Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rupesin taas seurustelemaan = olen normaali?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   18.7.25 10:00:57

Olin useamman vuoden yksin, enkä edes etsinyt tarkoituksella kumppania. Inhoan vähän sinkku-sanan käyttöä, koska siitä tulee mulla mieleen joku sellainen strereotyyppinen hahmo, joka viettää villiä elämää, elämänhallinta puuttuu, harrastaa epätoivoisia yhdenillan juttuja ja jonka suurin haave on löytää kumppani :D

Mutta siis olin vuosia sillä mielellä, että yksin on oikein hyvä, JOS joku sopiva tyyppi tulee taas kohdalle, niin kiva, mutta tosiaan en ole koskaan haaveilemalla haaveillut parisuhteista tai esim. lapsista. No, nyt sattui kiva tyyppi vähän vahingossa kohdalle ja katsellaan miten käy. Voi olla, että olemme pitkään yhdessä, voi olla että vaan hetken.

Joka tapauksessa. Olin toki yksin ollessa huomannut monta kertaa sen ilmiön, että parisuhteessa olevat kaverit tai tuttavat voivoittelivat monesti, että "Mistä me nyt löydettäisiin joku sinulle?" "Kyllä sullekin vielä joku osuu kohdalle" tai kyselivät toistuvasti, että "Onko ollut mitään miesjuttuja?" vaikka olin toistuvasti kertonut, että minun on hyvä olla yksin ja ei ole mitenkään välttämätöntä löytää kumppania, enkä ole varsinaisesti tehnyt elettäkään edes etsiäkseni, en edes selannut Tinderia tai mitä näitä on. Ymmärrän, että valtaosa ihmisistä kaipaa kumppania ja ajatus vapaaehtoisesta yksin elämisestä voi olla vieras. Mutta hei haloo, jos olemme käyneet saman asian lukuisia kertoja läpi, niin voisitteko edes yrittää ymmärtää.

Huomasin myös, että en ollut "kiinnostava" kavereiden tai tuttujen mielestä, koska minulla ei ollut kumppania. Jos kerroin tehneeni asian X, ei se ollut kiinnostavaa, koska tein sen yksin. Jos taas he tekivät/joku muu teki saman asian, mutta kumppanin kanssa, se oli merkittävää ja kiinnostavaa.

Ymmärrän siis erittäin hyvin, että parisuhde menee suurimmalla osalla ihmisistä kaveruuden ohi ja että aikaa kavereille on vähemmän kuin ennen. Kaveripiirissäni kuitenkin esim. harvalla on lapsia ja minulla on aiemmin ollut paljonkin yhteistä kavereideni kanssa. Siksi tuntuu nyt vähän hassulta, että yhtäkkiä joku on ulkopuolinen, koska ei ole kumppania. Että se tärkein yhdistävä tekijä onkin se, onko kumppania josta juoruta, eikä muut kiinnostuksen kohteet.

Mutta, nyt sitten minulla on pitkästä aikaa kumppani. Ja tadaa olen taas kiinnostava ja kaiketi monen mielestä "normaali" pitkästä aikaa. Useampi ihminen, joiden kanssa välit ovat viilenneet (valitettavasti yleensä siksi, ettei toinen osapuoli ole enää ollut yhteyksissä/"ehtinyt"/halunnut tavata) on nyt ottanut yhteyttä ja halunnut kiihkeästi tavata, kuulla kaiken kumppanistani, kutsua meidät yhteiseen illanviettoon jne. Kyselevät jatkuvasti kuulumisia, ehdottavat tapaamisia. Ja siis mikään muu ei ole muuttunut, kuin että olen alkanut taas seurustella?! Ikään kuin olisin ollut jossain vankilassa ja kaikki olisivat vain odottaneet, että vapaudun sieltä (eli löydän kumppanin) :D

Ja toinen asia: olin ihan unohtanut, että nyt ei enää ole MINUA, vaan ME. Kukaan näistä ei kysy, mitä MINÄ teen viikonloppuna tms, vaan mitä ME teemme. Sitten jos kerron vain omista kuulumisistani miten on mennyt tyyliin työt ym, niin, "No mutta eikös sinulla ole parisuhdekin?!" Huoh.

