Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei ymmärrä vaihdevuosiani

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   15.7.25 21:16:21

Mies ei ymmärrä vaihdevuosiani eikä ylipäätään mitään hormonien vaikutuksesta, vaan kuvittelee että huvikseni olen hankala, enkä "anna". Minulla limakalvot aivan saharana, eikä mitään haluja seksiin ole. Myös kaikkea muuta vv oiretta löytyy, uniongelmia, hikoilua, särkyjä, kipuja, rytmihäiriöitä ja niin edelleen.

Miehen mieliksi olen parin viikon välein harrastanut seksiä, vaikka aina sattuu eikä yhtään kiinnosta. Tämä ei kuitenkaan riitä miehelle, vaan ehdottaa useammin ja kun sanon etten pysty tai halua, niin kiukuttelee (minulle ja muillekin ihmisille) ja syyttää että saan hänet huonolle tuulelle, kun en pyynnöstä huolimatta "anna". Nytkin on minun vikani, kun suuttui työkaverilleen ja käyttäytyi epäasiallisesti.

Miehen mielestä minun pitäisi kai sitten harrastaa seksiä vasten tahtoani. En haluaisi tämän takia erota muuten ihan hyvästä liitosta, mutta ei tässä kai muukaan auta. Miten te muut vv-oireista kärsivät olette tämän asian kanssa tehneet? En voi olla ainoa haluton? Hormonihoidot ei minulle käy.

Re: Mies ei ymmärrä vaihdevuosiani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.25 21:18:49

Lapikasta miehelle, eipä siinä muukaan auta.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   15.7.25 21:22:31

...Ja olet moisen urpon kanssa koska...?

Onko se rikas? Pukeutuuko hyvin? Onko komea?

Vaikka olisi kaikkia kolmea, niin olisin näyttänyt ovea jo siinä vaiheessa kun rupeaa puhumaan "antamisesta". Seksi on molemminpuoliseksi nautinnoksi, eikä toisen hyväksikäyttöä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   15.7.25 21:26:06

Onpa hankala tilanne jos hormonikorvaushoito ei sovi. Olethan kuitenkin gynekologin kanssa keskustellut eri vaihtoehdoista, löytyisikö joku sopiva? Kuivuuteenhan löytyy ihan hormonittomia voiteita, eikä niitä tarvitse käyttää pelkästään seksin takia vaan ihan itsesi takia. Halut tuolla painostuksella kyllä taatusti häviäisivät, mies ei taatusti nyt ole ihan kartalla jos noin käyttäytyy.
Itsellä oli melkoinen kirjo oireita mutta sain niihin helpotusta hormonilaastarista, en siis oikein pysty auttamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.25 21:28:27

Ei munkaan mies ymmärrä. Kun ei miehillä ole itsellään sellasta hormoniohjattua elämää niin ne vaan menee ja porskuttaa tasasesti. Täällä loukkaannutaan siitä että en ole hyvällä tuulella, en jaksa mitään, olen kipuinen ja "sairas" koko ajan. En ole mieleinen siis. Ikinä enää en parisuhdetta halua kun tästä pääsen, kyllä vv pilasi elämän.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   15.7.25 21:35:05

Siinä vaiheessa, kun aletaan kiukutella ja puhua antamisesta, on sen miehen peli pelattu. Jos pitää vaan saada panna, vaikka toinen ei halua, koska sattuu, niin miten helvetissä tuollaisen kanssa voi edes olla saman katon alla???

Lähettäjä: jyskä 
Päivämäärä:   15.7.25 21:36:53

A, kuivuuteen löytyy turvallisia aineita, niitä kannattaa käyttää vaikka ei harrastaisi ollenkaan seksiä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   15.7.25 21:39:06

"Onko se rikas? Pukeutuuko hyvin? Onko komea?"

Itseasiassa ei mitään noista, vaan ihan tavallinen suomalainen duunari, mutta hyvä isä ja mukava kumppani jakamaan arkea. Tai siis oli, kunnes tämä haluttomuus alkoi.

Kuivuus ei edes ole se pahin ongelma, vaan minulla on myös (seksuaalinen)tunto kadonnut alapäästä lähes kokonaan, en edes itsetyydytystä pysty harrastamaan (kokeilin) kun ei tunnu yhtään hyvältä tai miltään. Tätäkään mies ei ymmärrä, vaan hinkuttaa vaan samaan malliin kuin ennen vaihdevuosia. Jos suostun "antamaan", pyydän olemaan nopea, mutta mies haluaa nautiskella tai yrittää saada minutkin nauttimaan, vaikka en tunne mitään, olen kuin puudutettu alapäästä.

Päivämäärä:   15.7.25 21:41:18

Miehilläkin on muuten omat vaihdevuotensa, että kannattaa sekin ottaa huomioon jos se puoliso tuntuu kiukkuilevan ja käyttäytyy oudosti.
Oletteko aloittaja puhuneet silleen oikeasti asioista, ettei ole vaan inttämistä puolin ja toisin?

Lähettäjä: Oleellinen kysymys 
Päivämäärä:   15.7.25 21:49:12

”Oletteko aloittaja puhuneet silleen oikeasti asioista, ettei ole vaan inttämistä puolin ja toisin?”

Tämä, eli oletteko oikeasti keskustellut näistä asioista kunnolla?

Lähettäjä: oikut 
Päivämäärä:   15.7.25 21:50:40

Nuo loppumaininnat hikoilusta alkaen on yksin sinun käytävä läpi.
Jokaisella on vaihdevuodet ja niistä selvitään, ihan totta ne menevät ohi.
Tuo seksi on sitten toinen asia, hakhi puikkoja joissa on hyvin pieni määrä hormonia, eikä se vaikuta koko ruumiiseen, lähes paikallisesti, käytä niitä.
Sahara katoaa ja muutenkin olo tulee paremmaksi kun VT-tulehdusten vaara vähenee.

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   15.7.25 21:55:39

Tiedän, että täällä pitää aina olla miehiä vastaan ja naisten puolella, mutta: minä olen parisuhteen puolella. Nautin itsekin parhaillaan vaihdevuosista ja moninaisista oireista. Hankin hormonikierukan ja hormonikorvaushoidon, mutta oireita on vieläkin. En selkeästikään halua enää niin usein kuin ennen, mutten ole vielä onneksi kärsinyt kuivuudesta.

Seksi kuuluu parisuhteeseen, piste. Haluan miehelleni hyvää, eikä se, että minua ei haluta yhtä paljon kuin häntä, ole minulta pahemmin pois. Suuri ero aloittajaan on se, ettei mieheni ole koskaan painostanut minua mihinkään, mutta olen kyllä harrastanut seksiä niin, etten ole ollut se aloitteentekijä. Jommalta kummalta se aina tulee ensin. Olen kuitenkin melko usein, ja nyt puhutaan tällaisista 5-kymppisistä hyvin, hyvin kauan yhdessä olleista, antanut miehelle käsihoidon, jos en ole innostunut yhdynnästä.

Yritän tässä huonosti tuoda esille sitä, että hyvässä parisuhteessa puolisot haluavat toisilleen hyvää, joskus siihen pitää vähän nähdä vaivaa ja uhrautuakin. Vaikka aloittaja ei voi hyvin oireidensa keskellä, niin se ei ole miehen vika, hän on niihin syytön. Jos se mies on oikeasti hyvä aviomies, niin pidä kiinni ja osoita vähän empatiaa, äläkä hylkää häntä täysin.

Päivämäärä:   15.7.25 21:56:22

Uskoakseni miehesi on ihan kunnollinen ja vietätte normaalia elämää. Ei kannata vaihtaa miestä, uusi on vielä innokkaampi seksin suhteen.
Eikä kuunnella negatiiviaia viesteä.
Aikansa sinulla kuluu muuttumiseen. Pidä mies hyvällä tuulella ja elämä hymyilee.
Hae apu lääkäriltä, sillä siitä selviää.

