Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi olet hyvä puoliso

Lähettäjä: Unelmakuva 
Päivämäärä:   16.7.25 08:04:24

Mitkä asiat tekevät sinusta hyvän puolison ja ymmärtääkö oma puolisosi, kuinka hyvä puoliso olet?

Re: Miksi olet hyvä puoliso

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   16.7.25 08:30:51

En varmasti ole kautta linjan hyvä puoliso, mutta olen hyvä puoliso juuri aviomiehelleni. Mies saa mennä ja tulla miten haluaa, koska minulla on paljon omia juttuja (hevosia) ja arvostan myös omaa aikaa huomattavasti (eikä meillä ole lapsia). Minua ei kiinnosta jos kengät jäävät keskelle eteistä tai lautanen tiskipöydälle. Laitellaan jossain kohtaa pois. Ai merkkipäivä unohtui? En muistanut sitä itsekään. Ennen reissua minä nautin siitä, että saan viikko tolkulla selata ja suunnitella. Mies tietää kohteessa sitten missä ollaan ja on aina hyvin tyytyväinen.

Ehkä summauksena me ollaan molemmat todella rentoja ja monet asiat on oikeasti "ihan sama". Mies on enemmän tekijä, minä suunnittelija ja tällä kombolla ollaan oltu kohta kymmenen vuotta menestyksekkäästi naimisissa. Riidatkin on melkein yhden käden sormilla laskettavissa :D
Monet tulisivat varmasti hulluksi kanssani.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   16.7.25 10:28:46

En vaadi, käske tai nalkuta. Korkeintaan kerron miten ihanaa olisi, jos puoliso myös osallistuisi ja jos kumppani ei omasta halustaan tee asioita, niin minä sitten teen. Pyykkään, siivoan, laitan ruokaa, tiskaan, hoidan metatyöt, kauppalistat, kaupassa käynnin, hoidan lapsen kaikki hankinnat ja tarpeet.

Teen arjessa paljon pieniä asioita, joiden tiedän miellyttävän kumppaniani, olen aktiivinen seksissä ja annan miehen mennä ja harrastaa miten itse tykkää.

En pakota puolisoa näkemään sukulaisiani tai ystäviäni, mutta menen aina hänen sukulaisilleen kun mies haluaa.

Odotan, että puolisoni haluaa panostaa minuun ja yhteiseen talouden pyörittämiseen yhtä oma-aloitteisesti kuin minäkin. Jos näin ei kuitenkaan ole, vaan mies ottaa kaiken ilon irti makaamalla vain sohvalla puhelin tai pleikkaohjain kourassa, juoksemalla kavereillaan ja harrastuksissa, kiukuttelemalla ja olemalla mustasukkainen ja laittamalla jopa kissan tarpeet minun tarpeiden edelle, niin jaksan sitä kyllä jonkin aikaa katsella, mutta lopulta se on sitten ero.

Eli olen mielestäni oikein hyvä ja omistautuva puoliso, mutta jos sitä ei arvosteta enkä saa samanlaista omistautumista takaisin, niin tämä puoliso sitten lähtee.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.7.25 10:32:21

No nyt varmaan ymmärtää parenmin kun olen ollut tukena vakavassa sairaudessa. Vajaa 30 v yhteistä taivalta.

Lähettäjä: Etta 
Päivämäärä:   16.7.25 10:48:25

Jos hyvän puolison kriteerit on tuollainen Erakkoravun kuvaama miehen passaaminen lapsena eikä toisena täysivaltaisena aikuisena ihmisenä, puolisona ja lasten toisena huoltajana, niin olen ihan älyttömän huono puoliso.

Myös vaadin, nalkutan ja motkotan ja käyttäydyn passiivisagressiivisesti, jos tarve tulee jos minulle meinataan sysätä yksin lastenhoito ja kotihommat.
Meillä mies on laiskuuteen taipuvainen ja tasan jättää nuo yksin minulle ja passivoituu sohvalle puhelimen kanssa ellen pidä puoliani tasaisin väliajoin.

Jos taas tälläiset asiat on kunnossa kuten kuuluukin olla, olen mitä miellyttävin ja iloisin hassutteleva vaimo.

Päivämäärä:   16.7.25 10:55:24

Etta - Tekisin nuo kaikki asiat yksin sinkkunakin eli teen ne myös parisuhteessa. Puoliso saa sitten itse päättää tekeekö niitä myös vai jättääkö kaiken minun hoidettavaksi.

Jos päättää jättää kaiken minulle, niin pian saa huomata, ettei se passaaja olekaan enää elämässä. En rupea aikuista ihmistä komentamaan ja käskemään. Ei kukaan minullekaan kerro mitä arjessa pitää tehdä vaan osaan tehdä ihan omatoimisesti, odotan samaa omatoimisuutta puolisoltani.

Lähettäjä: Etta 
Päivämäärä:   16.7.25 10:57:55

Eli sulla on vaan sattumalta ahkera puoliso, joten on helppo sanoa :D vai onko mones puoliso jo kierroksessa?

