Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pesukone haisee

Lähettäjä: Yök 
Päivämäärä:   15.7.25 14:23:11

Mun pyykinpesukone on alkanut haista ihan hirveältä. Ei edes tunkkaiselta, vaan ihmeelliseltä imelältä. Ja tosi voimakkaasti. Joihinkin vaatteisiin haju tarttuu voimakkaammin, joistain hälvenee kun kuivuvat. Osa vaatteista on kuitenkin tällä hetkellä ihan käyttökelvottomia.

Olen kokeillut pestä etikalla. Olen pessyt moneen kertaan 90 asteen ohjelman läpi. Nukkasihti on tyhjennetty ja putsattu. Pesuaineena on ollut muuten koko ajan sama hajusteeton omo color, mitä olen käyttänyt vuosia, mutta kerran tässä vähän aikaa sitten mies osti nuukuuksissaan jotain vastaavaa rainbown pesuainetta. En ole varma, alkoiko haju sen pesuaineen käytön jälkeen. Mutta luulisi sen nyt jo poistuneen etikkapesun ja usean 90 asteen pesun jälkeen. Haju on ehkä noilla toimilla vähän miedontunut, mutta ei poistunut kokonaan.

Mikä ihme siellä voi haista? Ja millä sen hajun saa pois? Meillä ei edes ole ollut hiiriä sisällä koko 15 vuoden aikana, mitä ollaan tässä asuttu. Muuten epäilisin jo hiiren raatoa jossain rummun välissä. Lähinnä sen tyyppinen se haju on . Onko tässä nyt lähdettävä pesukonekaupoille. Konekaan ei ole vielä kuin viitisen vuotta vanha

Re: Pesukone haisee

Päivämäärä:   15.7.25 14:26:00

Nyt tuli tässä tätä kirjoittaessa mieleen, että onkohan se haju nyt tällä hetkellä peräisin noista vaatteista, joista luulen sen hälvenneen niiden kuivuttua. Jos ne alkavatkin uudelleen haista kastuttuaan. Onkohan nekin nyt liotettava kaikki etikassa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.25 14:27:57

Onko sinne jotenkin voinut jäädä likavettä?
Ei enää muu tule mieleen.

Kuitenkin tiivisteetkin olet läpi käynyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.25 14:37:36

Laitatteko pesukoneen luukun kiinni heti pesun jälkeen? Meillä alkoi myös haista mutta kun annettiin kuivua ovi auki niin haju lähti pois

Päivämäärä:   15.7.25 14:41:08

Auki se jätetään. Mutta pesukone on kyllä aika viileässä kellarikerroksen tilassa, niin ei ehkä kuivu kovin hyvin

Päivämäärä:   15.7.25 14:43:36

Jynssää tiivisteet, ne menee usein ällöiksi.

Ota myös pesuainelokero irti ja jynssää huolella, monella on siellä hometta.

Ota poistovesiletku irti viemäristä, nouseeko viemäristä kaasuja? Minulla oli kerran kerrostalossa sellainen ongelma tietyillä keleillä.

Päivämäärä:   15.7.25 15:01:48

Lai

Lähettäjä: kyllä lähtee 
Päivämäärä:   15.7.25 15:03:01

Laita koneeseen pari kolme astianpesukoneaine tablettia ja pese kuumimmalla mahdollisella (90 tai 95°C) pesuohjelmalla.

Päivämäärä:   15.7.25 15:03:53

Onko koneessa oma ohjelma koneen puhdistamiselle? Se puhdistaa koneen tehokkaammin kuin tavalliset ohjelmat. Käyttöohjeesta löytyy miten sen saa päälle.

Päivämäärä:   15.7.25 15:07:25

Meillä alkaa aina poistoletku haisemaan, kun sen sisäpintaan kertyy nukkaa. Irrota se ja pese niin hyvin kun vain pystyt (tai vaihda uuteen, jos haju tulee selkeästi sieltä etkä saa pestyä vanhaa nukkaa kunnolla pois)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.