Päivämäärä:   15.7.25 21:59:12

Niinpä niin: Sinulta hyvä kirjoitus.
Alussa kyllä puikot auttavat vähällä hormonitasolla.

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   15.7.25 22:01:20

"Vaikka aloittaja ei voi hyvin oireidensa keskellä, niin se ei ole miehen vika, hän on niihin syytön. Jos se mies on oikeasti hyvä aviomies, niin pidä kiinni ja osoita vähän empatiaa, äläkä hylkää häntä täysin."

Jos se mies on oikeasti hyvä, se ei painostaisi seksiin eikä haluaisi sitä harrastaa, kun tietää sen tekevän toiselle kipeää. Oikeasti hyvä mies pyrkisi ymmärtämään naistaan. Aloittaja on jo yrittänyt tuolla tiellä, diknä hän hajottaa vain itseään henkisesti ja fyysisesti. Miehellä on omatkin kädet. Fyysistä läheisyyttä voi olla ilman kivuliasta yhdyntääkin. Näissä tilanteissahan se miehen oikea hyvyys testataan eikä niinä hyvinä aikoina, kun ei ongelmia ole.

Päivämäärä:   15.7.25 22:03:26

RR:saman katon alla tapahtuu paljon muutakin ja yhdessä vietetyt vuodet ovat rikkaus sinänsä.
Muutaman minuutin "testaukset" eivät ole maaiman tärkein asia. Kai miehet on erilaisia kuin naiset.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   15.7.25 22:07:50

Totta kai parisuhteeseen kuuluu seksi eikä heti kannata luovuttaa, mutta onhan tuo mieheltä ihan älyttömän itsekästä ja lapsellista käytöstä että vonkuu seksiä, kiukuttelee eikä halua ymmärtää aloittajan puolta. Minua alkaisi ihan oikeasti tuollainen kumppani oksettamaan.

On ollut seksittömiä kausia parisuhteessa eikä koskaan mies ole vonkunut, kiukutella yms. Vaan ymmärtänyt syyn siihen seksittömyyteen ja niin kumppaniaan arvostavan pitäisi ymmärtää. Ei aloittaja ole huvikseen haluton, tunnoton ja seksi sattuu ja miehen pitäisi se tajuta, kun asiasta kertoo ja olla myötätuntoisesti sen oman navan ja haluun tuijottamisen sijaan.

Itse pakottaisin miehen lukemaan naisten vaihde vuosista ja kokemuksista ja sekä tajuamaan, että tilanne on nyt sinun kohdalla sama. Siihen ei auta miehen vonkaaminen ja kiukuttelu ja sanoisin ihan suoraan ettei kumppaniaan arvostava puoliso käyttäydy niin kuin mies tällä hetkellä käyttäytyy.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   15.7.25 22:10:43

Jos se mies on oikeasti hyvä, se ei painostaisi seksiin eikä haluaisi sitä harrastaa, kun tietää sen tekevän toiselle kipeää

^ Ok. Mutta mitä jos se mies silti haluaa seksiä, saako sitä sitten hakea suhteen ulkopuolelta? Itsetyydytys seksin korvikkeena on sama asia kuin keskustelun korvaaminen itsekseen puhumisella, tai sen fyysisen läheisyyden korvaaminen sillä että kiedot kätesi itsesi ympärille ja silittelet omaa tukkaasi. Haluttomat on aina kuorossa demonisoimassa sitä jolla on tarve ja halu seksiin, mutta heidän omat tarpeensa toki ovat täysin oikeutettuja, eikä ole yhtään itsekästä vaikka vaatia sitä seksiä haluavaa silittelemään ja hipsuttelemaan. Vaikka tälle tulee siitä tuskainen olo, koska haluaa, eikä voi sille mitään.

Aloittaja, ellet minkään paikallistuotteen avullakaan enää löydä kiinnostusta seksiin, niin ethän sinä sille mitään voi. Mutta ei voi miehesikään sille, että on taatusti ja OIKEUTETUSTI kauhistunut ajatuksesta, että hänenkin seksielämänsä on tämän myötä ikuisesti loppu. Miettikää siltä pohjalta teille sopivia ratkaisuja.

Päivämäärä:   15.7.25 22:15:04

H//Mies ei ole elänyt seksittömässä suhteessa vaan aloittaja ja mies ovat harrastaneet seksiä parin viikon väleon, mutta tämä ei riitä miehelle. Ehkä kannattaa hankkia muutakin sisältöä elämään kuin se seksi, jos tuollaisella määrällä kokee elävänsä puutteessa.

Sinkkuna ei välttämättä edes noinkaan usein olisi yhdynnässä, mutta parisuhteessa se on jostain kumman syystä vonkaamisen ja pakottamisen aihe. Ihan kuin kumppani olisi vain seksiä varten.

Päivämäärä:   15.7.25 22:21:37

Eli naisen tarkoitus suhteessa on olla reikä, näin kärjistettynä. Näinhän siinä usein käy, kun nainen sairastuu, mies hermostuu. Kun miehelle tulee potenssiongelmia, nainen tukee ja ymmärtää. Naisen osa on vain ymmärtää, uhrautua ja kärsiä, koska miehen halut. Miehet ei näe naistaan enää minkään arvoisena, jos naiselle tulee seksiongelmia. Karua. Minua tuollainen mies vain oksettaisi. Olen jo sen ikäinen, että osaan olla yksinkin enkä suostu tuollaiseen painostukseen. Minulla on vain tämä yksi elämä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   15.7.25 22:23:10

Asiaan noin suhtautuva mies ei ole minusta mikään hyvä mies. Hyvä mies tukisi ja jos haluaisi seksiä, niin varmasti siihen löytyisi keinot ilman yhdyntää tai muuta kivuliasta.

Lähettäjä: Arvaakuka 
Päivämäärä:   15.7.25 22:23:24

"Seksi kuuluu parisuhteeseen, piste. Haluan miehelleni hyvää, eikä se, että minua ei haluta yhtä paljon kuin häntä, ole minulta pahemmin pois. Suuri ero aloittajaan on se, ettei mieheni ole koskaan painostanut minua mihinkään, mutta olen kyllä harrastanut seksiä niin, etten ole ollut se aloitteentekijä. Jommalta kummalta se aina tulee ensin. Olen kuitenkin melko usein, ja nyt puhutaan tällaisista 5-kymppisistä hyvin, hyvin kauan yhdessä olleista, antanut miehelle käsihoidon, jos en ole innostunut yhdynnästä."

Minä annan mieliksi, ei ole ongelma koska mulla on niin paljon tekemistä etten jaksa yksinkertaisesti joka päivä, en edes joka toinen. Mutta viime vuosina mies on enenevissä määrin ollut kuin tuo aloittajan mies. SE jos mikä vaikuttaa myös siihen että kiinnostaako antaa edes mieliksi.

Vaihdevuodet ovat alkaneet mullakin ja vaikka ei ole ihan saharaa ja haluttomuutta, niin miehen kiukuttelu ja jopa kaupantekoyritykset seksin kanssa nostavat karvat pystyyn ja vastarintaa. Siis ihme helevetin vihjailut että " jos annat niin teen sit sen jutun ". Vttu melkein viiskymppinen mies puhuu tuollaisia.

Lisäksi miehen alkoholin käyttö on aiheuttanut sen, että en anna koskea jos on kännissä tai krapulassa. Mies on silloin vastenmielinen. Mutta ei usko itse sitä, mikä ärsyttää minua vielä enemmän. Tuo persous juopottelulle on myös mennyt tärkeiden asioiden edelle sen verran monta kertaa etten osaa kunnioittaa miestä enää. Omat laskunsa kyllä hoitaa ja näin mutta jos hänellä on juopottelut kesken, niin saa vaikka omat vanhempansa olla kuolemankielissä ja muut hyysäämässä siellä, hän ei vaivaudu koska on hänen vapaapäivänsä. Tosin on sanottava, että alkoholistina häpeää suunnattomasti tätä kyvyttömyyttään olla vastuullinen yllättävässä tilanteessa - tilanteessa jossa muut keskeyttävät omat juttunsa juomisesta puhumattakaan, hoitaakseen sen mitä on hoidettava.

