Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Entä jos ihmisellä ei olisi tunteita?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   22.7.25 23:33:03

Olisi elämä varmasti paljon latteampaa ja yksitoikkoisempaa.

Re: Entä jos ihmisellä ei olisi tunteita?

Lähettäjä: :-\ 
Päivämäärä:   23.7.25 00:31:24

On niitä olemassa ihmisiä joilla ei vaikuta olevan tunteita. Ja kokemuksesta voin kertoa, että tuommoisen ihmisen kanssa eläminen on itsensä hukkaamista. Onneksi päässyt pois aikoinaan tuollaisen ihmisen vaikutuspiiristä.

Eikä minua kiinnosta enää onko hänen elämänsä latteaa tai yksitoikkoista. Tiedän, että se on, ja hänestä ei tule koskaan aidosti onnellista. Etsii lopun elämäänsä jotain mitä ei ei koskaan saavuta, mutta kukin tyylillään.

Lähettäjä: Aivu 
Päivämäärä:   23.7.25 00:44:49

On paljon ihmisiä, jotka tarvivat toisen ihmisen, että voivat tuntea tunteita. Sitä kutsutaan läheisriippuvuudeksi.

Lähettäjä: ivy 
Päivämäärä:   23.7.25 09:17:53

Psykopaateilla ei ole tunteita. Aivoista varmaan puuttuu jokin välittäjäaine, ehkä?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   23.7.25 11:29:39

Tällä ajatuksella leikiteltiin elokuvassa Equals. Ei mikään huippuraina, mutta ihan viihdyttävää ajantappoa kuitenkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.25 12:34:37

Määrittele tunne. Kyllä psykopaatillakin on tunteet.

Lähettäjä: biibuub 
Päivämäärä:   23.7.25 12:37:27

Tekoäly ei tunne eikä ymmärrä mitään vitsejä tai kaksimielisyyksiä. Miettikääpä sitä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   23.7.25 12:38:53

Kyllä psykopaateilla on tunteita, mutta he eivät välitä toisten ihmisten tunteista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.25 13:19:13

Aivu sanoi hyvin. Olen itse kärsinyt läheisriippuvaisuudesta joka varmaan tuli äidiltä joka kokee samaa lapsiaan kohtaan eli kopioitu malli. Olen aina ollut tunteikas mut läheisriippuvaisuus imi kaiken pois. Fiilikset meni täysin kumppanin mukaan, jos hänellä on huono päivä niin mullekkin tuli. Jos mulla olisi huono päivä mut kumppanilla hyvä niin mullakin oli hyvä päivä. Kun siitä irrottautui niin olin varmaan vuoden tunnoton/neutraali ja oli se kyl masentavaa. Omat tunteet kai eksyi niin pahasti. Ilon asiat oli neutraaleja, suru asiat oli neutraaleja. Joku kertoi isoja uutisia ja piti aina teeskennellä iloa tai surua. Hiljalleen se sit palautui takaisin normaaliksi ja omaksi itsekseni eli tunteikkaaksi ihmiseksi. Elämä oli kyllä kuten AP sanoi latteampaa ja yksitoikkoista.

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   23.7.25 13:25:14

Voiko tunteet kadota pahasta (tunne)järkytyksestä?

Päivämäärä:   23.7.25 13:29:28

Piu voi ja siihen on jopa eri diagnooseja, valitettavasti en enää muista mitä mutta joku psykologi on jossain puhunut muistaakseni tästä että jäi mieleen.

Päivämäärä:   23.7.25 13:40:35

Tunteet on monimutkainen asia, mutta kyllä, ne voivat kadota, tai voi menettää kyvyn tunnistaa niitä. Olen itse vasta aikuisiällä oppinut mitä eri tunteet on ja miltä ne tuntuu. Vihaisuutta en ole vieläkään päässyt kokemaan, ehkä sitten joskus.

Lähettäjä: avoimin mielin 
Päivämäärä:   23.7.25 13:46:25

Hevonen peilaa ratsastajan tunteita. Olisiko hevosterapia (nepsy?) hyvä idea?

Lähettäjä: Ihanaa 
Päivämäärä:   23.7.25 14:25:24

Olisi hiehoa jos ei tartsisi punastella. Toisaalta punastelu kertoo välittämisestä.

Päivämäärä:   23.7.25 18:00:03

Naiset olisi seksiorjina ja miehet tappaisivat toisiaan entistäkin enemmän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.