Lähettäjä: Garmin!
Päivämäärä: 23.7.25 08:36:54
"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 23.7.25 08:02:22
Garminista ei sitten löydy ratsastusta lajeista."
Kun käy Garminin sivuilla vertailemassa kelloja, niin osasta Garminin kelloja ratsastuskin löytyy. Harmillisesti ei kuitenkaan kaikista. Itsellä esim. Lily 2 Active, jossa ratsastusta ei ole. Ei ole myöskään melontaa.
Käytän kelloa lähinnä liikuntasuoritusten mittaamiseen, ja siihen se on riittänyt. Tämä toimii vielä hyvin, mutta jos nyt ostaisin älykellon, valitsisin Venu 3S:n sen monipuolisuuden vuoksi. Garmin Connect -sovellusta seuraan päivittäin useita kertoja, ja tämä kyllä motivoi liikkumaan ja parantamaan kuntoa.
Kaipaisin vähän monipuolisempia mittauksia, mutta toisaalta kun minulla on myös sykevyö ja pyörätietokone, niin näiden laitteiden kombo tuottaa hyvää ja riittävää dataa.
Seuraan unta, sykevälivaihtelua, sykettä, maksimaalista hapenottokykyä ja kuntoikää liikuntasuoritusten datan lisäksi. Kaloreita en seuraa ollenkaan, ne eivät minua kiinnosta. On ollut opettavaista seurata erityisesti sykealueita ja huomata, että olen välillä treenannut liian kovaa. Garminin avulla olen saanut rakennettua peruskuntoa, kun olen tehnyt pitkiä pk-lenkkejä enkä aina vaan rankkoja. Yllättävän rauhallisesti joutuu menemään, jotta syke pysyy pk-alueella.
Garminilla on myös todella monipuolisia kelloja, joissa on vaikka mitä ominaisuuksia, mutta monet kelloista ovat rumia, isoja, kömpelöitä ja kolhoja. Pienemmät ja sirommat ovat minulle sopivia, niitä pystyy pitämään ranteessa yötä päivää, ja unitiedotkin siten tallentuvat.
Garminissa on se hyvä puoli, että varsinkin pyöräilijä voi ostaa lisälaitteita, kuten pyörätietokoneen, nopeusmittarin ja kadenssimittarin ja jos riittää rahaa ja intoa, myös tehomittarin. Sykevyö mittaa sykkeen ja sykevälivaihtelun tarkemmin kuin ranteessa oleva kello. Monipuolisuutensa ja laitevalikomansa takia en vaihtaisi merkkiä vaan Garmin on ainoa minulle.
Jos pyöräilet, vertaile Garminin ja Garminin välillä. Jos et pyöräile, silloin muutkin merkit ovat varmaan ihan hyviä.
|