Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Välirikko etäisen siskon kanssa, silti helpotus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.7.25 14:25:57

Vaikka emme ole koskaan olleet läheisiä, välirikon myötä tunnen vain helpotusta. Sisko olisi halunnut minun tekevän tiettyjä asioita vanhempien hyväksi, minä en suostunut vaan vanhemmat itse pyytävät apunsa. Ovat täysissä järjissään. Siitä alkoi uhriutuminen kun sisko auttaa vanhempia joka viikko (minä useita kertoja viikossa mutta numeroa tekemättä).

Olen niin huono ihminen että siskoni on joutunut terapiaan ja olen ollut huono lapsenlapsi mummollekin (varmaan jossain kohtaa nuorena olin kunnes mummo tajusi että siskoni valehtelee minusta) ja siskon poika oli auttanut mummoa silloin kun tämä vielä eli. (Juu, mummo asui vanhempieni luona ja me kaikki autoimme, siskon poika auttoi kyllä oikeasti paljon ja mummo tykkäsi <3).

Siskoni teki minulle muutaman aika ruman tempun nuorempana, ei mitään vakavaa mutta sellaisia, että katkeruus jäi. Nyt hän on sitä mieltä, ettei voi antaa yli kaksikymppisen lapsensa tavata minun lapsiani (n. 10 vee) koska jos hänen lapsensa tarjoaa mun lapsilleni väärää dippikastiketta niin teen kuulemma hänen lapsensa elämästä @!#$ä 20 vuoden päästä. Tähän pyysin jo perusteluja, koska... no, ei noin vain voi käydä. Ihan oikeasti. Ja en kuulemma ole tehnyt hänen lapsilleen (niitä on kaksi vaikka olen puhunut vain tuosta yhdestä) mitään pahaa ikinä, mutta kun ei sitä tiedä koskaan! Koska muistelen jotain 20 vuotta sitten tapahtuneita juttuja.

Itse siskoni muisteli kun olin vienyt häneltä paidan 13-vuotiaana. Äiti oli käskenyt antaa paidan takaisin ja näin olin tehnyt. En silti usko, että siskoni tekisi pahaa lapsilleni, vaikka muistelee yli kolmenkymmenen vuoden takaista paitaepisodia.

No, ihanaa kun pääsen hänestä, vaikkei me mitenkään vuosittain ollakaan oltu tekemisissä vaikka samassa kunnassa asutaankin. Pyysin ettei lapsia sotkettaisi tähän ollenkaan vaan saisivat tavata toisiaan ja sukulaisiaan vaikka me emme olisikaan tekemisissä siskoni kanssa. En tiedä kuinka siinä käy, vielä on tänäänkin tullut useita viestejä dippikastikkeista ja vääristä limuista. Ja kysyttäessä sanoo vain, ettei koskaan ole ollut tilannetta että jokin ruoka olisi ollut väärää.

En saa jostain syystä skrollattua tätä tekstiä ylös (näyttö yhtä jumissa kuin mun aivonikin) enkä pääse nyt jäsentelemään tätä tekstiä paremmin. Jotenkin on sellainen kevyt ja helpottunut olo mutta toisaalta aivan sekava.

Ja kuitenkaan en ymmärrä, miksi meidän pitää katkoa välit tälleen suureellisesti. Miksei vain voida tervehtiä vastaantullessa ja jatkaa matkaamme.

Ai niin, ja kun pyysin ties monennenko kerran ettei tähän sotketa lapsia niin lisäsin että "eikä muitakaan ihmisiä" niin siskoni otti kunnon kierrokset ja nyt olenkin kuulemma väittänyt, ettei hän saa ottaa anoppini tarjoamaa mansikkarasiaa vastaan.

Re: Välirikko etäisen siskon kanssa, silti helpotus

Päivämäärä:   17.7.25 14:28:17

Olipa tosiaan sekava setti. Kysykää jos jokin asia kiinnostaa ja voitte vaikka kertoa omia kokemuksianne välirikoista tai pitää tätä ylhäällä vaikka haukkumalla minut.

Olemme n. 40-50- vuotiaita.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.7.25 14:30:37

Älä huoli ap, minusta tuntui ihan samalta, kun lakkasin pitämästä yhteyttä veljeeni, tunsin helpotusta. Ja veljen kuoltua tunsin lisää helpotusta. Minä ja toinen veljemme emme ollut yli kymmeneen vuoteen missään tekemisissä hänen kanssaan.

Itse sinä ole ikävä tai ilkeä ja sinulla on oikeus tunteisiisi, ei niistä kannata syyllisyyttä kantaa.