Mä luulen, että miehelläkin alkaa olla vaihtarit. Tai sitten se on juonut aivonsa sellaiseksi, että on kuin pikkulapsi monessa asiassa. Löytyy ihmeellistä kuvitelmaa siitä, että osataan lukea hänen ajatuksiaan. Löytyy mykkäkoulut ja pitää olla joka sáatanan asiaan se vastaveto ja puolustaa itseään hyökkäämällä.

Hyvät puolet ovat hyviä puolia, mutta kun on tuntunut jo pitkään että mies pitää minua, PUOLISOAAN, samanlaisena kuin muitakin eli potentiaalisina víttuilijoina ja hyötyilijöinä joita vastaan on koko ajan oltava kuin puoliaan pitämässä.

Mä en tätä meininkiä aio loppuikääni katsella. Ja olen sanonut ajatukseni, sanon ensin nätisti. Silloin kun sanon että ei, niin mies ei ota kuuleviin korviinsa. Alkaa se " anna ees vähän, tekee mieli, anna annanannanannnnaa". Kun sanon taas että en anna nyt, niin sama mankuna. Sitten kun räjähdän ja sanon niin että kuuluu "mä sanoin että en anna" .. Niin se kuuluisa möksähdys. Jopa ovien paiskomista.

Juu lapikas? Pitää nyt muistaa että mullakin täällä on sinänsä ihan hyvä mies, se vaan ei ajattele mitä suustaan päästää ja aina saa perseilystään sitä mitä tilaa.

Päivämäärä:   15.7.25 22:29:54

Aika ällöttävää että tyrkytetään "apuja kuivuuteen" aloittajalle joka kertoo menettäneensä seksuaaliset halut ja tuntonsa ja jolle seksi aiheuttaa kipua ja ahdistusta.
Se MIES ja hänen tynnyrissä kehittynyt empatiakykynsä on ongelma, ei aloittajan oireet.
Lapikasta.

Päivämäärä:   15.7.25 22:31:44

Sitä se on kun edelleen miehille opetetaan, toisten miesten toimesta, että naisissa on sellainen ominaisuus kuin pihtaaminen jota he harjoittavat manipulaatiomielessä tai yleensä ihan vaan ilkeyttään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.7.25 22:33:45

"Aika ällöttävää että tyrkytetään "apuja kuivuuteen" aloittajalle joka kertoo menettäneensä seksuaaliset halut ja tuntonsa ja jolle seksi aiheuttaa kipua ja ahdistusta.
Se MIES ja hänen tynnyrissä kehittynyt empatiakykynsä on ongelma, ei aloittajan oireet.
Lapikasta."

Tämä kertaa sata.

LähettäjäNestori 
Päivämäärä:   15.7.25 22:44:43

"Antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa" , tätä se elämä on muorena ja seniorina , syyt vain vaihtelee , elämän laatuun kuuluu seksi " nautinto" myös ikäihmisillä , sääli jos muuten synkkaa mutta tämä tärkeä asia hiertää .Ylim.järkeä jostain tarvis saada että riittäisi pitkämielisyyttä ja ymmärrystä ettei muuten pitkä ja kiva yhdessäolo pääty riitelyyn.
Luoja vähän epäonnistui kun loi miehen , pää ja muu vartalo ikääntyy epäsopuisasti , itse olen vasta vanhempana oppinut nauttimaan seksistä mutta kumppani mennyt hyvin kylmäksi.
Katkeraksikaan ei pitäisi alkaa enää iällä mutta harmittaa.

Päivämäärä:   15.7.25 22:47:21

Kyllä sitä apua kuivuuteen voi tarvita ihan sen kuivuuden takia eikä seksin. Miettikääpä mikä tunne on jos koko alue on kuin ohutta paperia. Ihan oman hyvinvoinnin takia niitä voiteita käytetään eikä miehen taikka seksin takia. Siihen tarpeeseen on aloittajalle useampikin voiteita ehdottanut. Haluttomuuteen taas vaikuttaa niin moni asia ettei sitä voiteella ratkaista.

Ehkäpä aloittajan mies on tilanteesta hämillään eikä osaa suhtautua eikä keskustella juuri nyt. Jotenkin tuntuu että mikäli molemmat haluavat suhdetta jatkaa niin kylläpä se on juttelun paikka.

Päivämäärä:   15.7.25 23:19:16

Älkää alistuko seksiin toisen mieliksi.
Jo vaihdevuosi-ikäisen pitäisi se tietää. Siinä rikkoo pahasti itseään vastaan ja alkaa vihata miehen lisäksi omaa itseä.

Päivämäärä:   15.7.25 23:36:32

Tämä on tuolta elämä ilman rakkautta-ketjusta:

"Mitä nainen tekee siis miehellä?
Miten mies parantaa elämänlaatua?

Yleensä tilanne on se, että mies hyötyy naisesta.

Nainen tuo sosiaalisia piirejä/sukulaisia.
Nainen laittaa kodin.
Nainen synnyttää miehelle lapset joita mies ei tasapuolisesti hoida.
Kun naisella on mies, naisella on ylimääräinen lapsi.
Nainen ottaa tunnetyön harteilleen myös miehen ongelmista.
Riidoissa nainen kuuntelee ja sanallistaa missä voisi olla ongelma.
Se on nainen joka lukee self help-kirjat ja miettii miten hän itse voisi muuttua että mies olisi vähemmän inhottava.
Mies menee suhteeseen naisen kanssa ja kun naisen kanssa sitten on suhteessa, sanoo mies että nainen on aivan liian laiha. Tai aivan liian lihava. Tai että vaatteet on aivan tavalliset, miksei nainen voi olla kuin muut naiset jotka meikkaa ja laittautuu? Jos nainen laittautuu, kysyy mies kenet nainen aikoo vietellä, nainen näyttää sirkuspelleltä. Mies haluaa alentaa naisen jotta nainen pysyisi kotona eikä katsoisi muita. Samalla nainen miettii miten voisi kehua miestä, nostaa hänen itsetuntoa ja nainen valmistelee miehelle pikku yllätyksiä. Kun mies sairastuu, nainen hoivaa, pesee, kokkaa, varaa lääkäriajat ja lääkitsee. Kun nainen sairastuu, mies lähtee tai pettää. "Hyvä" mies vain kylmästi ihmettelee miksei nainen siivoa ja laita samaan tapaan ruokaa kuin ennen.

Mies ottaa, ottaa ja ottaa sekä saa kaiken koska mies vaatii. Nainen taas luopuu, antaa, antaa ja antaa eikä osaa sanoa ei ennen kuin on tyhjä kuori joka on antanut itsestään kaiken.

Taannoin katselin videon jossa todettiin että naiset uskovat rakkauteen. Mies rakastaa. Nainen rakastaa. ME ollaan tässä yhdessä tiiminä! <3 Videossa todettiin että naiset laittakaa haarat kiinni ja katsokaa mitä tapahtuu. Kauanko se miesten "rakkaus" kestää? Se ei kestä kauan. Koska se ei ole rakkautta. Parisuhde on miestä palveleva palvelussuhde.

Rakkaus on asia joka on aidoimmillaan KENEN TAHANSA MUUN kanssa kuin miehen kanssa."