Ei silti, itse oon oman mukavuudenhaluisen laiskamatoni valinnut ja rakastan kaikesta huolimatta.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   16.7.25 11:01:05

Olen huo ra keittiössä ja kokki makuuhuoneessa

Päivämäärä:   16.7.25 11:03:38

"Eli sulla on vaan sattumalta ahkera puoliso, joten on helppo sanoa :D vai onko mones puoliso jo kierroksessa?"

Ei kun justiinsa tossa vuoden vaihteessa laitoin miehen kiertoon kun tykkäsi maata vain siellä sohvalla :) Olen sata kertaa mielummin yksin kuin rupean komentamaan aikuista ihmistä. Kuten sanoin, ei kenenkään minuakaan tarvitse komentaa, joten odotan muiltakin aikuisilta samaa kyvykkyyttä mihin itse kykenen.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   16.7.25 11:03:59

Meillä parisuhde on tasa-arvoinen. Molemmilla omat menot ja jos niihin on varaa, saa mennä ja tulla aina miten haluaa.

Lapsi on integroitunut osaksi perhettä niin, että olemme tiimi ja erittäin perhekeskeisiä. Mietimme yhdessä mikä on perheemme parhaaksi ja miten saisimme arjesta helppoa ja sujuvaa.

Meikäläinen joskus kiehahtaa nollasta sataan, mutta mies on lehmän hermoinen, joka jaksaa odottaa mieleni laantumista ja osaamme sitten keskustella asiat auki avoimesti.

Tuomme toisemme parhaat puolet esiin. Olemme siis molemmat erittäin hyviä puolisoita toisillemme!

Lähettäjä: EiNytOmalla 
Päivämäärä:   16.7.25 11:19:48

En ole... Olen laiska ja saatan jumiutua tietokoneelle koko päiväksi. Aamu- ja välipaloja otan itse keittiöstä, sikäli kun sellaisia on helposti saatavilla, mutta ruoat mies tekee melkein poikkeuksetta. Tein ruokia alun perin myös, mutta ilmeisesti ne eivät kokkaamisesta pitävälle miehelleni oikein maistuneet, niin hän sitten otti pikku hiljaa keittiön haltuunsa. Ei myöskään tykkää kokata yhdessä, vaan haluaa olla omassa kuplassaan siellä keittiössä, ärsyyntyy jos siellä on kukaan hetkenkään tiellä. Minä sitten istun koneella ja hän tuo lautasen nenän eteen, kun on valmis.

Jossain kohtaa mies myös käytti koiran ulkona melkein yksinomaan. Se on alkujaan minun koirani, joten tuntuu vähän syylliseltä, ja tästä hän onkin sanonut minulle joskus, että toivoisi lenkkikaveria tai että käyn itse koiran kanssa joskus. Olen nyt sentään tässä asiassa tsempannut hieman. Kysyin muutenkin mieheltäni jossain kohtaa, että miten voisin tehdä hänet onnellisemmaksi ja hän vastasi, että toivoisi minun pitävän itsestäni parempaa huolta. Jostain syystä tuo sai oloni vaan entistä huonommaksi ja oli pitkään vaikeaa motivoitua liikkumaan ym. Sekin nyt taas vähän helpottaa onneksi.

Sentään kotitöitä teen välillä, etenkin jos hän pyytää hoitamaan pyykit tms. Hän on monesti nopeampi reagoimaan asioihin, sotkuun, ym., kun itse teen vasta kun on pakko (esim. pesen pyykkiä, kun puhtaat vaatteet käyvät vähiin).

Rahaa tuon suhteeseemme kyllä. Tienaan n. 2x enemmän kuin mies ja olemme todella tuhlaajia, kaikki raha menee mitä tulee. Mies on joskus sanonut, että tästä syystä hän tekee jopa mielellään enempi kotihommia, kun minä teen enempi töitä. Tuntuu se silti pahalta, kun olen noissa asioissa huonompi.

Olen tietysti kysynyt mieheltäni myös, että miksi hän minua rakastaa ja haluaa olla kanssani. Olen kuulemma mukava, hauska, kanssani on kivaa tehdä asioita (.. silloin kun jotain tehdään, muuta kuin ollaan tietokoneilla...), välitän paljon ja haluan, että kaikilla on hyvä olla (kun vielä välittäisin itsestänikin samalla tavalla). Ja mitähän muuta hän on listannut, en nyt muista. Näitä on vaikea nähdä välillä, mutta toisaalta onhan meillä hauskaa yhdessä ja rakkautta riittää. Pian 10 vuotta oltu yhdessä.

