Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Menkkamokat harrastuksissa

Lähettäjä: hupsis 
Päivämäärä:   21.7.25 10:51:05

Onko kellekään käynyt vahinkoa kesken suoritusta? Täällä muutaman kerran satula veressä. Toivottavasti ei mennyt satulat pilalle...

Re: Menkkamokat harrastuksissa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.25 10:57:39

Pelkään, että joskus ratsastaessa tulisi ohivuoto. Yleensä menkat ovat säännölliset, mutta ovat myös runsaat. Jos epäilen että ovat alkamassa, laitan varmuuden vuoksi siteen, ja menkkojen aikaan siteen ja tamponin. Side hiostaa ja joskus hiertääkin, mutta mieluummin näin, kun ei ole omista satuloista kyse.

Joskus teininä kävi silti vahinko, mutta silloin menin onneksi ilman satulaa ja oli hikinen kesäsää, joten kukaan ei huomannut ennen kuin pesin hevosen.

Lähettäjä: kätsy 
Päivämäärä:   21.7.25 11:02:18

Tampoonin voi korvata rytistetyllä wc-paperilla. Se on kätevä ja halpa vaihtaa aina kun siltä tuntuu.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   21.7.25 11:07:04

Ihme kyllä vain kerran olen satulan sotkenut ja sekin hyvin vähän. Menkat oli valtavat. Valkoisissa housuissakin pari kertaa joutu oleen ja se oli hankalaa yksin kisoissa. Pari kertaa jouduin käydä metsässä vaihtaa siteet. Juu, oli kaksi, kun yösiteitä ei silloin ollut. Elämä ilman kohtua on vaan niin paljon helpompaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.7.25 11:48:20

Välillä tullut ohivuoto. Nykyään ei tule, kiitos menkkapikkareiden.

Päivämäärä:   21.7.25 11:52:06

Yhden kerran teininä tuli ohivuoto satulaan, mutta ei muuta. Kisapäivinä kyllä ärsyttää valkoiset housut joista vahinko näkyisi heti.

Päivämäärä:   21.7.25 12:16:31

Teininä tuli. Oli vielä ekat kisat uudella hepalla :D Ja kouluratsastuskisat eli valkoset housut. Tuli siteen ohi kun oli just runsain päivä. Onneksi tuli vaan haaravälistä eikä pepun kohdalle tai levinnyt. Sai siis katsoa kun tuli hepan selästä että mihin suuntaa laskeutuu se oli ainoa tilanne mistä sen näkisi. Ratsastushousut olleet niin paksut ettei oo satulaan asti koskaan tullut mutta kun omilla ratsasteli niin semmosta pelkoa ei myöskään tullut kun omat satulat.

Lähettäjä: wyw 
Päivämäärä:   21.7.25 13:35:20

Minulle ei ole hevoshommissa tapahtunut muuta menkkamokaa kuin se, että joskus käytin jostain syystä sidettä (yleensä aina tamponia) ja kävin kaverin kanssa taluttamassa hevosia. Siivekkeen reuna hiersi nivusesta nahat irti ja oli aika tuskaa kävellä takaisin tallille :D

Siteet ovat epämukavia. Ne hautovat, menevät ryttyyn, hiertävät. Sama pikkuhousunsuojien kanssa. Siirryin jossain vaiheessa käyttämään kuukuppia. Mutta ratsastaessa, varsinkin kisoissa, saatan kyllä laittaa yösiteen kupin lisäksi varmistamaan. Muuten en siteitä käytä kuin ekan menkkavuorokauden aikana yöllä, koska silloin vuoto on runsaimmillaan, ja muuten vain, jos lääkäri pakottaa, kun muut kuukautissuojat on jostain syystä kielletty. Esim. laparoskopian yhteydessä tehty hysteroskopia oli tällainen.

En kyllä muista kavereillenikaan käyneen oikein mitään menkkamokia. Joskus lukenut täältä, että kuppi tai tamponi on ratsastaessa falskannut, mutta omalle kohdalle noin ei ole käynyt.

Lähettäjä: acid hehe 
Päivämäärä:   21.7.25 13:45:09

Eikös se ole jo ajat sitten täällä todettu, että römpsähappo sulattaa satulan kuin satulan. :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.7.25 16:05:33

Melkein kolme.tuntia meni, ennen kuin ensininen tuli paasaamaan kuukupista, josta ei kysytty! Varmastikin menkkakeskusteluiden uusi ennätys.

Minulla on hyvin niukat menkat, ei ole käynyt mokia. Kamppailulajeissa valkoinen puku joskus vähän jännittää.

Päivämäärä:   21.7.25 16:16:30

En minä kyllä omasta mielestäni paasannut. Mutta onhan sinulla oikeus tunteisiisi, en minä voi niitä sinulta kieltää.

Mainitsin kupin siksi, kun vuosien varrella olen täältä paljon lukenut, että monilla tapahtuu menkkamokia huomattavasti enemmän kupin kuin siteen tai tamponin kanssa, koska harva on tajunnut käyttää kupin kanssa muuta suojaa kuin ehkä pikkuhousunsuojaa, ja sitten kun kuppi falskaa, niin sieltä tosiaan tulvii kaikki yli ja sotku voi olla melkoinen. Ja tämän vuoksi moni ei voi kuppi sisällä ratsastaa, koska siinä on tullut niitä falskaustilanteita.

Minä esim. en koskaan tee tiettyjä jumppaliikkeitä kuppi sisällä, koska niissä niin helposti kupin alipaine katoaa ja jos kupissa on menkkaverta, se tosiaan silloin tulee ulos. Ja se ei ole kivaa, jos on jossain muualla kuin omassa kodissaan yksin.

Lähettäjä: silja 
Päivämäärä:   21.7.25 16:20:11

Eikö kuukuppi töki alakertaa ratsastettaessa?

Päivämäärä:   21.7.25 16:56:05

Ei. Miksi ihmeessä tökkisi? Eihän kuppi tunnu yhtään miltään muissakaan lajeissa, esim. pyöräillessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.