Naisten kannattaisi miettiä miksi rikkoo itseään sellaisen takia jolle olet pelkkä tarpeiden täyttäjä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.7.25 02:52:01

Itsellä auttaa hormonittomat kosteuttavat rasvat. Kannattaa kokeilla niitä.
Muuten miehen käytös pöyristyttävää. Vv ja alakerran kuivuminen niin ikävä asia että ei siitä aleta kiukettelemaan ja varsinkaan muille ihmisille.

Lähettäjä: Pinni 
Päivämäärä:   16.7.25 06:53:06

Minäkin olen Niinpä niin:n kannalla ja ymmärrän aloittajan ja miehen näkökulman.

Sinulla ei tee mieli ja on muitakin ikäviä oireita. Et ole kuitenkaan sairas. Mies taas selvästi ajattelee, että parisuhteeseen kuuluu muiden asioiden ohella seksi eikä sitä saa hakea ulkopuolelta.

Mies ihan aiheellisesti pelkää, että nytkö naisen yksipuolisella päätöksellä seksi loppuu teidän suhteestanne ja teistä tulee kämppiksiä. Juu, olet harrastanut parin viikon välein vastentahtoisesti, mutta ensinnäkin kaksi kertaa kuussa on vähän ja toisekseen ei kai se mies niin tyhmä ole, ettei tajuaisi, että sinulle homma on yhdentekevää. Vain pieni osa niistä miehistä, jotka yrittävät saada haluttoman naisensa innostumaan seksiin, ovat sydämeltää pahoja ja nauttivat tai vähät välittävät naisen haluttomuudesta. Jos se sinun miehesi on ollut ihan kelpo mies liitossanne, niin kyllä sinun haluttomuutesi kiusaa häntä.

Mies ei ilmeisesti ole hyvä puhumaan, koska on tosi törppöä puhua antamisesta. Hän on kuitenkin yrittänyt puhua, että teillä on ongelma. Sinä taas olet nimennyt sen "kiukutteluksi". Miehen mielestä suhteenne on ongelmissa ja sinä et nyt kuule häntä, vaan toteat vain, että ei tee mieli ja haluaisit miehen lopettavan "kiukuttelun".

Ota huomioon sekin, että jos et halua miestäsi enää, se voi tuntua miehestä siltä, ettet rakasta häntä enää.

Teillä on nyt ihan oikea ongelma. Miehen pitäisi osata puhua paremmin ja käyttää oikeita sanoja, mutta olet tainnut valita sen perinteisen suomalaisen mörököllin, joka ei osaa. Sinun taas pitäisi ottaa vakavasti, että mies kokee parisuhteenne olevan tämän takia jo niin huonontunut, että on ilmeisesti monta kertaa puhunut siitä sinulle ja myös joillekin kavereilleen.

Olisitko sitten valmis siihen, että miehellä voi olla liiton ulkopuolisia suhteita, jos sinä et halua enää?

Lähettäjä: Samaa olin sanomas 
Päivämäärä:   16.7.25 07:10:11

Komppaan nyt nimimerkkiä Pinni, hänellä hyvä kommentti tuossa yllä ja samoja ajatuksia mitä itsekin olin kirjoittamassa.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   16.7.25 07:31:04

Mene lääkäriin. Ei terveen naisen vaihdevuodet tarvitse olla niin mahdottoman hankalia niin itselle kuin muille. Ensiapua saat apteekista.
Mies voisi järjestää omalta osaltaan teillä vähän enemmän romantiikkaa ja erotiikkaa, jotta saisi sinut edes kiinnostumaan, vaikka ei suorastaan halukkaaksi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.7.25 07:40:17

Pinnillä hyviä ajatuksia.

Oletko miettinyt muita keinoja kuin perinteistä yhdyntää? Tuossa olisi kyllä hyvä kertoa miehelle, että seksi valitettavasti sattuu, mutta rakastat häntä yhä. Ja haluttomuutesi johtuu nimenomaan fyysisitä ongelmista.

Ei moni nainenkaan ole tyytyväinen, jos seksielämä yhtäkkiä hiipuu; ja kyllä tämmöinen voi aiheuttaa eronkin.

Päivämäärä:   16.7.25 07:42:11

Herranjumala millaisten miesten kanssa osa elää. "Muuten ihan hyvä mies..." Hyi puistatus.

Päivämäärä:   16.7.25 08:04:05

Niinpä niin, ilmeisesti sun oireet ei ole lähelläkään aloittajan luokkaa, joten helppohan sitä silloin on sanoa. Mutta mieti kivuliasta vastentahtoista seksiä joka kerta, jota mies vielä pitkittää, vaikka pyydetään toimimaan nopeasti. Sehän on kuin raiskatuksi tulemista.

On tosi typerää antaa tuollaisia neuvoja. Jotain ymmärrystä soisi miehenkin puolelta tulevan.

Aloittajan täytyy mielessään tarkkaan punnita, mitä tekee ja toimia sen mukaan.

Se nyt vaan on niin, että jos mies sairastuisi nyt vaikka syöpään, joka hänen osaltaan rajoittaisi seksielämää, ei kukaan nainen lähtisi painostamaan siinä kohtaa. Miehet eivät myöskään osaa asettua penetroitavan osapuolen asemaan, koska heillä on penis. Ei mieskään harrastaisi seksiä, jos se aiheuttaisi kipua penikseen eikä saisi siitä mitään nautintoa.

Päivämäärä:   16.7.25 08:09:09

Pieni//Vaikka vaihdevuodet, kuten raskaus tai kuukautiset eivät ole sairauksia niin ne voivat tehdä ihmisen sairaaksi ja nyt aloittaja on sairas, koska vaihdevuodet aiheuttaa kipuja yms. Oireisiin totta kai kannattaa hankkia apua, mutta tuo miehen asenne aloittajan vaivoja kohtaan ei ainakaan edesauta yhtään mitään eikä kukaan joka oikeasti rakastaa ja arvostaa kumppaniaan pakota toista sellaisiin tekoihin jotka sattuu ja tuntuu pahalta. Nyt mies vaatii aloittajaa seksiin, vaikka tietää aloittajaan sattuvan ja tuntuvan ikävältä. Tuollaisen kanssako pitäisi sitten pystyä järkevästi keskustelemaan ja olla vaan tui tui mies raukkaa, kun ei saa seksiä silloin, kun huvittaa.

nomadi// Niinhän aloittaja on miehelle jo kertonut, mutta siitä huolimatta kiukuttelee ja vonkaa eikä haittaa yhtään vaikka toiseen sattuu ja tuntuu pahalta. Tervettä? Muutenkin jos aloittaja sanoo, että haluaa pikaiset eikä kosketus tunnu hyvältä nii mies vaan hinkuttaa ja haluaa rauhassa nautiskella, vaikka toinen jo sanonut ettei jaksa mitään pitkiä sessioita eli mies ei kuuntele yhtään aloittajan haluja vaan tekee niin kuin itsestään tuntuu hyvälle.

Lähettäjä: Just. 
Päivämäärä:   16.7.25 08:18:35

No jos se mies on täysi hirviö aloittajankin mielestä niin hittojako siinä sitte kärvistelee tämän alhaisten himojen kohteena saamatta mitään vastineeksi. Erotkoon sitten ja jatkaa onnellisena yksin ilman vonkaajia. Sama neuvo muillekin joille mies näyttäytyy vain elämää hankaloittavana riesana jolle ei kannata edes puhua. Erotkaa älkääkä valittako.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.25 08:40:18

Kyllähän seksi sen verran tärkeä osa parisuhdetta yleensä on, ettei sitä voi tuosta vaan yksipuolisella päätöksellä lopettaa olettaen, että se on toiselle ok. Vaivoihin apuja hakemaan ha kerrot miehelle että nyt ei onnistu mutta ongelma on väliaikainen ja hoidossa. Tai mikäli et seksiä enää ikinä halua, mikä on toki ok, on siitä miehelle kerrottava jotta voi joko ottaa eron tai sovitte että mies voi hakea seksin muualta.

