Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turkulaiset hoi!

Lähettäjä: Turisti 
Päivämäärä:   17.7.25 23:52:41

Itä-suomalainen tarvitsisi suositusta jostakin matkakohteesta Turun saaristossa. Kuljetaan jalan 6v lapsen kanssa ja haluaisin mennä lautalla Turun keskustan suunnalta jonnekin kauniiseen saareen (Nauvo, Korppoo?) ihan vain yhdeksi yöksi kivaan majoituskohteeseen. Seuraavana päivänä takaisin Turkuun. Mikä majoitus ja mikä saarikohde? Onko isommissa saarissa julkista liikennettä tai takseja jos majoitus sijaitsee kauempana keskustasta? Ollaan reippaita kävelijöitä ja mielellään vietetään päivää kävellen ja tutkien ympäristöä, mut luulen yli 4km matka satamasta majoitukseen on liikaa. Olisiko kenelläkään suositella näihin kriteereihin sopivaa paikkaa? Eikä etsitä mitään miljoonan tähden luksushotellia, mutta kiva jos tunnelma on kohdillaan ja aamupalaa saa. :)

Re: Turkulaiset hoi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.25 00:11:05

Turusta pääsee Nauvoon yhteisaluksella suoraan satamaan jossa kaikki palvelut ja majoituksiakin heti rannassa. Kiva paikka ja kivat ravintolat, heinäkuussa ruuhkaista. Kiva uimaranta heti satamassa, muuten ei niin paljon lapselle "tekemistä". Naantaliin ainakin joskus pääsi yhteisaluksella Turusta, Muumimaailma tosi kiva ja kivat ravintolat, lisäksi majoituksia suht lähellä. Molemmat ihanat! Nauvossa pääsee enemmän "saaristotunnelmaan" :)

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   18.7.25 07:38:06

Nauvon on niin turistirysä et menisin Iniöön. Lautalla pääsee Kustavista. Ihana pieni hiekkaranta, kaunis kylä, pari ravintolaa ja ihana kahvila.

Päivämäärä:   18.7.25 07:39:19

Ai keskustasta pitäisi päästä lautalla. Vieläköhän Aspööseen menee lautta. Vepsään menee ainakin.

Päivämäärä:   18.7.25 08:18:58

Vepsä on päiväkohteena ihan kiva ja siellä on mahdollista yöpyäkin.

Kustavin Heponiemeen, mistä Iniön lautta lähtee pääsee linja-autolla (Taivassalon auto) turusta.

Lähettäjä: Hoitaja 
Päivämäärä:   18.7.25 08:27:23

Seili on aivan ihana. Pari vuotta sitten pääsi keskustasta lautalla.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   18.7.25 08:33:18

Vepsään pääsee joukkoliikenteen lautalla, siellä ei ole majoitusta, luontoa, grillausta jne.
Mutta jos menette lautalla, julkisella, Ruissaloon. Tai bussilla.
On leirintäalue mökkeineen ja kylpylärakennuS, yöpyä siis voi.
Luonto on kaunista, telakalla on hyvät ravintolat ja kiva kesäteatteri. Koko alueella useita kahviloita.
Vähän kuin urbaani saaristokokemus, kuin takapihalla telttailisi.
Tosiaan Nauvo on tosi täynnä ja kallis. Korppooseen päsee bussilla, väljempää, sesonkina kallista, erilaisia pieniä majoitusliikkeitä useita.

Päivämäärä:   18.7.25 09:52:58

Hotel Nestor ja back pocket mutta ei ehkä jalan onnistu. Nauvo ehkä silloin parempi

Päivämäärä:   18.7.25 09:55:50

No mä lähtisin aamulaivalla Maarianhaminaan, olisin yhden yön ja tulisin seuraavana päivänä illaksi kotiin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.7.25 09:56:55

En menisi Nauvoon, kaihean ruuhkaista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.