Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten laihduttaa ja pitää itsensä laihana?

Lähettäjä: tsemppiä? 
Päivämäärä:   17.7.25 14:22:51

Onko vinkkejä? Miten itse olette onnistuneet laihtumaan ja pysymään hoikkana?

Re: Miten laihduttaa ja pitää itsensä laihana?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.7.25 14:25:57

Kuluta enemmän kuin syöt. Pienennä hiilatiannoksia, suosi täysjyvää, lisää reilusti kasvikunnan tuotteita, jätä turhat välipalat pois.
Liiku. Hyötyliikuntaa syntyy helposti, kun jättää auton kotiin ja kävele+ käyttää julkisia.

Re: Miten laihduttaa ja pitää itsensä laihana

Lähettäjä: Milena 
Päivämäärä:   17.7.25 14:38:33

Minun ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa, mutta laihana pysyn niin, että minulla on sellainen perusruokavalio jonka lisäksi ei tee mieli syödä muuta eikö tarvitse kieltää itseltään mitään. Vihaan myös ruoanlaittoa, joten haluan pitää eväät helppoina ja nopeina tehdä. Mulla on selkeä kaava minkä mukaan syömiset arkena pääosin menee. Eli syön 4 x päivässä. Aamulla aina iso kahvi ja smoothie kaavalla rahkaa, puurohiutaleita, siemeniä, raejuustoa ja mehukeittoa. Lounaalla ~ 100 g protskua (tofua tai tonnikalaa yleensä), iso kasa vihanneksia, avokadoa, makaronia ja mausteet. Kotiin päästyäni syön päivällisen vähän samalla kaavalla, eli ~ 100 g jotain protskua esim tofua mieliteon mukaan + useinmiten tykkään laittaa uunijuureksia ja sekaan vähän bataattia tai perunaa ja hyvä mauste. Ihan illalla koiralenkin jälkeen syön vielä riisikakkuja tai kauraleipää salaatilla, kurkulla ja juustolla sekä proteiinivanukkaan tai kesällä jäätelön sekä paljon hedelmiä ja marjoja. Pidän myös autossa aina jotain nopeasti syötävää, esim taateleita, siemennäkkäriä, proteiinijuomia jne. Tuolla kaavalla mulle ei tule koskaan nälkä eikä tule mielitekoja ja energiaa riittää puuhailla aamusta iltaan. Mutta tämä vain minulla toimiva ja vain yksi kokemus mikä toimii - EI malliesimerkki tai tapa joka sopisi mitenkään kaikille.

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   17.7.25 14:39:33

Puhut ensin laihuudesta (alipaino) ja sitten hoikkuudesta (normaalipainoinen, melko vähän rasvaa). Kumpaa nyt haluat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.25 15:05:16

Rehellisesti sanoisin että ei kannata yrittää pakottaa itseään johonkin muottiin mihin vaan ei sovi. Toki on hyvä idea pitää huolta että paino ei karkaa käsistä mihinkään suuntaan, jos se on vaan mahdollista, ja liikkuakin kannattaa, mutta tuollainen laihuuden tavoittelu ei ole oikein fiksua.

Muuta ruokailutottumuksiasi pikkuhiljaa terveellisempään suuntaan (vähennä eineksiä, lisää kasviksia niin että saat jossain kohtaa sen 800g päivässä kasviksia vaihdellen, proteiinia ja kuitua...) ja etsi joku liikuntamuoto (tai vaikka kaksi!) joista tykkäät tai jotka ainakin saat tehtyä ilman että jo aamulla herätessä tympii ajatus että tänään pitää urheilla.

Katso sitten mihin kokoon se kroppa menee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.7.25 15:18:25

Selvittämällä syy miksi lihoo/on liian lihava ja korjaamalla ensin se.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.25 15:19:35

Syön säännöllisesti ja kohtuukokoisia annoksia, en santsaa ja herkkuja pyrin syömään vain satunnaisesti sekä harrastan liikuntaa.

Lähettäjä: Dlfw 
Päivämäärä:   17.7.25 15:30:33

Keto + vhh laihtumiseen ja vhh painon ylläpitämiseen. Lisäksi liikuntaa niin kilot lähtee läskistä eikä lihaksista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.