Jos omalla miehelläni ei enää esim. seisoisi, niin parisuhde joko loppuisi siihen tai sitten pitäisi miehen hyväksyä että hankin rakastajan.

Lähettäjä: 89 
Päivämäärä:   16.7.25 08:44:55

Miehelle voi tarjota straponia kuivana kakkoseen, seksiä se on sekin.

Päivämäärä:   16.7.25 08:46:31

-//Edelleen aloittaja ei ole yksipuolisesti seksiä lopettanut vaan seksin määrä on vähentynyt ja aloittaja on siihen kertonut miehelle syyn, mutta syy ei kelpaa miehelle, koska ne omat halut näyttää menevän kaiken edelle. Parin viikon välein ei ole mikään seksitönsuhde vaan seksiä on. Ihan yhtälailla sen painostamiseksi sijaan mies voi pohtia tyytyykö tämän hetkiseen tilanteeseen vai eroaako ja ehkä saa siten sitä seksiä ennemmän. Ja kyllä seksissä mennään aina sen vähemmän haluvan osapuolen mukaan.

Lähettäjä: mmmm 
Päivämäärä:   16.7.25 08:58:43

Aloittajan mies ei selkeästi ymmärrä aloittajaa, ymmärtääkö aloittaja myöskään miehensä puolta? Oletteko ihan oikeasti puhuneet tilanteen läpi vai onko vain oletus, että miehen pitää tuosta vain ymmärtää tilanne, mikä on selkeästi hänellekin uusi. Eihän kukaan voi ymmärtää toisen kropassa tapahtuvia asioita, jos niitä ei kunnolla ja asiallisesti sanoiteta.

Parisuhteeseen kuuluu hyvin monen mielestä myös se seksi ja omaan korvaan valitettavasti särähtää se jos todetaan, että parin viikon välein seksin harrastaminen pitäisi riittää.
Tottakai tulee kaiken maailman sairauksia jne, mutta kenenkään toisen puolesta ei kukaan voi sanoa, että mikä pitäisi riittää.

Lähettäjä: Mina 
Päivämäärä:   16.7.25 09:06:32

Oli kyllä elämäni paras päätös jättää heikkolibidoinen mies, kun sain tilalle sellaisen jota kiinnostaa parisuhteessa kaiken muun lisäksi myös seksi. Hänkin jätti meidän suhteemme vuoksi naisen joka ei seksiä halunnut. Vaihtamalla paranee! T. nainen 53 v, vaihdevuodet päällä, mies 56 v ja omat ongelmansa elämässä toki hänelläkin. Hyvä parisuhde ja seksielämä auttaa molempia. Ehkä haluttomienkin kannattaisi etsiytyä toistensa luo.

Ja jos ei viihdy parisuhteessaan niin miksi pitäisi jäädä siihen kitisemään, että kyllä se toinenkin voi erota? Omasta onnellisuudestaan on jokainen itse vastuussa. Mutta jos se passiivisaggressiivisuus tuo iloa elämään niin antaa mennä sitten vaan.

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   16.7.25 09:06:55

"Niinpä niin, ilmeisesti sun oireet ei ole lähelläkään aloittajan luokkaa, joten helppohan sitä silloin on sanoa. Mutta mieti kivuliasta vastentahtoista seksiä joka kerta, jota mies vielä pitkittää, vaikka pyydetään toimimaan nopeasti. Sehän on kuin raiskatuksi tulemista."

Taisin jo sanoakin tuolla ylempänä, ettei tarvitse harrastaa yhdyntää harrastaakseen seksiä. Seksissä ja parisuhteessa on hyvin tärkeää kokea itsensä halutuksi ja rakastetuksi. Jos toinen, on se sitten kumpi tahansa, tyrmää toisen halut täysin, on kyse vakavammasta ongelmasta.

Aloittajan ja näköjään useamman muunkin ongelma täällä ei kuitenkaan taida olla ne vaihdevuodet, vaan pohjimmiltaan ihan väärä mies. Ensin luetellaan kappaletolkulla vikoja miehestä ja sitten väitetään tämän olevan hyvä mies. Ei ole.

Olen ollut mieheni kanssa yli 30 vuotta ja hän on hyvä mies. Tyypillinen suomalainen mies, joka ei osaa puhua tunteistaan, mutta hellä, ystävällinen, aina minut huomioon ottava. Ei tiuski, ei kiristä, ei vingu, ei vaadi ja yleensäkin kunnioittaa naisia. Haluan hänelle hyvää, joten aina välillä annan käsihoidon niin, etten odota mitään vastapalveluksia. Ei siinä ole mitään ihmeellistä ylimääräistä vaivaa, toisaalta mies tekee useammin voileivät meille. Se kuitenkin tuottaa miehelleni valtavasti nautintoa ja vahvistaa suhdettamme.

Nykyään tuntuu parisuhteet olevan pelkkää kilpailua siitä, ettei toinen vain hyödy tai saa jotain enemmän kuin minä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.7.25 09:07:22

Jos seksiä on ollut aiemmin 3 x päivässä, onhan tuo aika iso muutos. Jos taas peitto on heilunut vain kerran viikossa, tuo on hyvä kompromissi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.7.25 09:16:05

"Se nyt vaan on niin, että jos mies sairastuisi nyt vaikka syöpään, joka hänen osaltaan rajoittaisi seksielämää, ei kukaan nainen lähtisi painostamaan siinä kohtaa."

Niin tämä! Mietiätikääpä kuviota toisin päin. Jos mies avautuisi siitä, että ei syöpäsairaana seiso, niin olisiko vastaukset sitä luokkaa, että "No ota pilleri tai tyydytä naisesi käsin". Ehei :D Kyllä siinä kohtaa nainen leimattaisiin ihan yksiselitteisesti itsekkääksi, varmaan epäiltäisiin ettei nainen itse asiassa rakasta miestään lainkaan.

Ihan uskomatonta että vielä 2025 naiset ihan itse (oletan nyt että suurin osa vastaajista oli naisia) pitää yllä tällaisia kaksoisstandardeja. Pisteen lainaamalla teksti oli kärjistetty, mutta oli siinä totuuden siemen. Naisella on ihan eri vastuut kuin miehellä.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   16.7.25 09:17:16

Jos seksi aiheuttaa kipua, sinulla on ihan todellinen ja vakavasti otettava ongelma. Siihen on kuitenkin apua olemassa, mm. liukkari ja vaihdevuosiin tarkoitetut paikallisvoiteet. Kai nämä on tietenkin jo kokeiltu?

Tietenkin aloittajan kuivuusongelmat ym. pitää ottaa vakasti ja hoitaa, mutta aloitusviestin perusteella ainakin minulle tulee sellainen olo, että aloittajan mielestä ongelman juurisyy on se, että hänen miehellään on seksihaluja. On ihan eri asia lähestyä ongelmaa siihen tyyliin kuin "Minulla on kuivat limakalvot ja seksi sattuu ja on myös oireita A ja B. Nyt kaikki hyvät neuvot kehiin, miten saisin nämä ongelmat ratkaistuksi, jotta seksi onnistuu taas" verrattuna siihen, että "Minulla on tollo mies, joka ei tajua, että kaikki tuntuu vähän vaikealta ja seksi ei kiinnosta minua enää ja mokoman voisi tässä iässä jo unohtaa. Miten saisin typeryksen tajuamaan, että jättää minut rauhaan?". Minusta näyttää, että aloittajan tapa on nyt tämä jälkimmäinen.

Oletko istunut miehen kanssa rauhallisesti alas ja kertonut selvästi, millaisia oireita vaihdevuodet aiheuttavat? Entä oletko ottanut aktiivisesti selvää erilaisista ratkaisuista ja käynyt lääkärissä? Onko seksielämänne sinulle ylipäätään tärkeää enää? Jos ei ole, siinä on se varsinainen ongelma.

