Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käytätkö alkoholia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.25 13:09:50

Kuinka paljon jos käytät?
Onko täällä myös alkoholisteja?

Re: Käytätkö alkoholia?

Päivämäärä:   23.7.25 13:12:09

Noin 4kertaa vuodessa, eli harvoin. Enkä koskaan överikännejä vaan hiprakkaan asti max. Alkoholi ei ole koskaan kiinnostanut ja aina tuntunut pakonomaiselta, maku ei miellytä vahvemmissa tai oluessa. Pari viiniä on jotka on todella hyviä ja joista tykkään mutta juotua tulee vaan seurassa tosiaan sen 4krt max vuodessa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.25 13:32:56

Käytän. Överikännit noin 4 krt vuodessa. Pienempiä määriä menee sitten varmaan joka toinen viikonloppu.
En ole alkoholisti, mutta tykkään juhlia alkoholin vaikutuksen alaisena.

Päivämäärä:   23.7.25 13:36:53

Juon lähinnä työillallisilla tai kavereita tavatessa noin 1-3 viinilasia per kerta. Tätä tapahtuu 3-10 kertaa vuodessa. En juo itseäni känniin tai vahvoja viinoja.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.7.25 13:40:52

Ennen enempi, nykyään tosi vähän, ehkä kerran kuussa.

Lähettäjä: Cecilia 
Päivämäärä:   23.7.25 13:48:19

En, en ole koskaan juonut alkoholia, ainoastaan maistanut yhden ruokalusikallisen konjakkia koko elämäni aikana (olen 30 v). Ihan rehellisesti vain siksi, että tiedän miten jäisin heti riippuvaiseksi, jos saisin siitä edes hetkellisen hyvän olon ja pakohetken omasta masentuneesta mielestäni. Onneksi urheilun koko nuoruuteni, joten sillä oli helppo perustella juomattomuus teininä ja opiskeluaikoina ja siten vältin ryhmäpaineen kokeilemiselle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.25 13:48:57

>2025
>alkoholi

Päivämäärä:   23.7.25 13:49:57

Käytän, liikaa, varmaankin alkoholisti olen.

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   23.7.25 13:57:20

Täällähän kaikki ovat alkoholisteja jotka ylipäätään koskaan juovat alkoholijuomia, koska miksi juot, jos voit olla juomatta ja jos et voi olla juomatta, olet alkoholisti.

Itse otan silloin, kun huvittaa ja mieli tekee, eli vaikka joka päivä lasillisen tai en viikkoihin mitään. Kunnon humalaa en koskaan, koska en pidä siitä, että päässä pyörii (enkä krapulasta). 1-4 kestää hyvin ottaa. Jos päivän tissuttelee, niin vähän enemmänkin, kunhan muistaa juoda muutakin. Vahvoja juon vain harvoin ja aina laimennettuna, yleensä olut/lonkero tai tölkkidrinkki/viini.

Päivämäärä:   23.7.25 14:05:08

Tälle vuotta olen käyttänyt alkoholia kolmesti. Firman virkkareissa tuossa huhtikuun lopulla yksi siideri, juhannuksena taisi mennä jopa 6 annosta, ja kerran takapihalla istuessa join yhden.

Päivämäärä:   23.7.25 14:07:57

Käytän satunnaisesti. Ilmankin pärjää.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.7.25 14:19:32

Joskus (nyt lomalla useampanakin päivänä) saatan juoda saunan päälle yhden siiderin. Muuten en alkoholia käytä lainkaan, enkä ole ikinä humalassa.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   23.7.25 14:22:39

Toisinaan, harvoin jaksan kahta juomaa enempää.

Päivämäärä:   23.7.25 14:26:38

Lääkitsen sosiaalisten tilanteiden pelkoani alkoholilla. Eli kyllä juhlissa tmv. missä pitää olla sosiaalinen ja on uusia ihmisiä. Kännejä en ole juonut varmaan kymmeneen vuoteen! Minulle riittää hyvin muutama annos/ilta poistamaan pahimman jännityksen.

Tiedän ettei ole tervettä, apua olen hakenut ja heikosti sitä saankin.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.7.25 14:26:53

En käytä. En ole erityisemmin koskaan saanut mitään hyvää oloa alkoholista joten lopetin juomisen jo yli 20v sitten. Olen yli 40v. Nykyään on lääkitys, jonka vuoksi en voisikaan juoda, mutta eipä tee muutenkaan mieli.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   23.7.25 14:27:33

Käytän n. joka toinen viikonloppu, joskus useamminkin. Voin juoda perjantaina ja lauantaina pullon skumppaa ja pari kolme olutta.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   23.7.25 14:28:24

Kyllä, viinejä tulee lipiteltyä viikottain. 1-2 pulloa viikossa keskimäärin.

Lähettäjä: gwg 
Päivämäärä:   23.7.25 14:40:46

En käytä, en pidä alkoholin mausta. Alkoholittomia siidereitä tulee kyllä joskus juotua. Sukurasite alkoholismiin on myös sitä luokkaa, että olen ihan tyytyväinen näin.

Lähettäjä: Mmmm 
Päivämäärä:   23.7.25 14:42:37

Onko pari annosta vuodessa käyttämistä? En koe käyttäväni alkoholia mutta ton verran juon kyllä.

Lähettäjä: ve 
Päivämäärä:   23.7.25 14:45:35

Mulla on lauantaisin herkkupäivä, jolloin syön suklaata, joskus sipsejä ja sitten niiden kanssa 2-3 siideriä. Usein olen ns. varautunut enempäänkin, mutta ei vaan tee mieli enempää kuin tuo 2-3.

