Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutusketju osa 25

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   21.7.25 13:59:38

Uusi ketju, vanha täyttyi!

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10117289&t=10053004 Tuossa edeltävä

Ja tässä viimeisin lista:

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,4kg - tp: 78kg - nyt: 86,9kg
Pikkutytöt: pituus 176cm - lp 98kg -tp 80kg -nyt 92,5kg
Näkymätön vieras: pituus 160 cm - lp 99,8 kg - tp 64 kg, nyt 97 kg.
Nasu: pituus 170cm- lp 129 kg - tp 70 kg - nyt 96 kg.
CHA: 165cm, LP 84kg, TP 70 kg, uusi tavoite 65kg, nyt 70kg
KLO: pituus 159 -lp 58 kg -tp 55 kg -nyt 57 kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 85,3kg (31.10.22->)
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 57,9kg
keto: pituus 165cm - lp: 90kg> - tp: 65kg - nyt: 84,6kg
Risu-aita: pituus 157cm - lp:71 kg - tp: 62kg - nyt: 69,5 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 69,1kg
Ja: pituus 163 cm - lp 92,6 kg - tp 70 kg
Mullis: pituus 167 - lp 67 kg - tp 60 kg, nyt 66 kg

Re: Laihdutusketju osa 25

Päivämäärä:   21.7.25 14:03:05

Hyvin on lomalla pysynyt läppäri kiinni ja vasta nyt töihin palatessa voi vähän (työajalla XD) taas vierailla ht.netissä!

Loma oli ihana, laihdutuksen kannalta kamala. Menetin itsekurin täysin ja paino varmaan taas päälle 88. Vaakasta edelleen patterit loppu, mutta oli toisaalta ihana lomailla myös laihdutuksesta. En tehnyt kuukauden lomalla kertaakaan ruokaa, sekin oli ihanaa :D No osallistuin mä monta kertaa perheen grilliruokien ja salaatin valmistukseen mutta muutoin pidiun lomaa ruuanlaitosta. Se toki näkyi myös ruuan laadussa, paljon grilliruokaa, ulkonasyömistä, pikaruokaa ja toki myös esim valmissalaatteja.

Urheilua erittäin vähän, eka vähän kesäflunssaa ja sitten niin kovat helteet ettei jaksanut. Mutta nyt olo on levännyt ja täynn tarmoa, ehkä myös laihdutus saa tuulta siipiensä alle.

Lomalla tajusin kuinka väsynyt ja loppu olen ollut koko alkuvuoden. Uusi työ ottanut enemmän koville mitä osasin odottaakkaan.

Päivämäärä:   21.7.25 14:04:05

Tai no, tottakai paljon ratsastusta, mutta muutoin tuli liikuttua aika vähän. mUutama lenkki koko 1kk lomalla

Päivämäärä:   21.7.25 14:04:16

Miten muilla menee?

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   21.7.25 14:14:13

Mese//Mielestäni itselleen pitää osata olla myös armollinen ja välillä vähän höllätä ilman itsensä syyllistämistä:)

Täällä myös oli sen verran kiireinen elämän vaihe ja uuden työn aloitus etten aikaisemmin vaan jaksanut lähteä muuttamaan elämäntapoja. Nyt loman aikana, kun saanut levätä ja haudutella asiaa puri vihdoin se muutos kärpänen ja aion ottaa taas elämän haltuun.

Kovasti odotan, että mies saisi tällä viikolla kuntopyörän kasattua niin pääsisin pyöräilemäään, kun kotijumpalla en samanlaisia tehoja saa aikaiseksi, mutta siihenkin tullut taas innostus ja huomaan jo kaipaavani päivittäistä jumppahetkeäni:D Mikä erittäin kummallista, sillä ennen en ole saanut mielihyvää liikkumisesta, mutta kai sitä sitten on vaan ollut niin väsynyt. Nyt onneksi uusi työ joka ei vie kaikkia kehuja:)

Lähettäjä: Pikkutytöt 
Päivämäärä:   21.7.25 14:20:25

Mese kyl se siitä, tosi hyvä jos nyt on elämäntilanne parempi, sillon paremmat mahkut onnistumiseen laihtumisenkin suhteen. Ja kiitos uuden ketjun luomisesta!

Mä oon vaan rillutellu tässä pari viikkoa, kaverimökkiviikonloppu oli ja nyt perheen kaa mökillä tää viikko, herkkuruokia just esim grillistä ja jätskillä käyty tosi usein. Saa nähdä mihin lukemaan päädyn ku tulevana vklp on viel lapsen synttärijuhlat ni niihin leivotaan taas paljon ja osa jää varmaan yli. Oon päättäny et viimestään sen jälkeen palaan ruotuun.

Päivämäärä:   22.7.25 11:04:07

Eilen sain vihdoin uuden kuntopyörän ja olen jotenkin niin ylpeä itsestäni, kun 10 km päivässä tavoitteen sijaan innostunkin eilen pyöräilemään 20 km ja tänään pyöräilin samanmoisen matka ja sen nyt otankin päivätavoitteeksi:) Oli kyllä ihan kaikki vaatteet litimärät treenin jälkeen joten luulisi toimivan:D Tykkään myös kotijumpasta ja aion jumppaamistakin jatkaa, mutta en sillä vaan saa puristettua itsestä samalla tavalla mehuja kuin tuolla pyöräilyllä.

Pakko oli tulla hehkuttamaan uutta ostosta:D

Päivämäärä:   22.7.25 14:05:51

Ompa kiva että löytyi maistuva ja motivoiva liikuntamuoto! Voisin periaatteessa kuvitella pitäväni myös kuntopyöräilystä esim telkkaria katsoen, mutta en raaski moista pyörää hankkia koska todnäk en ehtisi käyttää kunnolla ja jäisi siis käyttämättä.

Lenkkarikuapoille olen menossa tänään, nyt ne uudet tossut on saatava. Olen miettinyt jo viime kesänä uusia kenkiä ja nyt siis kuukausitolkulla olen vältellyt lenkkeilyä koska kengät on vaan niin huonot. Tänään on se päivä kun vaan menen ja ostan uudet

Päivämäärä:   24.7.25 09:47:15

Sain vaa'an kuntoon ja jep, yli 88kg taas menty. Voi perssus on kyllä nyt ollut jojoilua just tällä 88,5-86,5kg välillä. Nyt otettava ryhtiliike ja loman jälkeen ruokailut kuntoon. Masentavaa että olen samassa painossa kun vuodenvaihteessa ja sillonkin kuvittelin että nyt uus kunnon startti ja tästä se alkaa. Toki vuosi muuttui aika erilaiseks kun tuli uus työ ja se vaikutti tosi paljo jaksamiseen. No, eteenpäin, eihän tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,4kg - tp: 78kg - nyt: 88,1kg
Mullis: pituus 167 - lp 67 kg - tp 60 kg, nyt 66 kg

Päivämäärä:   24.7.25 09:51:05

Mulla on 2 onglemaa laihdutuksessa:

ruokailut : syön liian isoja annoksia ja just makaronipohjasia tai herkkukastikkeita. Liikaa ja laatu kaloririkasta

herkut: syön herkkuja liikaa, ainakin siihen nähden että ruokailuistakin tulee jo liikaa. Herkkujen suhteen olen kyllä päässyt parempaan tilanteeseen. Vielä vuodenvaihteessa oli normi että söin 700g irttaripussin, monta jäätelöö, pullaa ja keksiä saman viikon aikana. Nyt keskiverto herkut on ehkä puolet vähemmän viikossa.

Urheilut mulla ei ongelma laihtumisen suhteen (toki kuntoni haluaisin kohoavan), ratsastan joka päivä ja lenkkeilen vaihtelevasti sekä tallityöt ja kävelyä töissä.

Mun olisi nyt ruokailuongelmista saatava edes toinen kuntoon. Toki molemmat, mutta sekin, että söisi kevyesti ja terveellisesti mutta herkuttelisi saman verran kun nyt, laskisi kaloreita huimasti ja edistäisi laihdutusta.

Päivämäärä:   24.7.25 09:52:04

Ongelmani on vain nirsous ja allergiat. Kevyistä ja terveellisistä ruuista mitä tiedän ja osaan tehdä, tykkään vain kanasalaatista. Se on tosi kallista tehdä etenkin talvella ja kyllästyyhän siihenkin jos joka päivä syö.

Päivämäärä:   24.7.25 09:55:31

Ajatuksia ruokailuihin tai vinkkejä terveellisiin kevyisiin ruokiin?

Olen allerginen kalalle ja äyriäisille sekä pähkinöille. Sekä soijalle, chilille jnejne mut muut ei ehkä merkittäviä tässä. Siemeniä en syö, papuja ei kestä maha. Kana ja lihapohjaisia siis soltava proteiinin lähde. En voi sietää kypsennettyjä kasviksia (paitsi paprika, sipuli ja porkkana menee).

