Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sulla älykello?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.7.25 20:13:56

Minä haluaisin, mutta valikoimaa on liikaa. Mistä ominaisuuksista pidät ja mitä toivoisit lisää?

Re: Onko sulla älykello?

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   22.7.25 20:26:42

Lähtisin ihan siitä mihin sinä sitä tarvitset ja mikä puhelin sinulla on vai aiotko hankkia oman sim kortin. Kaikki älykellot ei toimi kaikkien puhelimien käyttöjärjestelmien kanssa kunnolla. Sitten taas, jos haluat oman sim kortin niin vaatii totta kai sellaisen mallin johon sen saa.

Minulla on honor puhelin joten piti valita malli joka toimii kunnolla honorin kanssa, koska omaa simmiä en halunnut. Minulle älykello on lähinnä yhteydenpitoa varten eli näen, jos lapsi soittaa ja voi sillä myös vastata ja soittaa. Näen myös whatsappi viestit ja voin niihin pika vastata. Akku kestää minulla yli viikon eli tarvitse jatkuvasti olla latailemassa. Minulla on huawei wacth fit 3. Uudemmassa mallissa voi ymmärtääkseni ihan kirjoittaa kunnon viestejä.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   22.7.25 20:47:55

Mulla on Samsungin älykello, koska puhelin on myös Samsung. Tämä oli muistaakseni joku pro-malli, pitäisi kestää käytössä paremmin. Eli on iskunkestävä, jne. Vuoden on ollut käytössä ja olen kyllä ehtinyt sitä kolhia monta kertaa, mutta naarmuakaan ei kellossa ole. Käytän kelloa lähinnä liikuntamäärien seuraamisen apuna ja herätyskellona. Paljon muitakin toimintoja siinä varmasti on, mutta itsellä ei ole tarvetta.
Akku kestää reilut pari päivää kerralla, se mitä kaipaisin on parempi akun kesto. Edellinen oli minulla aktiivisuusranneke, ja siinä kesti akku yli viikon. Hankkiessa uutta oli tärkeää tuo kestävyys, eli että en onnistu rikkomaan sitä jos siihen vahingossa tulee joku osuma. Vähän oli totuttelemista tuohon miten usein akkua pitää ladata.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.25 20:50:44

Apple Watch – muuta suositusta ei tipu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.25 20:51:32

Olen kestävyys urheilija ja minulla on Garmin. Paras kello, joka kestää treenejä ja useamman kellon omistaneena ei ole koskaan ollut mitään ongelmia yhdenkään kellon kanssa. Dataa tulee enemmän kellon mukana kuin mitä kukaan normaali ihminen treenaamiseen tarvitsee. Akun kesto on myös todella hyvä vaikka GPS on päällä pitkiä aikoja.

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   22.7.25 20:52:20

Ja itse tosiaan käytän älykelloa työpäivinä. Kotona sitten otan pois. Oli myös tärkeää kestävyys ja veden kestävyys. Töissä tulee kolhuja ja joutuu paljon pesemään käsiä yms.

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   22.7.25 20:52:50

Onko jollakin kokemusta Garmin Vivoactivesta?

Päivämäärä:   22.7.25 21:07:02

Kokemuksia Garmin Lily 2:sta?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.7.25 21:10:34

Ei ole. Mielestäni turhake. Liikun kuitenkin paljon.

Päivämäärä:   22.7.25 22:29:30

Garmin venu 2. Tärkeimpinä itselleni on viestien tuleminen kelloon ja kestävyys. Tämä on kestänyt nyt 4 vuotta mm. raksatyössä ja hevoshommissa, vaikken ole isommin varonut. Metalliranneke kannattaa vaihtaa heti, ne muoviset on erittäin hiostavia ja epähygienisiä.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   22.7.25 22:43:35

Ei. Älysormus.

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   22.7.25 22:49:49

Ehdottomia hyvä akunkesto (yli viikon), navigointi ja GPS.

Päivämäärä:   22.7.25 23:08:42

Apple Watch – muut täyttä paskaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.7.25 23:22:56

Lähettäjä?

Päivämäärä22.7.25 21:07:02

Kokemuksia Garmin Lily 2:sta?

..

Mulla on ja suosittelut tälle. Ei ole liian iso näyttö.

Lähettäjä: Toukka 
Päivämäärä:   22.7.25 23:26:20

Mulla garmin lily. Ostin koska oli silloin ainoa pieni kello. Olen tykännyt. 5 vuotta ja edelleen toimii.

Sykkeitä/unta halusin seurailla. Siihen toimii hyvin. Jos joku tietty ominaisuus jota kaipaa niin paremmat toiminnot löytyy isommista kelloista. Minä halusin pienen kellon.