Ja joo, tämä ei nyt vastannut varsinaiseen kysymykseen, paitsi taustalta voinee lukea miten hyvä puoliso mieheni on, kun pitää kodistamme ja minusta huolta. <3

Lähettäjä: EiNytOmalla 
Päivämäärä:   16.7.25 11:23:04

Edellisen vastauksesta tuli mieleeni vielä, että jos jossakin olen hyvä, niin olen hyvä puhumaan. Olen opettanut tätä taitoa myös miehelleni ja nykyisin voimme puhua kaikesta ja vaikka joskus puolin tai toisin jokin harmittaa tms., osataan ottaa vastaan toisen(kin) kaikki tunteet ja käsitellä asioita. Se on vahvistanut suhdetta etenkin aikanaan tosi paljon, nykyisinkin tukee varmasti, vaikka ei enää niin yhtenään tarvitse asioita "puida" kuin suhteen alkupuoliskolla.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   16.7.25 11:23:59

Hyvin itsekkään miehen kanssa eläneenä minusta on tullut sellainen puoliso joka en halua olla.
Olen myös alkanut itsekkääksi eläjäksi. Parisuhteessa on vain kaksi itsekästä ihmistä, ei mitään yhteistä. Ei rakkautta, joskus tarpeiden tyydytystä.
Tiedän olevani huono puoliso ja ero onkin puheissa jatkuvasti. Kun tästä ei oikein enää ylöspäin pääse millään keinolla.
En enää kiukuttelee, nalkuta, huuda tms. Olen vain turtunut

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   16.7.25 11:28:06

Sama täällä, sopivan kumppanin kanssa molempien on helppo olla hyviä puolisoita. Riittää kun on oma itsensä ja haluaa ottaa kumppaninkin tarpeet huomioon.

Lähettäjä: Ballerina 
Päivämäärä:   16.7.25 11:30:44

Olen luotettava ja vakaa ja rakastan ja arvostan miestäni todella paljon ja näytän sen hänelle. Mieheni arvostaa näitä asioita puolisossa ja niin arvostan itsekin.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   16.7.25 11:33:40

Eihän Erakkorapu sitten edes ole mikään puoliso.

Lähettäjä: Orkidea 
Päivämäärä:   16.7.25 14:02:48

Ihailen minun puolisoa siinä, että hän osaa antaa minulle tilaa tehdä omia juttuja, ja samoin annan hänelle tilaa harrastaa ja omaa aikaa. Ei ole aiemmissa suhteissa sitä saanut.
Jos hän haluaa mennä kavereiden kanssa kaljalle, niin menee, enkä murjota. Kysyn haluaako kyydin kaupunkiin ja muistutan, että saa soittaa hakemaan mihin aikaan vain, ei tarvitse ajella taksilla.
Kysyn miten työpäivä on mennyt, kuuntelen ja olen aidosti kiinnostunut.
Jos hän puuhastelee jotakin kotitöitä, pihatöitä tms., kysyn voinko auttaa, haluaako hän apua. Tehdään joko yhdessä, tai sitten jos hän vastaa ei, niin teen sitten omiani tai menen vaikka tallihommiin.
Hän tekee samoin. Ja osaa pyytää tarvittaessa apuja.
Järkkään pikkuyllätyksiä, kuten herkkujälkkäreitä, tai tuon kaupasta jotain kivaa hänelle vaikka ei ole pyytänyt. Hän toimii samoin.
'Ja jo suhteen alussa päätin, että aina kun hän ehdottaa seksiä, niin sitä saa, vaikka oma fiilis ei juuri olisi sellainen. Äkkiä sitä lämpenee. Vain jos olen kipeä, niin saatan sanoa ei. Onneksi olen todella harvoin kipeänä. Teen myös aloitteita seksiin usein, ja pyrin olemaan loukkaantumatta jos pakit tulee.
Ainakin kuvittelen olevani hyvä puoliso. Ainakin omani sanoo, että olen parasta mitä hänelle on tapahtunut.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.7.25 14:53:37

Perhekeskeisyys on syvältä. Kun katsoo omia vanhempiaan, ymmärtää miksi liitto on kestänyt 50 vuotta. Heillä on aina ollut myös muuta elämää kuin perhe. Et ole huono puoliso tai vanhempi, jos sinulla on aikaa muuhunkin kuin lapsille ja puolisolle. Ja puolisoiden olisi hyvä tapailla ilman lapsia muita aikuisia pareja. Eläkää ihmiset.

Minä olen huono puoliso. Siksi olenkin eronnut. Olen liian kiltti. Sanoin vain sen viimeisen sanan ja se on hei.

Yritän opetella, mutta se on vaikeaa. Teen aina samat virheet.

Lähettäjä: Olivia 
Päivämäärä:   16.7.25 18:09:07

Siksi, että kun mies huusi, nimitteli ja käski minun painua helvet tiin pilaamasta hänen elämäänsä, tottelin heti ja lähdin hotelliin. Oma asunto löytyi parissa viikossa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.25 22:51:49

Juu, olen melkein 20 vuotta nuorempi, hyvännäköinen. Lisäksi olen miestä varakkaampi, josta syystä kustannan miehelle paljon sellaista johon hänellä ei olisi varaa.
Tämän lisäksi olen rento, huumorintajuinen, kokeilunhaluinen ja näytän teoin ja sanoin rakkauteni.
Toki aviopuolisoni myös ansaitsee kaiken hyvän.

En toki ole täydellinen!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.