Eikö tämä mene nyt samaan kategoriaan kuin se, että miehellä olisi erektio-ongelmia ja hän kieltäytyisi edes yrittämästä hoitaa sitä, koska hänestä parisuhde on ihan jees ilman seksiäkin?

Kuten todettu, miehesi ei osaa puhua hyvin ja saat olla syystäkin vihainen siitä. Häntä kannattaa valistaa siitä, miksi tuollaiset puheet vain pahentavat ongelmaa. Mutta siitä ei kannata olla vihainen, että sinulla on mies, joka edelleen, ilmeisesti vuosien ja ehkä vuosikymmenien jälkeen, haluaa sinua. Hän todennäköisesti ajattelee, että seksi kuuluu romanttiseen rakkauteen ja hän näkee sinut edelleen kuumana vaimonaan, joka olit ennenkin (vaikka sinä et muuta kuumuutta tuntisikaan kuin kuumia aaltoja). Ja todellakin: moni nainenkin mutta vielä paljon isompi osa miehistä yhdistää seksin ja rakkauden niin tiiviisti, että jos/kun miehesi näkee, ettet halua häntä enää ja vastentahtoisesti suostut pari kertaa kuussa (etkä ilmeisesti tee aloitteita itse ollenkaan?), se voi tuntua hänestä siltä, ettet rakasta häntä enää.

Onko ongelma todellakin vain fyysinen eli limakalvoihin sattuu, vai olisiko tässä taustalla kuitenkin sitä, että sinä vain et näe enää seksin kuuluvan olennaiseksi osaksi parisuhdetta ja siksi ärsyynnyt, kun miehestä se on sitä edelleen? Haluatko löytää ratkaisun siihen, ettei seksi satu enää, vai siihen, miten saisit miehen lopullisesti häädettyä kimpustasi? Tämä kannattaa itselleen selventää.

Päivämäärä:   16.7.25 09:19:00

* mihinkään muuhun en ota kantaa kuin siihen, että syöpä ja vaihdevuodet ei ole missään määrin vertailukelpoisia keskenään

Päivämäärä:   16.7.25 09:27:54

nomadi//Seksiä kuitenkin on ja aika pöljä saa olla, jos ihan oikeasti kuvittelee että loppuelämän ajan jaksaa harrastaa seksiä 3 kertaa päivässä. Mieheltä, kun halut hiipuu niin ymmärretään ja sanotaan olevan normaalia, mutta kun kyse naisesta niin pitää kaikkensa tehdä miehen eteen, että jaksetaan jatkaa samaa tahtia.

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   16.7.25 09:39:14

..ainoa hyvä puoli mieheni vammautumisessa oli se, että seksiä EI tarvitse enää harrastaa. Pitkään tosiaan (liian pitkään) menin tuohon ansaan, että se on pakko vaan suostua, vaikka ei kiinnosta, vaikka ei tunne mitään, vaikka sattuu niin, että silmiin nousee vedet. Kun ei tunne mitään, niin ei tunne. Siihen ei mitkään voitelut auta.

Päivämäärä:   16.7.25 09:40:14

"Nyt kaikki hyvät neuvot kehiin, miten saisin nämä ongelmat ratkaistuksi, jotta seksi onnistuu taas" verrattuna siihen, että "Minulla on tollo mies, joka ei tajua, että kaikki tuntuu vähän vaikealta ja seksi ei kiinnosta minua enää ja mokoman voisi tässä iässä jo unohtaa. Miten saisin typeryksen tajuamaan, että jättää minut rauhaan?". Minusta näyttää, että aloittajan tapa on nyt tämä jälkimmäinen.
Oletko istunut miehen kanssa rauhallisesti alas ja kertonut selvästi, millaisia oireita vaihdevuodet aiheuttavat? Entä oletko ottanut aktiivisesti selvää erilaisista ratkaisuista ja käynyt lääkärissä? Onko seksielämänne sinulle ylipäätään tärkeää enää?"

Niin, oikein loistoesimerkki, että nyt kuule naisen on vain ratkaistava tämä ongelma, koska totta kai naisen on harrastettava seksiä vaikkei kiinnostaisi, koska mies haluaa :D

Päivämäärä:   16.7.25 09:41:47

Olen vaihdevuosi ikäinen mutta onneksi mitään vv oireita ei. Voin kuvitella että kuivat limakalvot aiheuttaa jatkuvia kipuja ja epämukavuutta niin niihin kannattas hakea apua jo ihan oman hyvän voinnin takia, valmisteita on useita niin luulis että jokuu tuote auttaa. Ja jos olisin suhteessa joka on kaikinpuolin hyvä ja toinen on tärkeä niin yrittäsin sitä että se seksikin onnistuu.

Päivämäärä:   16.7.25 09:48:38

"Lähettäjä: *
Päivämäärä: 16.7.25 09:40:14

"Nyt kaikki hyvät neuvot kehiin, miten saisin nämä ongelmat ratkaistuksi, jotta seksi onnistuu taas" verrattuna siihen, että "Minulla on tollo mies, joka ei tajua, että kaikki tuntuu vähän vaikealta ja seksi ei kiinnosta minua enää ja mokoman voisi tässä iässä jo unohtaa. Miten saisin typeryksen tajuamaan, että jättää minut rauhaan?". Minusta näyttää, että aloittajan tapa on nyt tämä jälkimmäinen.
Oletko istunut miehen kanssa rauhallisesti alas ja kertonut selvästi, millaisia oireita vaihdevuodet aiheuttavat? Entä oletko ottanut aktiivisesti selvää erilaisista ratkaisuista ja käynyt lääkärissä? Onko seksielämänne sinulle ylipäätään tärkeää enää?"

Niin, oikein loistoesimerkki, että nyt kuule naisen on vain ratkaistava tämä ongelma, koska totta kai naisen on harrastettava seksiä vaikkei kiinnostaisi, koska mies haluaa :D"

Ja tästä huomaa, miten tulkinnavaraisia kaikki tekstit voivat olla. Mun mielestä Kansas ei missään vaiheessa tuonut ilmi, että naisen olisi yksin ratkaistava asia. Eikä kenenkään ole harrastettava seksiä, jos ei sitä halua, tietenkään. Pitää kuitenkin myös ymmärtää se puoli, että toinen haluaa seksiä eikä selkeästi ymmärrä tätä uutta tilannetta. Missään viestissä ei ole nimenomaan aloittajan miestä tässä pelkästään puolusteltu vaan tuotu ilmi myös se toinen puoli asiaan.

Olisi muutenkin hyvä, jos näissä keskusteluissa ei mentäisi aina siihen "naiset hyvä, miehet paha" -ajatusmaailmaan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.7.25 09:48:53

Minun pelkoni vaihdevuosien kanssa on nämä seksiongelmat ! Ihan siksi, että itsekin olen koko ikäni seksistä nauttinut ja kuuluu mielestäni parisuhteeseen ja haluan sitä miehellenikin. Haluttomuutta on alkanut ilmetä, samoin pientä kuivuutta ja tuntomuutoksia. ihan kamalaa ! En tiedä vielä miten tämä ratkaistaan ihan lopuilleen varsinkin jos menee tästä pahemmaksi vaikka kuivumisen kanssa, mutta kaikkeni teen ihan yhtä paljon itseni kuin mieheni vuoksi. Eniten siksi, että taustalla ei ole mitään negatiivista sanottavaa miehestäni tai hänen tekemisistään, ei arjessa tai seksiasian suhteen, ei ikinä vinkuisi tai mankuisi ja asioista voidaan aina puhua ja ymmärretään puolin ja toisin. Haluttomuus on siis puhtaasti fyysisistä syistä johtuvaa, ei toisen käytöksestä alitajuisesti.. jos siitä olisi kyse niin ei kiinnostaisi yrittääkään, ei eri juttuja kokeilemalla tai silloin tällöin "antamalla". Aloittajan tilanne kuulostaa hankalalta, koska tuossa alkaa jo se miehen käytös ja mankuminen ja aika ajoin kivuliaasti väkisin antaminen vaikuttaa niihin haluihin tai sanoisinko haluamisen haluamiseen ja siitä pitäisi päästä puhumaan tai se asia purkamaan.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   16.7.25 09:52:50