Salaatesita tykkään, siis perus kanasalaatti. Jauhelihasalaatti joo, mutta jotenkin se jauheliha ehkä jäähtyy liian nopeaan salaatissa ja tulee ällön makuseks.

Päivämäärä:   27.7.25 11:47:43

Aaargh tajusin just että paino edelleen sama kuin reilu 2kk sitten vakiintui toukokuun puolivälissä noin 92,5:een. Juhannuksen jälkeen kävin jo 91,1-91,5 kilossa ja hetken sitä juhlin. No, toisaalta oon viettänyt lomaa nyt kuukauden ja syönyt kyllä ihan mitä sattuu ja tissutellut mietoja juomia aivan liikaa että oikeestaan hyvä, ettei ole noussut tuon toukokuisen lukeman yli! Täytyy koittaa ajatella tota kautta ettei harmita :--D Ja nyt ens viikon alusta ruotuun takas!

Meselle tsemppiä, toivottavasti saat kans lomien jälkeen hyvän aloituksen tai siis jatkon laihdutukselle! Ruokien suhteen en valitettavasti osaa auttaa sillä syömme itse kasvis-kala-ruokavaliota ja paljon sekä tuoreita että kypsennettyjä kasviksia, kikherneitä, linssejä, soijarouhetta, eri kaloja (eniten lohta tai kirjolohta toki) ja mm. erilaisia kasviskeittoja. No se tosin tuli mieleen että ehkä voisit selvittää olisiko joku hyvä kasviskeitto sulle sopiva? Sitä sitten raejuuston kanssa vaikkapa päivän toisena lämpimänä ruokana niin olisi ainakin yksi pääruoka kevyt. Meillä se on ihan perusarkiruokaa joka maistuu sekä lapsille että aikuisille. Ja sitten yksi idea voisi olla että vaihdat kastikkeisiin ruoka/kuohukerman kaurakermaan, vaikka kaloreita on ehkä sama kuin ruokakermassa niin tyydyttyneen rasvan määrä laskisi lähes nollaan kerman suhteen ja jos olet tottunut käyttämään kuohukermaa niin kaloreiden määräkin laskisi kastikkeissa. :)

Päivämäärä:   28.7.25 09:29:41

Olen onneks kuohukerman vaihtanut jo ruokakermaan tai mitälie kasvirasvasekotetta on? Ravintoarvoiltaan varmaan ihan kuraa mutta kaloreita moninkertasesti vähemmän.

Kasvissosekeitolle voisin kyllä antaa mahdollisuuden! Täytyy alkaa googlaileen itselle sopivaa resptiä

Päivämäärä:   28.7.25 11:09:24

Mese//Suosittelen myös kasvissosekeittoja. Sinne sekaana saa piilotettua helposti myös pienen määrän muistakin kasviksia.

Sitten jos paprika, sipuli, peruna ja porkkana maistuu niin nosta saa tehtyä jo värikkäämmän pyttipannun. Ostaa vaan lihaisaa makkaraa, raakamakkaraa yms. ja perunan määrän laittaa pieneksi. Itse olen tuohon laittanut sekaan myös kesäkurpitsaa. Kun laittaa pieneksi niin ei niin erota sieltä seasta.

Noista saa tehtyä myös uunijuureksia ja aurinkomuusia:)

Olen nyt kokeillut erilaisia kasvipainotteisia ruokia. Tehnyt sadonkorjuupyttipannua, wokkeja, ratatouille pakastevihanneksista tein past jne. En ole karsinut lihaa ja pastaa kokonaan vaan vähentänyt niiden määrä ja mahdollisimman paljon korvannut erilaisialla kasviksilla. Tarkoitus kuitenkin tehdä elämäntapamuutos pelkän laihduttamisen sijaan.

Täällä paino tänään 92.0 kg. Viikon päästä sitten näkee mikä suunta painon suhteen. Pyöräilystä olen nyt pitänyt kiinni eli kuntopyörällä vedän sen 20 km joka päivä. Siihen päälle olen sitten tehnyt kevyempää jumppaa ja venytysharjoituksia:)

Päivämäärä:   5.8.25 21:22:26

Täällä hiljaista, alkaiskohan syksyä kohti vilkastumaan? Vaikka tokihan kesä jatkuu vielä pitkään! Aloitin tekemään lyhyen aamujumpan, ihan muutama minuutti vaan, kyykkyjä, punnerruksia ja tasapainoa, katotaan kauan jaksan. Paino samassa 92,5 tuntumassa. Vähitellen lomalta arkeen paluu niin ehkä se tästä.

Lähettäjä: Mullis 
Päivämäärä:   5.8.25 21:34:41

Mullis: pituus 167 - lp 67 kg - tp 60 kg, nyt 64,7 kg

En ole ihmeitä saavuttanut, 2,3 kg aloituksesta on pudonnut. Muuten olen hyvin pysynyt ketoruokavaliolla, mutta pari kertaa olen juonut sokerittoman energiajuoman tai pepsi-maxin. Maustamaton Vichy tulee välillä korvistakin..

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   5.8.25 21:51:10

Kiva ryhmä! Mulla projekti meneillään, 85 kg --> 67 kg nyt.
Ja ai että on tullut kesällä urheilua! Jotenkin hirveä hinku etenkin juosta helteillä. Nyt menee jo 15 km. :) vuosi sitten jaksoin juosta ehkä 500 m...

Päivämäärä:   5.8.25 22:56:36

Oho wau mikä edistyminen juoksemisessa Pessi! Miten sait juoksun noin hyvin rullaamaan? Tuolla tahdilla kyllä varmasti kilotkin karisevat pian :)

Lähettäjä: Pallero 
Päivämäärä:   6.8.25 07:13:41

Hei vaan! Aloitin toisen ketjun nimimerkillä Itku, mutta se on niin masentava nimi, että vaihdoin sen Palleroksi tähän ryhmään. :D

Kävin eilen mittaamassa elämäni hirveimmät painolukemat. En kuitenkaan laita sitä tänne "viralliseksi" painoksi, koska se oli illalla ja vaatteet päällä. Yritän muistaa käydä huomenna aamulla vaa'alla. Paino kuitenkin alkoi numerolla 9 ja olen alle 160 cm pitkä. :( Jos yrittäisi ensin päästä siitä kuuluisasta kympistä eroon ja sitten jos siinä onnistuu, niin miettisi jatkot.

Laihdutushistoriaa on paljon, mutta viime vuosilta ei ole juurikaan onnistuneita kokemuksia. Minulla on pcos ja kilpparin vajaatoiminta. Olen miettinyt välillä jo lääkitystäkin, mutta suhtaudun siihen vähän epäluuloisesti; mitäs sitten, kun lääkityksen lopettaa, tulevatko kilot takaisin?

Päivämäärä:   6.8.25 07:28:28

Täällä alkoi työt ja siinä mielessä mukavaa, kun töissä tulee liikuttua. Sen lisäksi olen nyt joka päivä pyöräillyt kuntopyörällä 20 km. Viikko punnitus tulos näytti tänään 91,4 kg joten suunta näyttäisi olevan alaspäin:)

Ja: pituus 163 cm - lp 92,6 kg - tp 70 kg - nyt 91,4 kg

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   6.8.25 13:20:43

Täällä edelleen samoissa kiloissa.. alkaa usko loppumaan, että tämänkö alle ei oikeasti enää millään pääse?
Liikun, olen karsinut hiilarit ja mitään ei tunnu silti tapahtuvan. Miten olette saaneet jumituksen lähtemään ja painon jatkamaan tippumista?

Päivämäärä:   6.8.25 14:20:08

Nasu, oletko kokeillut karsia hiilarit ihan ketoosiin asti ja ollut lisäksi pätkäpaastolla? Mulla se on ainut mikä on vuosiin auttanut, tosin nopeaa painonpudotus ei ole.. Hyvää oloa tuo se, että ruokailukertoja on päivässä 2 tai enintään 3.

Lähettäjä: Justiina 
Päivämäärä:   6.8.25 14:39:12

Liityn mukaan tsempatakseni itseäni parempaan syömiseen ja treeniin. Puntarilla en aio käydä vaan peili ja vaatteet riittää tällä erää kertomaan tuloksista.
Pidin helteillä parin viikon treenitauon ja jäätelöä on tullut syötyä kiitettävästi :) Eilen pieni punttitreeni ja huomenna ratsastamaan.
Tsemppiä kaikille, älkää luovuttako. Itse luovuin puntarin tuijottamisesta just siksi kun tuloksia ei tullut, otti päähän ja teki mieli luovuttaa.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   6.8.25 21:40:50

Pikkutyttö, juoksu lähti rullaamaan ihan sillä että ensin kävin piiiiitkiä kävelyjä, ja aina välillä juoksin ihan pätkän (esim. 30 sek.) Ihan ilman paineita.
Sitten juoksin niin, että kuuntelin musiikkia ja juoksin 1 biisin, kävelin 2. Sitten juoksin 1 biisin, kävelin 1. Sitten juoksin 2 biisiä, kävelin 2. Sitten juoksin 2 biisiä, kävelin yhden jne.
Kun jaksoin jo vähän paremmin, monipuolistin ohjelmaa mm. Intervallia, 3 km hölkkä jne.

