Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaverin jatkuva chattailu

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   17.7.25 12:56:46

Teemme toimistotyötä, työkaverini on paljon etänä. Hän pitää minua selvästi luottotyökaverinaan. Mikä tarkoittaa sitä, että saan häneltä päivässä kymmeniä Teams-viestejä.

Osa viesteistä koskee normaaleja kahvipöytäkeskusteluja, kuten koiran kuulumisia. Osa sitten on marinaa työasioista, kun ärsyttää tehtävä X tai ihminen Y. Vain hyvin pieni minimaalinen osa viesteistä on varsinaista työtehtäviimme liittyvää.

Koen hänen toimintansa todella kuormittavana. Työ vaatii keskittymistä ja itselläni keskittyminen tietysti aina katkeaa hänen viestittelyynsä. Kuitenkin Teams on päivittäinen työväline, jonka kautta palaverien ohella hoidetaan firmassamme ihan oikeita työasioita, joten sitä ei voi päiväksi sammuttaakaan.

Olen jo mykistänyt hänet teamsissa. Joskus laitan itseni älä häiritse -tilaan, mutta sitä ei voi jatkuvasti käyttää, koska tosiaan sen kautta hoidetaan paljon asioita. Olen sanonut työkaverille useita kertoja yleisellä tasolla, että keskittyminen häiriintyy viesteihin. Lisäksi välillä en reagoi hänen viesteihin mitään.

Silti niitä tulee kymmeniä päivässä!

Jos sanon työkaverille suoraan asiasta, hän loukkaantuu.

Mitä te tekisitte? Vai ylireagoinko vaan ja viestitulva tulee sietää?

Re: Työkaverin jatkuva chattailu

Päivämäärä:   17.7.25 12:58:42

Lisäyksenä vielä, että Ah sitä ihanaa rauhaa, kun hän on lomalla ja minä töissä! Toki tuolloinkin teamsiin tulee viestejä, mutta ne koskevat työasioita

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.25 12:59:38

”Jos sanon työkaverille suoraan asiasta, hän loukkaantuu.”

Kai hän myös loukkaantuessa lopettaa viestien lähettelyn?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   17.7.25 13:01:56

Sano suoraan että vain työ viestit. Niin monta kertaa että ne ylimääräet viestit loppuu.

Päivämäärä:   17.7.25 13:03:33

Tiedän olevani todella (liian?) kiltti, mutta en haluaisi että loukkaan häntä, vaikka viestittely häiritsee minua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.7.25 13:11:06

Kumpaa sinä haluat enemmän, työrauhaa vai säästää kaverin tunteita?

Voithan sinä aloittaa mahdollisimman kevyellä sanomisella, ei tarvitse kirota ja huutaa että älä koskaan laita viestiä. Ala vain vastaamaan kyselyihin "Palataan asiaan, nyt on kiire" kun sinulla on kiire. Jos kaverilla on kahta aivosolua, viestit vähenevät.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   17.7.25 13:12:49

Ensimmäinen askel on olla vastaamatta. Vaikka viestin huomaisitkin, et vastaa tai huomioi sitä mitenkään. Aivot oppii nopeasti olemaan huomioimatta.

Voit kokeilla kevyempää tapaa ja olla vastaamatta työ viestiin. Sitten myöhemmin laitat viestin että sori kun olen myöhässä, en huomannut kun sulta tulee niin paljon viestejä ja jouduin laittamaan sut hiljaiselle.

Jos tuo ei toimi niin sitten täytyy joko sanoa suoraan tai esimiehen kautta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.