Koita saada kuivuuteen apua ihan oman hyvinvoinnin takia. Miestä sen sijaan ei tarvitse palvella tai miellyttää. Ihmeellistä miten edelleen ajatellaan että nainen on se joka uhrautuu terveydestään välittämättä miehen mieliksi. Jos ei tee Mieli ei ole mikään pakko tai häpeä olla ilman seksiä.
Mies taantuu lapsen tasolle, kun käyttäytyy kuin lapsi jolta on viety kiva lelu pois.
Arvostakaa naiset itseänne enemmän. Tehkää sellaista mistä itse nautitte.
Jos avoin suhde ei ole mahdollista niin eroa siitä miehestä, sinkkunaiset ovat onnellisempia kuin liitossa olevat tutkimustenkin mukaan.
Jos mies ei ymmärrä tai halua ymmärtää sinua ja sinun asioita ei se sillä opi että pakosta annat sille. Menetät vain itsesi tuossa touhussa. Ja tiedän todellakin sen. Olen velvollisuuden tunteesta harrastanut seksiä mieheni kanssa. Ja ei olisi kannattanut.
Seksuaalinen halu voi tulla sitten kun sinulla on turvallinen ja luotettava sekä kivuton olo. Onko sinulla sellainen? En usko. Jos joudut puolustamaan omia oikeuksia olla ihminen ja nainen.
Toista miellyttääkseen voi tehdä asioita, mutta ei itsensä kustannuksella.
Ja tästä tuli mieleen että vv, raskaudet, synnytykset eivät miehet niitä ymmärrä. Se on nainen joka ne käy läpi. Naisen kroppa. Kunnioittavaa itseänne enemmän.
Mies elää vain oman vehkeensä kanssa ja jos siihen tulee joku hiertymä tms. Ei se ole käyttökunnossa samantien.

Lähettäjä: joko tai 
Päivämäärä:   16.7.25 10:07:37

Tässä mennään joko tai tyyliin. Voit toki antaa miehellesi vapauden mennä nuorempien naisten kanssa. Kyllä sinun on vaikka katseltava miehesi kanssa eroottisia filmejä, jotka sinut herättävät.

Tyyli on jopa, että jätä se meis. Ei sentään tuollaisa ilkeyksiä saa ehdottaa.

Päivämäärä:   16.7.25 11:22:07

"* mihinkään muuhun en ota kantaa kuin siihen, että syöpä ja vaihdevuodet ei ole missään määrin vertailukelpoisia keskenään"

Yritin löytää esimerkin, jossa tilanteessa miehen halut tai kyky seksiin hiipuu rankasti. Siinä mielessä vertaus on osuva.

Päivämäärä:   16.7.25 11:24:25

Pian se hankkii rakastajattaren niin saat olla rauhassa.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   16.7.25 11:35:58

Järkyttävää, että täällä syyllistetään aloittajaa, koska hän ei ymmärrä ja ajattele miehensä parasta ja anna pimppaa kuuliaisesti, ihan sama vaikka kuinka paljon sattuu. Millainen mies se vaan tyydyttää itseään toista reikänä käyttäen, vaikka tietää, että tätä sattuu, eikä siksi halua? Joo, sellainen "muuten ihan hyvä mies", joka sitten kiukuttelee ja pitää mykkäkoulua, kun ei "anneta".

Päivämäärä:   16.7.25 12:08:44

"Lähettäjä: Hui
Päivämäärä: 16.7.25 11:22:07

"* mihinkään muuhun en ota kantaa kuin siihen, että syöpä ja vaihdevuodet ei ole missään määrin vertailukelpoisia keskenään"

Yritin löytää esimerkin, jossa tilanteessa miehen halut tai kyky seksiin hiipuu rankasti. Siinä mielessä vertaus on osuva."

Ihan vaikka potenssiongelmakin olisi enemmän verrattavissa tilanteeseen, tai muu vastaava missä ei ole yhteinen kuolemanpelko läsnä.

Ja RR kyllä veti mutkat todella suoriksi. Eipä tässä ketjussa pahemmin tuollaista syyllistämistä ole näkynyt. Enemmänkin pohdintaa molemmin puolin, että mistä kyse ja onko miehelle oikeasti kerrottu tilanteesta vai vain oletettu, että kyllä pitää ymmärtää.

Varmasti meillä kaikilla on asioita, mitä ei voida ymmärtää, jos niitä ei itse ikinä henk. koht. koe. Ja silloin varsinkin parisuhteessa siltä omalta kumppanilta voisi toivoa, että puheyhteys on niin hyvä, että asiat pystytään oikeasti puhumaan läpi.

Ei voi olla aina naiset vastaan miehet.

Päivämäärä:   16.7.25 12:17:24

"Lähettäjä: RR
Päivämäärä: 16.7.25 11:35:58

Järkyttävää, että täällä syyllistetään aloittajaa, koska hän ei ymmärrä ja ajattele miehensä parasta ja anna pimppaa kuuliaisesti, ihan sama vaikka kuinka paljon sattuu. Millainen mies se vaan tyydyttää itseään toista reikänä käyttäen, vaikka tietää, että tätä sattuu, eikä siksi halua? Joo, sellainen "muuten ihan hyvä mies", joka sitten kiukuttelee ja pitää mykkäkoulua, kun ei "anneta"."

Kun alatte lukea, miettiä lukemaanne ja haluta oikeasti keskustella skandaalinhakuisen kauhistelun sijaan, huomaatte, että KUKAAN ei ole neuvonut aloittajaa "antamaan pimppaa kuuliaisesti vaikka sattuu". Täällä on neuvottu mm. että kuiviin limakalvoihin kannattaa hakea lääkäristä apua, koska vaiva on yleinen ja hoidettavissa. Jos mies on ollut aloittajalle vuosikymmeniä hyvä mies, on myös erittäin epätodennäköistä, että hän tietäisi aloittajaa sattuvan sillä hetkellä kun he päätyvät seksiä harrastamaan. Kaikella todennäköisyydellä mies ajattelee, että sillä hetkellä aloittajalla on ihan hyvä olla ja siksi he pystyvät nyt sillä hetkellä harrastamaan seksiä. Eiköhän aloittaja olisi huomannut muistakin asioista pitkän parisuhteen kuluessa, että mies on häntä kohtaan täysin empatiakyvytön hirviö, jos näin olisi. Joku raja siis näillä miesvihaoksennuksillakin.

Vai oletko aloittaja sanonut seksin aikana, että nyt sattuu? Oletko alkanut itkeä tai huudahtanut kivusta? Oletko sanonut, että aijai nyt sattuu, lopetetaan? Onko mies sitten jatkanut tyytyväisenä? Uskoisin, että ei ole. Jos on, se on raiskaus ja mies on sadisti. Jos taas olet ollut ihan halukkaan oloinen seksiin, miehellä on täysi oikeus olettaa, että kaikki on sillä hetkellä hyvin.

Jos aloittaja olisi sanonut, ettei halua enää seksiä, kun päätä särkee jatkuvasti, olisiko ollut hirviömäistä sanoa, että mene nyt ihmeessä lääkäriin tutkituttamaan pää ja saamaan mahdollisesti lääkettä? Miten joku voi vääntää vaihdevuosivaivojen hoitamisen ja sen johdosta mahdollisen seksielämän elpymisen negatiiviseksi asiaksi sillä tyylillä, että "no nyt se alistettu aloittaja meni lääkäriin, jotta mies saisi pimppaa"?

