Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkoholin käytöstä

Lähettäjä: Melkeinabsolutisti 
Päivämäärä:   16.7.25 13:13:45

Mulla oli sutinaa miehen kanssa, mutta vasta nyt selvisi että hän tykkää juoda kaljaa joka päivä. Menee siis terassille töiden jälkeen. Se on kuulemma hänen janojuomaa

Mun on jotenkin tosi vaikee ymmärtää tällästä toimintaa. Oon alkoholisti perheestä ja sellainen joka päiväinen kaljan kittaaminen saa jotenkin aikaan sellasen reaktion etten vaan voi, en pysty kykene katsoon. Sit taas mietin, pitääkö mun vaan ymmärtää että joku haluaa rentoutua ?

Re: Alkoholin käytöstä

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.7.25 13:17:41

Siitä tulee helposti tapa. Koska toleranssi nousee, se ei vaikutakaan samoin kuin tauon jälkeen.

Mitä määriä mies käyttää, juoko myös kotona, vetääkö välillä lärvit?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.7.25 13:21:38

Aika iso kysymys on, juoko siellä terassilla kaksi vai kymmenen olutta päivittäin.

Eihän sun ole pakko sietää mitään, mutta muista myös, että et voi tehdä päätöksiä toisen puolesta, eikä toista voi muovata mieleisekseen.

Päivämäärä:   16.7.25 13:26:48

Joo ei mä voin tehdä vain valintani etten jää kattelee. Ja en tiedä paljonko juo kun ei asuta edes samalla kylällä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.25 13:34:19

Ei jatkoon. Ei rentoutumiseen kaljaa tarvita.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   16.7.25 13:55:28

Triplapiste: paitsi että jo kaksi annosta joka arkipäivä menee yli alkoholinkäytön riskirajan. Plus perjantaina vähän enemmän ja viikonlopun "ruokajuomat" ja saunakaljat päälle, niin ollaan jo 2-3× kohtuukäytön määrissä

Aloittaja: ei tarvitse ymmärtää. Löytyy kyllä miehiä, jotka käyttävät oikeasti kohtuullisesti alkoholia, ei vain omasta mielestään.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   16.7.25 14:01:56

Yksinkertaisin ratkaisu on, että jatkat etsimistä.

Päivämäärä:   16.7.25 14:17:15

Itse käytän kyllä silloin tällöin alkoholia, mutta en haluaisi miestä joka päivittäin juo edes sen pari olutta. Kerran viikossa töitten jälkeen ois ok.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   16.7.25 14:23:40

Kyllähän joka päivä terassille kaljaa juomaan menevä ihminen on alkoholisti, vaikka joisi vaan kaksi. Etenkin kun mies kieltää asian ja puhuu janojuomasta.

Jotain lapsuudesta tuttua siinä punanenässä varmaan näit ja ajauduit jälleen alkkiksen seuraan. Lapsuudessa totuttua toistaa helposti suhteissaan.

Jäätävä määrä menee hauskuus rahaakin.

Kantapäät yhteen ja eri suuntiin on paras neuvo tähän tilanteeseen

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.7.25 14:32:40

No ymmärrän jos näillä muutamalla hellepäivällä yhden oluen nauttii mutta jos muulloinkin... Rahaa uppoaa jo paljon.

Päivämäärä:   16.7.25 14:40:08

Joo siis ymmärsin että maistuu aina, oli sit talvi tai kesä. Janojuomana ! Juo kuulemma maun takia, ei humaltumisen.

Päivämäärä:   16.7.25 14:41:31

Alkoholismi on jättänyt jälkensä aloittajaan kyllä, kun tälläistä tarvitsee edes kysyä.

Lähettäjä: Ryyni 
Päivämäärä:   16.7.25 17:11:45

Mä en katselisi, en itse juurikaan juo (ei siis mitään ongelmaa, olen kyllä nuorempana juhlinut loppuelämän tarpeiksi mutta nykyään en saa alkoholista mitään iloa vaan pelkät monen päivät kankkuset). Suurimmasta osasta ihmisiä huomaa sen 1 tai 2 kaljaakin. Jaksa katsella jotain kaljapäistä äijää joka päivä kotona. Näilläkin kriteereillä on kuitenkin löytynyt puoliso, joka juo joskus viikonloppuna mutta ei mitään hälyttäviä määriä ikinä.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   16.7.25 17:47:58

Ei pidä ymmärtää. Teillä on yksinkertaisesti aivan eri arvot. Miestä ei tuollaisissa asioissa pysty muuttamaan, joten siitä muodostuu kivi joka ajan myötä hiertää vain isommin.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   16.7.25 17:51:13

"Mun on jotenkin tosi vaikee ymmärtää tällästä toimintaa. Oon alkoholisti perheestä ja sellainen joka päiväinen kaljan kittaaminen saa jotenkin aikaan sellasen reaktion etten vaan voi, en pysty kykene katsoon."

Minkätasoista tämä teidän "sutina" on? Oletko puhunut tästä avoimesti? Olisiko mies valmis luopumaan tavasta jotta suhde voi edetä?

Kannattaa muistaa että meri on täynnä kaloja! Eiköhän tuossa ole jo jonkinasteinen riippuvuus syntynyt.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.7.25 17:54:06

Maun takia? Tuskin... Nykyään kun saa hyvän makuisia alkoholittomiakin oluita.

Mutta joo, ehkä siirtyisin seuraavaan. Tuossa mies tekee vain hallaa omalle terveydelleen ja rahaakin menee hirveä määrä. Olut perusterassilla ainakin täälläpäin maksaa helposti 7-10 e.

Ja sanon tämän ihmisenä, joka juo itsekin ehkä pari kertaa kuussa yhden oluen/lasin viiniä ja käy ehkä pari kertaa vuodessa bilettämässäkin. En tiedä onko tämä kaksinaismoralistista, mutta en kyllä jaksaisi sitä, että oluen litkiminen on _päivittäinen_ tapa. Addiktioltahan se kuulostaa.

Päivämäärä:   16.7.25 17:56:38

Ei hänellä omasta mielestään ole ongelmaa

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   16.7.25 17:58:10

Hänelle ongelma pitäisi olla se että asia on sinulle ongelma!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   16.7.25 18:00:09

Ei jatkoon. Ihan oikeasti, nyt on vielä helppoa lopettaa suhde vaikkei se mukavaa ole nytkään.

Päivämäärä:   16.7.25 19:18:05

Ei sun tarvitse ymmärtää. Ette vain sovi yhteen. Ankeaa sinulta jäädä sen enempää moralisoimaan miestä kuitenkaan.

Päivämäärä:   16.7.25 19:20:32

Aloittaja, onko sillä sinulle jotain merkitystä onko asia miehen mielestä ongelma vai ei?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.