Lähettäjä: Saija 
Päivämäärä:   23.7.25 14:47:06

1x vuodessa firman juhlissa

Lähettäjä: pols 
Päivämäärä:   23.7.25 14:52:06

Tosi harvoin, viimeisen kahden vuoden aikana kerran kaksi kertaa. Niistä toinen on juhannuksena totaaliöverit ja toinen kerta 1 breezeri parvekkeella.

Päivämäärä:   23.7.25 15:03:21

Harvemmin, 1-2 annosta muutamia kertoja vuodessa

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   23.7.25 16:15:27

Jep, 1-2 pulloa viiniä, lomalla päivittäin ehkä puol litraa.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   23.7.25 16:18:23

"Onko pari annosta vuodessa käyttämistä? En koe käyttäväni alkoholia mutta ton verran juon kyllä."

Käytätkö maitoa? Käytätkö voita vai margariinia? Käytätkö tietokonetta? Käytätkö neste- vai jauhepeusainetta?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   23.7.25 16:42:53

En käytä, olen ollut absolutisti koko ikäni.

Päivämäärä:   23.7.25 17:59:06

Ennen join pari pulloa viiniä joka viikonloppu, enää ei uppoa. Nykyään menee ehkä kerran kuussa muutama annos.

Lähettäjä: Hehe 
Päivämäärä:   23.7.25 18:18:49

Joo, 70% etanolia tulee käytettyä pintojen pyyhkimiseen/desinfiointiin aika usein, muita alkoholeja sitten tarpeen mukaan, esim. metanolia ja isopropanolia.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   23.7.25 18:36:07

Ehkä lasillinen Uutena Vuotena tai siideri kerran kesässä.

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   24.7.25 00:28:14

Lähettäjä: Niin
Päivämäärä: 23.7.25 16:42:53

En käytä, olen ollut absolutisti koko ikäni.

Täysin samat sanat!

Päivämäärä:   24.7.25 05:24:34

En, inhoan alkoholin makua. Join viimeksi yhden siiderin joskus viisi vuotta sitten. Nuorempana toki halusin vetää perseet muutamia kertoja ja join vodkaa ja limua sekoitettuna, ainoa siedettävä tapa päästä nopeasti humalaan. Mutta eipä sekään enää kiinnosta. En laske itseäni kuitenkaan absolutistiksi, koska jos haluaisin niin voisin vaikka heti juoda pullon viinaa, ei ole mitään "lupauksia" mitä olisin tehnyt. Sama asia kuin se, etten tykkää salmiakista niin en sitä osta tai käytä.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   24.7.25 07:17:13

En.

Päivämäärä:   24.7.25 08:37:42

Mites teidän veriarvot jne jos juotte pari pulloa viiniä joka viikko? Luulisi että pitkällä juoksulla tollaset määrät näkyy ja tuntuu.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   24.7.25 08:47:02

Ei näy pari pulloa missään muualla kuin max vaa'alla. Keskieuroopassa pari pulloa per viikko on ihan normi ruokajuoman määrä. Ei sielläkään mitään ongelmia siitä ole.

Lähettäjä: enni 
Päivämäärä:   24.7.25 10:47:22

En käytä, en koe tarpeelliseksi. Viimeksi joskus teiniä käyttänyt ja ei mitään hyvää mielikuvaa. En myöskään oikein jaksa kännisiä ihmisiä ja siksi en käy baareissa.

Päivämäärä:   24.7.25 12:27:12

"Mites teidän veriarvot jne jos juotte pari pulloa viiniä joka viikko? Luulisi että pitkällä juoksulla tollaset määrät näkyy ja tuntuu."

Kaksi pulloa viiniä on 14 annosta, ei tunnu eikä näy missään. Luontaistuotteiden ja lisäravinteiden käytön takia seuraan maksa-arvoja aika hysteerisesti, ne kun käyvät helposti maksan päälle. Energiaakaan kahdessa pullossa punaviiniä ei ole paria kakkupalaa enempää, eli ei kyllä näy vaa'allakaan. Ja siis tämä määrä viiniä on mennyt jatkuvasti joitain terveysvillityskausia lukuun ottamatta viimeiset 25 vuotta. :)

Lähettäjä: Poliitikko 
Päivämäärä:   25.7.25 11:26:57

Vain silloin kun joku tarjoaa tai itsellä satuu olemaan .🫣

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   25.7.25 11:31:35

Haen yleensä tilipäivänä konjakkipullon ja joskus viinipullon ruokajuomaksi, kun teen riistaruokaa. Saunakaljat otan silloin tällöin.

Lähettäjä: Vanhus 
Päivämäärä:   25.7.25 12:25:13

Joo, yli 40 vuotta on tullut käytettyä alkoholia ja paljon. Nykyään menee vain keskiolutta 6- 9 tölkkiä päivässä. En oikein pärjäisi ilman sen rentouttavaa ja mieltä kohottavaa vaikutusta.

Kattavat verikokeet vuosittain, kaikki arvot ovat kunnossa. BMI on kunnossa, kuten myös lompakko.

Tässä iässä on sairautta ja kuolemaa niin paljon ympärillä että omakaan lähtö ei enää hetkauta. Toivottavasti kuolisin nopeasti humalassa :)

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   25.7.25 23:10:05

Käytän. Joskus arvioin, että ehkä 1 plo viiniä/kk keskimäärin. Välillä voi mennä huomaamatta kuukausi juomatta lainkaan alkoholijuomia ja joskus voi olla useampana päivänä samalla viikolla tilanteita, joissa tulee juotua lasillinen tai kaksi. Kännissä en muista minä vuonna olisin ollut viimeksi, se jäi nuoruuteen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.