Pakosti tulee mieleen näitä joitakin viestejä lukiessa, että teillä on varmaan ollut kauheita parisuhteita, kun ajatusmaailma on noin pimeä. Silloin alkaa heijastaa omia kokemuksiaan muihinkin ja ajatella, että oman vaimonsa haluaminen ja seksielämän jatkumisen toivominen on hirveintä, mitä mies voi tehdä.

Mutta aloittajaa kehotan edelleen, niin kuin kehotin aiemmassakin viestissä, miettimään, onko ongelman juurisyy kumminkaan se kuivuus ja muut vaihdevuosivaivat vai oletko ylipäätään lakannut haluamasta miestäsi. Toisen voi hoitaa todennäköisesti ihan näppärästi lääkärikäynnillä ja vaivoihin sopivilla tuotteilla, toista ei.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   16.7.25 12:19:23

Minun harrastuksesta 20v vanhempi mies avautui vaimostaan (30v olleet naimisissa) jolla rintasyöpä... Ei kuulemma ole enää mitään huvia eli seksiä hänelle tästä naisesta...hoidot vieneet halut. Minua yritti kovasti mukaansa mökille ja hotelliin. Tuli tästä kyllä oikein fyysisesti paha olo, vaimo parka

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.7.25 12:20:05

"Pisteen lainaamalla teksti oli kärjistetty, mutta oli siinä totuuden siemen. Naisella on ihan eri vastuut kuin miehellä."

Ei ole. Tuota listaa lukiessani mietin, että taidankin olla mies, vaikka olen nainen.

Naiset pääosin ihan itse astuvat tuollaiseen miellyttäjän ja palvelijan rooliin miestä kohtaan, ei se mikään naiselle syntymässä annettu asema ole.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.7.25 12:21:14

"Pakosti tulee mieleen näitä joitakin viestejä lukiessa, että teillä on varmaan ollut kauheita parisuhteita, kun ajatusmaailma on noin pimeä."

Se ajatusmaailma johtuu siitä, että oikeasti iso osa miehistä on pimeitä. Ihan oikeasti.

Päivämäärä:   16.7.25 12:27:34

Kansas, aamen.

Päivämäärä:   16.7.25 12:30:01

Lähettäjä--

Päivämäärä16.7.25 12:21:14

"Pakosti tulee mieleen näitä joitakin viestejä lukiessa, että teillä on varmaan ollut kauheita parisuhteita, kun ajatusmaailma on noin pimeä."

Se ajatusmaailma johtuu siitä, että oikeasti iso osa miehistä on pimeitä. Ihan oikeasti."

Niin on naisistakin. Ihan oikeasti.

Päivämäärä:   16.7.25 12:31:12

Jos aloittaja olisi sanonut, ettei halua enää seksiä, kun päätä särkee jatkuvasti, olisiko ollut hirviömäistä sanoa, että mene nyt ihmeessä lääkäriin tutkituttamaan pää ja saamaan mahdollisesti lääkettä? Miten joku voi vääntää vaihdevuosivaivojen hoitamisen ja sen johdosta mahdollisen seksielämän elpymisen negatiiviseksi asiaksi sillä tyylillä, että "no nyt se alistettu aloittaja meni lääkäriin, jotta mies saisi pimppaa"?

^ Tämä. Joo ehdottomasti ei naisen tule pitää omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan huolta, kun sittenhän se mies saattaa hyötyä saaden!!! inhottavaa!!! seksiä!!! kun nainen ei ole kipeä, ja kärsi huonosta olosta.

Päivämäärä:   16.7.25 12:47:42

"Lähettäjä: Emmi
Päivämäärä: 16.7.25 12:19:23

Minun harrastuksesta 20v vanhempi mies avautui vaimostaan (30v olleet naimisissa) jolla rintasyöpä... Ei kuulemma ole enää mitään huvia eli seksiä hänelle tästä naisesta...hoidot vieneet halut. Minua yritti kovasti mukaansa mökille ja hotelliin. Tuli tästä kyllä oikein fyysisesti paha olo, vaimo parka"

Tällaisia on. Inhottavaa. Tämä ei kuitenkaan ole aloittajan ja hänen miehensä tilanne.

Todellakin osa tuntuu vastustavan nyt vaivojen hoitoa sen varjolla, että hyi, sittenhän aloittajan olo saattaa kohentua niin että seksin harrastamiselle ei enää olekaan esteitä. Hirveä mies voi HYÖTYÄ vaimonsa "paranemisesta".

Ajattelen ennemmin, että kun vaivat hoidetaan, aloittaja saattaa huomata, että enää ei ole fyysistä syytä (kipu) torjua miestä, ja sitten hän joutuu kasvokkain sen asian kanssa, haluaako miestään ylipäätään edes terveenä ja hyvävointisena. En näe mitään muuta syytä olla yrittämättä hoitaa vaivoja, kun helppoja hoitoja on olemassa. Jos pitää seksielämää tärkeänä, tekee kaikkensa hoitaakseen sitä estävät vaivat.

Päivämäärä:   16.7.25 12:48:34

"Naiset pääosin ihan itse astuvat tuollaiseen miellyttäjän ja palvelijan rooliin"

Niinpä, ympäröivä yhteiskunta ja jatkuvat signaalit ei mitenkään vaikuta asiaan. Ihan niinku vaikka nuoret tytöt ihan itse valitsee kehojen superkriittisen tarkkailun, ei somella esimerkiksi ole asian kanssa mitään tekemistä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.7.25 12:52:44

Ihan niinku vaikka nuoret tytöt ihan itse valitsee kehojen superkriittisen tarkkailun, ei somella esimerkiksi ole asian kanssa mitään tekemistä.

^ Ja ketkä siellä somessa kehojaan kilvan esittelevät ja niitä paineita toisille tytöille/naisille luovat? Pojat ja miehetkö?
Olisiko mitenkään, mitenkään mahdollista että naiset katsoisivat peiliin (heh) ja ottaisivat ihan itse vastuuta siitä miten käyttäytyvät, syyttämättä aina jotain mystistä yhteiskuntaa omista valinnoistaan?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.7.25 13:03:54

"Niinpä, ympäröivä yhteiskunta ja jatkuvat signaalit ei mitenkään vaikuta asiaan."

Ei se ympäröivä yhteiskunta astu sisään pariskunnan väliin määräämään, millaisissa rooleissa pariskunnan pitäisi elää. Ainakaan meidän suhteessamme ei ole vieraillut. Ihan itse olemme roolimme ja tapamme toimia tässä suhteessa mieheni kanssa määrittäneet ja koen, että suhteemme on hyvin tasa-arvoinen.

Jos joku muu haluaa pomppia muiden odotusten ja ulkopuolisten signaalien mukaan, niin se on hänen valintansa. Valinta se on sekin, jos valitsee miehekseen miehen, joka odottaa parisuhteen roolien toimivan samoin kuin 1800-luvulla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.7.25 13:12:59

Harmi, että kukaan ei ikinä pysty perustelemaan rehellisesti, miksi ei vain ota sitä eroa?
Eikai joku oikeasti voi pitää aloittajan miestä "hyvänä miehenä" ja uskoa siihen, että halut palaa sytyttäviä seksielokuvia katselemalla ja estrogeenigeelituubi kourassa..?
Aivan sairas kuvio, varsinkin, kun tiedetään, ettei toiselta kuitenkaan voi amputoida mahdollisuutta harrastaa seksiä, mutta vieraissakaan ei saisi käydä.

Se, että erota ei voida ja selistystä ei asialle saa, antaa oikeuden tähdä päätelmiä: parisuhteeseen jäädään sosioekonomisen tilanteen takia eli rahan, elintason ja yksinäisyyden pelon takia.
Surullista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.