Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Postipaketti jätetty oven taakse?

Lähettäjä: Lomalla 
Päivämäärä:   21.7.25 10:04:56

Olen lomareissussa ja tuli viesti, että paketti on luovutettu. Miten se voidaan luovuttaa, kun ei vastaanottajaa tavoiteta? Oletin, että paketti olisi mennyt pakettiautomaattiin.
Ilmeisesti paketti nyt sitten tämän viikon odottelee rappukäytävässä oven takana, vai minkä kokoinen mahtuu luukusta sisään? Paketin koko on 3,8x15,1x13,8
Paketti viipyi oletettua kauemmin matkalla ja kuvittelin saavani sen ennen reissuani. Onneksi ei mitään arvokasta tullut tilattua, mutta harmittaa silti jos katoaa tms.

Re: Postipaketti jätetty oven taakse?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.7.25 10:11:13

No mikset pyydä jotain kaveria hakemaan sitä siitä oven takaa? Tuon kokoinen voi mennä kyllä luukustakin.

Lähettäjä: C.A 
Päivämäärä:   21.7.25 10:11:30

Jep, Posti on (jälleen kerran) löytänyt tavan huonontaa asiakaskokemusta. Kyseessä on Pikkupaketti ovelle-palvelu:
https://minun.posti.fi/pikkupaketti-ovelle

Aivan käsittämättömän typerä ratkaisu. Itse yritän nykyään välttää tilaamasta mitään semmoisista nettikaupoista, joissa Posti on ainoa toimituskeino.

Tossa vielä Iltalehden juttu aiheesta:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4046710a-09d2- 417c-9152-e860d93b8612

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.7.25 10:14:02

Jep, postin uusi ohjeistus. Todella skeidaa. Meillä tuo vielä varmaan taloyhtiössä toimisi (porukan ovien takana näkyy usein jätettynä milloin mitäkin), mutta isossataloyhtiössä tai ilman ovikoodia olevissa paikoissa ei taatusti... Ja mitäs, jos kyseessä on joku arvolähetys, vaikka uusi puhelin tai tietokone?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.25 10:18:08

Mulle tuli tuo pikku paketti kerrostalon oviluukusta sisään kuten normaali posti. Isompi paketti jää rappukäytävään pyörimään. Kannattaa soittaa jollekin kaverille että käy hakemassa sen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.7.25 10:20:57

Tuo mennyt postin mukana kun noin ohut.

Lähettäjä: Lomalla 
Päivämäärä:   21.7.25 10:23:38

Mulla ei valitettavasti ole ketään ketä pyytäisin hakemaan, kun itsekin vasta hiljattain paikkakunnalle muuttanut. Talossa vielä on alaovi lukittuna, mutta toki posti pääsee rappukäytävään. Aika hiljainen talo onneksi, niin täytyy toivoa, että paketti säilyy oven takana ellei sitten ole mahtunut postiluukusta sisään.
Ensi kerralla olen kyllä myös tarkempi ja katson mistä pakettini tilaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.7.25 10:25:47

Toivottavasti saat lähetyksesi! Itsekin olen nykyään tarkka siitä, mistä ja miten tilaan. Jos olen pidempään poissa, esim viikon tai enemmän, niin ennakoin ja en tilaa mitään useampiin viikkoihin, jotta tavaran saa perille ennen kuin lähden pois.

Lähettäjä: omakotiasuja 
Päivämäärä:   21.7.25 10:33:01

Minua taas ärsyttää välillä niin, että päätä kiristää se, että kun voisi vain soittaa ovikelloa tai jättää paketin rapuille niin jo etukäteen kirjoitetaan lappu, että emme tavoittaneet teitä käy hae postista. Ja tuo posti on on ihan helkkarin hankalassa paikassa keskustassa. Lähellä olisi automaatteja ja asiamiespostikin. Ja vielä monesti on tullut "maxikirje" joka olisi mahtunut ihan siihen postilaatikkoonkin. Tilaan mitään mahdollisimman vähän postilla. Matkahuollollakin vain lähikauppaan kun usein lähiautomaatit täynnä ja sitten on ihan arpapeliä minne helkutin kuuseen sen paketin toiselle puolelle kaupunkia ovat vieneet. Ihan kun näissä ei olisi mitään järjesllistä logiikkaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.25 10:40:26

En ymmärrä miksei paketeista voisi aina tulla viestiä tai sähköpostia ennakkoon, "paketti toimitetaan x.x. klo x-z välillä, muuta toimitusajankohta jos tämä ei sovi", kuten joistain paketeista tulee.

Minullekin on käynyt niin, että posti jätti puoliksi avonaiseen (laatikko ei mahtunut enää kiinni) postilaatikkoon 200 euron arvoisen paketin, jonka luulin saapuvan pakettiautomaattiin. Onneksi kukaan ei ollut ehtinyt varastaa pakettia.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   21.7.25 10:44:12

Minäkään enää uskalla tilata mitään, jos olen lähdössä pois kotoa.

Lähettäjä: Mie kans 
Päivämäärä:   21.7.25 14:23:31

Tilatkaa ne pakettinne asiamiespostiin, Varsinkin kerrostaloasujat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.25 14:41:46

Mie kans, ongelma onkin se, kun tätä ei voi aina valita.

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   21.7.25 15:02:53

Ei Posti tuota itse päätä, vaan asiakas tilatessa tai verkkokauppa sen päättää.

Itse käytän sitä semmoisiin paketteihin, jotka oikeasti mahtuu postilaatikkoon tai luukusta. Esim. omakotitalot yms. En ehkä lähettäisi jonnekin Kontulaan.

Posti on testannut tuota isojen verkkokauppojen kanssa ja se on toiminut hyvin. Muualla maailmassa tavallinen konsepti. Tosin ne usein soittaa kelloa ja jatkaa matkaa, avattiin ovi tai ei. Muualla ei aina lähetetä sitä viestiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.