Ja paino kyllä putoaa, kun syö järkevästi. Itse en ole koskaan demonisoinut hiilareita, koska tein itselleni tästä elämäntavan, en pikadieettiä.
Kun paino meinasi junnata, otin Ilona Siekkisem 30 day challengen joskus puoli vuotta sitten. Nyt paino taas outoaa tasaisesti n. 2 kg kuukaudessa, kun pidän hyolen että syön n. 1600 kcal ja makrot on kunnossa.

Lähettäjä: Floxi 
Päivämäärä:   6.8.25 23:54:29

Joskus otin osaa, mutta millä nimellä en muista. Nyt olen Floxi
Ketoilulla aloitin, 4 viikkoa tiukkana. En edes leipää, omenan ja perunan ja mitä asiaan kuului.
162 cm 83,5 kg, 22.3.2025. Vatsan ympärys pullistettuna 126 cm. Kauheaa.
Paino putosi hyvin, ei nälkää, mutta ahmimista muutaman kerran.
Tavoite oli 10 kg.
11.6.2025 saavutettu tavoite 73,0 kg (mikä helpotus!)
paino pysynyt samassa, no 1 kg sinne tai tänne. Olo on parempi. Mutta vatsan ympärys on 102 cm. Se ei pienene. Muutama kilo olisi saatava pois. Minulla on lihaksia raskaista pihatöistä. Olen hiilareita syönyt ihan liikaa. Makeita syönyt, mutta onneksi paino ei ole noussut.

Päivämäärä:   7.8.25 00:07:27

Floxi löysi vanhan kirjoituksensa, kiitos kun laitoit aikaisemman ketjun.
Lähettäjä: Lakka-puolukka
Päivämäärä: 16.6.25 07:48:38

Oikeesti:
23.3.2025 paino 84 kg ja vatsa 120 cm. 162 cm.
11.6.2025 paino 74 kg ja vatsa 105 cm. 162 cm.

Mutta ei kukaan huomaa, että olen olen 10 kg pudottanut painoa. Minulla on vatsan ympärys niin iso. Mutta verikokeet oli ok, kun kävin isossa tsekkauksessa.
Kaikki makea on jäänyt pois, muuten ei onnistu.
Ehkä puolukkahilloa ruokalusikallinen päivässä. Ja niin ihanaa lakkahilloa ruokalausikallinen päivässä.
Lakkahillo on vastustamaton, ja se on hyvä näin.

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   7.8.25 07:01:52

Tervetuloa uusille!

Itse olen vedellyt nyt ylläpitokaloreilla 2 viikkoa kun sairastuin ärsyttävään kesäkuumeeseen.

Paino yhä 85,X kilossa mikä mukavaa mutta alaspäin olisi nyt taas mukava päästä kun kelitkin on siedettävämmät taas ulkoiluun ja terve.

Minulla salilla käyminen ja painoilla (ihan vaan niissä laitteissa yläkroppaa) näyttää boostaavan aineenvaihduntaa.

Kävin alkuviikosta salilla, tänään voisi myös salia ja juoksua, vihdoin alkanut noin 5km kulkea hyvin.

Lähettäjä: Pallero 
Päivämäärä:   7.8.25 07:11:13

No nyt on varsinaiset madonluvut punnittu: 90,7 kg. Se olkoon siis aloituslukema. 158-senttiselle se on ihan hirveästi liikaa.

Aion edetä yksinkertaisesti lisäämällä kasviksia, hillitsemällä annoskokoja ja vähentämällä herkkuja radikaalisti. Liikuntaa lisään niissä raameissa kuin mahdollista. Liikun mielestäni ihan ok nytkin, eikä aika tahdo riittää kaikkeen.

Päivämäärä:   7.8.25 23:04:10

Paljonko teillä on vatsanympärys, kun vatsa on valtoimenaan, siis ei sisään vedettynä? Minulla se oli 126 cm ja 10 kg pudotettuani vatsa on 105 cm.
En jaksa juosta enkä hyppiä selän takia. Hyötyliikuntaa paljon. Tosin tuntuu, että 2 kertaa päivässä kunnon hengästyminen kuntopyörällä tai muuten pyöräillen mäkisiä teitä voisi olla hyvä.
Hirveä limayskä (anteeksi) ja kuumetta niin , että pää oli sekaisin, oli 3 viikkoa- nyt hellittää.

Lähettäjä: KLO 
Päivämäärä:   8.8.25 15:38:36

Mä oon ollu ihan lomamoodissa. Kävin puntarilla kurkkaamassa, että paino näytti 56 kg, mutta lähdin sen jälkeen lomareissulle (jolla yhä olen), niin en viitsi kirjata painoa, koska luulen, että tässä lomaillessa se kyllä ehtii taas nousta ennen töihin paluuta :D Parempi odottaa työarkea ja katsoa sitten uudestaan puntarilukema.

Mese,
mä syön päivittäin salaattia ja en oo vielä yhtään kyllästynyt. Vaihtelen tosi paljon sitä mitä mukaan heitän. Katson vähän, että mitä kauden kasviksia on tarjouksessa ja sen mukaan ostan pohjalle halpoja vaihtoehtoja ja sitten lisäksi jotain vähän kalliimpia. Otan mukaan myös pakasteita ja säilykkeitä. Yritän katsoa, että salaattiin tulisi mahdollisimman montaa väriä ja mielellään ainakin 10 erilaista kasvista.

(Mulla on proteiininlähteenä siemenet, pavut ja pähkinät, mutta ne ei sovi sulle. Toki proteiinin voi syödä myös muuten kuin salaatissa. Esim. pihvi salaatin jälkeen tai proteiinipirtelö jälkiruoaksi.)

Päivämäärä:   9.8.25 20:52:53

Täällä nyt leipäilty flunssan vuoksi ja kyllä ärsyttää. Huomaan, että kuntopyöräilystä tullut osa arjen rutiinia ja jotenkin käyn nyt kierroksilla, kun ei pääse pyöräilemään. Tekee myös selkeästi höttöhiilareita mieli flunssassa ja kun ei pääse liikkumaan.

Florida// Uteliaisuutta tuli mitattua ja vatsa isoimmasta kohtaa 102 cm. Painoa nyt vähemmän alle 92 kg ja pituutta 163 cm. Juu löytyy mahaa, mutta itsellä kilot jaukautuneet tasaisesti ympäri kroppaa. Vyötärö oli 86 cm.

Päivämäärä:   11.8.25 07:24:06

Ompa kiva että täällä taas vähän eloa! Surettaa kuinka surkeesti kokonaisuutena mun laihdutus on mennyt kun koko vuonna ei mitään tulosta. Mutta ei sitä ainakaan yrittämättä tuloksia saa joten taas kerran yritetään.

Nytajattelin yrittää ekana sillain, että herkut pois/minimiin ja ''normaalia'' kotiruokaa. Ajatteline ttä helpompaa jos edes ruuat on ''hyviä'' ja esim saa syödä leipää jos herkuista luovuttava. Seuraavassa stepissa sit keveämpiin ruokiin vaikka. No jos jotain posia, vaikka vklp oli yhtä possuttelua, oli paino tänään aamulla laskenut eli oprimistisin ajatuksin taas uuteen nousuun.

Syksyllä olis lomareissu tulossa mikä vähän motivoi kilojen karsitamiseen... Ei tarvis montaa kiloa pudota ja nestepöhöö lähtee kun olis jo mukavampi olo omassa kropassa

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,4kg - tp: 78kg - nyt: 87,8kg

Päivämäärä:   11.8.25 07:26:14

Mulle on tärkeä punnita itseni. Se kyllä todentotta masentaa kun ei näy tuloksia vaikka kuinka olis pysynyt ruodussa, mutta sitten taas mulla käy ne klassiset liian helposti, että kuvittelen syöväni vähemmän ja olevani nyt kevempi ja salakavalasti annoskoot isonee ja paino hilaantuu ylös...