Lähettäjä: Joopa joo 
Päivämäärä:   22.7.25 23:32:49

Garmin 2X Solar tactical. Kestää ydinpommin, latautuu auringosta. Ei mikään siro saati kaunis, mutta sopivan rujo mun käteen

Lähettäjä: MaTilda 
Päivämäärä:   22.7.25 23:36:13

Ei ole. Entisenä syömishäiriöisenä ei pää kestä minkäänlaista liikuntamäärien saati oman kulutuksen seurantaa ilman laihduttamaan repsahtamista, joten älykellon hankkiminen olisi minulle itsetuhoinen teko. Se olisi vaan liian suuri houkutin sairastuttaa itseni taas, vaikka kuinka muka ostaisin sen muiden ominaisuuksien takia.

Päivämäärä:   23.7.25 07:16:14

Kyllä on. Jos kaadun soittaa hätäkeskukseen. Käytän myös puhelimena, verenpainemittarina+ pulssi ja ekg, unimittarina, askelmittarina jne. Hyödyllinen verme. Samsung.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   23.7.25 07:20:17

Samsung tuli puhelimen kylkiäisenä, en olisi itse hankkinut. Vedenkestävyys on ehkä itselleni olennaisin, kun osa aktiivisuudesta tapahtuu remontoidessa tmv. missä kello likaantuu. Lisäksi olen tykännyt käyttää keepin kauppalistaa kellon kautta, niin ei tarvitse riittää käsiä listan/puhelimen pitämiseen kädessä ruokakaupassa.

Päivämäärä:   23.7.25 08:01:26

Oli Apple Watch, tosi kiva lelu muuten mutta ei selviä lattialle pudottamisesta :'D

Päivämäärä:   23.7.25 08:02:22

Garminista ei sitten löydy ratsastusta lajeista.

Päivämäärä:   23.7.25 08:20:24

Miksi pudotit sen lattialle?

Lähettäjä: Garmin! 
Päivämäärä:   23.7.25 08:36:54

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 23.7.25 08:02:22

Garminista ei sitten löydy ratsastusta lajeista."

Kun käy Garminin sivuilla vertailemassa kelloja, niin osasta Garminin kelloja ratsastuskin löytyy. Harmillisesti ei kuitenkaan kaikista. Itsellä esim. Lily 2 Active, jossa ratsastusta ei ole. Ei ole myöskään melontaa.

Käytän kelloa lähinnä liikuntasuoritusten mittaamiseen, ja siihen se on riittänyt. Tämä toimii vielä hyvin, mutta jos nyt ostaisin älykellon, valitsisin Venu 3S:n sen monipuolisuuden vuoksi. Garmin Connect -sovellusta seuraan päivittäin useita kertoja, ja tämä kyllä motivoi liikkumaan ja parantamaan kuntoa.

Kaipaisin vähän monipuolisempia mittauksia, mutta toisaalta kun minulla on myös sykevyö ja pyörätietokone, niin näiden laitteiden kombo tuottaa hyvää ja riittävää dataa.

Seuraan unta, sykevälivaihtelua, sykettä, maksimaalista hapenottokykyä ja kuntoikää liikuntasuoritusten datan lisäksi. Kaloreita en seuraa ollenkaan, ne eivät minua kiinnosta. On ollut opettavaista seurata erityisesti sykealueita ja huomata, että olen välillä treenannut liian kovaa. Garminin avulla olen saanut rakennettua peruskuntoa, kun olen tehnyt pitkiä pk-lenkkejä enkä aina vaan rankkoja. Yllättävän rauhallisesti joutuu menemään, jotta syke pysyy pk-alueella.

Garminilla on myös todella monipuolisia kelloja, joissa on vaikka mitä ominaisuuksia, mutta monet kelloista ovat rumia, isoja, kömpelöitä ja kolhoja. Pienemmät ja sirommat ovat minulle sopivia, niitä pystyy pitämään ranteessa yötä päivää, ja unitiedotkin siten tallentuvat.

Garminissa on se hyvä puoli, että varsinkin pyöräilijä voi ostaa lisälaitteita, kuten pyörätietokoneen, nopeusmittarin ja kadenssimittarin ja jos riittää rahaa ja intoa, myös tehomittarin. Sykevyö mittaa sykkeen ja sykevälivaihtelun tarkemmin kuin ranteessa oleva kello. Monipuolisuutensa ja laitevalikomansa takia en vaihtaisi merkkiä vaan Garmin on ainoa minulle.

Jos pyöräilet, vertaile Garminin ja Garminin välillä. Jos et pyöräile, silloin muutkin merkit ovat varmaan ihan hyviä.

