Lähettäjä: Ap
Päivämäärä: 17.7.25 12:56:46
Teemme toimistotyötä, työkaverini on paljon etänä. Hän pitää minua selvästi luottotyökaverinaan. Mikä tarkoittaa sitä, että saan häneltä päivässä kymmeniä Teams-viestejä.
Osa viesteistä koskee normaaleja kahvipöytäkeskusteluja, kuten koiran kuulumisia. Osa sitten on marinaa työasioista, kun ärsyttää tehtävä X tai ihminen Y. Vain hyvin pieni minimaalinen osa viesteistä on varsinaista työtehtäviimme liittyvää.
Koen hänen toimintansa todella kuormittavana. Työ vaatii keskittymistä ja itselläni keskittyminen tietysti aina katkeaa hänen viestittelyynsä. Kuitenkin Teams on päivittäinen työväline, jonka kautta palaverien ohella hoidetaan firmassamme ihan oikeita työasioita, joten sitä ei voi päiväksi sammuttaakaan.
Olen jo mykistänyt hänet teamsissa. Joskus laitan itseni älä häiritse -tilaan, mutta sitä ei voi jatkuvasti käyttää, koska tosiaan sen kautta hoidetaan paljon asioita. Olen sanonut työkaverille useita kertoja yleisellä tasolla, että keskittyminen häiriintyy viesteihin. Lisäksi välillä en reagoi hänen viesteihin mitään.
Silti niitä tulee kymmeniä päivässä!
Jos sanon työkaverille suoraan asiasta, hän loukkaantuu.
Mitä te tekisitte? Vai ylireagoinko vaan ja viestitulva tulee sietää?
|