Toki kehon mittaus voisi olla toimiva keino myös, mutta toistaiseksi pysyn puntarissa koska en mä mitään suurta ahdistusta siitä saa

Päivämäärä:   11.8.25 13:57:27

Kiva kun ryhmä alkaa herätä eloon! :)

Mulla oli just kesän viimenen mökkiviikonloppu ja olipa kyllä tosi kivaa! Meitä oli iso porukka hurjan suurella ikähaarukalla 1-100v ja normimökkeilyn lisäksi pelattiin lentopalloa ja käytiin juoksemassa cooperin testi (nuorimmat ja vanhimmat eivät yllättäen osallistuneet). Mä jäin 178 metriä oman ikäluokan hyvästä tuloksesta, joten jäi parannettavaa vielä. Ollaan kerran vuoteen tuolla porukalla käyty cooper juoksemassa joten täytyy katsoa saisiko tässä kuluvana vuonna aloitettua lenkkeilyä vaikka tämänkin motivoimana. Yleensä tosin harjoittelukerrat vuoden aikana jääneet mulla alle yhden käden sormilla laskettavaan määrään :D

Odotetusti paino taas vähän heilahti viikonloppuna ylös, 91,5 -> 93kg. En nyt liikaa tuosta stressaa, koska tänään alkoi arki kun isompi lapsi palasi tänään leikkikouluun ja mies on takas töissä lomien jäljiltä, oon siis itse hoitovapaalla, niin alkaa arkirytmit ja rutiinit tästä nyt hyvin rullaamaan. Pidän ehkä taas parin päivän aamu&väli&iltapalan kaurapuuro-kuurin, se usein tasapainottaa painoakin alas ja tekee vatsallekin hyvää mökkiherkuttelujen jäljiltä.

Mulla alkaa ens viikolla keskiviikkoisin puolen tunnin hiit-jumppa ja elokuun vikalla viikolla torstaisin tunnin lihaskuntojumppa. Muita urheiluja mulla ei sitten olekaan, hyötyliikuntana kävelyä kolmisen kilometriä keskimäärin päivässä. Viiden minsan aamujumppaa aloittelin viime viikolla, tein sen ma-ke jonka jälkeen oon unohtanut koko asian kunnes äsken muistin. Eli ainakin vielä tänään se jäi välistä. :'D

Millasia liikuntasuunnitelmia muilla on syksylle?

Kivaa viikkoa kaikille ja tsemppiä urakkaan!

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   11.8.25 14:44:39

Moi, liityn takaisin. Tosiaan viime lokakuussa sain painon sinne normaaliin, noin 60.7. Vielä joulunkin sinnittrlin. Sitten kyllästyin liikkumiseen, ja samaan aikaan ruokavalio huononi, ja nyt olen kerännyt melkein puolet liikakiloista takaisin :(

Nyt alkaa taas. Selvösri 3-4 krt salilla vkoss aon liikaa, joten tähtään 2-3 krt . Ja muut liikunnat päälle. Baletti houkutttelis oitkästä aikaa, mutta n kehtaa mennä :’D joten kävelyt ja salit it is. Ja ruokapöydästähän se laihdutus alkaa..

Tällä hetkellä istun juna-asenalla odottamassa junaa ja tuijotan r kiskan karkkihyllyä.. ois niin helppoa.. paarin metrin päässä olis karkkia. Mutta ei. Ei nyt. Tästä se taas alkaa!

Päivämäärä:   12.8.25 07:48:07

Mullakin paljon taas pyörinyt syksyä kohden liikuntarutiinien muutos mielessä. Koko kesä meni harakoille oheisliikuntojen suhteen (ratsastanut toki päivittäin). Oli vain liian kiire kisoista töistä ym, liian kuuma helteillä ja vähän sairastelua päälle. Kuntoni ei ole hyvä, haluan sen kehittyvän. Lisäksi kehonhallinta mennyt surkeampaan kuntoon.

Ajattelin jos alkaisi yrittää aamulenkkejä. Aamusalit toki kans voisi palauttaa. Mietin, jos oppisi arkirutiinin, että aina heräisi aikaisin ja viidestä arkiaamusta ratsastaisi kahtena, lenkkeilisi ja kävisi salilla loput 3 aamua ja viikonloppuaamut ottaisi rennommin. Haaveilla saa, tuskin toteutuu :D Olen muuttamassa syksyn mittaan uuteen kotiin ja se tuo mahdollisuudet aamuratsastuksille ja kotoa lähtee suoraa kivoja lenkkipolkujakin joten aamulenkitkin onnistuisi helpommin. Katsotaan nyt sit toteutuuko vaan. Teoriassa jos herää klo 5.30-6 välillä niin siinä on 1,5-2h aikaa käydä pikkulenkki/ratsastus ja mennä suihkuun ja 7.30 lähtee töihin ajeleen, klo 8 alottaisi työt. Itselle ei aamuherääminen ole ongelma sit kun pääsee rutiiniin, mutta iltaurheilusta ei tule mitään, en vaan jaksa iltaisin töiden ja tallihommien jälkeen. Harmi et mun oltava viimeistään kasilta aina töissä, helpottaisi aamuurheilua jos voisi olla vaikka 8.30 tai 9 töissä

Päivämäärä:   12.8.25 17:10:07

Hyvin alkoi uusi uurastus. Ruokavalio ollt tällä viikolla hyvä ja tarpeeksi niukka. Liikuntaa en eilen saanut kun maanantait olen reissun päällä, koko päivän. Mutta tänään päätin sitten tsekata että kuinka pohjalta lähdeyään, ja tein youtube treenin (33 min, noin 135 keskisyke ja 200 kcal kulutus garminin mukaan). No aika pohjalta lähdetään taas.. veti vähä sanattomaksi, puuskutin ja hikoilin aika paljon (toki täällä on hiukan lämmin sisällä).

Päivämäärä:   12.8.25 20:23:08

Flunssa ei onneksi tullut kunnolla päälle ja eilen pääsin jo pyörän satulaan. Huomaa kyllä, että arki on alkanut. Tuntuu, että töiden jälkeen ehtinyt hengähtää vasta kahdeksan jälkeen hetkeksi kunnes lapset nukkumaan ja sitten onkin jo oma nukkumaanmenoaika. No eipä tee ruokaa mieli.

Päivämäärä:   13.8.25 09:04:13

Ei ole mielekäs startti taas uudelle laihdutusprokkisalulle, kun kaikesta kaloreiden laksemisesta ja kurnalaisuudesta huolimatta paino oli tänään pompannut +0,5kg. Iski menkat päälle, tiedän että johtuu siitä mutta silti vetää mielen matalaks ja tekis mieli lyödä hanskat tiskii ku kaikesta kurinalasuudesta ja kärvistelystä huolimatta nousi vaan paino. Mutta nyt vaan täytyy sitkeesti jatkaa ni eiköhän se muutaman päivän päästä taas laske.

Oheisliikuntoja en ole saanut käyntiin vielä kunnolla, alkuviikon ollut työ+tallipäivät luokkaa klo 06-21 joten paljao ei siinä luppoaikaa ole. Tänään pitäisi ehtiä illalla vähän lenkille tms ellei iske nyt taas joku katastrofi töissä tai tallilla

Päivämäärä:   13.8.25 15:38:06

Hyvä Ella ja Ja! Siitä se lähtee arki ja painoprojekti rullaamaan. Mese sulla on tosi kunnianhimoinen suunnitelma tehdä noin aikaisia aamu-urheiluja, nostan hattua! Ymmärrän myös kuin paljon ärsyttää kun paino heilahtaakin ylöspäin vaikka luulisi menevän toiseen suuntaan. Mulla oli jo viime viikon pe 91,5 mut tosiaan viime viikonlopun mökkeilyjen takia taas kilon ylempänä. No toivotaan että nyt arjen alkaessa saisin lopulta selkeän laskun aikaiseksi kun loma nosti painoa vaikka olin juhannuksen jälkeen päässyt jo tohon just yli 91 kiloon. Jospa sitä lopulta pääsis 90-alkavaan lukemaan kohtapuoliin, täytyy yrittää tsempata nyt. Pätläpaastoa taas aloittelin eilen eli joskus puol kuudelta syön vikan kerran, aamulla ekan kerran kasin maissa.

Päivämäärä:   14.8.25 07:27:21

Ella//Kiva saada uusia ryhmään meidän muiden kannalta:D

Mese// Arkesi kuulostaa tosi kiireiseltä joten varmasti vaikeaa löytää mielekästä aikaa lisä liikunnalle:/ Itsestä tuntuu, että tuo 20 km pyöräily johon menee 40 min tekee jo arjesta tosi kiireisen.

Pikkutyttö//Mökkeilyt yms. Varmasti vaikuttaa ja itse olen ottanut taktisesti etten viikonlopun jälkeen heti käy puntarilla vaan vasta keskellä viikkoa:')

Täällä aamupaino tänään 91,1 kg eli pikku hiljaa laskee:)

Päivämäärä:   14.8.25 08:42:02

Joo, mulla ma-pe töitä 7-15 ja talli sitten suoraa sen jälkeen noin klo 20-21 asti. Niinä päivinä kun vähän lyhyempi talli, on ainoa aika lähteä lenkille tai salille... Onneksi on sentään liukuva että noin klo 8 asti saan tulla töihin miten haluan, eli voi sitten urheilla aamulla ja olla töissä esim klo 8-16 ja ilta tallilla. Toki tämäkin taas vaikeutuu sitten kun pimeä tulee heti töidenjälkeen ja ratsastaan on aika usein päästävä ennen sitä.

