Lähettäjä: Tukahdettu ääneni
Päivämäärä: 18.7.25 15:06:51
Näen nykyään usein unia joissa en pysty puhumaan tai huutamaan. Tuntuu kuin happea ei saisi ja joskus unissa onkin hankala edes hengittää. Muutoin unet ovat hyvin erilaisia, mutta tämä elementti missä en pysty päästämään pihaustakaan pysyy. Joka yö en kuitenkaan näe tällaisia unia, mutta 3-5 kertaa viikossa keskimäärin.
Mistä tämä voi kertoa? Jostain alitajuntaisesta? Stressiä kyllä on. Astmaa ei ole, mutta allergioita on ja minulla on käytössä allergialääke ja nenäsumute. Ilma kiertää asunnossani ihan hyvin, ei ole pölyä tai vastaavaa. Nukun kyljelläni ja selälläni, eli en ainakaan tyynyyn koita itseäni tukehduttaa. :D
Alan olla jo hyvin tympääntynyt tähän. Heräänkin aivan kammottavaan oloon ja olen jatkuvasti hyvin väsynyt. Kurkku ja suu tuntuvat kyllä usein todella kuivalta kun herään, mutta asunnossani ei pitäisi olla kovin kuiva ilma… Päiväsaikaan tuntuu että voisin nukahtaa vaikka seisaalteni, mutta kun yö alkaa lähestyä niin unta ei sitten saakaan. Ehkä johtuu siitä, että olen alkanut stressaamaan nukkumista näiden painajaisten takia.
|