Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suonikohjut, kokemuksia?

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   21.7.25 07:55:51

Äidiltäni on leikattu todella pahat kohjut molemmista jaloista jo suht nuorena. Ja niinhän siinä kävi, että kaikki "kiva" tietenkin periytyy. Nyt vasemmassa pohkeessa ilmoittelee itsestään ensimmäinen möllykkä.

Miten hoidatte? Ottiko lääkäri tosissaan? Onko kivuliaat? Missä ajassa lisääntyivät?

Vertaistukea kaipaillaan!

Re: Suonikohjut, kokemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.25 07:58:05

Minulle tuli raskauksien aikaan hirveät kohjut,vaikka pidin ihan mittatilaustukisukkahousuja. Mutta en tiedä, ei nämä ole koskaan vaivanneet mitenkään muuten kuin ovat vain todella rumat.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   21.7.25 08:12:23

Tukisukat auttaa ehkä hetken. Multa kohjut leikannut kirurgi sanoi, että niitä tulee jos on tullakseen, ja saa niitä sukkia toki pitää, jos ne muuten hyvältä tuntuu. Mutta ei ne estä kohjujen tuloa.

Kosmeettisin syin ei julkiselta leikkausta saa, eikä jonkun yhden kohjun takia. Vasta kun haitta on merkittävä, ja ultralla todettu, että siellä on ne laskimoiden läpät paskana, niin sitten saa leikkauksen. Mulla piti molemmat jalat ottaa nivusista nilkkoihin saakka, eli vasta siinä kunnossa sai leikkauksen.

Mutta eipä se iso ilo ollut, parin vuoden päästä oli toinen jalka jo ihan saman näköinen. En ole viitsinyt siitä valittamaan mennä, kun todennäköisesti leikkauksen hyöty olisi taas vaan hetkellinen, eikä niitä kai voi kuin paristi edes leikatakaan.

Ja haittojakin leikkauksesta on, itselle tuli imunestekiertoon joku häikkä toiseen jalkaan, ja sillä kohtaa on nyt kohjun sijasta semmonen ihmeellinen nesteröllykkä, joka ei lähde mihinkään, millään.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   21.7.25 11:05:24

Eli tämä oikeasti on nyt sitten lopouelämän vaiva :(

*ituttaa kuin pientä oravaa

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.7.25 11:27:06

Ajattele, että ne ovat kuitenkin 'vain' suonikohjuja, eikä esim. toimintaa rajoittavia kipuja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.25 11:32:18

Ollut jotain 10v jo. Ei ole pahemmaksi muuttunut, lievää särkyä ehkä yhtenä päivänä vuodesta (enkä boi olla 100% varma johtuuko juuri suonikohjuista). En ole tehnyt asialle mitään, koska eihän tuo nyt ole kuin kosmeettinen haitta. Eivät suonikohjut aina tarkoita sitä että ne särkevät ja leikkauspöytä odottaa, voivat olla ihan oireettomiakin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.7.25 11:37:11

Itsellä toisessa sääressä. Itsellä kiristävät sukat ärsyttäneet ja sitten ollut vaivaava kohta kohjussa joka mennyt hiruroid fortella ohi. Vasen sääri vaan ruma ilman sukkahousuja mutta kesällä muutenkin tykkään maximekoista niin ei haittaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.7.25 12:46:54

Minäkin olen perinnöksi saanut kohjut, oli jo parikymppisenä näkyvissä vaikka mitään muita riskitekijöitä (ylipaino, raskaudet, seisomatyö) ei geenien lisäksi ollutkaan. Toisessa jalassa pohkeen puolella karmea suonisotku, toisessa sääriluun päällä. Molemmissa myös ylempänä reisissä pullottavat möntit. Todella ällöttävän näköiset, eli mitään sortseja tai hameita ei voi pitää, mutta en ole lähtenyt poistamaan kun epäilen että ongelma vaan siirtyisi uusiin suoniin. Kiitos esiäidit tästäkin!

Lähettäjä: Ressu 
Päivämäärä:   21.7.25 20:09:42

Mulla ei oo sukurasitetta edes ja silti nyt puolenvuoden sisään on tullu 15 pullottavaa suonta sääriin, pohkeisiin, sisäreisiin ja oudoin paikka on nuo lonkkien edessä olevat röllykät.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.