Tiedän että laihdutus tehdään suurilta osin keittiössä, mutta ihan kuntoni huonouden takia olisi päästävä urheilurutiiniin muutoinkin kuin ratsastuksen osalta

Päivämäärä:   14.8.25 09:33:00

Toi on ihan totta, liikunta on tärkeetä, onhan sillä terveydhyötyjä muitakin kuin painonoudotus.

Joo Ja, mä tulin takaisin tähön ryhmään kun paini nousi takas :/ ei voi mitään ; D

Päivämäärä:   14.8.25 10:40:49

Ei täällä mullakaan sen paremmin mene. Mä alotin vuonna 2022 tän ihan ekan Laihdutusketjun halutessani laihduttaa syksyn 2022 ulkomaan reissuun muutaman kilon. Onnistuin laihduttaan 80kg->76kg. Nykyään painan 88kg. Eiii hitto mikä luuseri oon kyllä ku oikeen miettii :'')

Päivämäärä:   14.8.25 11:32:46

Mese//Olen itsekin ollut joskus tässä laihdutusketjussa mukana ja silloin onnistuin laihduttamaan 82 kilosta 69 kiloon 3 kuukaudessa. Juu tulleet extran kera takaisin:/ Nyt meinasin, että muutan elämäntapoja ihan pysyvästi ja paino saa hiljalleen laskea rääkin sijaan.

Päivämäärä:   14.8.25 13:12:40

Joo mulla kans isommat elämäntaparemontit meneillään. Se on erittäin erittäin hidasta eikä näy jojoilun vuoksi vielä painossa, mutta muutoin kyllä elämäntapojeni suhteen tilanne on parempi kuin esim tammikuussa. Ne määrät mitä söin herkkuja oli hirveät. Edelleen jojoilee ja kausittain liikaa, mutta sentään kokonaisuus on mennyt parempaan päin

Päivämäärä:   18.8.25 07:36:08

Eka viikko uutta starttia takana ja onnistuminen kohtuu ok. Tälle viikolle ajattelin ihan vähän kiristää ruuvia. Viime viikolla söin perus järkevää arkiruokaa (salaatteja, keittoja, perunaa, lihaa) ja välipaloja (vain vähän leipää, enemmän puuroa ja hedelmiä).

Herkkuja söin arkiviikon aikana 4 jäätelöpuikkoa ja viikonlopun aikana 2 jäätelöpuikkoa, yhden suklaapatukan, kaksi pikkumuffinssia ja kaksi riviä suklaata. Onhan sekin paljon mutta mun normaaliin nähden ei, normaalisti en edes pysty luettelemaan mitä herkkuja olen syönyt kun olen napsinut kokoajan. Isoin miinus siitä että kiireen ja vähän sairastelun takia vedin KAKSI kertaa hesestä kerrosaterian.

Painon unohdin punnita tänään mutta viikonloppuna oli parhaimmillaan 87,5kg.

Tälle viikolle tavoitteena jatkaa ruokailuiden suhteen samaa linjaa (poislukien ne heset), mutta herkkuja vähän vähemmäksi. En edelleenkään jätä kokonaan pois

Päivämäärä:   18.8.25 09:29:43

Tänään pääsin uudelle kiloluvulle, kun aamupaino oli 63,9. Vielä 3,9 kg tavoitteeseen! Ketoilu on sopinut mulle hyvin, pätkäpaasto hieman hankalampaa kun päivärytmi on ollut kesällä aika epäsäännöllinen.

Päivämäärä:   18.8.25 18:58:39

Mese//Kuulostaa mielestäni ihan oikealta asenteelta eli ettei kiellä itseltään kaikkea vaan hiljalleen vähentää. Siinä ei tule sellaista ruoskimista ja sitten sortumista kunnolla mättämiseen, kun sallii itselleen myös niitä herkkuja.

Mullis//Mahtavaa!

Täällä oli olo vähän kevyemmän tuntuinen viikonlopun jälkeen ja oli pakko käydä puntarilla. Näytti 90,4 kg eli nyt päästy alle 91 kilon:) Itsellä on muuten hassusti, että aamupaino ennen aamupalaa yms. On usein isompi kuin keskellä päivää tai iltapäivällä mitattu paino. On tullut testattua. Hassua.

Päivämäärä:   19.8.25 07:12:42

Pieni kehitys täällä vaikkakin hyvin hyvin pieni. Merkataan kuitenkin listaan niin ehkä motivoi säilyttää tämä paino :D Muistaakseni nyt ollaan siinäpainossa mikä alhaisin tänä vuonna (kyllä kävin jo aiemmin tässä painossa ja lihoin takasin) että nyt täytyy säilyttää tää että pääsis oikeesti ton alle ja vaikka sinne uuden kiloluvun puolelle 86 alkusiin

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,4kg - tp: 78kg - nyt: 87,5kg

Päivämäärä:   19.8.25 17:06:00

Mä oon nyt lopulta eilisestä yrittänyt paluuta arkeen. Koko ajan ollu edelleen jotain mökkiviikonloppuja tai juhlia tai lasten synttäreitä tai muita. Vaa'alla en oo nyt viime viikon jälkeen käynyt ku varmasti ois kekkerit näkyneet lukemassa.

Pääasia että ootte kaikki täällä mukana, vähitellen hyvä tulee!

Päivämäärä:   20.8.25 07:08:37

On kyllä ollut muuten nää mun uuden startin pari viikkoa just sen takia helpommat kun ei ole ollut mitään kekkereitä tai mökkeilyitä! Kyllä vaan syksyn arkea kohden helpottaa laihdutus...

Päivämäärä:   20.8.25 10:32:26

”Millasia liikuntasuunnitelmia muilla on syksylle?”

Mä tarvisin itseasiassa vähän apua syksyn liikuntakuvioiden kanssa. Haluaisin tehdä sellaisen liikuntahaasteen itselleni, missä tehdään jotain jumppaliikettä (tai useampaa) viikko kerrallaan niin, että toistojen määrä aina lisääntyy mitä pidemmälle viikkoa edetään. Valitettavasti en vaan tiedä oikein mitään hyviä jumppaliikkeitä mitä voisi ottaa mukaan, niin kaipaisin siihen vähän ideoita ja vinkkejä.

Tähän mennessä olen saanut listalle askelkyykyt, lankutuksen ja syväkyykyn eli en juuri mitään.

Päivämäärä:   20.8.25 10:54:06

Terrrrve. Paino olikin sitten tänään 93. Tähän joku todella kauhistunut hymiö. Tällaisissa lukemissa oltu viimeksi joskus toukokuun alussa eli todella paha takapakki. Nyt on saatava homma kääntymään.

KLO - mulla kans välillä ollut sama että mitähän liikkeitä sitä voisi tehdä kotijumpassa ja lyö vaan tyhjää. Lisäisin lankutuksen yhteyteen muutaman punnerruksen ja käsipainoilla jos löytyy niin ihan jotain käsiä olkapäiltä ylös. Mulla oli ihan hyvä kotijumppa menossa kesäkuussa jota tein leikkipuistossa kun siellä tuli hengailtua mutta se on jotenkin jäänyt. Saiskohan taas alkuun.

Lähettäjä: Näkymätön vieras 
Päivämäärä:   20.8.25 23:13:20

Tulen minäkin nyt tänne ketjuun kesän jälkeen ryhtiä hakemaan laihdutukseen...

Mun kesän viimeisin punnitus oli kesäkuussa kun tuhat kaloria/pvä vain keräsi nestettä kehoon eikä kahdessa viikossa paino laskenut lainkaan. Personal trainer sanoi että alahan syömään ja kävellä 2 h yhtäkestoisesti rasvanpolttosykkeellä. Olen kävellyt ja syönyt, kaloreita laskematta. En ole käynyt vaa'alla, mutta tuntuu että painoa olisi pikemminkin tullut kuin lähtenyt. Ehkä rohkenen vaa'allekin parin viikon päästä.

Syksyn liikuntoihin kuluu mulla vakituisesti kävely 2 h mahdollisimman useana päivänä viikossa, pari kertaa circuit, 1-3 kertaa kuntosali ja kerran viikossa jooga. Liikuntaa tulee paljon, ei oikein muuta ehdi edes harrastaa.

Päivämäärä:   21.8.25 19:54:22

Miten saatte motivoitua ittenne noin pitkille kävelylenkeille? Muistaakseni joku muukin niistä puhui kuin Näkymätön vieras.