Anteeksi, mutta olen vähän katkera. Olen tosiaan nuorempanakin seurustellut, eikä tullut silloinkaan, eikä kyllä ole tullut nytkään mieleen ensinnäkään jankata kenenkään yksin olevan suhdetilanteesta, ellei tämä itse ota asiaa puheeksi, eikä vähentää radikaalisti kavereiden tapaamista tai etäännyttää välejä siksi, että minä olen parisuhteessa ja joku muu ei. Ehkä olen vaan outo, enkä ymmärrä tällaisia elämän lainalaisuuksia, että parisuhde se olla pitää, kaikki muu on epänormaalia, eikä yksin ole yhteiskuntakelpoinen ihminen :D

Re: Rupesin taas seurustelemaan = olen normaali?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.25 10:53:26

Pariskunnista voi tuntua kiusalliselta pyytää sinua mukaan illanviettoon, ajattelevat että sinulla on ulkopuolinen olo.
Lisäksi ihmisiä nyt kiinnostaa juorut, onhan sussa enemmän juoruiltavaa, kun olet parisuhteessa vs. yksin.

Eihän tuo mukavaa käytöstä ole, mutta tuskin katkeruus auttaa. Pariskunnat nyt helposti viihtyvät omissa porukoissaan ja sinkut omissaan. Onneks omassa kaveriporukassa voidaan hengailla sinkut ja pariskunnat yhdessä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.7.25 11:12:40

Huomasin saman ilmiön, kun olin monta vuotta sinkkuna (ihan onnellisena ja omasta tahdostani). Lähes kaikki ystävät ja tutut utelivat koko ajan, että "no, oletko tavannut ketään", "oletko tinderissä", "onko ollut mitään sutinaa". Huokailivat myös, että "kyllä sä vielä jonkun löydät." Täh? Kun en etsinyt enkä halunnut yhtään ketään :D

Yksi ystävä tuntui jopa elävän elämää jotenkin minun kauttani. Hän oli siis tuossa vaiheessa ollut jo pitkään naimisissa teini-iän rakkautensa kanssa. Ilmeisesti omassa suhteessa ei kauheasti tapahtunut, kun piti minulta koko ajan udella, että "no onko sulla ollut mitään miehiä", "eikö sulla tosiaan ole mitään juttua ollut", "mikset menisi treffeille"... Voi huoh!

Ja ei siinä mitään, toki parhaille ystäville olisin kertonutkin, jos olisi tullut tavattua joku varteenotettava mies. Mutta noin muuten olen aika yksityinen ihminen, enkä ala jollekin hyvänpäiväntutulle jakamaan näitä asioita. Myöskään mitään makkarijuttuja en koe aiheelliseksi kertoa yhtään kenellekään ellen itse välttämättä halua - ne on yksityisasioita. Joo, niistäkin jotkut kyselivät.

En tiedä, ihmiset on kummallisia. Minä varmaan viilentäisin välejä tuollaisiin ystäviin, jotka yhtäkkiä näkevät sinut jotenkin eri ihmisenä vain siksi, että satut olemaan parisuhteessa. Mitä jos eroat joskus, oletko sitten taas epäkiinnostava? Ei hyvää päivää :D

Lähettäjä: Salaa suhteessa 
Päivämäärä:   18.7.25 11:26:16

Kuulostaa NIIN tutlta, minulle kävi samoin! En nyt ole edes sanonut kenellekään, että seurustelen. Jos ei kiinnosta mikään mukaan, niin mitä tuollaisilla ihmisillä tekee..? Ei mitään.

