Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tyroksiinin käyttäjiä?

Lähettäjä: Wajaa 
Päivämäärä:   18.7.25 20:45:14

Onko täällä tyroksiinin käyttäjiä kilpparivaivoihin, kauanko kesti oikean annoksen löytyminen ja auttoiko painonhallintaan, ts.laskiko paino lääkityksen myötä?

Re: Tyroksiinin käyttäjiä?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   18.7.25 20:59:44

Vointiin löytyi annostus helposti. Ei vaikuta painoon

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.7.25 21:01:50

Meillä miehellä oli vain väsymys. .2 päivää lääkkeitä ja väsymys oli poissa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.7.25 21:08:50

Multa on poistettu kokonaan kilpirauhanen. Oikean annoksen löytymiseen meni 2 vuotta. Mun tsh oli korkea ja samalla myös t4v korkea. Lääkäri ilmeisesti epäili, etten syö lääkkeitäni säännöllisesti ja alan napsimaan vasta ennen verikoetta. Ilmeisesti t4v nousee nopeammin kuin tsh, joka olisi selittänyt tämän ilmiön. Todellisuudessa olin tosi tarkka lääkkeen oton kanssa. Kun lopulta tämä uskottiin, niin myös thyroxin annosta alettiin nostamaan. T4v on pysynyt samoissa lukemissa, mutta tsh laski viimein arvoon ~2,5. Silloin myös painonpudotuksesta alkoi tulla mahdollista. Sitä ennen paino nousi ja nousi, vaikka mitä yritin. Nyt ollut 2v sopiva annostus.

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   18.7.25 21:10:07

Painon hallintaan ei auttanut kun olen muutenkin hoikka. Oikea tyroksiin annostus löytyi heti verikokeilla.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   18.7.25 21:10:18

Näyttäisi löytyneen heti. Koko kilppari poistettu 3vk sitten.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.7.25 21:11:43

Minulla vaikutti painoon.Oli turvotusta ja nestekertymää.Hävisi kun läkitys alkoi.Jouduttiin säätämän annosta noin kolme kuukautta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.7.25 21:25:44

Työkaveri turposi todella paljon kolmessa vuodessa.
Kun kilpparivajis todettiin ja aloitti Tyroksiinin, niin vuodessa hoikkeni entisiin mittoihinsa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.7.25 22:00:36

Edelleen kolmen vuoden jälkeen pitää titrata välillä lääkeannosta. Paino laskenut vuoden sisällä 9kg, ei tosin ole varmuutta johtuuko kilpparista vai jostain muusta.

Lähettäjä: Wajaa 
Päivämäärä:   18.7.25 22:08:11

Niin tämä juuri, että toki jos paino ei johdu vajaatoiminnasta tai siis on ollut tukevampi jo ennen lääkitystä kauan, niin ei se varmaan sitten auta. Mutta itselläni siis poistettu puolikas neljä vuotta sitten ja tuntuu, että sen jälkeen painoa on vähän kertynyt. Mietinkin, että pitäisköhän käydä kokeissa, jos on mennyt vajaalle, ja jos näin on, voisikohan lääkitys palauttaa mut siihen mun normaalipainoon...Kävin siis toki sillon alkuun kokeissa, sillon oli vielä normaalin puitteissa, nyt en tosiaan tiedä...

Lähettäjä: Rallietana 
Päivämäärä:   18.7.25 23:22:01

Auttoi vaivoihin, ei vaikutusta painoon. Ei kyllä ole ongelmiakaan painon kanssa.

Lähettäjä: maaa 
Päivämäärä:   18.7.25 23:29:20

Asun Saksassa ja minulla on säännölliset kilpirauhastutkimukset.
Minulle riittää Jodetten - niminen tabletti. 1 tabletti viikossa.
Kaliumiodid 2mg, Kaliumjodid 2mg, 0,5 mg Iodid-ion.
Tätä tuskin Suomessa on saatavilla. Tämä on riittänyt, eikä minulla ole siitä sivuvaikutuksia.
Alussa minulla oli hormoni.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.25 23:35:31

Oikean annostuksen löytämiseen meni joku 3 vuotta.

Minut unohdettiin liian pienelle annokselle yli vuodeksi ja arvot oli kamalat. Sitten aloin itse lyömään nyrkkiä pöytään ja muistan vielä miten kamalan vaikeaa se energian löytäminen vaatimiseen oli kun energiaa ei ollut. Mun nostot meni 50 -> 100 -> 125 -> 150.

Vasta 150 mikrossa olo oli normaali ja sekä tsh että t4 oli kunnolliset. Aikaa meni muistaakseni yli 3v. Ja sain nostoista aina tilapäisesti ikäviä nosto-oireita.

Nykyään en edes muista koko vaivaa kun tunnen itseni täysin terveeksi.

Niin paino, ei se kerrytetty läski tietenkään ilman laihduttamatta katoa. Makasin silloin vuosia sängyssä ja lihoin täydestä liikunnattomuudesta ja vajiksesta 20kg. Olen saanut siitä vasta 10 pois.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.7.25 00:01:12

Kesti vuosia löytää annostus ja edelleen ois erilainen tarve kesällä ja talvella, mutta lääkärit ei usko -.-

Ei auttanut painoon, kaikkeen muuhun kyllä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.7.25 00:01:59

Ja olen siis syönyt tyroksiinia n. 18 vuotta ehkä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.