Lähettäjä: Näkymätön vieras 
Päivämäärä:   21.8.25 21:58:51

Pitkille kävelylenkeille motivoi rasvanpoltto. Kukaan ei ole oikein keksinyt miten laihtuisin ja pitkät kävelyt oli pt:n ainoa vinkki. Tartuin epätoivoisena siihen. Lisäksi motivoi se, että voin samalla opiskella, kuuntelen nauhoitettuja luentoja kävellessä. Ja koira on seurana.

Päivämäärä:   22.8.25 16:32:00

Kesä meni osittain löysin rantein ihan tarkoituksella. Helteillä tuli uitua mutta salitreeni jäi joksikin aikaa. Nyt ihana paluu normirytmiin ratsastuksen ja salin pariin, jippii. Ruokailuja pitää saada pari napsua terveellisempään suuntaan.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   22.8.25 17:55:52

8 vuotta ilman liikuntaa ennen liikkuin aktiivisesti, jalkapalloa, jääkiekkoa, lentopalloa ,melontaa 8 vuotta ryypänny, enemmän kännipäiviä kuin selvinpäin. Paino ei oo noussut kiloakaan.Eineksiä suurinosa ruuasta.Liikunnalla ei oo mitään merkitystä laihdutukseen( no ehkä se 10 %)

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   22.8.25 18:47:05

jj: no menepä laittamaan tuo kokemuksesi sinne "mikä alkohooli lihonneelle" -ketjuun, siellä ei kukaan uskonut että alkoholia voi käyttää lihomatta :D

Päivämäärä:   23.8.25 07:11:02

Koira on kyllä sellainen, että sen kanssa mielellään kävisikin kävelylenkeillä. Jostain syystä itselle yksin kävely, juokseminen yms. Ei kiinnosta vaan vaatisi seuraksi sen koiran.

Täällä hätyytellään 90 kg rajaa. Josko ensi viikolla pääsisi alle sen:)

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.8.25 07:31:20

jj on oikeassa; ei alkoholi lihota kaikkia. Tai jos vetää kaksin käsin alkoa, ehkä unohtaa syödä. Rapajuopoissakin on laihoja.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   23.8.25 08:00:09

Tulen mukaan pitkästä aikaa tähän ketjuun. Sain kesäkuussa lomalla ihan uudet lukemat puntariin, vaatteet päällä 104kg! Olen vältellyt kaikkia vaakoja koko kevään ja kotona meidän digivaaka jotenkin epäkunnossa. Tästä järkyttävästä lukemasta sisuuntuneena kävin ostamassa kaupasta uuden vaa'an, ja punnitsen nyt itseni joka aamu.

Lisäsin liikuntaa ja otin jumppakortin. Helteillä en jaksanut oikein kävellä, mutta nyt jaksaa kun on viileää. Sitten ostin sellaisen ruokavalion, jota olen noudattanut melko huonolla menestyksellä.

Joku työkaveri neuvoi, että pitäisi syödä lautaselta ensin kasvikset, sitten proteiini, kolmantena hiilihydraatit ja viimeisenä joku hedelmä. Tätäkin yritän noudattaa. Jätin kaikki saunakaljat pois, välillä kyllä menee lasi viiniä. Enkä syö enää välipaloja.

Tänään vaaka näytti aamulla 87,1. Pitkään junnasi yli 90 lukemassa. Tavoitepaino olisi 70 tai vähän alle. Siihen on vielä paljon matkaa.

Lähettäjä: kuula 
Päivämäärä:   23.8.25 09:50:33

Liityn ketjuun. En ole mielestäni kovin ylipainoinen, mutta mahaa on. Varsinkin iltaisin se muistuttaa tykinkuulaa.

Kävin juuri ultrassa, kun ajattelin, että maha johtuu askiteksesta tai kasvaimesta, mutta kyllä se on tavallista läskiä.

Painoni (en tiedä, mikä se on, kun en käy vaa'alla) on vaatteista päätellen pysynyt pitkään samana.

Syön normipäivässä 4 kananmunaa, paketin nuudeleita, noin 6 palaa leipää (runsaasti voita tai juustoa päällä) ja pari lasia mehua. Satunnaisesti pari konvehtia tai muutaman turkinpippurin (en joka päivä).Vitamiineja. Paljon lightticokista ja aamulla sokerittoman energiajuoman (olen lopettanut kahvinjuonnin). Ei alkoa.

Liikun aika vähän, mutta kävelen ja teen muutaman jumppaliikkeen joka päivä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.8.25 23:04:37

Kuula, sinulla on kovin epäterveellinen ruokavalio. Vaikka ylipainoa ei olisikaan, terveytesi vuoksi olisi hyvä muuttaa ruokailutottumuksia. Jättäisin pois nuudelit, mehut, karkit leivät ja kaikki light-juomat. Tilalle kasviksia ja eläinproteiineja, riittävästi puhdasta ruokaa.

Päivämäärä:   24.8.25 23:06:34

Paino oli taas hieman laskenut, tänään 63,4 kg. Nyt on jo pelko siitä, miten pahasti se alkaa tavoitteen loppumetreillä jumimaan.

Päivämäärä:   25.8.25 08:26:52

Uus viikko täällä, tsemppiä kaikille heti alkuun!

Mulla menny muuten hyvin paitsi la iltana join parikolme mietoa juomaa ja sit sen yhteydessä tietty alko tekee mieli herkkuja ni söin jäätelön ja suklaakakkua höh. No yritän miettiä et se oli vaan yks ilta viime viikolla. Nyt päätin etten tällä viikolla käy vaa’alla (saa nähdä onnistuuko) ja katson viikon päästä oisko lukema toivotunlainen. Metodina pätkäpaasto eli klo 8-17:30 syömiset ja ilman herkkuja. Aamupala runsas, lounas, päivällinen ja pari kevyttä välipalaa hedelmistä. Näistä yksi ateria puuro jossa myös kauraleseitä ja pellavansiemenrouhetta. En siis aio nääntyä nälkään kuitenkaan.

Päivämäärä:   25.8.25 08:36:52

Uuden startin jälkeen kaksi viikkoa mennyt ja eihän tässä kehua voi. RUokailut sujuneet paljon paremmin, nyt lauantaina kyllä tuli pienet herkkuöverit mutta nekin oli huomattavasti pienemmät överit kuin vielä muutama viikko sitten oli perus viikonloppu. Mutta menihän siinä 500g irttaria, pieni pussi sipsiä ja pari jädee.

Paino tänään 87,8kg eli ei edistystä. sama kun viikko sitten maanantaina.

Nyt olis kiristettävä ruuvia mutta ei vaan pysty. Arki aivan selviytymistaistelua, jokaikinen asia mitä teen elämässäni menee tällä hetkellä pieleen ja pelkkää murhetta, pahaa mieltä ja elämänvihaa joka päivä. Miten tällasessa mielentilassa jaksaa alkaa vielänälässä oleen ja diettaan tiukemmin. Empä tiedä.

Päivämäärä:   26.8.25 15:34:41

Tänään aamupaino 63,1 kg! Odotan innolla että pääsen taas seuraavalle kiloluvulle. On tosi tylsä tunne, kun joku aamu vaaka näyttää vaikka vain parisataa grammaa enemmän kuin aikaisemmin, vaikka onhan sellainen vaihtelu ihan normaalia.

Päivämäärä:   26.8.25 21:53:37

Toi on kyllä kivaa, kun pääsee uuteen ennätykseen :D eli uuteen alimpaan! Mä oottelen millon pääsisin 90-alkavaan lukemaan tästä ysiykkösestä.

Päivämäärä:   26.8.25 22:11:30

Mese. Ole armollinen itsellesi. Äläkä nyt ainakaan nälässä ole hyvä ihminen. Pieniä askeleita eteenpäin.

Ite oon taas löytänyt ilon liikunnasta. Tuntuu että ratsastus ja kuntosali tukee hyvin toisiaan ja antaa hyvää mieltä. Vähennän herkkujen ja alkoholin määrää ja koitan muutenkin syödä terveellisemmin.

Päivämäärä:   27.8.25 07:26:09

Se on totta, ja kyllä siitä että menee nälkäkuurille niin tulee vaan iso repsahdus mun kohdalla... Jaksaminen on tosi heikko nyt joten pikkusen antanut armoa tällä viikolla. Olen ostanut helpompia eväitä vaikkei ne olis aina terveellisimpiä ja myöäs eilen vähän suklaata autossa kun pitkä työreissu. Ilokseni silti huomasin että tänään paino taas 87,5kg. Ei siis edistystä varsinaisesti, mutta vaikka alkuviikko ollut rennompaa niini silti maanantain painosta hiivitty vähän alas.

