Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi näen unia joissa en voi puhua?

Lähettäjä: Tukahdettu ääneni 
Päivämäärä:   18.7.25 15:06:51

Näen nykyään usein unia joissa en pysty puhumaan tai huutamaan. Tuntuu kuin happea ei saisi ja joskus unissa onkin hankala edes hengittää. Muutoin unet ovat hyvin erilaisia, mutta tämä elementti missä en pysty päästämään pihaustakaan pysyy. Joka yö en kuitenkaan näe tällaisia unia, mutta 3-5 kertaa viikossa keskimäärin.

Mistä tämä voi kertoa? Jostain alitajuntaisesta? Stressiä kyllä on. Astmaa ei ole, mutta allergioita on ja minulla on käytössä allergialääke ja nenäsumute. Ilma kiertää asunnossani ihan hyvin, ei ole pölyä tai vastaavaa. Nukun kyljelläni ja selälläni, eli en ainakaan tyynyyn koita itseäni tukehduttaa. :D

Alan olla jo hyvin tympääntynyt tähän. Heräänkin aivan kammottavaan oloon ja olen jatkuvasti hyvin väsynyt. Kurkku ja suu tuntuvat kyllä usein todella kuivalta kun herään, mutta asunnossani ei pitäisi olla kovin kuiva ilma… Päiväsaikaan tuntuu että voisin nukahtaa vaikka seisaalteni, mutta kun yö alkaa lähestyä niin unta ei sitten saakaan. Ehkä johtuu siitä, että olen alkanut stressaamaan nukkumista näiden painajaisten takia.

Re: Miksi näen unia joissa en voi puhua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.25 15:14:32

Tuntuuko ettei sinua kuunnella? Tuntuuko että on asioita joista et pysty puhumaan vaikka pitäis? Tuntuuko ettei ketään kiinnosta miten voit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.25 15:20:35

Uniapnea?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   18.7.25 15:31:55

Uniapneaa minäkin tulin ehdottamaan. Myös esim. lihasjännityksestä tai refluksista johtuva hampaiden yhteenpureminen voisi olla syy. Miksei myös refluksi muutenkin.

Mites ne allergiat, pysyvätkö aisoissa myös yöllä? Tukkoisuus helposti lisääntyy vaakatasoon mennessä.

Lähettäjä: Nielaisu 
Päivämäärä:   18.7.25 17:44:27

Useasti herään kesken yön tunteeseen, jossa olen nielaissut jotain liian suurta. Viimeyönä oli nielaissut suuren vanhanaikaisen avaimen.
Nousin paniikissa ylös ja vain mietin että herranjumala mitä se mahtuu suolistossa menemään.
Todella todentuntuisia tukehtumista.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   18.7.25 18:08:47

Kolmaskin huutaa täällä uniapnean puolesta. Mars tutkimuksiin!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.