä ala-astetta. Kokemuksesta voin sanoa että vuosien varrella kiljuminen tosiaan voimistui.
Alussa oli aina ns vuoden tyttö jonka kiljumisäänen tunnisti. Myöhemmin näitä oli useampi. Koulua vastapäätä kadun toiselle puolelle rakennettiin myös kerrostalo. Kivasti äänet kaikui.
Eipä tuo juurikaan haitannut, lähinnä huvitti.

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   24.7.25 12:31:08

Kun lapselle ei ole opetettu/ ohjattu leikkiä/ tekemistä, eivätkä nykyään osaa itse keksiä, se menee huutamiseksi ja turhan riehumiseksi.

Lähettäjä: Pöh 
Päivämäärä:   24.7.25 13:58:07

Paljon ikävämpää on kuunnella, kun naapurin nainen huutaa hekumansa huipulla.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.7.25 14:21:30

Mun lapset saattaa joskus kailottaa isoon ääneen. Mä en itse sitä havaitse että ääni liian iso koska mulla on kuulon alenema. En siis osaa kieltää silloin kun meteli on liian kova muiden korviin. Puoliso kieltää kyllä jos on paikalla ja sanoo ettei tartte huutaa.

Lähettäjä: Voevoe 
Päivämäärä:   24.7.25 20:36:13

Elämänhallinta hukassa niin vanhrmmilla js sitten muksuilla tääl kalevalan kannelmaills..hirveet.

Vanhemmat karjuu ja muksut häiriköi naapurrita.
Viidakkomajatelttamajoitus ei oo kerrostalo ja toisinpäin..

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   24.7.25 20:53:03

Normaaleja elämisen ääniä, lapset inmostuu leikkiessään
Miksi aikuiset kirkuuu ja huutaa jossain konsertissa?

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   24.7.25 21:09:39

Hyvin oudoksuen katsottiin, kun ikkunassa kävin pitämässä samanlaista älämölöä. Joku penska kehtasi kysyä, onko mulla kaikki ihan kunnossa ja lähti mulkoillen karkuun, kun kysyin häneltä samaa.

Eli miksi mukulat saa kiljua huvikseen, mutta minä (36v.) en saa?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   24.7.25 21:24:03

Laita musiikki niin, että peittää äänet ja valikoi sellainen, josta muut eivät pidä (ainakaan ne kiljujat ja niiden perheet).

Lähettäjä: Kauppi 
Päivämäärä:   24.7.25 22:30:26

Ei tuollaista mielestäni aiemmin ollut. Nykyään lastenohjelmat ja youtube-videot + somesisältö saa hyvin paljon vaikutteita Yhdysvalloista eli äänenkäyttö on paljon voimakkaampaa ja ihmiset huutavat ja mölyävät.

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   24.7.25 22:48:54

Jenkkityylinen kiljatelu, ulvahtelu, kirkuminen, ääntely ja mölyäminen ei koskaan ole asiallista eikä siihen ryhtyjiä tarvitse kohdella asiallisesti ja aina vastatoimet x 10.

Minä ghostaan ympäriltäni nämä edellä mainittujen äänien tuottajat eikä niille koskaan selviä edes miksi.

Päivämäärä:   24.7.25 22:53:04

Kannattaa mennä toimistolle

Lähettäjä: Hippu 
Päivämäärä:   24.7.25 23:03:03

Lasua vaan kehiin

Päivämäärä:   25.7.25 00:02:56

Ano: hyvä sinä <3

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   25.7.25 00:35:09

"Mun lapset saattaa joskus kailottaa isoon ääneen. Mä en itse sitä havaitse että ääni liian iso koska mulla on kuulon alenema. En siis osaa kieltää silloin kun meteli on liian kova muiden korviin."

Herää kysymys, mistä se kuulon alenema on tullut :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.