Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Matkailuautoilusta

Lähettäjä: kanavaanari 
Päivämäärä:   17.7.25 13:51:13

Onko täällä sennuja jotka omistaa asuntoauton?
Mitä tulisi ostossa huomioida uuden matkailijaksi haaveilijan?
Entä onko tuo oikeasti mieleistä puuhaa mielestänne?
Kaikki vinkit aloittelijoille tervetulleita, kiitos!

Re: Matkailuautoilusta

Lähettäjä: Vuokraa ensin 
Päivämäärä:   17.7.25 14:17:58

Vuokraa ensin auto tai vaikka useampi erilainen. Näet mitkä ”sisustus”ratkaisut toimivat teidän perheelle ja mitkä eivät.

Vuokratessa näkee myös, jaksaako sitä jatkuvaa huoltoa, jonka matkailuauto tarvitsee (vessan tyhjäys, vesien täyttö, autoon tulleiden vikojen selvittely yms).

Sivusta olen seurannut tuttavaperheen matkailuautoelämää eikä se sopisi minulle.

Lähettäjä: Pipsa 
Päivämäärä:   17.7.25 14:50:17

Vuokrattiin eka matkailuautoa, sitten ostettiin oma.

Koko perhe tykkäsi. Vaikka tilat on ahtaat, siitä ei koskaan tullut kinaa. Mä tykkään siitä vapaudesta tulla, mennä ja pysähtyä missä vaan.
Ei toi vessa ja vesihuolto kyllä mikään iso homma ole. Auto myytiin kun alkoi tulemaan vikoja ja nyt polttelisi retkeilyauton osto.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   17.7.25 16:30:57

Mä myös suosittelisin vuokraamista, niin näkee onko se oma juttu vai. Meillä koko perhe tykkäsi, huomattavasti kivempaa kuin mökkeily tai telttailu. En ole vuokra-autojen kanssa kokenut vesiä tai vessan tyhjennystä työlääksi. Tykkään kun maisemat vaihtuu ja voi vaikka joka aamu herätä uusissa maisemissa, ruuat säilyy jääkaapissa ja kokkaus onnistuu, telttailuun verrattuna huomattavasti helpompaa kun ei ole niin säiden armoilla. Oma Retkiauto olisi kiva, mutta pitäiskö sitten kaikki lomat viettää autoillen? Ehkä vielä vuokrataan se viikko tai kaksi kun siltä tuntuu.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   17.7.25 17:35:08

Vuokraa eka sekä auto että vaunu, tiedät sitten kumpi sopii paremmin.

Lähettäjä: Tuva 
Päivämäärä:   17.7.25 18:15:52

Meillä on melko uusi ja melko iso auto. Perheessä 2 aikuista, 2 lasta ja 2 koiraa.
Muutoin oikein mukava, mutta turvallisuus noissa on takana matkustavilla todella huono. Ojaan jos menee niin on kuin jättimäinen styroksiboxi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.