Lähettäjä: Ole aikuinen 
Päivämäärä:   17.7.25 14:41:36

Sulle tulee vielä tosissaan vaikeuksia kun ja jos vanhempasi tarvitsevat oikeasti apua.
Silloin on vaan unohdettava riidat ja tultava toimeen asiallisesti.
Tiedän tämän kokemuksesta.
Kaikki pitää sopia sisarusten kanssa. Kuka kuskaa äitiä esim.lääkäriin.Kuka huolehtii laskut ja kauppareissut. Kuka menee auttamaan milloinkin... Kyllä tätä sopimista kuule riittää sitten jos sun vanhemmista toinen kuolee ja leski ei pärjää enää. Kotihoidon varaan on todella ikävä jättää täysin vanhusta.
Sopikaa nyt sitten edes kumpi sen vastuun yksin tulee ottamaan kun ette enää ole yhteyksissä.

Tuollaisista dippikastikkeista on lapsellista riidellä. Aikuistukaa, antakaa tuollaisten lasten puseroriitojen jo olla ja miettikää niitä oikeita ongelmia ja tulevaisuutta!

Päivämäärä:   17.7.25 14:47:17

Ole aikuinen, et ilmeisesti ole ollut tekemisissä hankalien ihmisten kanssa. Hyvin pieniltä nuo aloittajan mainitsemat asiatminunkin korvaan kuulostaa, mutta kun joka kerta kaikki on hankalaa ja saat syyt niskaasi, niin jossain vaiheessa kamelin selkäkin napsahtaa poikki.

Minun ja veljeni väleissä oli kyse ihan muista asioista ja hänen kuolemansa oli ennen kaikkea helpotus. Rauhaton sielu sai rauhan. Ei hänen ollut hyvä olla itsensä kanssa. Äidilleni tuo oli tietysti vaikea paikka, mutta tiedän hänenkin loppujen lopuksi olevan helpottunut, kun ei enää tarvitse huolehtia ja murehtia jatkuvasti.

Päivämäärä:   17.7.25 14:56:05

Joidenkin ihmisten kanssa ei tosiana sovita yhtään mitään.

Päivämäärä:   17.7.25 15:53:08

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 17.7.25 14:56:05
Joidenkin ihmisten kanssa ei tosiana sovita yhtään mitään."

Juuri näin ja aloittajan sisko vaikuttaa juuri tällaiselta. Vaikka kuinka koettaisit olla aikuinen, järkevä ja saada asiat hoidettua, niin vaikeaahan sen on, kun mikäään ehdottamasi järjestely ei kelpaa ja saat syyt niskaasi kaikesta joko ennakoivasti tai takautuvasti kaivetaan kaikki mahdolliset asiat esille.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   17.7.25 16:02:36

Kauhulla odotan tätä ajanjaksoa elämässäni... Tullaan kuitenkin ihan hyvin toimeen, mutta toisissa asioissa minä olen aina se joka joustaa, mikä on saanut minut etääntymään. Sitten kun en ole joustanut tai ollutkaan ymmärtäväinen niin saanut raivot niskaani... Että kai pitää yrittää opettaa uudet "säännöt" tällekin ihmissuhteelle vielä tässä vaiheessa kun ei jaksaisi olla lopunikää mikään muiden sylkykuppi.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   17.7.25 16:25:19

Tuli mieleen, että aloittajan sisko ei ehkä ajattele ihan terveesti. Ehkä on parempikin, että olette ainakin jonkin aikaa poissa tekemisistä ja pöly saa laskeutua.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   17.7.25 16:32:07

Aloittajan sisko kuulostaa ihan joltain persoonallisuushäiriöiseltä. Hötönetin kyökkipsykologit ehkä kertovat kohta, miltä niistä. Uskon hyvin, että olo on nyt kevyempi.

Päivämäärä:   17.7.25 20:24:49

Minä uskon, että minussa on syytä myös. Mutta ne asiat eivät selviä sillä, että yritän saada puheenvuoron siitä, miten minua on loukattu ja sisko kääntää asian niin ettei saa ottaa muutamaa mansikkaa tai sitten rupeaa pyytelemään anteeksi sitä, kun 15 vuotta sitten istui kahvilassa meidän pöytään kun nähtiin hänet ja pyydettiin seuraan.

Lasten kautta kostamista en pysty hyväksymään, miten se edes toimii, etteivät saa nähdä, kun usein ovat yhtä aikaa mummolassakin. Ja minäkin näen siellä väistämättä hänen lapsiaan, samoin tulevat usein kaupungilla vastaan.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   17.7.25 20:45:48

Kyllä on sekavaa settiä, tuntuu kyllä ettei kummallakaan ole kaikki intiaanit kanootissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.