Urheiluissa ei mitään menestystä, ei vaan ole aikaa ja jaksamista. Tällä viikolla mennyt sekä ma&ti niin että klo 06 aamull alähtö kotoa ja illalla klo 22 kotona ja nukkumaanmenokin menny pitkäksi sen takia. Tänään vielä pitkä ilta tiedossa, huomenna ehkä puol ysiks ehdon kotiin..

Päivämäärä:   27.8.25 11:03:16

Mese// Tsemppiä! Tuolla rytmillä olisi itsellenikin tuskaa laihdutusprojekti, mutta hienoa että laskusuuntaa!

Mullis/ Hienoa!

Itse jumissa yhä 85kg mutta tässä on sinänsä mukavaa kun vanhoja vaatteita mahtuu taas päälle eikä närästä versus 94kg niin olen hinkutellut ihan tyytyväisenä tässä.

Salilla, lenkillä ja 5km juoksulenkillä kävin eilen ja ruokailut säännöllistyvät niin eiiköhän se pikkuhiljaa notkahtele kun tuon salirutiinin saan taas päälle.

Päivämäärä:   27.8.25 11:36:26

Mullakin päivät on olleet 6-22 menossa sinne ja tänne. Tarvis keksiä joku tosi helppo liikuntasuoritus sinne väliin, että voisi tehdä myös päivinä jona ei muuten jaksaisi. En oo vaan vielä oikein keksinyt mitään kivaa ja helppoa rutiinia, joka ei veisi juuri aikaa, eikä vaatisi välineitä.

Kävin vihdoin loman jälkeen puntarilla ja lukema ei ollut ihan niin paha kuin pelkäsin, vaikka lomalla syömiset oli ihan mitä sattuu. Vaan 57,5 eli vaivainen kilon nousu. Katsotaan putoaako takaisin ihan vaan sillä, että palaa arkeen ja syömiset toivottavasti palaisi myös normaalimmaksi ja paastotunnit tasoittuisi takaisin 16 tuntiin. Lomalla paastoaika lyheni 12 tuntiin, kun ei ollut samanlaista tasaista rytmiä muutenkaan päivissä vaan saattoi mennä myöhään nukkumaan ja herätä myöhään tai herätä toisena päivänä jo tosi aikaisin.

Syömisen, herkkujen ja paaston suhteen olen löytänyt mielestäni kaiken kaikkiaan ihan hyvän tasapainon, että nyt enemmän voisi laittaa paukkuja liikkumiseen.

Lähettäjä: kuula 
Päivämäärä:   27.8.25 12:06:43

"Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 24.8.25 23:04:37

"Kuula, sinulla on kovin epäterveellinen ruokavalio. Vaikka ylipainoa ei olisikaan, terveytesi vuoksi olisi hyvä muuttaa ruokailutottumuksia. Jättäisin pois nuudelit, mehut, karkit leivät ja kaikki light-juomat. Tilalle kasviksia ja eläinproteiineja, riittävästi puhdasta ruokaa."

No on sitä ylipainoa, vai mitä muuta tuo vatsani on. Eläintuotteita välttelen (mitä nyt syön munia, voita ja juustoa). Karkkia menee hyvin vähän, esim. 2 konvehtia päivässä. Lighttilimusta ajattelen, että se on parempi vaihtoehto kuin alkoholi, kahvi tai sokerilimu.

Tänään näen fysioterapeuttia ja kyselen ohjeita.

On hyvä lueskella tätä ketjua, koska jos en olisi havahtunut ajoissa, miten edes pääsisi eroon vielä suuremmasta kuulasta, kun en näköjään osaa tehdä nykyisellekään mitään.

Päivämäärä:   28.8.25 09:07:00

Nyt taas uusilla kiloluvuilla, tänään aamupaino 62,7 kg. 16 h pätkäpaasto tuntuu vieläkin hieman hankalalta, pitäisi pystyä syömään 8 h aikana enemmän, nyt iskee illalla vielä nälkä. Joissain vaatteissa jo huomaa pudonneet kilot, on mukava kun housut sujahtavat jalkaan helpommin kuin ennen.

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   28.8.25 15:38:59

Moi, liitynpä minäkin!

39v, ikuinen kausittainen laihduttelija täällä. Lähtömitat 164cm ja 99kg, tavoitteena 69kg (koska en muista olenko yläasteen jälkeen painanut ikinä 6:lla alkavaa!) tänään paino 89,9kg eli -10kg toukokuusta. Alimmillaan joskus oltu 73kg.

Avuksi aloitin Rybelsuksen, ja on ollut todella elämää helpottava ja silmiä avaava lääke! En olisi pystynyt omin voimin tähän alkuun.

Aktiiviharrastuksena jääkiekko, juoksu/lenkkeily ja punttisali. En tavoittelekaan kovin siroa vartaloa, vaan mulla on jo valmiiksi lihasmassaa ja voimaharjoittelu on mieleistä.

Meinasi tuossa useamman viikon painonlasku pysähtyä, mutta sitten kokeilin pätkäpaastoa 16:8. Tein kaksi yövuoroa ja paasto sopi todella hyvin yövuorojen aikatauluun, eli söin illalla viimeisen kerran noin klo 21 ja sitten seuraavan kerran kun heräsin iltapäivän puolella. Mulla ei ole kovin fyysinen työ, joten pärjäsin hyvin vedellä ja parilla teekupilla työvuoron läpi ilman heikotusta. Meinasin ottaa tämän tavaksi ainakin yövuoroihin jatkossakin.
Henkisesti itselle oli merkityksellistä päästä alle 90kg:n rajan taas.

Päivämäärä:   30.8.25 07:48:15

Täällä ollut hiljaisempaa, kun flunssa taas yrittänyt iskeä päälle, mutta siitä huolimatta pääsin vihdoin uusille kiloluvuille:) vaaka näytti 89,6 kg.

Mustikka//Itselle myös tuon 90 kg rajan alitus on ollut henkisesti iso tavoite.

Ja: pituus 163 cm - lp 92,6 kg - tp 70 kg - nyt 89,6 kg

Päivämäärä:   1.9.25 06:59:40

Täällä lähinnä pettymystä itseen. Sen verran viime viikolla repsahteli että paino edelleen saakeli siellä 88kg tällain ma aamuna. Kyllä sitä voi olla luuseri kun ei grammaakaan saa pysyvää pudostusta aikaan. Voimat on vaan jatkuvasati liian loppu ja kompensoin väsymystä syömällä.

Päivämäärä:   1.9.25 09:37:37

Mullakaan ei tää edellinen viikko mennyt niinkuin piti. Ei onneksi pahasti noussutkaan paino mutta odotin ennemmin muutaman sadan gramman laskua eikä nousua, kun tuota edellisenä oli 91,6 ja nyt olikohan eilen 91,9 ja välissä kävi yli 92.

Uuteen viikkoon ajatuksella:
Aamupala klo 7:30-8 (leipää tai puuroa) ja kahvia
Lounas klo 12:30 lämmin ruoka
Päivällinen klo 16-17 kasvissosekeittoa/linssikeittoa ja raejuustoa sekä pala leipää
Välipaloina aamu/iltapäivällä hedelmiä ja/tai proteiinivanukas

Näin jäis iltasyömiset väliin, mitkä mulla ainakin usein se, jolloin tuleekin sit syötyä liian monta leipää tms.

Mese isosti tsemppiä! Nyt kyllä sun viime aikaisten kirjoitusten perusteella kuulostaa, että sun elämäntilanne just nyt on liian rankka aktiiviseen painon pudottamiseen. Jos vaan keskittyisit syömään terveellisesti ja et ihan niin paljoa miettisi painoa? Eihän sulla kuitenkaan paino oo mitenkään radikaalisti noussut vaan pysynyt aika samassa, mikä on tosi hyvä :) Sitten kun arki jossain kohtaa helpottaa niin sitten ottaisit aktiivisemman otteen. Ja jos näyttää, ettei arkeen ole tulossa muutoksia, mutta koko ajan on tuo tunne, ettei mitään jaksa ja voimat koko ajan loppu, niin mietin olisiko viisasta miettiä isompia muutoksia omaan arkeen ainakin esim muutaman kk ajaksi?

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   1.9.25 13:21:16

Hyvää alkanutta viikkoa! Mulla tuo pätkäpaasto on ollut ihan mieletön buusti tuohon painonlaskuun. Jopa niin tehokas, että mietin pitääkö se välillä jättää paastoamatta kun putoaa liiankin nopeasti. Oon laittanut Yazioon ruuat myös ja pitänyt huolen että kalorivaje ei ole yli -500kcl päivässä sekä pitänyt huolen että proteiinia tulee vähintään se 1g/painokilo (sais tulla enemmänkin). Mut tää pätkäpaastoaminen nyt sopii kropalle ja olotilaan oikein hyvin tällä hetkellä, joten nautitaan nyt kyydistä kun läski palaa kerrankin :D

Mese, oo armollinen itelles ja pidä huoli että syöt ja lepäät riittvästi, ilman sitä ei jaksa.