Päivämäärä:   23.7.25 09:05:30

Garmin Instinct 2S minulla. Ostin muutama kuukausi sitten enkä enää tiedä miten olen voinut elää ilman :D näyttää viestit ja kertoo kuka soittaa, voi kätevästi kellosta katsoa pitääkö puhelin kaivaa taskusta vai ei. Yhdellä vilkaisulla näkee päivämäärän, kellonajan, sykkeen, askeleet, päivän aikana kulutetut kalorit ja sykevaihtelun. Lisäksi kertoo paljonko on tullut nukuttua ja liikuntasuorituksia pystyy sinne tallentamaan, ja jotain muitakin ominaisuuksia on joita en käytä. Retkeilijän ilona kompassi ja se, että kello kertoo oman sijainnin koordinaatit. Akku kestää omassa käytössä 2-3 viikkoa putkeen.

Miehellä joku huawein kello, ihan toimiva sekin ja aika samat ominaisuudet, ulkonäkö vain eri. Ja sen kompassi ei kyllä tiedä mistään mitään :'D

Lähtisin miettimään kellon valintaa ihan sen perusteella mihin käyttöön se tulee. Lisäksi koko, sellaista isoa mohloa on inhottava pitää ranteessa ja valtaosa älykelloista on yllättävän suuria. Ja sitten ihan se mistä ulkoisesti tykkää. Oma valinta perustui retkiharrastukseen, akunkestoon, pieneen kokoon ja riittävän edulliseen hintaan.

Lähettäjä: papaya 
Päivämäärä:   23.7.25 10:06:41

Syömishäiriöhistoriani takia en pysty pitämään älykelloa, sen verran herkästi nuo vanhat demonit riivaa ettei minulla ole yhtään varaa seurata esim omia liikunta- tai askelmääriä tai kaloreiden palamista.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   23.7.25 10:12:57

Ei ole. Viestit jne tulevat puhelimeen, liikkumisen määrää en tarvitse tietää tarkemmin.

Päivämäärä:   23.7.25 10:18:53

iPhone ja AppleWatch on lyömätön yhdistelmä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.7.25 10:30:10

On. En tule toimeen ilman kelloa, koska puhelin jää välillä matkasta pois. Töissä sadepäivinä puhelin on sadehousujen alla ja hankalasti kaivettavissa. Kellosta näkee kätevästi kuka soittaa, silmäillä viestit sekä tietenkin kellon. Kaikkiin viesteihin ja puhelihin ei tarvitse reagoida, mutta osaan on pakko kaivaa puhelin.

Itsellä Samsungin kello (olisko watch7) ja One+ puhelin. Omenajuttuihin en koske.

Lähettäjä: 3 
Päivämäärä:   23.7.25 10:36:47

Kannattaa ensin miettiä haluatko nimenomaan älykellon, jolla voi maksaa ostoksia ja johon saa sovelluksia, vai urheilukellon, jossa on esim. GPS.
Eli lähtisin liikkeelle siitä, mitkä ovat niitä ominaisuuksia joita kellolta haluat

Päivämäärä:   23.7.25 11:56:04

"Miksi pudotit sen lattialle?"

Oli pöydän reunalla latuussa (reunalla koska se vtun laturijohto on niin naurettavan lyhyt), siitä sen huitaisin lattialle. Meni säpäleiksi, toisin kuin esim. puhelin, padi ja läppäri, joita myöskin viskelen lattialle muuta niitä ei hajalle saa millään.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   23.7.25 12:20:16

Ei ole.
En kaipaa mitään ulkopuolista asiaa kertomaan miten olen nukkunut tai kuinka monta askelta puuttuu.
Ahdistaa ajatuskin.

Päivämäärä:   23.7.25 13:28:08

Mikset ostanut pitempää johtoa?

Päivämäärä:   23.7.25 14:37:40

"Mikset ostanut pitempää johtoa?"

Koska ihan periaatteesta kieltäydyn ostamasta lisätarvikkeita laitteisiin, joista olen joutunut maksamaan naurettavia summia. Kaikki applen vehkeeni latautuvat erinäisillä itserakennelluilla, "beg, steal and borrow" -periaatteella kootuilla latureilla :'D

Päivämäärä:   23.7.25 15:05:02

LähettäjäEi

Päivämäärä23.7.25 10:12:57

Ei ole. Viestit jne tulevat puhelimeen, liikkumisen määrää en tarvitse tietää tarkemmin.

..

Ei tarvitse pitää puhelimessa mitään ääniä päällä, kun kaikki ilmoitukset tulevat kelloon. Tästä syystä itsellä on älykello.

Päivämäärä:   23.7.25 15:13:28

Naurettava periaate.

Päivämäärä:   23.7.25 17:53:18

Lähettäjä-

Päivämäärä23.7.25 15:13:28

Naurettava periaate.

..

Itse olet naurettava ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.