Päivämäärä:   18.7.25 11:32:03

Sulla on hyvin outoja ystäviä. Ketään mun ystävistä ei kiinnosta olenko parisuhteessa vai en. Monet toki utelee deitti juttuja kun eivät ole vuosiin itse deittailleet niin heitä kiinnostaa deittailu tarinat ja millaista on deittailla nykyään. Aloittajan tilanteessa kyllä kippaisin roskikseen kaikki ystävät jotka sinkku aikana hylkäävät. Mitä ystäviä ko ihmiset muka on? Samoin skippaan ystävät jotka on super aktiivisia sinkkuna ollessaan mutta parisuhteessa ollessaan heitä ei näy eikä kuulu.

Päivämäärä:   18.7.25 11:53:33

Joo ymmärrän erittäin hyvin, vaikka johonkin kolmen pariskunnan kokoontumiseen ei yhtä yksinäistä kutsuta. Mutta jos on isommat kekkerit, joissa ei lähtökohtaisesti kyhnätä pelkästään oman kullan kainalossa, niin tuntuu hassulta, että jos muuten joku on kivaa seuraa, niin ettei kutsuttaisi. Mutta enemmän ehkä tarkoitin sitä, että kahdenkeskeisiä tapaamisiakin vähennetään ja sitten taas halutaankin nähdä kun toinen seurustelee.

Itsellä myös ollut lähipiirissä niitä, jotka haluavat nähdä "koko ajan" silloin kun ovat itsekin yksin ja sitten häviävät täysin, kun löytävät kumppanin. Joo, tottakai kumppanin kanssa haluaa viettää paljon aikaa ja sitten sitä on kavereille vähemmän. Mutta tosiaan jos mennään niin ääripäähän, että molempien ollessa yksin "kaveri" viestittelee minulle päivittäin, ehdottaa tapaamisia kolmesti viikossa ja sitten kumppanin löytäessään ei juuri koskaan ota itse yhteyttä, ei kysy minun kuulumisiani, ehtii hikisesti nähdä kerran puolessa vuodessa ja silloinkin vaan pikaisesti kuin pakollisena pahana, mutta sitten erottuaan olisikin koko ajan taas seuraa vailla, niin ei voi kuin ihmetellä...

Mutta ehkä tosiaan en sitten vain ymmärrä tätä maailman menoa ja olen näin parisuhteessa olessanikin silti jotenkin outo :D Huvittaa myös tosiaan nuo oletukset, että yksin viettää jotain "villiä sinkkuelämää" ja vakiintuneet kaverit (silloin harvoin kun tavataan) muistelevat kaihoten seurassani "omia sinkkuaikajaan" ja huokailevat :D Öö, ehkä jotkut viettävätkin villiä sinkkuelämää, mutta en tiedä missä universumissa nämä tyypit elävät, kun kerron heille elämästäni ja arjestani ja se on aika lailla samanlaista kuin heidänkin, paitsi että teen useimmat asiat yksin enkä kumppanin kanssa.

Ja joo, ei pidä juuttua mihinkään katkeruuteen. Näitä "uudelleen kiinnostuneita" kavereita olen jonkin kerran nähnyt ja pitänyt hieman yhteyttä, en tahdo olla lapsellinen tai katkaista välejä keneenkään ja he ovat muitenkin noin muuten oikein mukavia, eikä mulla liiaksi kavereita ole. Mutta en halua todellakaan pelkästään esitellä uutta kumppaniani tai juoruta hänestä.

Päivämäärä:   18.7.25 11:56:44

* tarkoitan siis, että missä universumissa tyypit elävät, että kun olen kertout arjestani ja he tietävät millaista elämäni on, niin sitten he kuvittelevat silti ilmeisesti, että minulla on tyyliin joku salainen yöaikaan elävä "toinen puoli" ja käynkin villeissä sinkkubileissä tai jotain vastaavaa :D

Päivämäärä:   18.7.25 12:00:13

Ihmisiä tuppaa kiinnostamaan samassa elämäntilanteessa olevien kanssa samat asiat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.