Mustikka: pituus 164cm - lp 99kg - tp 69kg, nyt 89,2kg

Lähettäjä: keto 
Päivämäärä:   1.9.25 17:18:11

Löysin viikonloppuna kirpparilta analogisen vaa'an, niin ei tarvitse enää tuttujen vaakoja lainailla :D
Viimeksi käynyt puntarilla joskus kesän alussa ja nyt paino näytti 81kg.
Keto mallilla olen hyvin pysynyt, kotona helppoa ja ei tule repsahduksia. Sitten jos jossain käy vierailulla ja tarjolla on jotain herkkua niin otan pienen palan ja en liikoja mieti. Onneksi tämmöinen kotona viihtyvä niin ei joka päivä tule kyläiltyä tai edes joka viikonloppu :D
Jospa seuraavan kerran kun menen puntarille se näyttäisi jo seiskalla alkavaa numeroa.

keto: pituus 165cm - lp: 90kg> - tp: 65kg - nyt: 81kg

Päivämäärä:   1.9.25 18:12:28

Syyskuu alkoi ja kokeilen pistää kokonaan tauolle karkit, sipsit ja alkoholin. Panostan hyvään uneen, terveellisempään ruokaan ja jatkan mun ihania liikuntaharrastuksia entiseen malliin. Saa nähdä alkaako vaatteissa tuntua yhtään löysää. Hope so. Tsemppiä kaikille.

Päivämäärä:   1.9.25 22:40:42

Floxi ent. Lakka-Puolukka.
Olen pyörinyt koko kesän pihatöissä. Ihmeesti on ollut tekemistä.
Paino on 73 kg yhä. Toisonaan ihan hirveä nälkä kun olen kääntänyt maata tai leikannut käsikoneella ruohoa. Olen syönyt runsaasti. Nyt vähenee työt ja ruuan määrä samoin vähenee. Mutta vatsanympärys kurjat 106 cm. Miten se ei edes raskaissa töissä pienene?
Miten teillä monella on ihanteelliset 86 cm ja varmaan hyvä olo.

Päivämäärä:   2.9.25 21:29:06

Tsemppiä kaikille joilla takkuaa!

Täällä alkoi kuukautiset ja ei tullut juoksulenkistä mitään kun joka askel täräytti viiltävästi kohtuun, ähh

Noh sain aamukävelyn tehtyä ja salilla käytyä. Josko vähitellen kulkisi juoksukin.

Päivämäärä:   2.9.25 21:47:51

Eilen pitkä kävelylenkki ja tänään kuntosalitreeni. Olipa kivaa. Syömisetkin hyvällä mallilla. Vielä kun sais yöunet kuntoon.

Päivämäärä:   3.9.25 07:26:16

Kiitos tsempeistä kaikille. Oli niin paha mieli koko alkuviikon, etten oikeen edes halunnut lukea tätä ketjua. Mutta nyt mukavana havaintona, että vaikka olen alkuviikosta syönyt taas vähän vapaammin (koska alkoi tosiaan olemaan vähän liikaa tämä jatkuva laihduttaminen kaiken väsymyksen kestkellä), ja poaino silti ma aamun jälkeen vakiintunut taas 87,5kg. Voi siis ajatella, että vaikka nyt takkuaa ja jojoilee, niin olen sentään saanut painon vakiintumaan sieltä 88,5kg:sta tähän 87,5kg.

Päivämäärä:   3.9.25 07:56:07

Paino on ollut nyt viikon 62,7 kg. Saapa nähdä miten tiukassa tuo vajaa 3 kg on. Työpaikkalounaat ovat kyllä hieman hankalia ketoilun kannalta, niissä tahtoo olla leivityksiä ja todennäköisesti rypsi/auringonkukka tms öljyä joita en kotikeittiössä käytä. Tietysti voisi aina tehdä eväät, mutta ei joka kerta viitsi lounaskutsusta kieltäytyäkään. Pätkäpaastoa on myös hieman hankala aikatauluttaa, syön ensimmäinen kerran lounaalla klo 11-12 aikaan. Välillä tulen kotiin niin myöhään illalla, että en tahdo ehtiä syömään päivän toista ruokaa 8 h aikaikkunassa.

Mullis: pituus 167 - lp 67 kg - tp 60 kg, nyt 62,7 kg

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   3.9.25 09:22:01

Paino oli tänä aamuna 84kg. En ole jaksanut käydä muuta kuin kävelemässä ja vähän nuutunut olo muutenkin huonojen yöunien vuoksi. Ruokailut on kyllä pysynyt aisoissa.

Mullis: pituus 167 - lp 67 kg - tp 60 kg, nyt 62,7 kg
Elli: pituus 166 - lp 87,1 - tp 70kg, nyt 84kg

Lähettäjä: Risu-aita 
Päivämäärä:   3.9.25 09:36:46

Pitkästä aikaa päivitystä :) Aloitin pätkäpaastoilun (16:8) toukokuun puolivälissä, ja paria lomaviikkoa ja satunnaisia muita taukoja lukuunottamatta se on pitänyt aika hyvin. Kyllä tämä nyt tulee varmaan olemaan mun loppuelämän peruskonsti painonhallintaan, sen verran helppoa. Mikään "varsinainen dieetti" ei ole mulla ikinä onnistunut, jos alan liikaa vahtimaan syömisiäni niin menen ihan ojasta allikkoon enkä pysty enää ajattelemaan mitään muuta kuin ruokaa ja herkkuja :)

Paino on pudonnut hitaasti (lp 71 kg, lyhyelle ihmiselle aiiiivan liikaa) ja vakiintui tuossa elokuun aikana 67 alkavaksi, tällä hetkellä 67,3 kg. Harmittaa vaan kun se ei nyt tuosta tunnu laskevan millään. Pitäisi saada selkärankaa tehdä jonkinlainen buusti syömisen ja liikunnan suhteen, jotta pääsisi uudelle kilolukemalle ja lähemmäs tavoitetta (62 kg). Se on toki positiivista, että vaikka lomalla tuli syötyä vähän miten sattuu eikä ehtinyt liikkua säännöllisesti, ei paino juurikaan noussut.

Päivämäärä:   3.9.25 10:17:44

Muyllahan on just toi ongelma, että kun alan vahtia syömisiäni, en mitään muuta ajattele kun ruokaa. En mä ''normaalitilanteessa'' ajattele ruokaa aamusta iltaan kokoajan, nyt kun olen vahtinut syömisiäni ja kieltänyt itseltäni asioita, ajattelen ruokaa kokoajan ja mietin kokoajan mitä herkkuja syön sitten joskus kun taas sallin ne jne. Ja sitä vaikemapaa tämä on ja repsahdus tulee helpommin.

Mullahan elämän aktiivisuus laskenut suureesti sen myötä kun töissä ja tallilla vastuu kasvanut. Toki tallilla töitä tulee tehtyä myös fyysisesti (töissä työ enemmän muuttunut passiivisemmaksi), mutta se aika ja kuormitus vie pois niin suuren siivun jaksamista että kyllä mun urheilut on muuttunut erittäin radikaalisti tän 2v aikana mitä nyt on isoin lihominen tullut. Ennen kävin salilla, joogassa ja lenkillä aina noin 3-4 kertaa viikossa ja sen lisäksi ratsastin aina 2 hevosta päivässä. Nyt ratsastukset pudonneet yhteen hevoseen ja oheisliikunnat 1-3 kertaan kuukaudessa niin ei ihme että on paino noussut ja ruokailuja seurattava. Ja kun ei ole tottunut seuraan ruokailuja, on se myös henkisesti raskasta.

Nykyään ei vaan aika ja jaksaminen riitä urheiluun kun tallissakin on 3 hevosta jolla ei voi ratsastaa mutta teettää työtä ja itse palkkatyö muuttunut tosi paljon kuormittavammaks (vaikkakin kiinnostavammaks)

Päivämäärä:   5.9.25 09:12:00

Hyvä viikko takana. Liikuntaa hyvällä mielellä jopa enemmän kuin suunnittelin ja syömiset paremmalla mallilla pitkään aikaan. Jopa yöunet parani ja siitä oon todella iloinen. Koko hyvinvointiprojekti romahtaa jos uni sakkaa. Aattelin lisätä liikuntaan joogaa. Tekee hyvää kropalle ja korvien välille :) Kovasti oon miettinyt millä seurata edistystä kun puntari on mulle paha kun lannistun niin kovin jos paino ei putoakaan. Nyt keksin! Otan esiin mun kauneimman kesämekon joka menee nyt juuri ja juuri napit sinkuen päälle ja alan sovittaa sitä sopivin välein. Kun se on löysä niin tavoite saavutettu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.