Lähettäjä: Milena
Päivämäärä: 17.7.25 14:38:33
Minun ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa, mutta laihana pysyn niin, että minulla on sellainen perusruokavalio jonka lisäksi ei tee mieli syödä muuta eikö tarvitse kieltää itseltään mitään. Vihaan myös ruoanlaittoa, joten haluan pitää eväät helppoina ja nopeina tehdä. Mulla on selkeä kaava minkä mukaan syömiset arkena pääosin menee. Eli syön 4 x päivässä. Aamulla aina iso kahvi ja smoothie kaavalla rahkaa, puurohiutaleita, siemeniä, raejuustoa ja mehukeittoa. Lounaalla ~ 100 g protskua (tofua tai tonnikalaa yleensä), iso kasa vihanneksia, avokadoa, makaronia ja mausteet. Kotiin päästyäni syön päivällisen vähän samalla kaavalla, eli ~ 100 g jotain protskua esim tofua mieliteon mukaan + useinmiten tykkään laittaa uunijuureksia ja sekaan vähän bataattia tai perunaa ja hyvä mauste. Ihan illalla koiralenkin jälkeen syön vielä riisikakkuja tai kauraleipää salaatilla, kurkulla ja juustolla sekä proteiinivanukkaan tai kesällä jäätelön sekä paljon hedelmiä ja marjoja. Pidän myös autossa aina jotain nopeasti syötävää, esim taateleita, siemennäkkäriä, proteiinijuomia jne. Tuolla kaavalla mulle ei tule koskaan nälkä eikä tule mielitekoja ja energiaa riittää puuhailla aamusta iltaan. Mutta tämä vain minulla toimiva ja vain yksi kokemus mikä toimii - EI malliesimerkki tai tapa joka sopisi mitenkään kaikille.
|