Lähettäjä: kotihiiri
Päivämäärä: 22.7.25 15:59:28
Tässä jonkin aikaa suoranaista pilkkaamista ja v*ttuilua kuunneltuani mietin, että olenko jotenkin kamalan poikkeava ihminen, kun viihdyn kotonani arjen askareissani? (Ja todettakoon siis nyt tähän, että mielestäni en ole yhtään sen epänormaalimpi kuin kukaan muukaan.)
Olen nelikymppinen nainen, sinkku, lapseton, lemmikitön ja omaa omaisuuttakaan ei kummoisempaa ole, kaikki tämä omasta tahdostani. Elämäni on siis hyvin vapaata ja elän itselleni täysin tyytyväisenä. Olen onnellinen siitä, mitä minulla on ja mitä voin tehdä. En ole kuitenkaan nyt nelikymppisenä enää mikään rämäpää tai villi laskuvarjohyppääjä tai säännöllinen bilettäjä, vaan viihdyn esimerkiksi luonnossa tai ihan kotonani, tehden asioita joista nautin. Jonkin aikaa olen kuitenkin saanut kuunnelta työpiireissä (60-vuotialta naisilta lähinnä), että miksi en käy viihteellä, miksi en ole koko ajan jossain ravintolassa, miksi en käy koko ajan jossain pitkillä viikonloppureissuilla, miksi olen kotona ja jos olen kotona, niin heidän mukaansa en tee mitään (hehän sitä eivät voi tietää, koska en todellakaan ala aikuisena ihmisenä raportoimaan muille, mitä vapaa-ajallani teen) ja nukun varmaan koko päivän. Joskus erehdyksissäni kerroin, että vapaalla tykkään nukkua pidempään ilman herätystä (tarkoittaa, että saatan herätä klo 8 ja 10 välillä normaalin klo 6 sijaan) ja koko ajan saan kuunnella veetuilua, että nukuinko taas iltapäivään.
Mistä tällainen johtuu? En mielestäni ole mitenkään velvollinen muille ihmisille perustelemaan omaa elämääni ja olen ajoittain surullinen siitä ilkeilystä, mitä välillä saan kuunnella näiltä vanhemmilta naisilta. En mielestäni ole laiska vain siksi, että viihdyn kotona omissa oloissani tai että haluan joskus nukkua pidempään. Kertottakoon nyt vielä se mitä nuo naisetkaan eivät tiedä, että normaali työpäiväni matkoineen arkena vie noin 13 tuntia, siihen päälle käyn säännöllisesti ratsastamassa, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, joogaan, käyn juoksemassa ja teen lihaskuntotreeniä, pesen pyykkiä ja yritän pitää kotia siistinä ja joudun toki sinkkuna itse ruokani laittamaan. Sen lisäksi minulla on seksisuhde ja harrastan aikuisten kivaa joskus parikin tuntia joka ilta. Vapaalla sitten viihdyn kotona siivoten pidemmän kaavan mukaan, juon kahvia rauhassa, leivon ja laitan ruokaa, luen, piirrän ja kirjoitan, opiskelen, käyn kaupassa, nukun pitkään ja lepään, käyn luonnossa patikoimassa ja tapaan ystäviä, aina kun mahdollista.
Tästä tuli nyt tällainen valitusavautuminen, mutta miten te vietätte aikaa kotonanne ja viihdyttekö kotona? Ja jos ette, niin haukutte muita tietämättä yhtään, mitä ne kotona viihtyvät tekevät?
|